LustForMoney Zgłoś #1 Napisano 1 Maja 2014 Witam wszystkich, proszę o analizę jak i wnioski co do stanu zdrowia silnika i turbo jeśli jest to możliwe. Z góry dziękuję za pomocy i do zobaczenia na spotach.... jeśli ogarnę to auto. Specyfika passat kombi 2001 r. silnik 1,8T AWT 150km przebieg 244k km(prawdziwy) skrzynia automat tip. Grupy: 020 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_171641.html Grupy: 115 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_171642.html Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_171643.html Grupy: 033 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_171644.html Grupy: 118 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_171645.html Ps. pierwszy raz robiłem logi wiec jak są jakieś błędy w ich tworzeniu to proszę o poradę/instrukcje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2 Napisano 1 Maja 2014 Auto po programie ma więcej niż 150 KM. W pierwszej kolejności do sprawdzenia szczelność dolotu i podciśnień. Masz LPG? Świece kiedy wymieniane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #3 Napisano 1 Maja 2014 TAk jak pisze Grucha auto ma program niestety w takim stanie napewno nie ma więcej niż 150 km, turbo bardzo słąbo pompuje, także szczelnosc dolotu, jak się nie poprawi to trzeba zajrzec do turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #4 Napisano 1 Maja 2014 (edytowane) Auto ma LPG, zapomniałem wspomnieć, dodatkowe info to na LPG zamula i robi dziwne rzeczy(działa na 3 gary albo nie płynnie zmienia przełożenia+ słaba moc na LPG)... ale narazie się tym nie zajmuję bo chcę zrobić go żeby działał na benzynie... co do skrzyni to jest po generalnej regeneracji... wiec nie mogę jej winić póki nie zrobię silnika. Moje pytanie czy stan silnika jest w miarę okej, co do przebiegu to jest realny i prawdziwy- polski salon, od początku aso aż do 2008/9, a w LPG założone BRC w 2009r. Proszę powiedźcie mi jak to możliwe że ja nie wiem o tym że jest program.. i skąd to wiadomo?? i np idzie po logach zobaczyć na ile był kręcony?? PS. sorka za tak mała wiedzę na ten temat ale specjalizuje się w dochodzeniu Odszkodowań z kolizji/wypadków a nie w mechanice mimo że mam z nimi umowy o współprace Edytowane 1 Maja 2014 przez LustForMoney Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #5 Napisano 1 Maja 2014 Auto ma LPG Logi robione na PB czy LPG? Są jakieś błędy? Jeśli tak to czy były kasowane przed logami? Moje pytanie czy stan silnika jest w miarę okej Puki nie wykluczy się podstawowych rzeczy to nie można nic powiedzieć. Proszę powiedźcie mi jak to możliwe że ja nie wiem o tym że jest program.. Z przebiegiem może jest podobnie? Żart. skąd to wiadomo?? Doładowanie jest wyższe niż w serii. O innych wartościach nie ma się co wypowiadać bo na obecną chwilę nie da się powiedzieć czy program jest dobrze napisany czy nie bo coś silniczek trapi. i np idzie po logach zobaczyć na ile był kręcony?? Jak doprowadzisz wszystko do ładu to pi razy oko można określić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #6 Napisano 3 Maja 2014 Logi na benzynie. Co do robot jakie mam teraz do roboty to: -komplet rozrząd- co polecacie i na co zwrocic uwage?? -napinacz- jakas propozycja -łańcuch z tyłu silnika chyba z napinaczem i rolkami itp jakis debilny mechanik go rozciagnol... i napiepsza jak bym mial disla - rowniez jaka firme polecacie i co gdzie jak?? -nie wiem co ze swiecami...bo nie wiem kiedy byly wymieniane- a w piatek mialem wymiane na akcji serwisowej wszystkich cewek na nowe. - co do dolotu- to na co zwrocic uwage?? w ogole sie nie znam..... i czy te uszkodzenia moga miec na cos wplyw.. bo to juz chyba do kabine leci?? http://zapodaj.net/8d2265f8097c3.jpg.html - i jak zrobic cos z ta turbina?? Za wszelkie wskazowki bardzo dziekuje. Co do gazu to musze jechac do gazownika- ale nie wiem czy jest sens to robic teraz kupi silnik nie pracuje dobrze na benzynie. i tak na marginesie to szukam w okolicach katowic dobrego gazownika do turbo- instalacja brc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #7 Napisano 4 Maja 2014 -komplet rozrząd- co polecacie i na co zwrocic uwage?? Jest tu na forum kilku sprzedających więc możesz kliknąć i zapytać o ceny. Osobiście polecam Pasek Contitecha, Pompę wody Hepu. A rolki i tłumik drgań czy weźmiesz INĘ czy SKF czy Ruwilla itp. to najprawdopodobniej będzie NTN bo te firmy są przede wszystkim pakowaczami, a rolki czy tłumiki do tego silnika robi głównie NTN. -napinacz- jakas propozycja O jakim napinaczu mówisz? łańcuch z tyłu silnika chyba z napinaczem i rolkami Tam nie ma rolek. nie wiem co ze swiecami. Świece sobie wymień na dedykowane NGK PRF6Q zwłaszcza, że nie wiesz kiedy wymieniane, a przy LPG warto wymieniać częściej. - co do dolotu- to na co zwrocic uwage?? w ogole sie nie znam..... i czy te uszkodzenia moga miec na cos wplyw.. bo to juz chyba do kabine leci??http://zapodaj.net/8d2265f8097c3.jpg.html To jest dolot powietrza do puszki filtra i raczej te przetarcia nie mają złego wpływu na pracę silnika. Co do szczelności dolotu to przejrzyj te tematy: http://forum.vw-passat.pl/threads/81196-Sprawdzanie-szczelno%C5%9Bci-dolotu http://forum.vw-passat.pl/threads/139380-S%C5%82abe-przyspieszenie-AWT są tam linki do obejrzenia. Najlepiej byłoby zacząć w Twoim przypadku od sprawdzenia szczelności. Jak to zrobić znajdziesz właśnie tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #8 Napisano 4 Maja 2014 Dzięki ci bardzo za info poczytam i dam znać co ustaliłem chodziło mi o pasek klinowy(nie o napinacz.. w punkcie 2) Co do łańcucha tam stylu z silniku napierdziela mi on o obudowe, zatem nie wiem co tam jest i co tam sie wymienia.... wiem ze jest tam łancuch i co dalej?? napisales ze nie ma rolek?? zatem łancuch i napinacz i co dalej?? jaka firma itp... jak wiadomo przy tych operacjach- zmiana rozrzadu i tego łancucha duzo sie demontuje... jakies propozycje co warto wymienić lub sprawdzic jego stan przy takich demonatarzach... zeby nie robic podwojnej roboty(2x usluga)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2014 chodziło mi o pasek klinowy(nie o napinacz.. w punkcie 2) Raczej wielorowkowy. Ja od zawsze uznaję Contitecha i nigdy się nie zawiodłem. Co do łańcucha tam stylu z silniku napierdziela mi on o obudowe, zatem nie wiem co tam jest i co tam sie wymienia.... wiem ze jest tam łancuch i co dalej?? napisales ze nie ma rolek?? zatem łancuch i napinacz i co dalej?? jaka firma itp... Tu jest fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=125027 Z resztą w sieci jest tego pełno wystarczy za googlować. jakies propozycje co warto wymienić lub sprawdzic jego stan przy takich demonatarzach... Na pewno uszczelkę pod pokrywą zaworów i można też wymienić uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2014 Rozmawiałem z mechanikiem... jeśli ja nic nie słyszę, to może nie ma problemu z nieszczelnością tylko z czujnikiem chyba przy turbo czy gdzieś, który się zabrudził i źle z czytuje parametry i auto ma takie dawki a nie inne?? co o tym sadzicie?? a sprawa kolejna co do napinacza przy łańcuchu to tam jest z jakimś czujnikiem czy zwykły?? bo byłem w sklepie i zaproponowali mi dwa rodzaje...? Dzięki z góry za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2014 jeśli ja nic nie słyszę, to może nie ma problemu z nieszczelnością Rozwiń cudowną myśl mechanika. co do napinacza przy łańcuchu to tam jest z jakimś czujnikiem czy zwykły?? Z czujnikiem. A co to za sklep co nie potrafi po VIN znaleźć odpowiedniej części? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2014 jest jakis czujnik, ktory mierzy i ustawia paramerty doładowania?? jesli tak to pewnie mu chodzi o to, ze jesli sie on zabrudza to zle zczytuje i przez to zle podaje... tak to mam rozumiec?? Co do sklepu... jeden z lepszych w miescie... a ze nie zapytal o vin... co dla mnie tez troche dziwne to juz.... tylko swiadczy albo o zmeczeniu materialu lub mial wy*****e... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #13 Napisano 6 Maja 2014 Czujnik masz dobry, mechanika zmien, wymien se ten rozrzad sprawdz szzelnosc dolotu, zawor dv, jesli to ogarniesz i doladowanie sie nie poprawi trzena zajrzec do turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #14 Napisano 7 Maja 2014 ktory mierzy Czujnik ciśnienia doładowania. ustawia paramerty doładowania?? N75. To już 2 czujniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #15 Napisano 9 Maja 2014 Po uporaniu się z cewkami, pozostały takie błedy na silniku: 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - - W środę będzie wymieniany rozrząd + łańcuch z napinaczem(kurna 500 zł... za napinacz... czy to naprawde jest konieczne??) i wtedy się obada sprawę z dolotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #16 Napisano 18 Maja 2014 okej jestem po remoncie, nie wiem czy napinacz czy lancuch robil mi halas deasla ale najwazniejsze ze nie robi juz problemu. Co do utraty mocy- podcisnienia, okazala sie ze czujnik turbo bym caly brudny i podobnowyczyszczenie go dalo odpowiedni efekt tutaj logi do oceny na PB, z gory dzieki i pozdrawiam Grupy: 003,020 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_173516.html Grupy: 002,115 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_173517.html Grupy: 002,033 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_173518.html Grupy: 118 - http://vaglog.rtnet.pl/mlody_kat_173519.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #17 Napisano 19 Maja 2014 Wielkiej różnicy nie ma auto dalej nie domaga. Czy zawór DV był sprawdzony?? Jaką masz przepływkę ori czy coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #18 Napisano 19 Maja 2014 Tzn. Jaki efekt? bo w logach nic sie mie zmienilo i turbo nadal slabo laduje, spawdziles to co pisalem? Czy nadal wierzysz cudownym zdolnosciom mechanika ktory twierdzi ze brudny czujnik wplywal na doldowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LustForMoney Zgłoś #19 Napisano 19 Maja 2014 Ja pierdziele.... czy naprawde takie barany naprawiają auta....?? i biorą za to grubą kase? Sorry... ale jak ja bym w dochodzeniu odszkodowan robił ludziom taką lipę to bym mnie juz na PAL nabili... to raz, a dwa to bym sie za to nie brał.... Pytałem telefonicznie.... Mechanik: dolot sprawdzony-przewody są w porządku, przepływomierz hmm aaaa hmmmm mmmm nie wiem... przeczyscilem czujnik i wartosci sa okej..... JA: no to jak to jest okej jak nie dziala jak powinno MEchannik: no to moze jak robilem skrzynie biegow- TIP to wtedy cos bylo zle zrobione....(rozmawialem z gosciem od skrzyni- mapa jest nie ruszana wiec jest albo na 150 lub na te 150+ jesli ktos sie zabieral za chipowanie....) Nosz kur...... czy naprawde za wszystko trzeba sie zabrac osobiscie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #20 Napisano 19 Maja 2014 Ale jak pisałem że czyszczenie czujnika to lipa i mechanik pierdoły pisze to nie wierzyłeś, jest na 100% program na ok 190 km w tym aucie, powinno dobrze rwać ale nie rwie bo jest problem z doładowaniem, turbo bardzo słąbo wstaje i nie trzyma ciśnienia jak trzeba, do tego przepływka już też nadawac się będzie do wymiany, tylko najpierw zacznij od znalezienia problemu słabego ładownia turbiny, potem reszta, jak mechan sprawdzał dolot cisnieniowo? dv oglądał? jak tak to trzeba do turbiny zajrzec od strony katalizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach