Gość pawelkier Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2008 mam pytanie demontaż alternatora passat b-5 1.9tdi dam radę sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #2 Napisano 28 Października 2008 (edytowane) Przecież to raptem 2 śruby mocujące. Jak całkiem sie nie znasz to lepej zdejmij kleme przed robotą, aby nie zrobić zwarcia przy odkręcaniu przewodu. Trudniej go będzie założyc niż zdemontować . Edytowane 28 Października 2008 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #3 Napisano 29 Października 2008 Witam kolego. Przerabiałem to ostatnio i jest mały problem z wyciągnięciem dolnej śruby aby ja wyciągnąć trzeba w radiatorze wentylatora wyłamać 2 listki śruba się wtedy chowa głębiej i wyciągamy alternator. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #4 Napisano 29 Października 2008 Witam kolego. Przerabiałem to ostatnio i jest mały problem z wyciągnięciem dolnej śruby aby ja wyciągnąć trzeba w radiatorze wentylatora wyłamać 2 listki śruba się wtedy chowa głębiej i wyciągamy alternator. Pozdrawiam Rozumiem że to w silniku na pompie, a nie w PD-ku ?? Co prawda masz 101 a ja 131 ale budową to one się niezbyt różnią, ja nie napotkałem żadnych trudności aby uprawiać rzeźbiarstwo z wyłamywaniem listków z radiatora. Z ciekawości zerkne po pracy jak jest u ojca w silniku na pompie - tam altek jest troche niżej, ale też wątpie aby takie akcje były konieczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #5 Napisano 29 Października 2008 no ja mam silniczek na PD tak jak w opisie. Zrobiłem tak jak opisałem gdyż dostałem info z serwisu VW oni tak samo robią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2008 no ja mam silniczek na PD tak jak w opisie. Zrobiłem tak jak opisałem gdyż dostałem info z serwisu VW oni tak samo robią. Zwracam honor kolego. Pokusiłem się zaglądnąć pod maske z ciekawości i przypomniało coś . Ja zdejmowałem alternator do wymiany napinacza paska alternatora. Widocznie wcześniej musiałem zrzucić wisko, dlatego poszło gładko. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #7 Napisano 29 Października 2008 mam pytanie demontaż alternatora passat b-5 1.9tdi dam radę sam Kolego dasz sobie spokojnie radę. Dziś również przerabiałem wyjęcie alternatora u siebie i zajęło mi to 15 minut roboty. Potrzebne ci będą klucze: 10 - do odkręcenia klemy akumulatora, 13- do odkręcenia dwóch śrub mocujących alternator i przewodu od alternatora, 15- do poluzowania napinacza paska wielorowkowego i jego zdjęcia oraz nieduża łyżka samochodowa i śrubokręt do podważania alternatora naprzemiennymi ruchami góra dół aby swobodnie wyskoczył z mocowań. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozik Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2008 Nie chcę zakładać nowego wątku a pytanie moje jest takie ,jak dobrać się do łożysk alternatora ? Za podpowiedzi wielkie dzięki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2008 Nie chcę zakładać nowego wątku a pytanie moje jest takie ,jak dobrać się do łożysk alternatora ? Za podpowiedzi wielkie dzięki . Należy wymontować alternator z pojazdu , rozłożyć go na części i wymienić łożyska jeśli zajdzie taka potrzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2008 Należy wymontować alternator z pojazdu , rozłożyć go na części i wymienić łożyska jeśli zajdzie taka potrzeba. jak już alternator rozłożony to według mnie od razu wymienieć łożyska bezwzględnie na nowe, koszt nieduży, a rozkładania potencjanie później mniej. Czy w alternatorze BOSCH 120A są łożyska: - łożysko przednie 6303 2RSH/C3 - łożysko tylne 6203 2RSH/C3 może ktoś wie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozik Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2008 Chodziło mi o to jak dobrać się do tych łożysk ,alternator to ja już mam na stole w garażu .Nie potrafie go rozpołowić ? Wydaje mi się że wszystkie śrubki odkręcone a tu dalej coś trzyma ? a nie chcę brać tego na siłę . Alternator Valeo 120 A . Pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #12 Napisano 7 Listopada 2008 a nie chcę brać tego na siłę Niestety inaczej chyba nie puści. Zabezpiecz wał śrubą i pukaj młotkiem w niego ( jedna połówka alternatora w górze) powinien zejść z łożysk. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2008 Chodziło mi o to jak dobrać się do tych łożysk ,alternator to ja już mam na stole w garażu .Nie potrafie go rozpołowić ? Wydaje mi się że wszystkie śrubki odkręcone a tu dalej coś trzyma ? a nie chcę brać tego na siłę . Alternator Valeo 120 A . Pozdrawiam . Może ten załącznik coś pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozik Zgłoś #14 Napisano 7 Listopada 2008 Wielkie dzięki blackpirate. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #15 Napisano 7 Listopada 2008 (edytowane) Witam kolego. Przerabiałem to ostatnio i jest mały problem z wyciągnięciem dolnej śruby aby ja wyciągnąć trzeba w radiatorze wentylatora wyłamać 2 listki śruba się wtedy chowa głębiej i wyciągamy alternator. Pozdrawiam śruba faktycznie ciężko wychodzi ale na pewno nie trzeba nic łamać żeby ją wyjąc. Alternetor jest mocowany na przesuwnych tulejach... trzeba je odbić po odkręceniu wtedy jest trochę luzu i można go wyjąć. Jak będziesz stukał młotkiem to ostrożnie żeby nie ułamać tego ucha na którym jest mocowany.. Tuleje same wrócą na swoje miejsce przy dokręcaniu jak będziesz go spowrotem montował.. Nie wiem jak to dokładnie opisać ale jak się przyjrzysz to sam się wszystkiego domyślisz... no ja mam silniczek na PD tak jak w opisie. Zrobiłem tak jak opisałem gdyż dostałem info z serwisu VW oni tak samo robią. no coment Moja rada jest jeszcze taka że jak wymieniacie regulator napięcia który jest zintegrowany ze szczotkami to trzeba też wymienić tą tuleje po której się szczotki ślizgają.. ja tego nie wymieniłem i będę musiał wyjmować alternator 2 raz Edytowane 7 Listopada 2008 przez Slay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pilz Zgłoś #16 Napisano 7 Listopada 2008 napisał Slay B]Moja rada jest jeszcze taka że jak wymieniacie regulator napięcia który jest zintegrowany ze szczotkami to trzeba też wymienić tą tuleje po której się szczotki ślizgają.. ja tego nie wymieniłem i będę musiał wyjmować alternator 2 raz Ta tuleja to to kolektor,ale nie można go wymienic bez lutownicy ponieważ jest on zlutowany z wirnikiem.Jeżeli kolektor nie jest zbyt zużyty wystarczy sprawdzic jego połączenie z wirnikiem(zużycie szczotek w regulatorach Valeo nie powinno byc więcej niż 1 mm/6000 km) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 7 Listopada 2008 Ta tuleja to to kolektor,ale nie można go wymienic bez lutownicy ponieważ jest on zlutowany z wirnikiem.Jeżeli kolektor nie jest zbyt zużyty wystarczy sprawdzic jego połączenie z wirnikiem(zużycie szczotek w regulatorach Valeo nie powinno byc więcej niż 1 mm/6000 km) Poprawna nazwa to pierścienie ślizgowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek894 Zgłoś #18 Napisano 7 Listopada 2008 Witam koledzy! Dolacze sie do rozmowy bo akurat nie tak dawno wymienialem alternator w moim pasku i niestety ta jedna sruba nie wyjdzie bez wylamania dwoch zabkow na wiskozie, chyba ze odkrecisz wiskoze to w tedy obedzie sie bez lamania.ja wybralem opcje wylamania zabkow bo wiskozy za rzadne licho nie moglem odkrecic. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #19 Napisano 8 Listopada 2008 Witam koledzy!Dolacze sie do rozmowy bo akurat nie tak dawno wymienialem alternator w moim pasku i niestety ta jedna sruba nie wyjdzie bez wylamania dwoch zabkow na wiskozie, chyba ze odkrecisz wiskoze to w tedy obedzie sie bez lamania.ja wybralem opcje wylamania zabkow bo wiskozy za rzadne licho nie moglem odkrecic. pozdrawiam A ja odkręciłem i twierdzę że nic nie trzeba łamać.. zauważyłeś ze alternator ma wbite w te uszy za które się go mocuje przesuwne tuleje.. przy odrobinie kombinacji można je ruszyć i wtedy alternator daje się trochę cofnąć.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #20 Napisano 18 Grudnia 2008 Witam! Temat troche stary,ale sie podłącze. Czy ktoś demontował alternator z 1.8T AWT. Wyłamałem te dwa listki z wisko i dalej śruba za długa żeby ją wyciągnąć, tulei tam żadnych nie zauwazyłem, czy czeka mnie zdejmowanie przodu? Prosze o pomoc, bo właśnie mam problem z ładowaniem, a raczej jego brakiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach