Skocz do zawartości
grześB3

usterka silniczka krokowego 1.8 ABS

Rekomendowane odpowiedzi

kilka dni temu zaczal mi dosc glosno cykac silniczek krokowy , i silnik jak byl zimny, gasl... zajzalem pod mache, i faktycznie przeskakiwal trzepien , tak jakby pekla zebatka w krokowcu, rozebralem go nie bylo zadnych zabrudzen, pekniec zebatek itp.... zlozylem go i silniczek na odwrot wsadzilem i mi trzpien na maksa wysunelo i auto sie wkrecilo na wysokie obroty , wiec rozebralem ponownie i zmienilem strone silniczka, i sprawa wyglada tak ze na zimnym nie dziala, a jak jest silnik zagrzany do 70-90 stopni to raz trzyma obroty na poziomie 800 a raz nie i ledwo dyga na 500 obr/min czy spotkaliscie sie z taka usterka? wiem ze najlepiej jest kupic nowy ale jesli mozna naprawic to to czemu by nie sprobowac, i czy taka usterka moze miec wplyw na spalanie? bo zaczal jarac gazu jak w oplu omego 3.0 V6 w automacie, mojego ojca... przy ostrym deptaniu :D:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj było od groma podobnych tematów, a zt ego co tu czytam to chyba jakaś zaraźliwa choroba w 1.8 ten krokowiec, gdzieś też wpadłem na przecinanie przewodów we wtyczce krokowca - znikało falowanie obrotów, zatem szukaj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukalem ale nie znalazlem odpowiedzi, przecinanie to jest w krokowcu 6 pinowym i ma to na celu odciac hallotron ktory w 6-pinowcach jest w silniczku krokowym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sfiksował komputer od ciągłej jazdy na gazie u mnie w 2E reaguje podobnie jak odpalam na gazie obroty szaleja góra dół dlatego odpalam na benzynie i mam spokój .

Odłącz jeszcze sonde i zamień (jak masz) krokowca od gazu na pokrętło i powinno się autu odmienić.... oczywiście dopóki nie rozwiążesz problemów z pompką paliwa , musisz auto przebujać na benzynie (sonda podłączona) i kłopoty powinny sie skończyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm no sprobuje tak zrobic jak piszesz, bo fakt... od kilku tyg. odpalalem i jezdzilem tylko na gazie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kombinuj więcej, bo to wina tylko silnika krokowego. Jak go rozebrałeś, to prawdopodobnie źle złożyłes. Są w nim takie dwie długie szczotki, które chodzą po ścieżce na ośce. Nieumiejętne złożenie powoduje złą pracę silnika krokowego. Prawdopodobnie szczotki uległy deformacji, nie stykają z ścieżką i stąd problem. Naprawa to zegarmistrzowska robota i mnie się nie udała. Na Allegro można kupić silniczek Getza za niecałą stówkę. Tylko to Ci zostało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś powiedzieć w którym miejscu jest silniczek krokowy w 1.8 ABS? Czym go wyczyścić? Objaw jest następujący odpale samochód i niby chodzi normalnie ale po kilku chwilach wchodzi na wyższe obroty i tak już zostaje. Wcześniej pomagało wbicie 1 i ruszenie do przodu kawałek. Bez znaczenia czy zimny czy gorący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy steruje u ciebie przepustnicą więc szukaj go przy przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz gaz to mozesz miec zuzyte membrany w parowniku. ja tak mialem, ze pracujac na gazie potrafil trzymac wysokie obroty. Po regeneracji parownika wszystko miodzio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj tu:

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=13435&d=1245322522

albo tu:

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=18941&d=1257873618

a tu napewno:

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=18945&d=1257878979

:)

Najpierw przyjrzyj się, czy to silnik krokowy podnosi obroty (wysuwa trzpień i uchyla przepustnicę) tak jak na pierwszym obrazku.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Kolego za odpowiedz ale troche po czasie :):P silniczek juz dawno zmieniony i smiga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Woys ale że jak mam to zrobić? Coś mam odkręcić, wyjąć czy jak to zobaczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Woys ale że jak mam to zrobić? Coś mam odkręcić, wyjąć czy jak to zobaczyć?

:D Wsadzić głowę pod wąż doprowadzający powietrze do wtryskiwacza, poruszać ręką przepustnicę (tam gdzie jest zapięta linka od gazu) i przyjrzeć się jak reaguje silnik krokowy:D Tak jak na pierwszym obrazku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności