Skocz do zawartości
gregg

Wysokie obroty po odpaleniu i utrata mocy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem, a mianowicie od 2 dni samochód przy odpaleniu wskakuje na wyższe obroty tak ok. 2000 (dzieje się to tylko przy ciepłym silniku, przy zimnym ok.) i spada, przy czym przez chwilkę zadymi na jasno.

Stracił też moc V-max ok 120-130km/h i zero przyspieszenia.

Tak jakby od momentu odpalenia pracował w trybie awaryjnym.

Przy odłączonym prepływomierzu pracuje bez zmian (choć facet w warsztacie powiedział że przepływomierz wskazuje połowę tego co powinieni i przydałoby się wymienić).

Kiedyś miałem problem z utratą mocy przy wyprzedzaniu ale problem znikł kilka m-cy temu jak pokonałem trasę ok.110km ze stałą prędkością 180km/h.

Turbo było czyszczone jesienią bo poprzedni właściciel nie wiedział dlaczego traci moc przy wyprzedzaniu (ja podejrzewałem N75).

Teraz byłem na diagnostyce i pojawiły się dwa błędy: 023f , 04d5

Proszę o pomoc bo nie wiem co mam robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SPRAWA ROZWIĄZANA

KOD: 04D5 -ELEKTRYCZNE WYŁĄCZANIE (ELAB)

TA USTERKA BYŁA WSZYSTKIEMU WINNA, PO WYMIANIE ZAWORU N109 (ZAMIENNIK 62pln, BOSCH 160pln) WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY.

ZARAZ PO WYMIANIE JESZCZE NIE BYŁO TAK JAK TRZEBA ALE PO PRZEJECHANIU OK 5KM SAMOCHÓD CIĄGNĄŁ JAK "SZALONY" (JAK NA 110 KM PRZYSTAŁO :)).

A BŁĄD 023F -CIŚNIENIE W RURZE DOLOT. RÓŻNICA REGULACJI TO POZOSTAŁOŚĆ PO NIESPRAWNYM N75.

JEDYNY PROBLEM JAKI MNIE SPOTKAŁ TO DOPASOWANIE KLUCZA KTÓRY BY SIĘ TAM ZMIEŚCIŁ.

SERWIS ZA WYMIANĘ (ROBOCIZNA) CHCIAŁ 130PLN.

 

WĄTEK UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY (MAM NADZ. ŻE INNYM POMOGĘ)

 

08.08.2011

 

Błędy 023f i 04d5 ( 00575 i 01237 ) znów się pojawiły.

Po trzech latach od wymiany znów padł zawór N109, a stało się to przy prędkości ok

160 km/h, samochód zaczął delikatnie poszarpywać jakby paliwa brakowało.

Szarpania nasilały się przez 5km aż zaczął tracić moc i zwalniał (tak do 80 km/h na IV biegu).

Po dojechaniu do skrzyżowania zgasł.

Po wymianie N109 i skasowaniu błędów wszystko w porządku.

Dlaczego razem z błędem 01237 pojawia się 00575, myślę że gdy podczas jazdy silnik nie dostawał paliwa turbina nie miała czym być napędzana i ciśnienie w kolektorze dolotowym tak spadło że komputer odczytał to jako błąd zaworu N75.

 

Tak więc jeśli pojawią sie obydwa błędy razem radzę zacząć naprawę od wymiany N109

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokleiłem do powyższego tematu.

 

Od wczoraj mam mały problem z moim passatem. Przy odpalaniu sam dodaje gazu i puszcza chmurę dymy, ale jak silnik odpali to odrazu spada do normalnych obrotów. A podczas jazdy jest mułowaty tak jakby nie miał turbinki.

Czy ktoś wie może co jest grane?

 

zapomniałem dodać, że odpala tak na rozgrzanym silniku. na zimnym odpala normalnie, ale mułowaty jest i na zimnym i ciepłym.

 

Edytowane przez Du?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie przepływka.

To zawór odcinający N109

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27613

 

Roboty przy wymianie jest na 5-10 minut.

Po kolei:

Po zdjęciu osłony silnika odkręć przewód zasilający zawór (nakrętka na zaworze - klucz nr 8).

Następnie można się zabrać za wykręcenie zaworu (klucz nr 24) i tu zaczynają się schody bo miejsca tam mało. Mechanicy z warsztatów rozkładali ręce bo nie mieli jak dojść (albo nie chcieli się za to zabrać).

Serwis VW chciał wymienić ale trzeba u nich kupić zawór.

Natomiast serwis SKODY za samą wymianę chciał 130 PLN.

Ja natomiast kupiłem nasadkę na klucz 24 (cena 10PLN)

obciełem u góry ok 1-1,5cm, oszlifowałem dookoła żeby był cieńszy i dospawałem z boku śrubę żeby mieć jak odkręcić. Za dopasowanie klucza zapłaciłem 20PLN zajeło to jakieś 20 minut.

 

Jeśli chcesz to podeślę foty klucza, zaworu i miejsca gdzie się on znajduje.

Pozdrawiam

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki gregg

Już mnie trochę uspokoiłeś.Bbyłbym Ci bardzo wdzięczny za foty, bo mojego passata mam od niedawna i jeszcze go do końca nie rozpracowałem.

Pozdrawiam

Edytowane przez klosik4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj na PW Twój adres mailowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Z korzystałem z rady gregga i poskutkowało miałem identyczne objawy (brak mocy ,wysokie obroty przy odpalaniu na ciepłym silniku).WARTO CZASEM POCZYTAĆ COŚ NA FORUM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też padł zawór n109 . Ktoś może podać numer katalogowy dla silnik a 1.9 AFN?

 

I może jakieś foty?

 

 

=========================

 

2009-02-09 Po wyczyszczeniu przewodu elektrycznego dochodzącego do zaworu wszystko wróciło do normy.... uffff! wkręca się teraz Passiunio jak należy....

Edytowane przez dobroslaw76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I może jakieś foty?

Podaj na PW Twój adres mailowy.

 

zawór 028 130 135 F

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie też padł zawór n109 . Ktoś może podać numer katalogowy dla silnik a 1.9 AFN?

I może jakieś foty?

24799284bd9.th.jpg

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iskra27

Oj bardzo dobrze, że jest takie mądre forum! Mój pasek miał taką samą dolegliwość i palant mechanik, kazał wymieniać EGR (750zł). Że niby to jest powód. Pojechałam do innego kowala, diagnostykę strzelił i z miejsca powiedział, że to ELAB 04D5.

Włączyłam laptoka, forum i już wiem, co jest na rzeczy.

A ile kasy zaoszczędzone?!

 

Dzięki chłopaki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie przepływka.

To zawór odcinający N109

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27613

 

Roboty przy wymianie jest na 5-10 minut.

Po kolei:

Po zdjęciu osłony silnika odkręć przewód zasilający zawór (nakrętka na zaworze - klucz nr 8).

Następnie można się zabrać za wykręcenie zaworu (klucz nr 24) i tu zaczynają się schody bo miejsca tam mało. Mechanicy z warsztatów rozkładali ręce bo nie mieli jak dojść (albo nie chcieli się za to zabrać).

Serwis VW chciał wymienić ale trzeba u nich kupić zawór.

Natomiast serwis SKODY za samą wymianę chciał 130 PLN.

Ja natomiast kupiłem nasadkę na klucz 24 (cena 10PLN)

obciełem u góry ok 1-1,5cm, oszlifowałem dookoła żeby był cieńszy i dospawałem z boku śrubę żeby mieć jak odkręcić. Za dopasowanie klucza zapłaciłem 20PLN zajeło to jakieś 20 minut.

 

Jeśli chcesz to podeślę foty klucza, zaworu i miejsca gdzie się on znajduje.

Pozdrawiam

 

Witam mam ten sam problem, po podłączeniu auta z kompem wyskoczył mi właśnie błąd tego zaworu. Czy jeżeli było by to możliwe mogłbym prosić także o podesłanie tych zdjęć? Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz tutaj :

 

14_1235304657.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No serdeczne dzięki.To sie przyda.Daron Jesteś super gość.Należy Ci się pochwała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PO WYMIANIE ZAWORU N109 (ZAMIENNIK 62pln, BOSCH 160pln) WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY.

 

Wróciłem właśnie ze sklepu motoryzacyjnego. I okazało sie, że nie ma zamiennika dla tego zaworu N109. Jedynie można dostać go z serwisu za 299 zł. I dlatego mam pytanie czy może byc to prawda, skoro gregg pisał wyżej, że jest zamiennik tego zaworu i kosztuje 62 zł? Czy możliwe, że przez dwa lata wycofano zamienniki tego zaworu? Z góry dzięki za info...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień kolego sklep, nic nie wycofano.

Widocznie nie chciało się szukać.

Jakiś czas temu szukałem dla forumowicza zawór, wtedy najtańszy był za około 110zł.

Teraz w intercars najtańszy (DELPHI) kosztuje 50zł

Mój M&D nadal kosztuje 62zł (od 2 lat bez problemu)

Orginał coś koło 200zł

http://sklep.intercars.com.pl/

Pozdrawiam

 

zawĂłr.jpg

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki gregg za info... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Panowie pozwolę sobie odświeżyć temat... Mam taki sam problem jak kolega gregg w passacie b4 silnik 1z. Opisał wszystko wyżej wiec nie będę się powtarzał. Sęk w tym, że ja zaworek n109 "opróżniłem" ponieważ miałem z nim problemy (wyjąłem ten trzpień ze sprężynką ze środka). Zdecydowałem się na to po tym jak kilka razy nie mogłem odpalić auta czego przyczyną był właśnie ten zawór... Było to jakieś 1,5 roku temu. Od tej pory nie miałem najmniejszych problemów. Ostatnio gdy zaczęły się te "gazowania" zaraz po odpaleniu, postanowiłem zająć się sprawą. Sprawa wygląda tak ze nadal nie mam tego zaworu n109 ale gdy odepnę kostkę od czujnika temp cieczy wszystko jest ok. Wymieniłem, nadal to samo.. Zimny ok ciepły ok 65* bad... Nie chcę w ciemno wymieniać n109 ponieważ skoro chodził ponad 1,5roku to co nagle mu się mogło stać? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

 

 

bardzo dziekuje za nawał odpowiedzi...

ps. kilka dni temu auto przy odpaleniu nie weszło na obroty ale zgasło. było tak 3 razy i od tamtej pory spokój.. kwestia wytłumaczenia nie do mnie należy ale auto odpala normalnie bez względu na temp silnika... bez wymiany czegokolwiek...

Edytowane przez niosek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Dzisiaj byłem w serwisie na odczytaniu błędów bo mój passat jest w trybie awaryjnym i objawy są takie same jak opisywane powyżej. Czyli tuż po odpaleniu obroty wskakują na ok 2000 i zaraz spadają a podczas jazdy brak "ducha". Nie próbowałem jechać więcej niz 60km/h. W serwisie powiedziano mi że to zawór N109. Mam zamiar go kupić i wymienić. Lecz mam pytanie czy po tej wymianie muszę skasować błąd w pamięci komputera, czy stanie się to automatycznie. Czy jest jakiś sposób skasowania błędów bez podpinania urządzenia diagnostycznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności