marcel_76 Zgłoś #1 Napisano 21 Sierpnia 2007 ostatnio podczas podnoszenia opuszczania szyby kierowcy coś lekko szczelało aż do momenty gdyy gruchneło mocniej i szyba przestała jeździć . przy wciskaniu przycisku słychać że silnik pracuje(jeszcze nie rozbierałem wieć nie wiem co tam mogło szczelić). Czy możliwe jest że poszłu tylko te plasiiczki - co tyo mozna kupić na allegro za 70zł (zestaw naprawczy czy będzie to coś poważniejszego). druga spraw to jak czytałem w jakiś innych postach mam taki objaw że z panelu kierowcy szybami tylnymi mogę sterować jak chcę natomiast szyby przednie po wcięnieciu opuszczają się maksymalnie lub podnoszą też do końca - czy jest to tylko zbrudzenie w tym panelu czy moze jakieś ustawienie w module sterowania szybami. Jestem dość zielony w tym temacie więc proszę o konkretne odpowiedzi lub linki do postów już napisanych z w/w problemi. z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2007 Zapewne pracy silniczka towarzyszą dodatkowe efekty akustyczne w postaci trzeszczenia / chrobotania? Wygląda mi to na uwaloną prowadnicę (plastik o którym wspomniałeś). Nie kręć więcej silniczkiem, bo linka się brzydko poowija i pognie - będzie później głośno pracować. W FAQ w dziale B5 i przy pomocy "szukaj" znajdziesz opis(y) jak zdjąć boczek z drzwi. Powodzenia. PS: Możesz cyknąć parę fotek - przyda się potomnym. PS 2: Nie mam B5 ani nawet elektrycznych szyb więc niech ktoś inny się wypowie, ale powinno się dać zatrzymać szybę w dowolnym miejscu - może trzeba ponownie nacisnąć przycisk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2007 troszkę już kręciłem więc nie wiem czy mi się już nie poowijała. Czy to duzy problem czy będę miał więcej rzeczy do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2007 Nie zgadniesz, trzeba zobaczyć, ale nie sądzę by coś jeszcze się posypało. Linka raczej nie powinna się urwać, a jak będzie pozaginana to trochę zabawy i cierpliwości powinny wystarczyć. Dla ułatwienia dodam, że linka jest dość mocno naprężona i założenie jej na miejsce może być irytujące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2007 druga spraw to jak czytałem w jakiś innych postach mam taki objaw że z panelu kierowcy szybami tylnymi mogę sterować jak chcę natomiast szyby przednie po wcięnieciu opuszczają się maksymalnie lub podnoszą też do końca - czy jest to tylko zbrudzenie w tym panelu czy moze jakieś ustawienie w module sterowania szybami. W moim pasku przyciski do sterowania szyb mają dwie pozycje w każdą stroną. Jak naciśniesz lub pociągniesz lekko, to szyba porusza się do momentu zwolnienia przycisku. Natomiast przy mocnym naciśnięciu przesuwa się do końca, nawet jeśli wcześniej zwolnię przycisk. Przetestuj u siebie. Z pewnością masz tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #6 Napisano 21 Sierpnia 2007 Przedewszystkim przestać sie bawić szybą. Ja stawiam na te plastiki o których pisałeś. Nie ma co gdybać bo i tak musisz sie tam dobrać i pozaglądać. U mnie przełącznik ma tak jakby 2 pozycje - tzn 1)naciskasz lekko przycisk i szyba ci jedzie dopoki go nie puscisz 2)nacisk dalej (czuć delikatny skok) i wtedy szyba jedzie do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malymk45 Zgłoś #7 Napisano 21 Sierpnia 2007 troszkę już kręciłem więc nie wiem czy mi się już nie poowijała.Czy to duzy problem czy będę miał więcej rzeczy do wymiany [/quote Cześć !! Też tak mi się zrobiło i wmieniałem prowadnice / dałem 100zł. / Szlak mnie prawie trafił ,ciężko się to składa . Żebym wiedział wcześniej to kupiłbym całą blachę z prowadnicami używaną za jakieś 150-200 zł. i po problemie . Jak nie czujesz się mocny manualnie i jesteś nerwowy wybiż drugie roawiązanie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #8 Napisano 22 Sierpnia 2007 Dzięki za podpowiedzi kupiłem na allegro zestaw naprawczy bez zaglądania w drzw. myślę sobie gdyby nawet nie to to z tego co słyszałem i tak się niebawem przyda (taki mankament szybek) jak przyjdzie biorę się do roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZB Zgłoś #9 Napisano 22 Sierpnia 2007 A ja miałem coś podobnego w Audi 100. Też zgrzytało a potem trach i ... Szyba co prawda się otwierała ale na zasadzie bezwładności. Natomiast nie chciała się podnieść. Okazało się , że pękła linka podnośnika. Próbowałem to jakoś łatać ale mechanik w atuoryzowanym serwisie stwierdził, że należy wymienić cały podnośnik. Na dodatek złego podczas wyjmowania tego podnośnika (w serwisie!!!) mechanik wyłamał mi uchwyt w szybie (taki plastik u dołu szyby) i jeszcze się wyparł wszystkiego. Powiedział, że tak już było. W końcu kupiłem używany podnośnik elektryczny (dodatkowo drugą szybę, ponieważ ta nie nadawała się do użytku - była cała, ale bez tego uchwytu, w którym zamontowany jest podnośnik) i sam to wymieniłem. Po wymianie wszystko zaczęło działać OK. Ja zalecam w pierwszej kolejności rozebranie poszycia drzwi. Potem można się baaaardzo rozczarować. A jeszcze jak mechanik coś zepsuje ... Pozdrawiam Zibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bystraglowa Zgłoś #10 Napisano 26 Sierpnia 2007 Witam, podpinam sie do tematu, bo sumie podobny problem mam w swojej b5. W mechanizmie przedniej szyby pasażera też mi strasznie gruchocze jak próbuję ją otworzyć. Szyba ani drgnie. Chciałem to rozebrać i zobaczyć co to. W instrukcji rozbierania jet napisane ze trzeba opuścić szybę na wysokość otworów montażowych. U mnie szyba nie chodzi wiec muszę to zrobić ręcznie. I tu mam 2 pytania: 1. Czy da sie ja z powrotem ręcznie zamknąć ( bo jakbym nie naprawił od razu tylko musiałbym czekać na jakąś część to by pasek stał z otwartą szybą parę dni). 2. W instrukcji " Passat - sam naprawiam napisane jest że przy ręcznym opuszczaniu szyby trzeba zdjąć obudowę silnika a rozłożonego silnika nie można stosować ponownie. Czy to znaczy że tak czy siak z góry jestem skazany na kupno nowego? Pozdrawiam i przy okazji gratuluję okazałego forum. Robicie tu panowie ( i być może panie) naprawdę kawał dobrej roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcel_76 Zgłoś #11 Napisano 23 Maja 2008 Wreszcie po prawie roku znalazłem czas aby zajrzeć do podnośnika i okazało się ża to nie te plastiki jak myślałem wcześniej a pękła przerdzewiała linka. I tak kupiłem nowy zamiennik na allegro: http://www.allegro.pl/item364695092_nowy_podnosnik_szyby_skoda_superb_passat_b5_b6_l.html założyłem i działa wyśmienicie. DodaM jeszcze że oryginalnie podnośnik jest przynitowany a w zakupionych prowadnicach są zanitowane kółeczka ale zakończone śrubami więc montaż bezproblemowy. Polecam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
creatiwe Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2008 wiem że to bylo dawno temu ale mam identyczny problem a strona na allegro wygasła.mozesz podac jakis inny lik lub bardziej opisac to co trzeba zakupic do wymiany razem z linka? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2008 Ja kupuje i montuje takie. Nie ma z nimi ptoblemów, gość wystawia FV... http://www.allegro.pl/item510893499_nowy_podnosnik_szyby_skoda_superb_passat_b5_b6_p.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
creatiwe Zgłoś #14 Napisano 29 Grudnia 2008 dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
creatiwe Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2009 nie wiesz czy jest jakas roznica jesli mam kierownice po drugiej stronie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2009 nie wiesz czy jest jakas roznica jesli mam kierownice po drugiej stronie? Jeśli pytasz o samą linkę z szynami , to powinna być taka sama (przynajmniej wygląda tak samo) A cała blacha z szynami jest troszkę inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2009 Do "zaadoptowanych" anglików wkładałem, więc wydaje się to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach