Skocz do zawartości
darcie

ryglowanie drzwi?

Rekomendowane odpowiedzi

witam

przed chwila zrobilem taki oto eksperyment - zostajac w aucie zamknolem pilotem drzwi no i ku mojemu zdziwieniu moge od srodka otworzyc drzwi od kierowcy reszta drzwi nie pozwala na otwarcie ich od wewnatrz i tu moje pytanie czy cos jest nie tak z tymi jednymi drzwiami bo mysle ze nie powinno dac sie ich otworzyc np po wybiciu szyby od wewnatrz pociagajac za wewnetrzna klamke czy sie myle??resta drzwi po pociagnieciu za wewnetrzna klamke nie pozwala na otwarcie mimo ze rygielek unosi sie do gory to po puszczeniu klamki spowrotem opada ten od drzwi kierowcy pozostaje na gorze i drzwi normalnie sie otwieraja :/

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak ,że trzeba dwukrotnie pociągnąć klamkę od wewnątrz i się otwierają-dotyczy każdych drzwi ;) (oprócz lewych tylnych ,zablokowanych mechanicznie przed dzieckiem)

A jak złodziej by już zbił tę szybę to po co by miał targać klamkę skoro jednym kliknięciem otworzy wszystkie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie u mnie tylko przednie od kierowcy tak sie otwieraja "na dwa razy" reszta nie pozwala sie otworzyc i stad moje watpliwosci

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zamknieciu auta "pilotem" - żadne drzwi od środka nie powinny się otworzyć. A dwukrotne pociągniecie za klamkę od wewnątrz i otwarcie drzwi - powinno być możliwe tylko w przypadku ryglowania zamków od wewnatrz - czyli przyciskiem na drzwiach kierowcy :cwaniak: A blokada przed dziećmi nie ma tu nic do tego, bo włączajac ją - nie ma możliwosci otwarcia drzwi od środka i przecież to jest odrębne zabezpieczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co znaczy ze jest cos zepsute??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drzwi rygluję od wewnątrz, a jeśli chodzi o zamykanie z pilota to muszę to sprawdzić u siebie.

przyciskiem na drzwiach kierowcy
po wyjęciu kluczyka ze stacyjki to powinno działać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TAK - nawet jak się wyjmie kluczyk ze stacyjki, to ryglowanie przyciskiem działa. Sprawdzałem nawet przy otwartych drzwiach kierowcy i wyjętym kluczyku. I w takim przypadku ryglowało wszystkie drzwi - oprócz tych otwartych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co tam moze byc zepsute?? moze znasz budowe zamka i ryglowania drzwi??

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli co znaczy ze jest cos zepsute??
niestety tak.

najpierw sprawdź zamek w drzwiach, które się nie ryglują i poczytaj w FAQ B5, pewnie jest tam więcej opisów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SORKI darcie - ale jednak musisz zajrzeć do FAQ B5 - nie znam się na budowie zamków oraz połączeń sterujacych tego rodzaju elementami :wstyd: Opisałem tylko - jak to powinno działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byl jeszce jeden obiaw uszkodzenia kiedys pod vagiem wlaczylem sobie zamykanie drzwi po przekroczeniu 20km/h i po przekroczeniu tej predkosci wszytskie drzwi sei zamykaly ale zaraz moje od kierowcy sie otwieraly i tak za kazdym razem po przekroczeniu 20 kupa trzaskania ktora zaczela mnie irytowac po chwili jazdy wiec zostalo to dezaktywowane aha i chyba mam tez fukcje sladania lusterek ktora tez nie drziala byc moze to jedna przyczyna problemu??

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po przekroczeniu tej predkosci wszytskie drzwi sei zamykaly ale zaraz moje od kierowcy sie otwieraly i tak za kazdym razem po przekroczeniu 20
rozbierz zamek dzwi kierowcy, 100% że tam jest uszkodzenie. Zimn lut, pęknięcie płytki itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki dzieki wlasnie kolega, ktory siedzi w naprawach elektroniki samochodowej juz mi cos kiedys wspominal o tym zimnym lucie w passatach wiec chyba to jeden z problemow otwierania sie drzwi ale czy jedyny to nie sadze jesli nie rozbiore tego to nie dowiem sie, dzieki for all :padam:

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czy jedyny to nie sadze
w Twoim przypadku, to raczej jedyny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja mam takie pytanko czy czerwona dioda w lewych przednich drzwiach mruga, jeśli nie to nie masz włączonej funkcji ryglowania i trzeba sprawdzić pod VAG-COM jakie są błędy. Jeżeli tak to uwalony zamek

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no witam

dioda miga po zamknieciu drzwi z pilota mysle ze ten zimny lut to jednak nie jedyny problem w tych drzwiach trzeba to po prostu rozebrac i obejrzec, podłączałem vaga ale nie pamietam jakie pokazywal byki

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baronus

ja mam problem z centralnym zamkiem otwieranym kluczykiem,od strony kierowcy po wyjęciu kluczyka same się zamykają :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam problem z centralnym zamkiem otwieranym kluczykiem,od strony kierowcy po wyjęciu kluczyka same się zamykają :zalamany:

 

Kolego u ciebie może być problem z WKŁADKĄ ZAMKA czy dobrze ci odbija kluczyk do pozycji wyjściowej (czyli do pionu), po przekręceniu kluczyka maksymalnie w prawo (otwarcie) i w lewo (zamknięcie) kluczyk po poszczeniu sam powinien wrucić do pozycji wyjściowej (w pionie) jeśli kluczyk ci nie wruci IDEALNIE do pionu i ma jakieś LUZY to znaczy że ułamał się tam jeden z dwóch ząbków odpowiedzialny za powracanie kluczyka do pozycji wyjściowej (pionu). Po prostu sprężyna we wkładce zamka nie jest już naciągana przez ten ząbek. Mi właśnie ułamał się tem ząbek we wkładce i otwierając zamek nie było czuć oporu sprężyny i z pozycji (otwarcie) kluczyk nie wracał do pozycji wyjściowej (pionu) musiałem ręcznie cofać kluczyk do pionu, jednak w tej pozycji (w pionie ) odrazu zamykał mi się zamek a nie muszę mówić że kluczyk można wyjąć z wkładki tylko w pozycji wyjściowej, więc ja otwierałem drzwi w ten sposób że:

1. Najpierw otwierałem zamek (do pozycji otwarcia i odryglowania)

2. Następnie szybko odbicie kluczykiem do pozycji PÓŁPIONOWEJ tak żeby mi się nie zaczeły otwierać szyby ale też nie do pozycji PIONOWEJ bo wtedu zamki znowu by się zamkneły (zaryglowały) :kwasny:

3. W tej pozycji kluczyka PÓŁPIONOWEJ dopiero otwierałem fizycznie drzwi ciągnąc za klamkę i dopiero po otwarciu drzwi kluczyk przekręcałem dalej do pionu tak żeby go było można wyjąc z wkładki i dopiero wsiadanie do auta ufffffffff troche denerwujące to było :zdegustowany:

tak więc wydaje mi sie że też możesz mieć ułamany ten ząbek we wkładce i wkładka nie steruję już prawidłowo zamkiem i dlatego ci się drwi zamykają, demontaż wkładki prościzna 5 min roboty, gożej może być z poskładaniem (z naciągnięciem sprężyny) ale w razie problemów odezwij się do mnie mam dobry patęcik na naciągnięcie sprężynki :hyhy:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6da9f5c62347262a.html ............... zdjęcie tej tulejki z uciętym jednym ząbkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metha
Ja mam takie pytanko czy czerwona dioda w lewych przednich drzwiach mruga, jeśli nie to nie masz włączonej funkcji ryglowania i trzeba sprawdzić pod VAG-COM jakie są błędy. Jeżeli tak to uwalony zamek

 

No właśnie.. u mnie dopiero po trzecim przekręceniu kluczyka w lewo (zamknięcie) dopiero zaczyna mrugać ta dioda :niepewny:

 

Dodam, że nie posiadam pilota, tylko centralny z kluczyka :wstyd::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam takie pytanko czy czerwona dioda w lewych przednich drzwiach mruga, jeśli nie to nie masz włączonej funkcji ryglowania i trzeba sprawdzić pod VAG-COM jakie są błędy. Jeżeli tak to uwalony zamek

 

No właśnie.. u mnie dopiero po trzecim przekręceniu kluczyka w lewo (zamknięcie) dopiero zaczyna mrugać ta dioda :niepewny:

 

Dodam, że nie posiadam pilota, tylko centralny z kluczyka :wstyd::vw:

 

Za mało napisałeś czy centralny z kluczyka dobrze ci zamyka wszystkie zamki czy może są jakieś problemy z otwarciem wszystkich zamków jednocześnie, przyczyn usterki może być kilka

1.zimny lut i zamki będą wariować

2.walnięty mikrowyłącznik i nie będzie przekazywał sygnału do modułu komfortu o zamknięciu zamka a tym samym moduł nie stwierdzi że zamek jest zamknięty i lampeczka nie będzie mrugać

3.albo kabelek idący do tej lampki gdzieś nie łączy tak jak trzeba (zaśniedziałe styki)

Przyczyn może być kilka i bez dokładnego opisu z twojej strony jak to zachowuje się twój zamek to tylko wróżka ci pomoże i to nie napewno :D

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności