Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

miałem dwa auta przerobione na gaz, Kadett i Astra F żadnych problemów. To raczej zależy gdzie się montuje gaz, ja montowałem w EkoAlma pod wrocławiem a nie jak to robią niektórzy u pana Czesia w garażu.

No i na jakich częściach tzn. jakiego producenta.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kadecie miałem mieszalnik BRC z tego co było w gwarancji i w astrze było BRC i Polskie wtryski bo stwierdziłem że szkoda kasy a żywotnośc i tak nie jest o wiele lepsza od Włoskich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woncek

witam wszystkich,

na wstepie chcialem powiedzic kilka slow uznania dla tych wszystkich ktorzy dziela sie swoimi opiniam na temat passkow (i nie tylko :P ). Nosze sie z zakupem paska b5 3bg zdecydowanie w wersji kombi. Do momentu kiedy zaczalem czytac informacje od Was na tymze forum chcialem kupic wersje z silnikiem 130km. Z tego co widze jednak to auto pali ok 9 - 10 litrow ropki (cykl mieszany) w trasie ok 6 - 7. Teraz po przetrawieniu tych wszystkich informacji jestem za opcja 101km na pompowtryskach lub... No wlasnie. Bardzo malo (sczerze mowiac to zero) informacji jest na temat wersji silnikowej 2.0 benzyna. Czy ktos z Was ma taki samochod z tymze motorem?? Wiem ze sa 2 wersje - 115km oraz 150. Czy uzytkownicy aut z tymi silnikami mogli by sie podzielic informacjami na temat spalania tego auta i jak ogolnie sie tym jezdzi (chodzi o silnik glownie). Posiadam golfa GTI 2.0 (AGG) 115km. Przed kupnem obawialem sie ze bedzie to paliwozerny silnik ale jak dotad srednie spalanie jest w granicach 8l/100km wiec nie tak tragicznie. Czy ktos wie czy ten silnik 115km z paska to ta sama konstrukcja??? Malo informacji mam na temat tych 2 litrowych jednostek.Jezdzilem tez 130km dieslem wiec mam porowanie do mojego GTI 115km. Moment robi swoje :)

Wiem ze ktos moze powiedziec zebym poczytal uwaznie. Przeczytalem dokladnie caly temat i jest duzo o wersjach 1.8, 1.8 T itd ale o 2.0 nieiwele. Jesli ktos posiada takie autko i zechcial by podzielic sie swoja opinia na temat tej jednoski bede bardzo wdzieczny :)

 

Pozdrowienia dla forumowiczow :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój pasek pali średnio 6-6,5l/100km w cyklu mieszanym! (jeżdżę po Sochaczewie i Warszawie oraz "trasy" między tymi miastami, a z trasą ma to niewiele wspólnego).

Ten silnik palić będzie około 9litrów w mieście gdy silnik jest nierozgrzany, stojąc w korkach, ciągle hamując na światłach. Kawałek ciągłej jazdy szybko obniża spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój pali mi w cyklu mieszanym (głownie miasto) 6.3-6.5l/100km. Dużo hamuje biegami i staram się nie przekraczac 2500obr. Oczywiście na trasie się to zmienia.Z tego dieselka jestem zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
..... Do momentu kiedy zaczalem czytac informacje od Was na tymze forum chcialem kupic wersje z silnikiem 130km. Z tego co widze jednak to auto pali ok 9 - 10 litrow ropki (cykl mieszany) w trasie ok 6 - 7....

 

Nie pali w cyklu mieszanym 9-10 litrow!!! Pali 10 litrow w korku w miescie z klimatyzacja w lecie, to najwieksze spalanie jakie zarejestrowalem wogole a i tak miasto wychodzi mi 9 litrow średnio, w cyklu mieszanym 8,2 spala, a trasa 6,2 wiec nie zastanawiaj sie nad 2.0 ktory 10 litrow spali Ci bankowo (moje 10 litrow bez zadnego oszczedzania auta, gaz w podloge) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem ze sa 2 wersje - 115km oraz 150.
chyba masz bledne informacje. Ta druga wersja silnika 2,0 posiada 96kw czyli 130 km a nie 150.spalanie katalogowe tego modelu 11,6/6,2/8,2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woncek

ta zgadza sie moj blad 115 i 130bhp :)

 

Katalogowe juz wiem jakie jest.. A w praktyce jak to wygada?? Ktos uzytkuje na codzien autko z takim silnikiem??

 

---------- Post added at 20:52 ---------- Previous post was at 20:51 ----------

 

(mialem na mysli silnik 2.0 benzyna,,, info o obu opcjach mocy mile widziane :) )

 

---------- Post added at 20:56 ---------- Previous post was at 20:52 ----------

 

nie zroumcie mnie zle , ja sie nie upieram na sile przy benzynie a staram sie raczej wybrac lepsza opcje. Nie wykluczam na 100% opci 130km ale poki co biore bod uwage 101km diesel no i te benzynowe jednostki. Poki co jednak chcalbym jednak dowiedziec sie czegos wiecej o silnikach w benzynie. Nie sa one specjalnie popularne za wyjatkiem 1.8 oraz 1.8T. Czyzby byly az tak nieekonomiczne?? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Katalogowe juz wiem jakie jest.. A w praktyce jak to wygada?? Ktos uzytkuje na codzien autko z takim silnikiem??

 

W praktyce : krótkie dojazdy do pracy ( ok. 6 km. ) w porannych i popłudniowych korkach w sporym mieście ( Łódź, która jest notorycznie rozkopana ), po drodze ( czyli po przejechaniu jakiegoś 1 km. i postój 5 min. ) odwożę syna do przedszkola, bez zbędnego oszczędzania - ok. 12-13 l/100 km. Na autostradzie, przy prędkościach rzędu 130-150 ok. 9l/100 km. Silnik nie jest demonem mocy i momentu, ale jakoś prawie zawsze zostawiam wszystkich z tyłu ;-) - ale to raczej kwestia stylu jazdy. Nie ma widocznego przyrostu momentu, czyli nie odczujesz "kopa" jak przy silniku z turbiną, ale za to przyjemnie rozwija go w prawie całym "użytecznym" zakresie obrotów. Poniżej 2000 rpm nic się nie dzieje więc trzeba go raczej trzymać powyżej tej granicy. Silniki AZM ( 115 KM ) mają "feler konstrukcyjny" i lubią oliwę - mój lubi sobie łyknąć jakieś 0.3 litra na 1000 km., ale ponoć "normą" jest wartość do 0.5-0.7. To tyle na szybko - jakbyś miał jakieś inne pytania to wal śmiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydownie radzę kupić ci diesla w wersji 130 km.Pewnie że istnieje wersja 101 która pali ciut mniej,ale osioł również spożywa mniej od ogiera co nie znaczy że lepiej go kupić.Co do alternatywy zakupu zautka z silnikiem benzynowym to miaiałem kiedyś benzynkę 1,8 ,nie paliła strasznie dużo,ale w stosunku do TDI jest to srednio 2,5l/100 więcej.Przekłada się to na 10 zł na każdą setkę km.Jesli twoje przebiegi są większe jak 20000km daje to jakieś oszczędnosci.Zrobisz jak chcesz ,kup diesla lub benzynę,ale jeśli tego pierwszego dwa razy się zastanów nim kupisz 101 km.Moim zdaniem będziesz szybko żałował ,a zwiększenie wydatku tej jednostki-nieopłacalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woncek

obraz coraz bardziej sie rozjasnia:) Wie ktos moze czym (procz jednego konia mech wiecej) rozni sie silnik AWX od AVF?? Czy sa tam jakies zmiany konstrukcyjne (inne pompowtryskiwacze itd). Na zdrowy rozum musi byc jakas roznica bo oba silniki sa w produkcji od pazdziernika 2000r a mimo to sa nieco inne.

 

---------- Post added at 09:19 ---------- Previous post was at 09:18 ----------

 

 

 

 

dzieki wielkie za info o Twoim benzyniaku motomouse :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie ktos moze czym (procz jednego konia mech wiecej) rozni sie silnik AWX od AVF?? Czy sa tam jakies zmiany konstrukcyjne (inne pompowtryskiwacze itd). Na zdrowy rozum musi byc jakas roznica bo oba silniki sa w produkcji od pazdziernika 2000r a mimo to sa nieco inne.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10735&highlight=awx+avf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AWX I AVF mają taką samą moc.Moment obrotowy podobno większy jest w AVF ,ale w AWX maximum momentu jest dostępne wczesniej tj. przy niższych obrotach.Sa to takie same jednostki i nie ma sensu poszukiwania konkretnego typu.Z obu będziesz jednakowo zadowolony,podobnie jak i z obu typu skrzyń biegów.Choć ja osobiście wolę piątkę ,ten silnik ma tyle momentu że wachlowanie lewarkiem jest zbędne .Szostka ani nie jest szybsza,ani lepiej nie przyspiesza,ot taki bajer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szostka ani nie jest szybsza,ani lepiej nie przyspiesza,ot taki bajer.

 

6 bieg obniza spalanie na autostradzie (oczywiscie teoretycznie, i tak wszystko zalezy od kierownika) - ot taki zabieg VW, bynajmniej nie chodzi o osiagi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wasabi

Do kolegi Avic....

Możesz wziąć pod uwagę jeszcze Opla Vectre B.

Za 15 tyś. kupisz już autko z rocznika 98'

Autko naprawdę solidnie zbudowane, wygodne, silniki nie do zajechania lecz mają słabe zawieszenie tak jak passat, z tym że wymiana zawiechy w VB to tylko 500 - 600 zł a nie 2000zł jak w przypadku passata.

Obecnie jeżdżę Vectrą z 96' 16. 16v, nie zgodzę się że ten motor jest mułowaty, może nie jest demonem prędkości, ale jak ktoś nie umie jeździć lub przesiadł się z silniejszego auta to będzie twierdził że jest właśnie mułowaty ;)

Niby to tylko 101km ale już nieraz objechałem niby to silne auta :)

Co do LPG również się nie zgodzę, jeśli ktoś montuje najtańszą instalację to nie ma się co dziwić że potem motor siada, do najbardziej awaryjnych instalacji zalicza się BRC.

Najwięcej pozytywnych opinii zbiera w chwili obecnej instalacja stag 300/400 jednak jej koszt przekracza ponad 2 tyś. zł.

Polecam Viki z silnikiem 1.8 16v lub 2.0 16v lub mocny silnik 2.5 V6 (ok. 200km), spalanie na lpg w trasie to ok 10-12l przy silniku 2.5 V6 więc bardzo rozsądnie, a wrażenia z jazdy niesamowite.

Obecnie szukam nowego samochodu ponieważ zamierzam jeździć na taxi i również myślę nad passatem b5, jednak koszty i częstotliwość naprawy zawieszenia trochę mnie przerażają...

Edytowane przez Wasabi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opel to pożywka dla korozji,a koszt naprawy zawieszenia w Passacie nie jest taki duzy,wahacze znacznie staniały,a przebiegi od wymiany do wymiany często przekraczają 100 tyś.Co do spalania to katalogowo Passat z skrzynią szóstką pali 0,1 l/100 więcej od tego z piątką,oczywiście średnio.

Edytowane przez xemit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do blachy w Oplu to się zgodze, słabizna, miałem dwa. W astrze f miałem silnik 1.6 16V w automacie przerobiony na gaz i byłem zadowolony, na światłach mało kto dawał rade. Dwa lata temu jak montowałem gaz do Astry zapłaciłem 2500zł za sekwencje na podzespołach BRC i Polskich wtryskach, bez zarzutu. Vectra B 2.5 V6 spoko ale nie dał rady X5 z 3litrowym Dieslem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wasabi

Zależy które 2.5 v6, bo są wersje 160 konne i i500 wersja prawie 200konna.

Co do rdzy to muszę się nie zgodzić... Vectra B to nie ta sama generacja co kadett czy astra, więc o tym też pamiętajcie.

Moja Viki ma 13 lat i zero kolegi rudego, chociaż niektórym się zdarza że coś im wyskoczy na nadkolu ;)

Wersje poliftowe (czyt. od 99') już nie mają tego problemu ponieważ są zastosowane w 100% ocynkowane blachy.

Ogólnie wiadomo, czy to VW czy merc czy opel to jeśli ktoś nie dba o autko to w każdym ma prawo pojawić się rudzielec :)

 

Co do cen naprawy zawieszenia w passku to jestem na bieżąco, ponieważ znajomy mechanik takim jeździ i zimy mu nie przetrzymało, 700zł zapłacił za części po swoich zniżkach, robi tylko górne zawieszenie, gdyby ktoś robił kompletne przednie zawieszenie to części plus robocizna = niezły wydatek... ;) Tu na forum ktoś pisał że niestety zawieszenie odzywa się już po przejechaniu 30tyś... :(

Jednak paska całkowicie nie skreślam, (inaczej by mnie tu już nie było :P) mam na zakup przeznaczone 20k i jeśli trafię naprawdę zadbany egzemplarz który mnie oczaruje na pewno się nie zawaham :) Jednak trafić teraz zadbane autko, czy to VW czy Opel trzeba mieć niezłego farta :)

Edytowane przez Wasabi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to kumpel ma w viki 174KM a w X5 mojego taty jest 184KM i waży o jakieś 500kg więcej. Diesel górą. Posdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość woncek

zgdzam sie, trafic zadbane auto to sztuka! Ja osobiscie poluje na b5 fl ale jak trafi sie fajna sztuka przed liftem tez nie pogardze. Szkoda tylko ze 130bhp jednostki byly dopiero w nowych budach bo ten silnik wlasnie chodzi mi po glowie. Opinie na temat 115/116 bhp jednostek sa podzielone. Z jakiegos powodu robili je tylko rok a pozniej byly juz 130KM (pompowtryski podbno nie dawaly rady). Przynajmniej tak wynika z tabeli oznaczen ktora mam. Co do stanu jeszcze...mam golfika co prawda z kiera nie po tej stronie co trzeba, auto ma przejechane juz ponad 250tys do 130 tys mil bylo serwisowane w ASO i przeznam ze silnik chodzi jak zloto, auto pali ok 8l benzyny, nie bierze oliwy itd. Mimo ze zmeczone troszke z zewnatrz miastem (obtarcia tu i uwdzie) mechanicznie jest bez zarzutu. I takiego passka wlasnie bym sobie zyczyl...no moze z ciut mniejszym przebiegiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności