Skocz do zawartości

haki24poznan

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O haki24poznan

  • Urodziny 18.09.1974

Informacje osobiste

  • Imię
    Janusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 140KM
  • Rok produkcji
    2006

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Z tą homologacją dość często jest na bakier z prawem. Wielu tanich hakach macie tylko tabliczkę znamionową ale bez numeru homologacji. Po za tym cena to nie wszystko. Jeśli chodzi o montaż to jest bardzo prosty ale 3 godziny to mogę powiedzieć że montował to jakiś mało wprawiony monter lub mechanik. co do elektryki to bez problemu można zamontować pod lampę ale za niecałe 100 zeta można już kupić wiązkę dedykowaną . Co do chowanego gniazda to występuję tylko w hakach z kulą wypinaną takich firm jak brink bosal czy westfalia
  2. W Polsce nie ma zakazu montażu haka typowo stałego to co czasem się słyszy to jest wielką bzdurą albo brakiem wiedzy przez diagnostów. W Niemczech nie ma zakazu montażu takich haków wystarczy wejść na stronę Westfalia i masz jeszcze spory wybór takich haków. Co do koncówki do Passata B3 żadna od Caddy czy Inci nie podejdzie raz że długość wysokość odległość masz inną niż w Passacie. Takie kombinacje są zabronione Nie chwal się tym że miałeś dużo wcześniej wbity hak a go nie miałeś. Za coś takiego możesz mieć kłopoty. Taki manewr zrobiony przez nie odpowiedzialnego diagnostę jest karalne ty jak i diagnosty może być pociągnięty za łamanie przepisów. Montaż haka jest traktowany jako zmianę konstrukcyjną samochodu.
  3. Stały hak czyli spawany do belki możesz mieć i śmigać po całej europie ale gdy jesteś posiadaczek haka z kulą demontowaną na śruby , półautomat lub pełen automat jest wskazane demontaż kuli haka w momencie gdy nie masz podczepionej przyczepki. Jeśli ktoś uzna że to jest jakiś absurd to mówię NIE jest to całkiem logiczne. O tuż w trakcie gdy na autostradzie lub zatłoczonym mieście dochodzi do kolizji i jeden z samochodów posiada hak a na niego najeżdża inny to po pierwsze ten z tyłu ma więcej szkód ale i w ekstremalnych sytuacjach drugi samochód zaczepia się o kulę haka samochodu pierwszego co wydłuża czas usuwania wraków z drogi. I to jest główny czynnik nakazujący demontaż haka holowniczego. Po za tym niby ten poszkodowany co miał hak holowniczy i został najechany przez innego użytkownika to automatycznie wina za szkodę przechodzi na tego pierwszego. Ten problem dotyczy wszystkich samochodów bez znaczenia na typ czy jest to auto osobowe czy dostawcze.
  4. Jeśli miałeś hak zamontowany w Niemczech to na pewno masz wiązkę z systemem kontroli kierunkowskazów stąd zamieszanie z elektryką. W Niemczech jest zasada montażu wiązek specyficznych dedykowanych albo uniwersalnych z kontrolą kierunkowskazów. Opcja jest taka sprawdzenie sterownika czy jest jeszcze cały jeśli tak to wysuszyć go i zabezpieczyć przed wilgocią albo jeśli jest spalony to zakup nowego. Wiązka dedykowana do passata B5 kosztuje niecałe 100zł ale z gniazdem 7-pin z gniazdem standardowym. :637: Ostrzegam przed zakupem tanich haków wiem że wielu was intersuję super cena ale nie zawsze za tym idzie jakość. Porządny hak do Passata B5 waży ponad 20 kg natomiast wiele tanich z astronomicznymi uciągami ważą około 15. Taki hak nie ma prawa wytrzymać maksymalnego uciągu np 2000/85kg MONTAŻ haka do passata B5 jest bardzo prosty i nie ma jakieś wielkiej filozofii. Co do tanich haków to jakiś czas temu byłem świadkiem wypadku passat b5 + laweta przyznam się ze było to mało przyjemne i całe szczęście że jechałem za nim. Kierowca pewnie miał mokro w majtach. A stało się to jak kierowca przeleciał przez tory a za nimi hak rozpadł się dwie części. Belka haka była wykonana z bardzo cienkiej rury raczej cała konstrukcja była lipna :636:. Ale cóż cena robi swoje.
  5. haki24poznan

    Hak holowniczy

    Witam Przy montażu wiązki elektrycznej haka holowniczej typu CAN do Passata B6 nie ma potrzeby kodowania i nic nie trzeba wgrywać np nowego softu itp. Cała wiązka specyficzna lub dedykowana jest montowana na fabrycznych konektorach w tym jest specjalny elektroniczny sterownik przypisany tylko dla modelu Passat B6 lub CC i przewodem gdzie się podłącza pod szynę CAN. Montaż takiej wiązki jest dość pracochłonny powód bo trzeba rozebrać prawie połowę auta. Przewody są prowadzone z tylnej części auta aż pod maskę czyli do akumulatora a pod deską rozdzielczą należy się wpiąć w szynę CAN. W tego typu wiązkach jest nie wskazane podłączania głównego zasilania z takich nośników jak zapalniczka lub stacyjka. Powód prędzej czy później przy zwiększonym poborze prądu system CAN automatycznie odetnie zasilanie do gniazda elektrycznego haka. Przy montażu wiązki fabrycznej mamy wiele dodatkowych funkcji automatyczne odłączanie światła przeciwmgielnego , rozłączanie czujników cofania i jedną dość istotną rzecz system kontroli żarówek system który cały czas nam kontroluje czy mamy oświetlenie w samochodzie i przyczepce. W wiązkach firmy Westfalia też mamy dodatkowy system Kontrole trakcji DSC ale w tym momencie musimy mieć przyczepkę z takim bajerem bo inaczej nic nam to nie daje. HAK HOLOWNICZY Mając do wyboru hak westfalia i oris hmmmmmmmmmm przyznam się że sama kula wypinana w Westfali jest zdecydowanie masywniejsza niż w firmie ORIS. W ciągu ostatniego roku słyszałem już kilka przypadków zniszczenia haka firmy ORIS. Jeśli chodzi o konstrukcję którą się montuję do podwozia auta to są podobne. Cięcie zderzaka W passacie B6 zderzak jest cięty w każdym przypadku. Są dwie opcje zakup samej klapki i dopasowania jej lub druga opcja zakup dolnej nakładki zderzaka z zaślepką i tu uwaga nie każdy hak wypinany mieści się. Na rynku wtórnym jest bardzo dużo używanych z demontażu wiązek lub samych sterowników ze znaczkiem VW jedno co mogę powiedzieć odradzam zakupu czegoś takiego. Powód często bez fachowca i instrukcji montażu tego się nie założy. A instrukcji po za fabryką i serwisem nie znajdziesz. Każdy kto ma w planach montaż haka to służę pomocą :637: ---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:54 ---------- Jeśli posiadasz hak holowniczy kulisty to większości przypadków nie ma możliwości korzystania z zaczepu który wcześniej można było wkręcić w tylni zderzak. Wcześniejsze mocowanie znajdowało się w belce zderzaka która jest demontowana po montażu haka holowniczego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności