tomnik Zgłoś #341 Napisano 1 Sierpnia 2012 Proponuje sprawdzic bezpieczniki a jak sa dobre to przekazniki: dolna skrzynka ta bliżej silnika:373 przekaznik wentylatora Klimy 1 bieg 370-klima wentylator chlodnicy 2 bieg max. U mnie styki przekaznika 373 sie nie zwieraly i nie dzialał wogóle wentylator a i przy okazji zniszczylem opornice. Darek napisał ... - patrz post nr 330. Zmostkuj wyprowadzenia 30 i 87 w gnieździe przekaźnika. Sprawdź obecność napięcia we wtyku połączeniowym wentylotora(dość grube przewody brązowy i czerwony z czarnym paskiem) przy przedniej lewej lampie. Myślę, że przy opornicy znajdziesz usterkę- przerwany obwód przewodu czerwono-czarnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SID69 Zgłoś #342 Napisano 2 Sierpnia 2012 Darek napisał ... - patrz post nr 330. Zmostkuj wyprowadzenia 30 i 87 w gnieździe przekaźnika. Sprawdź obecność napięcia we wtyku połączeniowym wentylotora(dość grube przewody brązowy i czerwony z czarnym paskiem) przy przedniej lewej lampie. Myślę, że przy opornicy znajdziesz usterkę- przerwany obwód przewodu czerwono-czarnego. opornicy szukać od dołu w okolicy lewego koła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #343 Napisano 2 Sierpnia 2012 opornicy szukać od dołu w okolicy lewego koła? Prawego. Post nr #339. Wrzuciłem link - jak to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #344 Napisano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Zrobiłem fotkę jak to wygląda u mnie, może komuś się przyda. Który to przekaźnik ? Ten 267 co jest z tyłu?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 2012-08-01 16.50.49.jpg Wyświetleń: 11 Rozmiar: 56.2 KB ID: 87166 I jeszcze jedno- Twoje zdjęcie nie pokazuje interesujących Cię przekaźników. Znajdziesz je "głębiej" na trzeciej płycie, za tymi, które są tu widoczne. ---------- Dodano o 11:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:31 ---------- Prawego. Lewego no chyba, że mówimy o "angliku"... Edytowane 2 Sierpnia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #345 Napisano 2 Sierpnia 2012 Lewego no chyba, że mówimy o "angliku"... Ano tak - pochrzaniły mi się strony Lewa strona. Choć nie wiem czy w angolu nie będzie z tej samej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #346 Napisano 2 Sierpnia 2012 I jeszcze jedno- Twoje zdjęcie nie pokazuje interesujących Cię przekaźników. Znajdziesz je "głębiej" na trzeciej płycie, za tymi, które są tu widoczne. No to ja już jestem głupi, to z tego wychodzi że nie ten przekaźnik sprawdzałem? Ja sprawdzałem ten 267 co jest na zdjęciu chyba na 2 płycie, to dobry czy zły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SID69 Zgłoś #347 Napisano 2 Sierpnia 2012 No to ja już jestem głupi, to z tego wychodzi że nie ten przekaźnik sprawdzałem? Ja sprawdzałem ten 267 co jest na zdjęciu chyba na 2 płycie, to dobry czy zły? Ja tez sprawdziłem 267, a powinienem te 370 i 373 ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #348 Napisano 2 Sierpnia 2012 267 jest od sprężarki klimy. A tamte dwa pozostałe są od wentylatora klimy. Czytać ze zrozumieniem a nie "po łebkach" :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #349 Napisano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Cholera, to nie ten sprawdzałem ale lipa, dzęki Danek75 lecę do auta Teraz tak patrzę na zdjęcie, pewny jesteś że te dwa z przodu, ten szary i czarny? Bo Tomnik mówił że na trzeciej klapie są od wentylatora, ja już zgłupiałem. Edytowane 2 Sierpnia 2012 przez tygrys1111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SID69 Zgłoś #350 Napisano 2 Sierpnia 2012 267 jest od sprężarki klimy. A tamte dwa pozostałe są od wentylatora klimy. Czytać ze zrozumieniem a nie "po łebkach" :fajny No tak ale u mnie nie działa ani wentyl ani klima, może być ze Sprezarka nie działa bo wentyl nie działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #351 Napisano 2 Sierpnia 2012 No tak ale u mnie nie działa ani wentyl ani klima, może być ze Sprezarka nie działa bo wentyl nie działa? Może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #352 Napisano 2 Sierpnia 2012 Panowie, u mnie chyba problem rozwiązany! Właśnie wróciłem z samochodu i rzeczywiście tak jak pisał Tomnik to jest na 3 płycie czyli bliżej silnika, także od początku źle szukałem. Są tam przekaźniki i dwa duże bezpieczniki niebieski i pomarańczowy i właśnie ten pomarańczowy mam spalony to jest 40 / 32V. Wydaje mi się że jak go wymienię to wentylator ożyje Tylko niestety o tej godzinie go już nie kupię, jutro po pracy też nie mam czasu a więc najprędzej chyba w sobotę. Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc, gdyby nie wy to bym tego nie zrobił Pozdrawiam ---------- Dodano o 17:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:48 ---------- No tak ale u mnie nie działa ani wentyl ani klima, może być ze Sprezarka nie działa bo wentyl nie działa? Ja całe lato jeżdżę na klimie bez wentylatora i u mnie działa sprężarka Tylko na postoju chwilę działa a zaraz się wyłącza i tak w kółko, ale podczas jazdy działa cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #353 Napisano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Jeszcze uzupełnię : Numery dwóch przekaźników na tej trzeciej płycie, to 373. Ten po stronie lewej załączany jest przez układ klimatyzacji (u mnie wraz z przełączeniem climatronika na tryb "Auto"); podaje napięcie na opornicę, po przejściu przez jej rezystor dalej na wentylator. Napięcie na wyjściu opornicy 7.2V . Edytowane 2 Sierpnia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #354 Napisano 2 Sierpnia 2012 A ten po prawej od czego jest? ---------- Dodano o 18:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:01 ---------- Sid69 a dobrze wszystko sprawdziłeś? Ja na początku na 2 płycie sprawdzałem może ty też złe sprawdzałeś. Masz 2 przekaźniki 373 i pod nimi 2 duże bezpieczniki, może sprawdź to jeszcze raz. Dziwne trochę że ani jedno ani drugie Ci nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #355 Napisano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Ten po prawej sterowany jest przez sterownik silnika. Podaje napięcie na opornicę (na inny jej obwód), a ta dalej na wentylator. Napięcie na wyjściu opornicy około 5.7V (silnik wyłączony, alternator nie pracuje). Obroty wiatraka mniejsze w porównaniu do przypadku, w którym załączony zostaje przekaźnik lewy (patrz wyżej) Edytowane 2 Sierpnia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #356 Napisano 2 Sierpnia 2012 A mam jeszcze jedno pytanko, przy sprawnej klimie podczas jazdy, jak da się climatronik na auto np.18 st. przy temperaturze zewnętrznej ok 30 st. to dmuchawa najmniej na ile kresek wam schodzi? Bo mnie dosyć głośno chodzi bo tylko spada z maxa 2 kreski i nie wiem czy nie powinna jeszcze zejść niżej jak już schłodzi auto. Chyba zrozumiale napisałem bo już sam nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #357 Napisano 2 Sierpnia 2012 Jak już schłodzi samochód, to zwalnia automatycznie bieg wentylatora nadmuchu powietrza. Więc początkowo - by szybko doprowadzić do zadanej temperatury - dmucha jak się da a poźniej stopniowo zmniejsza prędkość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys1111 Zgłoś #358 Napisano 2 Sierpnia 2012 Właśnie mi chodzi o to, do ilu wam zmniejsza prędkość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #359 Napisano 2 Sierpnia 2012 U mnie tego nie widać na wyświetlaczu, bo ja mam 3B. Więc pomimo wolnych obrotów - liczba kresek się nie zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SID69 Zgłoś #360 Napisano 3 Sierpnia 2012 (edytowane) jak sprawdzić czy przewody z czujnika ciśnienia klimatyzacji do przekaźników pod kolumna kierownicy są sprawne, tj czy podają prawidłowo zasilanie? ma ktoś pomysł, czy tylko organoleptycznie? może ktoś polecić dobrego elektryka do klimatyzacji w okolicy Katowice- Mysłowice -Sosnowiec czy ktos moze naprawia lub naprawial samochód w, jesli tak jakies opinie?: WARSZTAT SAMOCHODOWY MOBIL SERWIS 41-400 Mysłowice (Janów) ul. 1000-LECIA Państwa Polskiego Edytowane 3 Sierpnia 2012 przez SID69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach