Skocz do zawartości
Gość killah_lukas

spadek mocy, świszczenie, lekkie kopcenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Podłączę się pod temat gdyż mój pasat zrobił się jakiś słabszy, nie mam żadnych przerywań, trybów awaryjnych, odpala normalnie przy -20 tak samo jak latem, oleju nie bierze, nie dymi, pali 6,0-6,5l bak jakichkolwiek objaw opisywanych przez innych w tematach spadek mocy tylko normalnie nie rozpędza się tak jak wcześniej. Mam nalatane 290tyś. i turbina nigdy nie czyszczona ale skoro nie łapie trybu awaryjnego to jej nie ruszam dodam że użytkuję go normalnie i na pewno nie jest zamulony. Czego i gdzie szukać żeby go obudzić? Może ten specyfik stp do czyszczenia wtrysków by coś pomógł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, chcę się podpiąć do tego tematu, pasek jak w opsie, kilka miesięcy temu miałem czyszczone kierowniczki, ale teraz pojawił się problem z mocą, pod kompem wyszło ze do 2.5 tys obr. jest o wiele za małe ciśnienie, dopiero później coś się zaczyna dziać, ale to i tak za mało. Przepływka była sprawdzana i jest sprawna. Kilka dni temu zdjąłem osłone i ukazał mi się taki oto widok:

 

http://img600.imageshack.us/i/sam0534.jpg/

 

Patrzalem, naginałem wąż, ale nie zauważylem żeby pęknięcie było też po drugiej stronie (chociaż nie wykluczam). Zrobilem test, posmarowałem klejem, na drugi dzień jechałem trase okolo 250 km, i tak to właśnie wygląda teraz... zdjęcie z dziś. Pęknięcie poszerzyło sie o 0.5cm moze i widać jakby klej rozszedł się. Auto jest troche słabsze i troche więcej kopci jak się przyśpiesza, dopóki nie odpuszcze gazu. Rurkę nową juz zamówiłem i jutro będe wymieniał (w aso 87zł), czy może być oprócz tego, jeszcze jakaś przyczyna tego braku mocy? Przy włączonym silniku nie czuć żeby wiało z tego pęknięcia, nie słychać żadnego syku ani nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem pęknięty wąż, przy okazji wyczyściłem dokładnie EGR i kolektor, też w miarę możliwości jak najdokładniej, n75 nowy. Efekt taki, że odrobinę lepiej się zbiera w całym zakresie obrotów, ale nadal czuć, że moc mu przychodzi od 2,5 tys obr. Węże wszystkie sprawdzone, nie są dziurawe, co jeszcze może być tego przyczyną?

Edytowane przez triku88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UP:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Panowie a czy przedostawanie sie lewego powietrza jakas dziura w wezach skutkuje tez poszarpywaniem w czasie jazdy?

W sobote autko przestalo sie zbierac jak wczesniej i w czasie jazdy czuc takie poszarpywania/drgania. Objawy podobne tez do tych opisywanych tutaj (slychac szum oraz gwizdanie turbo od ok 1500obr-ale tak bylo juz wczesniej i fura smigala).

Zrzucilem przewod IC<->TURBO i nie dopatrzylem sie zadnych pekniec i dziur.

Ten sposob sprawdzania szczelnosci z zatykaniem - mowimy o zatkaniu otworu po rurze od filtra powietrz do TURBO (nie moge za bardzo z tego opisu wyczaic)

 

Przegub jeden mam do wymiany ale on nie bedzie mial wplywu na moc.

A moze to uszczelka pod glowica? (choc nie widze ubytkow plynu i plynu w oleju,ani oleum w plynie).

Prosze o jakies sugestie.

jak ci szarpie i przerywa to nastawnik na pompie do regeneracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak jest dużo paliwa w zbiorniku to autko słabe a jak mam na rezerwie to asfalt wyrywa,mój passat to 2.0 tdi 2004 rok silnik bgw i mam mokry dpf, vag pokazuje sporadyczny bład zawór egr,co ma wspólnego poziom paliwa z mocą? ktoś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie jak jest dużo paliwa w zbiorniku to autko słabe a jak mam na rezerwie to asfalt wyrywa,mój passat to 2.0 tdi 2004 rok silnik bgw i mam mokry dpf, vag pokazuje sporadyczny bład zawór egr,co ma wspólnego poziom paliwa z mocą? ktoś wie?
spróbuj opróżnić pełną butelkę szybko odwracając ją i odwracając pomału a co do EGR to może watro go przeczyścić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczyszcze ten egr i zobacze co dalej,zobacze jeszcze przepływke,autko ma nalatane 190 tyś i do tej pory chodziło bez zarzutu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem.

Mój pasek wrócił z naprawy. Odcinało turbinkę po przekroczeniu 3000 obr. Teraz mam nowy problem. Na 1,2 i 3 turbina lubi się właczyć dopiero przy 3000 lub wcale. Natomiast przy ponownym naciśnięciu pedału gazu na danym biegu ciągnie od razu. Przy redukcji z 3 na 2 też ciagnie. Więc co jest grane ??? Ja już głupieję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam mały problem.

Mój pasek wrócił z naprawy. Odcinało turbinkę po przekroczeniu 3000 obr. Teraz mam nowy problem. Na 1,2 i 3 turbina lubi się właczyć dopiero przy 3000 lub wcale. Natomiast przy ponownym naciśnięciu pedału gazu na danym biegu ciągnie od razu. Przy redukcji z 3 na 2 też ciagnie. Więc co jest grane ??? Ja już głupieję.

możliwe ze wężyki pomotali jak składali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Hmm bylem u mechanika który to robił i jest mocno zdziwiony. Zresztą od początku twierdził że będzie się turbina włączać przed 3000. Nalegam na usuniecie usterki i on twierdzi ze to może jest coś ze sterowaniem. Gosc zwleka kręci i powoli tracę cierpliwość. Pewnie trzeba będzie zarządzać zwrotu pieniędzy. Naprawił jedno a zepsuł drugie krew może zalać co za fachowcy. A wracając do tych wężyków to jak to jest ? Raz naciskam gaz i ciągnie innym razem nie. Jak naciskam gaz i nic i jak go puszczę i nacisnę ponownie to ciągnie, co to ma wspólnego z wężykami i jeżeli tak to jakimi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm bylem u mechanika który to robił i jest mocno zdziwiony. Zresztą od początku twierdził że będzie się turbina włączać przed 3000. Nalegam na usuniecie usterki i on twierdzi ze to może jest coś ze sterowaniem. Gosc zwleka kręci i powoli tracę cierpliwość. Pewnie trzeba będzie zarządzać zwrotu pieniędzy. Naprawił jedno a zepsuł drugie krew może zalać co za fachowcy. A wracając do tych wężyków to jak to jest ? Raz naciskam gaz i ciągnie innym razem nie. Jak naciskam gaz i nic i jak go puszczę i nacisnę ponownie to ciągnie, co to ma wspólnego z wężykami i jeżeli tak to jakimi ?
Sprawdź czy masz wszystko na miejscu i czy sztanga przy turbo działa dobrze bo coś mi się wydaje ze zamiast naprawić on zepsuł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale jestem laikiem w tej materii. Jaka sztanga ? i jak to sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam ale jestem laikiem w tej materii. Jaka sztanga ? i jak to sprawdzić ?
sztanga to taka dźwignia przy turbo po zdjęciu wężyka podciśnienia powinna chodzić lekko z oporem ale płynnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdzę. A z mechanikiem będę walczył w przyszłym tygodniu. Dam znać co to było. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zolnierz25

Witam!! Chciałem przedstawić problem w moim passacie a więc tak:

wsiadłem do nie go po jakimś czasie i wyczułem, że ma słabsze przyśpieszenie i przy dodawaniu gazu słychać było taki dziwny świst. Zacząłem oglądać te węże od turbiny i znalazłem w tym zakrzywionym wężu co jest po prawej stronie co chyba idzie od intercolera dziurkę, a że była ona przy samym brzegu to ją uciąłem kawałeczek założyłem i zacisnąłem opaską. Lecz to nie pomogło dalej jest to samo. Jeszcze jak dodałem tak fest gazu pare razy to z rury taki czarny dym poszedł, że uuu za pierwszym razem to aż smoła i jak by paprochy jakieś. Po tym zabiegu jak by chodził trochę lepiej ale teraz jak wsiadłem znów jest to samo. Nie m takiej mocy jak wcześniej, słyszę ten jak by dziwny świst i jak by więcej pali nadmieniam , że nie dawno mój tata wymieniał tam pasek rozrządu może coś nie zostało dokręcone co na to poradzicie dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam!!!

 

---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:00 ----------

 

A i jeszcze dodam, że przy zmianie biegu i dodaniu jest takie lekkie osłabnięcie i dopiero na obroty wchodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A i jeszcze dodam, że przy zmianie biegu i dodaniu jest takie lekkie osłabnięcie i dopiero na obroty wchodzi

 

Jeśli czarny dym, świst i osłabienie to nie turbina (jeszcze ;) )

Na 99% to jest jeszcze jakaś inna nieszczelność w układzie dolotowym. Szukaj, a znajdziesz jakąś dziurę przez którą masz takie objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy passat zdechł. A mianowicie nie da się nim jechać nie wkręca się na obroty 1-szy bieg gaz do spodu i nic trudno 3 tysiące osiągnąć, 2-gi bieg i ledwie po prostym się toczy. Z trudem dotoczyłem się do domu. Odpiołem przepływkę ale to nie pomogło wiele. Co to może być?

Stało się nagle chwile po odpaleniu ciepłego silnika.

Passat 2001r 1.9 TDI 130km

Dodam że na postoju jest tak samo gaz w podłogę a obroty rosną bardzo powoli i do około 3 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy passat zdechł. A mianowicie nie da się nim jechać nie wkręca się na obroty 1-szy bieg gaz do spodu i nic trudno 3 tysiące osiągnąć, 2-gi bieg i ledwie po prostym się toczy. Z trudem dotoczyłem się do domu. Odpiołem przepływkę ale to nie pomogło wiele. Co to może być?

Stało się nagle chwile po odpaleniu ciepłego silnika.

Passat 2001r 1.9 TDI 130km

Dodam że na postoju jest tak samo gaz w podłogę a obroty rosną bardzo powoli i do około 3 tyś.

VAGiem błędy badałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy były takie:

3 Faults Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 - -

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-10 - - - Intermittent

Po skasowaniu nie pojawiły się. G62 to wiem że szwankuję, G70 to pewnie po odpięciu przepływki. A 18062 to nie mam pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności