Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo w UK takich jeździło z 2.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

jestem nowa na forum i chciałam się przywitac ;)

no i od razu mam pytanie, czy w każdym serwisie aso vw muszą mi sprawdzic vin?

dzwoniłam już do 3 i nigdzie nie chcieli udzielic mi żadnych informacji, może moglibyście podac telefon do serwisu w którym nie robią problemu?

jeszcze przy okazji, co sądzicie o tym modelu Volkswagen Passat EDITION 1.9TDI 116 KM 6-BIEGÓW z 2000, przebieg 188 000 km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w każdym serwisie aso vw muszą mi sprawdzic vin?

 

nie mogą, i przez telefon raczej tego nie uzyskasz. Może uda sie jak podjedziesz osobiście ale z dowodem, jeżeli udzielaja takich informacji to przeważnie odpłatnie właścicielowi samochodu. Ja taka informacje uzyskałem, ale bardzo miły Pan zaznaczył mi że tego tego mu robić niewolno. Zaznaczam że było to już ponad dwa lata temu.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

jestem nowa na forum i chciałam się przywitac

no i od razu mam pytanie, czy w każdym serwisie aso vw muszą mi sprawdzic vin?

dzwoniłam już do 3 i nigdzie nie chcieli udzielic mi żadnych informacji, może moglibyście podac telefon do serwisu w którym nie robią problemu?

jeszcze przy okazji, co sądzicie o tym modelu Volkswagen Passat EDITION 1.9TDI 116 KM 6-BIEGÓW z 2000, przebieg 188 000 km?

 

Przez telefon nic nie powiedzą. Musisz podjechać do ASO najlepiej z dowodem rejestracyjnym lub właścicielem.

Model całkiem fajny ale realny przebieg to jak nic 288 tys km. lub nawet znacznie więcej.

Lepiej podjedź z tym autem do ASO na sprawdzenie.

Ja mam 2004 i mam przejechane prawie 260 tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja kupiłem 2002 z przebiegiem oryginalnym 167 tys. No chyba, że ktoś namieszał coś w bazie VW:)

 

Co do historii auta to tylko osobista wizyta w serwisie z dowodem i chyba w dodatku wykupienie usługi sprawdzenia przed zakupowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety tamtego nie dałam rady zobaczyc bo musiałabym jechac 200 km żeby podjechac z właścicielem do aso ;(

ale dziś oglądałam Volkswagena Passata Combi 2000r 1.9 TDI 110KM przebieg 202 tys (ale Pan nie wie czy to prawada) z automatyczną skrzynią biegów. samochód przeszedł bez problemu badanie na stacji diagnostycznej, Pan który go sprzedaje powiedział że między terminami wymiany oleju dolewa 0,5l. jutro jestem umówiona na ostateczną decyzję, szczerze przyznam że przeraża mnie to skrzynia automatyczna :(

co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no niestety tamtego nie dałam rady zobaczyc bo musiałabym jechac 200 km żeby podjechac z właścicielem do aso ;(

ale dziś oglądałam Volkswagena Passata Combi 2000r 1.9 TDI 110KM przebieg 202 tys (ale Pan nie wie czy to prawada) z automatyczną skrzynią biegów. samochód przeszedł bez problemu badanie na stacji diagnostycznej, Pan który go sprzedaje powiedział że między terminami wymiany oleju dolewa 0,5l. jutro jestem umówiona na ostateczną decyzję, szczerze przyznam że przeraża mnie to skrzynia automatyczna :(

co o tym myślicie?

Jakoś nie narzekałbym jak bym miał automat ;) Co prawda mam manualną skrzynię,ale miałem okazję podróżować Passkiem w automacie i było miło.Co do silnika-AFN jest na zwykłej pompie,nie na pompowtryskach więc jest :ok Jeżeli chodzi o dolewkę oleju-0,5 jest OK,gorzej jak by te 0,5 miało wystarczyć po zakupie wiadomo na co :D Przegląd na stacji diagnostycznej to teraz nie problem...Najlepiej jak podjedziesz z dotychczasowym właścicielem i sprawdzą Passata przy Tobie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja byłam na tej stacji i dostałam protokół badania pojazdu, a tej skrzyni to się boję bo jak się popsuje to podejrzewam będzie duży (a raczej drogi) problem? do wymiany w nim na chwilę obecną są podobno tylko reflektory bo są takie mętne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja byłam na tej stacji i dostałam protokół badania pojazdu, a tej skrzyni to się boję bo jak się popsuje to podejrzewam będzie duży (a raczej drogi) problem? do wymiany w nim na chwilę obecną są podobno tylko reflektory bo są takie mętne.

 

To fakt,naprawa automatu to spory wydatek...Wszystko zależy od tego jak było auto użytkowane.A jeżeli chodzi o reflektory-żaden problem ;) Looknij tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12400&highlight=polerowanie+reflektor%F3w zdaje egzamin na 5+ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o super dzięki za linka ;)

szczerze mówiąc to nic nie szarpie i jedzie płynnie, ładnie przyspiesza. zapewniał mnie też że jak będę wymieniac olej i filtr na czas to nie będę miała z nią problemów. niestety jest też haczyk bo on go miał przez dwa lata i przez jakiś czas jeździł nim jako taksówka, ale mimo tego samochód jest naprawdę zadbany... no ale kupując używany samochód trudno oczekiwac że poprzedni właściciel trzymał go tylko w garażu i polerował ;)

 

 

*no i kupiłam ;)

Edytowane przez czayka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 111smolarek

witam. mam dość nietypowo wyposażonego Passata i chce się dowiedzieć czy wychodziły takie wersje czy jest to jakaś fikuśna przeróbka. Mianowicie mój Passat posiada: w drzwiach pasażera z przodu (w miejscu gdzie normalnie jest głośnik i mała szufladka) duży schowek zamykany na klucz w jakimiś zaczepami w środku; obok dźwigni zmiany biegów małe gniazdo podobne do gniazda zapalniczki lecz węższe; w drązku od zmiany świateł wbudowany przycisk z napisem flash. wszystko wygląda jak oryginalna robótka jednak nigdy nie spotkałem się z takim wyposażeniem. mój Passat: b5 kombi TDI 110km automat rok 1999. proszę o wyrozumiałość gdyż jestem świeżym użytkownikiem Passata i być może się nie znam;) dodam tylko ze Passat jest sprowadzony z Niemiec i znajomy sugeruje ze być moze był to kiedyś samochód policyjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też będe zgadywał, ale może faktycznie policyjne auto, schowek na broń, gniazdo na koguta, włącznik na dodatkowe światła-koguty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co zrozumialem, mamy tutaj dopisywac...

 

 

Ja bym dodal, ze 163KM wystepowal tylko z napedem na przod, a 180 w wersjo 4Motion. Do 1999 (chyba) byla uzyta nazwa Syncro (zamiast 4Motion) i wystepowala ona z silnikami 2.5 TDI (150KM), 2.8 benz.... I mozliwe, ze jeszcze z jakims ;)

 

 

Poprosze o poprawienie mnie na Krawcol ;)

 

Moze rowniez dodalbym propozycje, ze jesli slyszymy szum dochodzacy z okolicy przodu lub dachu (mimo, ze jest szyberdach) to odkrecmy bat antenowy i jedzmy bez niego-szum moze ustapic a my nie bedziemy obawiac sie grubszej usterki, ktora wywoluje szum ;)

Rowniez nie ma co sie obawaic elektrycznie skladanych lusterek-mimo ikonki przy "joystick'u" wiekszosc paskow ma lustreka skladane recznie.

 

Jesli mamy juz ksaizke serwisowa warto ja rowniez skonfrontowac z baza danych w ASO VW, czy wpisy sie zgadzaja... Ostatnio coraz wiecej aut ma podrabiane ksiazki serwisowe... I to nie tylko te juz sprowadzone, ale ksiazki sa tez podrabaine przez Niemcow (kolega z Golfem mial taki przypadek kilka dni temu).

Jesli auto zostalo sprowadzone z zagranicy, to mozemy ksiazke skonfrontowac w kazdym ASO VW, jesli natomisat samochod zostal zakupiony w kraju-tylko w ASO, gdzie auto bylo serwisowane.

 

Z lektury forum i nie tylko-unikajmy samochodow po przekladce z anglika. Niestety jest to juz zaawansowana elektronika i o ile przeszloby auto z poczatku lat '90, to w wypadku Passata B5 jest wiele problemow i nic nie bedzie juz w 100% dzialac po przerobce... Warto tez upewnic sie, czy auto nie bylo przerobione, tylko komisant przed nami to ukrywa (byl taki przypadek na forum, chyba z kablami telefonicznymi w przerobce)....

JAk jeszcze cos mi przyjdzie do glowy to dopisze :)

witam.passat anglik jest trudny ale nie niemożliwy do przekładki koszty sa niemale i wielu ludzi godzi sie na nie(nie mylic z naciągaczami)wielu moich znajomych nie zaluje decyzji o sprowadzeniu i przeróbce,te samochody sa zdecydowanie w lepszej formie niż niemieckie(choć i tu sa wyjatki.elektronika skomplikowana ale troszke czasu i głowy i naprawde mozna dobrze to zrobic.:)pozdrawiam

 

---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:41 ----------

 

witam

jestem nowa na forum i chciałam się przywitac

no i od razu mam pytanie, czy w każdym serwisie aso vw muszą mi sprawdzic vin?

dzwoniłam już do 3 i nigdzie nie chcieli udzielic mi żadnych informacji, może moglibyście podac telefon do serwisu w którym nie robią problemu?

jeszcze przy okazji, co sądzicie o tym modelu Volkswagen Passat EDITION 1.9TDI 116 KM 6-BIEGÓW z 2000, przebieg 188 000 km?

niestety vw i audi nie robią tego a szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość G77

Witam pewno to pytanie już padło na tym forum ale coś nie moge znaleźdź. Jestem przed zakupem B5 i nie wiem którego wybrać . Chodzi o silniki 1,9 tdi często słyszę tego nie bierz bo koncówki wtrysków kosztują majątek. Więc jak to jest ,który z silników 1,9 ma "wade" drogiej koncówki wtrysku?Który silnik wybrac by wrazie remontu stracić mniej ?;) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czayka!!!!!!!!!!!

masakra.... kilka postów gdybania i o niczym!! Poszperaj na forum audi a4... nie mam już email'a do tego gościa ale ktoś pracował w aso vw/audi i mógł sprawdzić auto....

Wysyłasz mu email z nr vin on sprawdza czy jest wpis - jeśli jest jednen dwa to nie bierze kasy tylko przesyła his. - jeśli jest więcej to przelewasz mu kase na konto(było 50 zł) - po zaksięgowaniu wysyła Ci !wszystko!! o aucie łacznie z kodem wyp etc. na emaila drogą elektroniczną. Sam korzystałem więc polecam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
samochody sa zdecydowanie w lepszej formie niż niemieckie

 

Pytam z ciekawości, czyli ogólnie mniej ich "gonią" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja bym doradzil przed akupem zaopa3ec sie w vag lub kolege z vag by sprawdzic przebieg rzeczywisty jak rownierz zaopa3ec sie w miernik cisnienia w cylindrach, sprawdzenie jest proste i eliminuje slabe akumulatory mowi nam czy auto ma tyle koni ile mu fabryka dala i czy lubi sobie spali oleju czy nie ;) zdrowe aku powinno wy3mac 4 krecenia po 10 sekund na kazdy cylinder i jeszcze 2 na odpalenie i podladowanie jezeli rozrusznik staje na 3-4 cylindrze lub po sprawdzeniu nie odpala znaczy ze mamy do wymiany aku na najblizsza zime odchylka cisnienia z tego co wiem (czyli taka kiedy silnik jeszcze nie pije oleju) to okolo np dla 1.8t z 9.5 bara na 9.4-9.3bara ponizej na 99% beda ubytki oleju

jezeli chodzi o turbo to ja proponuje sie przejechac by zagrzac autko do temp roboczej i wtedy mu ostro 1,2,3,4,5 i jak jest 6 posluchac jak na gwizda, jak w porownaniu do poszczegolnych biegow autko sie zbiera, i ta operacja musi trwac okolo 10 minu(szalejemy na koszt pana wlasciciela cale 10mi jego autem ) jezeli sie nie zgodzi znacczy ze nie wierzy w mozliwosci auta, jak sie nie boi to po takiej eksploatacji studzimy, gasimy, ogladamy sobie i po okolo 5 minutach sprawdzamy stan oleju powinien byc ten sam, jak nie to ingerujemy manualnie w dolot i odkrecamy waz przed intercoolerem i podstawiamy husteczke jak ciorkiem leci to wiadomo ze to nie z odmy ;) ale z turbo.

W trakcie szalenia obserwuj wskaznik temp wody bo przy szarpaniu gdy jest uszkodzony lubi opadac i wracac do normy. Po nagrzaniu auta najlepiej oczywiscie byloby je podniesc podstawic kobylke i zdejmujac uprzednio spod obejrzec silnik od dolu jak tez wepchnac paluchy w otworki miedzy skrzynia a silnikiem w poszukiwaniu oleju-ten lubi sobie pocieknac z zuzytego symeringu pod kolem zamachowym.

Rowniez warto polozyc dlon na galke biegow i przygazowac kilka razy na luzie tam do maks 2000tys poprzez stukniecia butem w pedal nie powinna latac zdecydowanymi silnym ruchami po odpuszczaniu gazu-jezeli sie 3ecia jak pies na dzworze w zimie to wg mnie sa do roboty albo kolo 2masowe, lub zawieszenia skrzyni lub silnika.

Wlacz grzanie lusterek i sprawdz czy ich temp jest taka sama, jak nie znaczy ze jedno z nich bylo klejone domowym sposobem lub jest zwykla lipa z chin i z uwagi na roznice rezystancji jedno niedlugo siadze z winy drugiego.Sprawdz pasy bezpieczenstwa, lubia sie zacinac z uwagi na wiek i.... tu jest najlepsze czestotliwosc jazdy i ich zapinania, auto z przebiegiem 100tys km nie ma tego problemu takie z przebiegiem 170-200 juz tak kiedy przyspieszasz powinno sie dac wyciagnac pas, nie powinien sie blokowac pod gorke czy przy wyprzedzaniu!!!!!

Stan i pogazuj auto okolo 10-20 razy dynamicznie pod rura wydechowa nie powinno byc plamy jak z rozpylacza do pryskania kwiatkow ;) tlumik mamy skryty wiec z kad w nim woda??? Z ukladu??? hahaha

Ja sprawdzam w taki sposob, jak ktos uwaza to za glupote to przykro mi, ale dzieki temu zaden znajomy z ktorym jechgalem po auto nie narzeka na nie do dzis ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli chodzi o turbo to ja proponuje sie przejechac by zagrzac autko do temp roboczej i wtedy mu ostro 1,2,3,4,5 i jak jest 6 posluchac jak na gwizda, jak w porownaniu do poszczegolnych biegow autko sie zbiera, i ta operacja musi trwac okolo 10 minu(szalejemy na koszt pana wlasciciela cale 10mi jego autem ) jezeli sie nie zgodzi znacczy ze nie wierzy w mozliwosci auta

 

W możliwości auta może i wierzy, w możliwości rajdowca "z ulicy" niekoniecznie.

 

Wlacz grzanie lusterek i sprawdz czy ich temp jest taka sama, jak nie znaczy ze jedno z nich bylo klejone domowym sposobem lub jest zwykla lipa z chin i z uwagi na roznice rezystancji jedno niedlugo siadze z winy drugiego.

a co jak jest najnormalniej w świecie jest przepalone (bo ktoś np jeździł non stop na grzaniu) ? Nigdy nie zgłębiałem tematu lusterek, ale lusterka są połaczone względem siebie równolegle, bo inaczej po przepaleniu jednego drugie nie grzało by wcale. Tak więc o tym jaki prąd popłynie przez dane lusterko świadczy jego rezystancja, a nie tego drugiego. Jak przepalisz żarówkę z lewej strony (ewentualnie wsadzisz tam mocniejszą/słabszą) to wg Ciebie ma to wpływ na żywotność tej po prawej ?

 

tlumik mamy skryty wiec z kad w nim woda??? Z ukladu???
No ja Cię proszę :D Z układu, ale nie chłodzenia tylko Mendelejewa.

 

 

pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh fajnei sie dzieje. w sumie Stavros ma racje ale rady są już maks ekstremalne. Nikt mądry nie stoi 10 minut i gazuje auta. Ciekawy jestem ile osób przy kupnie Ci pozwoliło na to.... hym? Można zrobić lepszy test żeby sprawdzić silnik. Odpalamy i na zimno pykamy w pedał gazu, wskazówka ma wrócić dokładnie na te same obroty jak była przed wciśnienciem gazu. Czyli wskazówka była na 900 pykamy i wraca idealnie na wartość 900 - nie zatrzymuje się na chwile na 1000 czy też opada poniżej 900 i wraca spowrotem na 900. Jeśli będzie coś nie tak - odradzam auto.

edit : Pozatym jak vagiem chcesz sprawdzić realny przebieg jeśli przebieg był cofnięty...?

Edytowane przez pentel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozatym jak vagiem chcesz sprawdzić realny przebieg jeśli przebieg był cofnięty...?

 

Da radę z tego co czytałem ale nie zwykłym kablem z allegro za 50zł.

 

@Stavros: masz fantazję :). Napisz mi jeszcze ile razy sprzedawałeś auto i czy klient bawił się w Kubicę jak tu proponujesz....

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności