Skocz do zawartości
Gość yhtaarus

Wielkość baku

Rekomendowane odpowiedzi

Gość yhtaarus

czesc,

mam dziwną sprawę. Otóż, mojego Passka kupiłem sobie tydzień temu. Komputer pokazywał, że muszę natychmiast tankować. Pojechałem na stację i tankuję do pełna. przygotowany na 65 litrów wyciągam dużo kasy. A tu zdziwienie - weszło tylko 45l (tankował koleś z obsługi). Pomyślałem "no nic, pewnie wskazanie komputera było złe, bo autko dość długo stało, w zasadzie był tylko odpalany na chwilę, w zasadzie nie jeździł - co najwyżej kilka metrów. No to może coś mu się poprzestawiało.

No ale przez ten tydzień widzę jak strzałka pokazująca ilość paliwa schodzi w dół i robi to jakoś tak szybko. i dzisiaj się zaświeciła kontrolka. Przejechałem 400 km, średnie spalanie 9. Dzisiaj zatankowałem - weszło 35l. Czyli ewidentnie wychodzi, że jednak bak ma wielkość 45l. i tu pytanie czy to jest w ogóle możliwe? czy może jednak jest gdzieś jakiś błąd na kompie i czytniku z baku? Kurcze nawet nie mam pomysłu co z tym zrobić. Strzałka wskazuje prawie pełny bak.

Przyznam, że się trochę martwię. bo jeśli koleś mi tutaj podmienił części to nie wiem co jeszcze może być nie tak

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z chwilą zapalenia się rezerwy ,weszło 53 litry na full.98 r. Kombi TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yhtaarus

 

 

tylko, że ten post dotyczy możliwości wlania dużo większej ilości jak się wyjmie odpowietrzacz.

a mój problem jest dokładnie odwrotny - wchodzi o jakieś 20 litrów za mało.

Czy może to oznaczać, że odpowietrzacz został wciśnięty za bardzo i przez to szybko odbija przy laniu paliwa???

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yhtaarus - nie wchodzi ci za mało, a masz jedynie walnięty ten "pierdolnik" w baku. On działa na zasadzie potencjometru. Ja mam to samo - rezerwa mi spada na ostatnia czerwona, tankuje za 50 zeta i raptem mam pół baku. Wina tez moze być po stronie odpowietrzania chyba, bo ostatnio zauważyłem, ze spadła mi wskazówka i właczyła się rezerwa - choć według moich obliczeń - nie powinna. Auto chodziło na biegu jalowym, no to dałem w gaz, tak na 1800 obr i po kilkunastu sekundach - wskazowka powędrowała spowrotem w górę (na pierwszą białą kreskę). Tak wiec przyzwyczaj sie - ten typ tak ma :ok::rotfl:

ps: a jak wciśniesz odpowietrzanie, to też trzeba tą opreacje kilka arzy powtórzyć, zeby wcisnać jeszcze z 5-8 litrów. A jak chcesz "pod korek", to weź pistolet "na skos" i go lekko tylko włóż i delikatnie lej. Ja się zagapiłem ostatnio i wylało mi z litr na ziemie (przez wlew) - zanim "kapnąłem", ze to benzyna chlupie po ziemi :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w Top Gear kudlaty Clarckson testowal A-8ke 4.0TDI Chcial na jednym zbiorniku dojechac z Londynu do Edinbugrha i spowrotem.W drodze powrotnej na kilkadziesiat kilometrow przed meta komputer go poinformowal za w zbiorniku jest "echo" mimo to Audi jechalo i jechalo-pod sam koniec pompa paliwowa zaczela lekko wyc bo juz nie miala czego pompowac,ale Jeremy C. dojechal do celu sam nie wiedzac na czym.

Wniosek-komputer zawsze birze poprawke ze za sterami siedzi blodynka i odpowiednio szybciej informuje co trza uzupelnic.Tak samo jest z olejem itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choć temat stary ale się pod niego podłącze.

Problem mój wygląda tak, że rezerwa sie jeszcze nigdy mi nie zapaliła, ale to pikuś. Zalałem pełen bak i solidnie go odpowietrzyłem, czyli max jaki da się wlać, ile weszło nie wiem, ale strzałka pokazała trochę ponad połowę baku, a jak wyłącze zapłon to spada ona sporo poniżej zera. Dla przykładu strzałka temperatury utrzymuje się wtedy na zero.

Da się wyskalować tą strzałkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się wyskalować tą strzałkę?

zdejmujesz wskazówkę zakładasz przy pełnym i cieszysz się z życia :D (jak dobrze udalo się założyć ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inaczej - na wyłączonym ustawiasz oba wskaźniki na ZERO. A jeśli któryś z nich nie pokazuje tak, jak należy, to gdzie indziej trzeba szukać przyczyny. Jeśli wskaźnik paliwa, to raczej wymiana na inny (ten w baku oczywiscie). A jeśli o temperature chodzi to albo czujnik do wymiany albo nie ma sygnału z czujnika (wypięta kostka lub urwany przewód).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym zdjęciu widać poziom jaki wskazuje strzałka przy maxymalnie napełnionym baku. Drugie zdjęcia to ten sam bak, tylko, że wyłączony zapłon, czyli strzałki opadają na dno.

 

Słowem muszę się dobrać do strzałek i je przestawić? Czy ta od paliwa musi być tak jak ta od temperatury?

Może ktoś podpowie jak to zrobić? (wyjąć cały licznik?)

 

I jeszcze jedno pytanie: ile w końcu ma pojemności ten bak? (variant)

Zdj?cie0043.jpg

Zdj?cie0044.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze jedno pytanie: ile w końcu ma pojemności ten bak? (variant)

62 litry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słowem muszę się dobrać do strzałek i je przestawić? Czy ta od paliwa musi być tak jak ta od temperatury?

Może ktoś podpowie jak to zrobić? (wyjąć cały licznik?)

To chyba logiczne, że jak wyłączysz zapłon to obie wskazówki powinny spaść na zero. No więc czeka cię wyjęcie licznika. Potem strzałkę podważasz w miejscu obrotu - nożem, srubokrętem czy też widelcem :D Wkładasz ją potem tak mniej wiecej żeby pokazywała ci połowę baku i wtedy palcem ją zsuwasz na ZERO. A wskaźnik temperatury pokazuje ci 90 stopni czy nie?

No i dodam, że ewidentnie widać, że przy liczniku było majstrowane,bo wskaźnik paliwa sam się przestawić nie mógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słowem muszę się dobrać do strzałek i je przestawić? Czy ta od paliwa musi być tak jak ta od temperatury?

Może ktoś podpowie jak to zrobić? (wyjąć cały licznik?)

Mojim zdaniem musisz wyjac licznik i go rozebrac i przestawic wskazowke. MOze ktos przed toba grzebl w liczniku i zle zalozyl wskazowke. W warsztacie jest poradnik jak wyjac licznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wskaźnik temperatury pokazuje ci 90 stopni czy nie?

No i dodam, że ewidentnie widać, że przy liczniku było majstrowane,bo wskaźnik paliwa sam się przestawić nie mógł.

 

Wskaźnik temperatury działa dobrze. Wskazywał za mało, ale to wina termostatu. Wskazanie bylo poprawne. Teraz jest ciągle na 90, no może ciut przed, ale to nie widocznie prawie.

 

Przy liczniku może i było majstrowane, ale nie za moich czasów. Kiedy kupiłem samochód wskaźnik działał poprawnie. Od tygodnia spada poniżej zera. Nie zanotowałem co wtedy mogło zaszwankować dla niego. Zauważyłem to po tankowaniu, że nie podniusł się do maxa. Spadał poniżej zera juz pare dni przed tym tankowaniem.

 

---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:32 ----------

 

W warsztacie jest poradnik jak wyjac licznik

dzięki poszukam.

MOze ktos przed toba grzebl w liczniku i zle zalozyl wskazowke.

Jak kupiłem pare miechów temu auto to ziałała poprawnie, choć nie twierdze że nikt wcześniej w nim nie grzebał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie! ja mam podobny problem, jak naleję paliwa na full to wskazówka zatrzymuje mi się około jednej kreski przed końcem i czy będę odpowietrzał przy wlewie czy też nie to i tak więcej nie naleję:( Chciałbym również poinformować iż wskaźnik działa poprawnie a wskazówka przy wyłączonym silniku cofa się na początek rezerwy czyli tak jak powinno być . Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie! ja mam podobny problem, jak naleję paliwa na full to wskazówka zatrzymuje mi się około jednej kreski przed końcem i czy będę odpowietrzał przy wlewie czy też nie to i tak więcej nie naleję:( Chciałbym również poinformować iż wskaźnik działa poprawnie a wskazówka przy wyłączonym silniku cofa się na początek rezerwy czyli tak jak powinno być . Proszę o pomoc

 

Przy pełnym baku powinna iść do końca,na max.Można zrobić self test licznika-wtedy zobaczysz czy działa poprawnie,jeżeli będzie OK to przyczyny szukał bym w pływaku.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy pełnym baku powinna iść do końca,na max.Można zrobić self test licznika-wtedy zobaczysz czy działa poprawnie,jeżeli będzie OK to przyczyny szukał bym w pływaku.Pzdr.
ok! dzięki :) Słyszałem też iż ponoć cała ta sytuacja może być przyczyną zatkanego węża odpowietrzającego , który dochodzi do filtra węglowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności