Gość Grinch Zgłoś #1 Napisano 20 Października 2010 ... Siema Od jakiegoś czasu mam taką dziwną sytuację : Chodzi o motorownie w Passku b5 FL 2004 rok 1.9 TDI AVF ... Powiem tak, raz jest a raz nie ma, jest takie dziwne stukanie lub cufanie ( dokładnie nie wiem jak to opisać) ...Dźwięk wydobywa się jak by z motorowni od strony turbo egr itp ! Wszystkie węże itp są zaciśnięte itp ! Nadkola pokrywy itp przykręcone ! ... Oleju nie ubywa, kontrolka od smarowania się nie zapala ! Czy cieknący i zasyfiony egr może dawać takie dźwięki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #2 Napisano 20 Października 2010 ... Siema Od jakiegoś czasu mam taką dziwną sytuację : Chodzi o motorownie w Passku b5 FL 2004 rok 1.9 TDI AVF ... Powiem tak, raz jest a raz nie ma, jest takie dziwne stukanie lub cufanie ( dokładnie nie wiem jak to opisać) ...Dźwięk wydobywa się jak by z motorowni od strony turbo egr itp ! Wszystkie węże itp są zaciśnięte itp ! Nadkola pokrywy itp przykręcone ! ... Oleju nie ubywa, kontrolka od smarowania się nie zapala ! Czy cieknący i zasyfiony egr może dawać takie dźwięki ? najpierw jak to powiedziales bedzie ci ''sufal'' a pozniej ''kwakal''... Cufff czyli takie jakby gluche otwarcie piwa w butelce... Casami je slychac jak na postoju ze wcisnietym sprzeglem przygazujesz i odpuscisz tak do 4 tysiecy i noga z pedalu. Slychac spadek obrotow i takie jakby przychamowanie silnika z ''cufnieciem''. Czy mam racje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2010 ... racja Dźwięk jest taki głuszy jak by gdzieś powietrze łapał lub coś podobnego ;/ Ale tdi to temat rzeka ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #4 Napisano 20 Października 2010 ... racjaDźwięk jest taki głuszy jak by gdzieś powietrze łapał lub coś podobnego ;/ Ale tdi to temat rzeka ;/ Ja mam to samo i ustalilem ze to egr. Prawdopodobnie wystarczy go przeczyscic i bedzie ok. Ewentualnie jak chcesz poczekac to ja bede za jakies 2 tygodnie ten dzwiek u siebie usowal (bo wtedy znajde czas i zakupie nowe uszczelki) i moge podzielic sie efektem i manualem... Tak czy siak nie martw sie, to nie jest szkodliwe;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2010 ... Oki czekam na info będę bardzo wdzięczny ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #6 Napisano 21 Października 2010 ... Odłączyłem do egr przewód od podciśnienia i nic to nie pomogło. Myślę że jednak to nie to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #7 Napisano 21 Października 2010 Oczywiscie ze to moze ci nic nie dac, bo jezeli na rancie zaworu w srodku jest nagar to moze on nie domykas szczelnie i nic sie nie zmieni...ja postaram sie wyczyscic w nastepny weekend przy okazji rozrzadu, plynow, termostatu, czujnikow, oleju itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #8 Napisano 25 Października 2010 ... Rozmyślam temat rozsypanej vacum pompy która raz podaje ciśnienie na turbo a raz nie. To by wyjaśniało biały dym po zapaleniu i ruszaniu (chwilowo). Oraz brak mocy przez czas pukania. ... No i dziwny smród itp. Co wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #9 Napisano 25 Października 2010 ... Rozmyślam temat rozsypanej vacum pompy która raz podaje ciśnienie na turbo a raz nie.To by wyjaśniało biały dym po zapaleniu i ruszaniu (chwilowo). Oraz brak mocy przez czas pukania. ... No i dziwny smród itp. Co wy na to? no to opisujesz dokladnie to co dzieje sie u mnie...smrod, delikatny dym niby bialy, niby szary... Problem w tym ze turbo dziala jezeli zaczyna gwizdac jak wcisniesz Ja stawiam na egr i bede dziada czyscil i eventualnie zaslepial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #10 Napisano 25 Października 2010 ... Tylko u mnie jak go złapie ten dziwny stan to ze wzrostem obrotów wzrasta siła pukania. Później to już normalnie jak by ktoś młotkiem walił ! ... A co do mechaników to każdy gada coś innego ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tytus30 Zgłoś #11 Napisano 25 Października 2010 No u mnie jest podobnie. Na biegu jalowym silnik KWACZE jak przyloze ucho do EGR to zdecydowanie wydobywa sie z niego ten dzwiek. jak podjechalem do elektromechanika to stwierdzil ze zawor jest dobry, Juz sam nie wiem co robic. Czy kupic nowy EGR czy to moze ma podloze gdzies dalej.... Mam nawet lekkie wstrzasy w kabinie tzn nie rowna prace silnika. Jesli to pompki to bieda:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2010 ... Dokładnie Nikt nie wie co jest grane ! Jak ogarnę temat i starczy mi jeszcze pieniędzy na internet to zrobię dokładny opis, bo szczerze mówiąc Pany nie mogę już spać przez to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #13 Napisano 25 Października 2010 Jeśli chodzi o pukanie narastające wraz z prędkością obrotową to niestety będzie to pewnie wałek rozrządu ( wytarta krzywka) itp. o ile mówimy o takich stukach jak na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=3jomSacNVUU&feature=player_embedded#! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2010 ... Jeżeli była by wytarta krzywka to dlaczego cały czas nie puka ? Tylko przykładowo przejechałem 100 km cisza spokój moc była zero innych efektów ubocznych. I po odpaleniu po południu zaczoł pukać a później mu przeszło ? Krzywka które jest wytarta w jednym miejscu moim zdaniem powinna pukać non stop Ale tylko sobie nadzieję robię pewnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #15 Napisano 25 Października 2010 (edytowane) To masz objaw idento jak u mnie. Pukanie nie zawsze występuje ( czasem 500 km cichuto a następnego dnia puka...) - też sobie tłumaczę ze może wałek będzie jeszcze dobry. Moje auto czeka w kolejce w zaprzyjaźnionym warsztacie. Jak zdejmą pokrywę zaworów to zobaczą co jest nie tak, póki co coś tam gadali ze może jakiś zawór niedomaga ( wiesza się ) ale może i wałek itd. Jakby nie patrzeć wydatek będzie ... i dlaczego często ten problem dotyka AVF-ów? Edytowane 25 Października 2010 przez p@wel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #16 Napisano 25 Października 2010 ... Tylko u mnie jak go złapie ten dziwny stan to ze wzrostem obrotów wzrasta siła pukania. Później to już normalnie jak by ktoś młotkiem walił ! ... A co do mechaników to każdy gada coś innego ! nie no to u mnie nie wali, jedynie sluchac prace egr... a mechanicy zawsze beda ci mowic cos innego zeby cie zakrecic i nabic cene... Przewaznie jest tak ze jedziesz na zmiane oleju i filtra a on ci mowi ze trzeba wymienic chlodnice oleju bo cieknie, ze np znalazl wode w filtrze i jak ma rozkrecone to bedzie taniej i szybciej hahahaha... No bo kto kumaty jedzie na zmiane oleju? Nikt... wiec niekumatego sie wali ile wlezie. Ja ci dam rade: Wez aparat czy telefon i nagraj film jak dziala na zimno bez gazu i gazujac. Nastepnie kolejny jak dziala na cieplo... Jak to brzmi pod podwoziem i od gory... Wstaw na you tube i zapodaj nam linki. Napewno dojdzie sie do diagnozy po uslyszeniu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #17 Napisano 26 Października 2010 ... Diagnoza zrobiona wałek górny wysrany ! Wysrał się na pierwszej krzywce od prawej strony : http://www.tdi-tuning.pl/tools/wym.pompek/zatkanie%20otwor%f3w.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #18 Napisano 26 Października 2010 .. Diagnoza zrobiona wałek górny wysrany !Wysrał się na pierwszej krzywce od prawej strony : http://www.tdi-tuning.pl/tools/wym.p...0otwor%f3w.jpg To nie zazdroszcze. A powiesz mi ile teraz kosztuje nowy wałek do AVF'a (jaki producent)? Rozumiem, że robisz odrazu z wymianą popychaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #19 Napisano 26 Października 2010 To nie zazdroszcze. A powiesz mi ile teraz kosztuje nowy wałek do AVF'a (jaki producent)? Rozumiem, że robisz odrazu z wymianą popychaczy? ... 2 lata temu kosztował 4 tys w serwisie Na dzień dzisiejszy kosztuje 1 tys Co i jak jeszcze nie wiem, ale wszystko będzie zrobione profi ! Diagnoza padła taka że najczęściej rozpier...... lania się tych wałków jest zły olej ! ... Ja nie wiem co z tych ludzi za mamuty że żałują kilka PLN więcej na dobry olej ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #20 Napisano 26 Października 2010 Diagnoza padła taka że najczęściej rozpier...... lania się tych wałków jest zły olej ! zły tzn... marka, brak normy czy np. zbyt długie okresy wymiany... chciałbym poznać tą opinię bo ja znam inną, ale to potem napiszę, aby nie sugerować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach