Skocz do zawartości
mz1

Błąd 16795; 17964 w silniku 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam prośbę o analizę błędów w silniku 1.8T AWT

 

16795

17964 - sporadyczny

 

Wyskakują oba błędy razem poczytałem na forum ale wszyscy opisują silniki 1.9 w dieslu a ja mam doładowany 1.8T proszę o sugestie od czego zacząć - może miał ktoś podobny problem

Z efektów błędów silnik trochę muli - da się zauważyć spadek mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu masz analizę logów :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jakoś różnie ludzie wrzucają tematy pomocy w błędach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

 

to raczej na osiągi auta nie wpływa. Po prostu nie rozgrzewa się katalizator na zimnym silniku tak, jak powinien... (pompa tłocząca powietrze do kolektora wydechowego nie działa/zatarła się albo któryś z przekaźników sterujących się uszkodził)

 

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

a to już ciekawy błąd - wypadkowa Twojego mulenia auta... Gdzieś jest problem z regulacją ciśnienia. Na szczęście nie jest to diesel i nie musisz czyścić żadnych kierowniczek. Auto nie osiąga zadanego ciśnienia doładowania. Albo masz gdzieś nieszczelność, albo nieszczęsny zawór N75 się zaciął... albo turbina nie doładowuje ze względu na wiek, albo tak, jak opisał kolega Sylwek w tym temacie, masz zatkany katalizator.

 

Diagnozę zacznij od najtańszych opcji, czyli sprawdzenia wszystkich rurek podciśnieniowych oraz (KONIECZNIE) sprawdzenia szczelności zaworu DV. Jak to zrobić - znajdziesz na forum (albo po prostu pokaż ten post mechanikowi).

 

Kiedyś kolega Mauro miał podobny problem (turbina w ogóle nie pompowała). Po demontażu okazało się, że zawór waste gate wyparował i efekt był zbliżony. Jak widzisz - jest kilka możliwości - zacznij szukać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki Marecek - pomogłeś mi tą podpowiedzią - a katalizator mam do wymiany - obecnie szukam używki

Edytowane przez mz1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! w którym miejscu znajduje sie ta pompa tłoczaca powietrze do kolektora? jesli macie fotke to poslijcie lub napiszcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa znajduje się pomiędzy zderzakiem a nadkolem od strony pasażera (pod podłużnicą). Wygodny dostęp od spodu auta po zdjęciu plastikowej osłony. Wygląda dokładnie tak. A tutaj jest ciekawy wątek, tylko nie wiem czy autor dociągnął go do końca...

Usunięcie "secondary air injection" i innych gratów.Pytanie do znawców 1.8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki dzieki z gory a powiec mi czy da sie ta pompe niewiem wyczyscic lub cos innegoo zrobic czy wymienic na nowa bo zaswieca mi sie kontrolka od silnika co tydzien gdzies i wyskakuje kod 16795

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no spoko wielkie dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema marecek mozesz napisac albo poslac fotke gdzie znajduje sie przekaznik od pompy powietrza wtornego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:wstyd nie mam pojęcia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z pompą powietrza wtornego czyli pompa jest dobra ale raz dochodzi prąd na kablu a raz sie traci co moze byc przyczyna? sprawdzam to na zimnym silniku! cos gdzies nie styka ale gdzie to niemam pojecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie a mianowicie problem z błędem 16795

Moje pytanie czy ktoś miał taki objaw uszkodzonej pompy p.wtórnego i auto delikatnie falowało na obrotach?

Oraz problem z temperaturą silnika?

Np. jadę po mieście zatrzymywanie sie na swiatłach itp temp. silnika 90 stopni

gdy wyruszę w trasę temperatura spada do 75-80 i już słabiej grzeje ogrzewanie.

Czy jest to wina termostatu?

Czy może być powód uszkodzonego termostatu i wyskakuje taki błąd?

Czujnik temp. cieczy chłodzącej jest wymieniony na nowy.

(Na zegarach nie wyświetla się żadna kontrolka sygnalizująca o jakimś uszkodzeniu)

 

Proszę pomóżcie:dolamam

Edytowane przez GrZ1989

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam bytanko dzisiaj zauwazylem ze brakuje mi kawalek rurki od pompy wtornego powietrza w etka jezeli dobrze wyszukalem ta rurka kosztuje 130zł czy mozna zastapic ja kawalkiem gumowej rurki.

chodzi o rurke ktora wychodz od spodu

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Nie chcę zakłądać nowego tematu.Problem dotyczy błędu 16795 powietrza wtórnego.Pacjent to Audi A4 1.8t avj 01r.Błąd wraca średnio raz w tygodniu i zawsze na rozgrzanym silniku.Czy miał ktoś podobny przypadek?Sprawdzona pompa pow. wtórnego,węże i zawór w głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności