Martinez Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2008 Witam wszystkich!!! Pytanie za 100pkt. Dużo mi ssie benzynki, dużo za dużo... Główną podejrzaną w sprawie jest sonda lambda... Jak sprawdzić poprawnośc jej działania, czy pokazuje właściwie czy też nie??? rok produkcji:91, 1,8 ABS (90KM) Dzięki za pomoc!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2008 Napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V Opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów Kabel sygnału: czarny Przewody elementu grzewczego: biały Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Element grzewczy: Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik. Sprawdzić uziemienie: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Czujnik tlenu: Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje: Upewnić się, czy kabel czujnika nie ulega zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia. Sprawdzić sygnał czujnika tlenu: Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2008 Witam wszystkich!!! Pytanie za 100pkt. Dużo mi ssie benzynki, dużo za dużo... Główną podejrzaną w sprawie jest sonda lambda... Jak sprawdzić poprawnośc jej działania, czy pokazuje właściwie czy też nie??? rok produkcji:91, 1,8 ABS (90KM) Dzięki za pomoc!! Witam. Przekłuwasz szpilką pomiarową czarny przewód sygnałowy sondy, podłączasz w tym miejscu dodatnią końcówkę woltomierza, końcówkę ujemną do masy, włączasz zapłon - napięcie powinno wynosić ok. 0,45 V. Następnie sprawdzasz to samo przy uruchomionym silniku. Po nagrzaniu silnika napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0,2 - 0,8 - 0,2 V z częstotliwością ok. 1 razu na sek. Powodzenia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2008 Sprawdzaj miernikiem analogowym, bo większość elektronicznych głupieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fazol Zgłoś #5 Napisano 20 Lutego 2008 a jak sprawdzic sonde z 1 przewodem wychodzącym?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2008 a jak sprawdzic sonde z 1 przewodem wychodzącym?? Tak, jak opisałem wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fazol Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2008 oki dzieki myslałem że to jest opis do sondy z wieksza ilością przewodów wychodzących Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siasia Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2008 Witam,Jotes opisał fachowo jak trzeba:),a toldek1 też tylko dla czteroprzewodowej z podgrzewaniem(1.8 ABS ma jednoprzewodową)Ja mierzyłem u siebie cyfrowym i faktycznie trudno powiedzieć czy te zmiany to napięcie z sondy czy raczej mało dokładny miernik:)Idealnie byłoby mierzyć przebieg na oscyloskopie,wtedy bez problemy wyznaczy się amplitudę i częstotliwość zmian.Gdzieś już na forum był chyba poruszony temat sondy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #9 Napisano 20 Lutego 2008 jednoprzewodowe sa to sondy rezystancyjne w odroznieniu od cyrkonowych.Cyfrowe mierniki sa zazwyczaj za wolne---chyba ze maja bargraf(chyba sie tak nazywa linijka ponizej)Ona szybciej reaguje.Tylko oscyloskop moze pokazac i zdiagnozowac sonde poprawnie.Czasem masa sondy moze sie roznic od masy pojazdu i wtedy jest masa odniesienia (sonda pracuje np 0.4-1.3) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość borysiątko Zgłoś #10 Napisano 11 Marca 2008 Witam u mnie pokazuje cały czas 0,64v,pali 18/100km,i przy przejsciu przez 2000obr/min dławi się i szarpie.Wskazuje wszystko chyba na sondę co?Ps ile może kosztować taka sonda?Jeszcze jedno jak odłącze sondę to komputer przejdzie w jakiś tryb awaryjny.Chodzi o to, aby do kupna nowej ograniczyć choć troche spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość redas Zgłoś #11 Napisano 14 Marca 2008 Witam wszystkich!!! Pytanie za 100pkt. Dużo mi ssie benzynki, dużo za dużo... Główną podejrzaną w sprawie jest sonda lambda... Jak sprawdzić poprawnośc jej działania, czy pokazuje właściwie czy też nie??? rok produkcji:91, 1,8 ABS (90KM) Dzięki za pomoc!! witam!znajomy doradzil mi co do sondy aby wczasie uruchomionego silnika odłączyc kostke od sondy i poczekac na reakcje silnika jeżeli sonda jest walnieta reakcji nie bedzie jeżeli jest sprawna po odłączeniu silnik powinin zareagować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach