Skocz do zawartości
arci131

Ogrzewanie za mocne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Co moze byc przyczyna ze nawet na ustawieniu 18 stopni grzeje mocno dopiero jak zejde w dol czyli do LO to chlodne powietrze leci ? Badzo prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. ja miałem tak samo. usterką były jakieś (zimne luty) tak to nazwał elektomechanik z tego co wiem to musiał coś tam przelutować od nowa i pomogło. teraz działa normalnie. sory za taki znikomy opis ale tylko tyle wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do jakiego mechanika mam sie udac? kto sie tym zajmuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to subiektywne odczucie, że za mocno.

Jak auto stoi na zewnątrz i w środku temperatura taka jak na zewnątrz, to climatronic pompuje maksymalnie ciepłe powietrze, żeby nagrzać auto do tych 18-tu stopni.

Objaw tylko w pierwszych minutach po odpaleniu czy stały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elo!U mnie w Passacie jest podobnie.Tak samo mam w służbowym Iveco Daily z automatyczną klimą.Przez pierwsze 20-30 minut od uruchomienia zimnego silnika niezależnie od ustawionej temperatury, powietrze leci gorące aby jak najszybciej nagrzać kabinę.Potem powietrze ma temperaturę ustawioną na pokrętle. Pozdroowka!!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie jak Clash po uruchomieniu auta daje ciepłe oczywiscie po pewnym czasie sie chłodzi myslę ze to normalne nie narzekam na ogrzewanie a tez nie na klime pozdro wiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze takie moje odczucie jest... na dodatek okno otweiaram jeszcze, wnetrze sie ochladza i znowu grzeje... musze to obczaic... dzieki koledzy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lutek

U mnie tez za mocno grzeje. Temperatura w klimatroniku ustawiona na 18 stopni a caly czas leci cieple powietrze. W dluzszej podrozy jest to nie do wytrzymania i wtedy wylaczam calkowicie klimatyzacje. Klima chodzi prawidlowo oraz widac roznice w ogrzewaniu jesli wybiore 18 lub 25 stopni.

Jest to bardzo denerwujace bo jesli wylacze klimatronika to po pewnym czasie paruja szyby, wiec musze wlaczac i wylaczac, lub od czasu do czasu wlaczas klimatyzacje LO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbe do osób posiadajacych climatronica.

Gdy odpalam auto po parugodzinnym postoju, a wnetrze auta jest wychlodzone:

1. Wlaczam tryb diagnostyczny climatronica poprzez 3 klawisze - econ + mniejsza temp + mniejszy nawiew (jakos tak :) ). Przechodze na kanal 11 i obserwuje podczas jazdy zachowanie sie silniczka V68, czyli tego od klapy temperatury.

2. Na poczatku stopniowo co pare sekund nastawa silniczka spada powoli do "0" czyli na maksymalne grzanie.

3. Po ok 30 sek - 1 min wartosc ta zaczyna powoli sie podnosic co pare sekund, az ustawi sie na optymalna wartosc ok 90-120, czyli letnie powietrze i tak sie juz utrzymuje do konca jazdy samochodem, czyli grzeje dobrze.

 

W momencie gdy nastawa spada do zera czuc za mocne grzanie w aucie. Normalnym jest ze climatronic jak najszybciej chce nagrzac kabine do wymaganej temp., ale wydaje mi sie ze robi to niepoprawnie.

 

Czy mozecie u siebie zrobic takie badania i podzielic sie wrazeniami??

Z gory dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie występuje ten sam problem pomimo nastawienia np na wartość 18 stopni, nagrzewnica grzeje bardzo i bynajmniej nie jest to 18 stopni. Mam rownież mazdę 6, i przy nastawaienie na 18 stopni czuć dużo chłodniejsze powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam prosbe do osób posiadajacych climatronica.

Gdy odpalam auto po parugodzinnym postoju, a wnetrze auta jest wychlodzone:

1. Wlaczam tryb diagnostyczny climatronica poprzez 3 klawisze - econ + mniejsza temp + mniejszy nawiew (jakos tak :) ). Przechodze na kanal 11 i obserwuje podczas jazdy zachowanie sie silniczka V68, czyli tego od klapy temperatury.

2. Na poczatku stopniowo co pare sekund nastawa silniczka spada powoli do "0" czyli na maksymalne grzanie.

3. Po ok 30 sek - 1 min wartosc ta zaczyna powoli sie podnosic co pare sekund, az ustawi sie na optymalna wartosc ok 90-120, czyli letnie powietrze i tak sie juz utrzymuje do konca jazdy samochodem, czyli grzeje dobrze.

 

W momencie gdy nastawa spada do zera czuc za mocne grzanie w aucie. Normalnym jest ze climatronic jak najszybciej chce nagrzac kabine do wymaganej temp., ale wydaje mi sie ze robi to niepoprawnie.

 

Czy mozecie u siebie zrobic takie badania i podzielic sie wrazeniami??

Z gory dzieki!

 

Nigdy nie wchodziłem w diagnostykę w climatronicu bo nie miałem takiej potrzeby, ale osobiście jeżdżę z nastawem 20 stopni i u mnie nawet jak zaczyna nagrzewać po nocy to nigdy nie leci gorące z nawiewów. Gorące to mam tylko jak wrzucę mu tak z 25-26 stopnie to wtedy próbuje faktycznie szybko podnieść temp. ale z wychłodzonego do 20 zawsze odbywa się to stopniowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa wygląda tak, że po odpaleniu auta i nastawieniu climatronica na ECON, 1 kreska nawiewu i 18*C po jakimś czasie zauważam, że sam sobie zmienia prędkość wiatraka na 3-4 kreski. Ponowne nastawienie na 1 kreskę i znowu po jakimś czasie ustawia na 3 kreski. Po ponownej zmianie na 1 już potem trzyma te ustawienia.

Czy to jest normalne w obecnej temperaturze ? (Według FIS około -3* do 2* przez kilka dni obserwacji ) Wy też tak macie ?

 

Druga sprawa to, że podczas jazdy jest mi strasznie gorąco. W b4 jak ustawiłem 18* to leciało takie akurat powietrze z dworu, leciutko przepuszczone przez nagrzewnicę i była normalna temperatura prawie jak na zewnątrz. Tutaj jest mocno ciepło. Z kolei po zmianie na LO leci całkowicie zimne powietrze. Ustawienie cały czas na ECON, nie próbowałem włączać sprężarki.

 

Trzecia sprawa, że bardzo często słyszę jak któryś z silniczków climatronica pracuje. Non stop któryś zmienia swoje ustawienie mimo, że ja ustawień nie dotykam. Czy to też jest normalny objaw ?

 

Dodam że po całkowitym wyłączeniu Climatronica, czuć jak powietrze z dworu wlatuje bo dalej się robi ciepło ;)

Dodam też, że na 100% mam grzałkę elektryczną, bo już chwilę po uruchomieniu auta leci ciepłe powietrze.

 

Ciekawi mnie też fakt, że jak Climatronic jest włączony i zacznę szybciej jechać (wyprzedzanie czy coś) jak silnik dostanie większe obciążenie to dmucha w kabinie znacznie cieplejszym powietrzem...

 

Od czego zacząć sprawdzanie ? Jeszcze nie było czasu na rozebranie tego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie sprawa wygląda tak, że po odpaleniu auta i nastawieniu climatronica na ECON, 1 kreska nawiewu i 18*C po jakimś czasie zauważam, że sam sobie zmienia prędkość wiatraka na 3-4 kreski. Ponowne nastawienie na 1 kreskę i znowu po jakimś czasie ustawia na 3 kreski. Po ponownej zmianie na 1 już potem trzyma te ustawienia.

Czy to jest normalne w obecnej temperaturze ? (Według FIS około -3* do 2* przez kilka dni obserwacji ) Wy też tak macie ?

Wszystko jest OK, aczkolwiek wqurwiajace.
Druga sprawa to, że podczas jazdy jest mi strasznie gorąco.
Na poczatku faktycznie jestza goraca, ale po jakims czasie w trasie temp w aucie sie stabilizuje i jest OK.
Ustawienie cały czas na ECON, nie próbowałem włączać sprężarki.
Przy sprezarce jest zdecydowanie lepiej, ale i tak sie ona nie zalaczy jak jest mniej niz ok +5C.
Trzecia sprawa, że bardzo często słyszę jak któryś z silniczków climatronica pracuje. Non stop któryś zmienia swoje ustawienie mimo, że ja ustawień nie dotykam. Czy to też jest normalny objaw ?
Na wylaczonym silniku slychac caly czas jakies cykanie silniczka. Przez pare lat nie udalo mi sie rozwiazac tej zagadki. Najproscie to dostac sie do silniczkow i obserwowac prace ramion ;)
Ciekawi mnie też fakt, że jak Climatronic jest włączony i zacznę szybciej jechać (wyprzedzanie czy coś) jak silnik dostanie większe obciążenie to dmucha w kabinie znacznie cieplejszym powietrzem...
Bo wtedy pompa wody przepycha wiecej cieplejszego plynu przez nagrzewnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności