Skocz do zawartości
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
  • Rok produkcji
    2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć. Troszkę to trwała ale tylko dlatego, że w żadnej z hurtowni nie było piasty na miejscu, czekałem dwa dni za dostarczeniem części. Zakupiłem oryginał FAG, nr katalogowy części: 713 6110 00. Po rozebraniu i wyciągnięciu swojej - widok jak na zdjęciu..... Założyłem nową, skasowałem błędy, przejażdżka próbna - wszystko działa jak należy Bardzo dziękuję za cenne informacje. Ja mogę dodać od siebie, że jeżeli na czujnikach już widać zarysowania to oznacza to, że pierścień magnetyczny jest już wybrzuszony od korozji, za chwilę zacznie pękać i może być sytuacja jak u mnie. Na sprawnym tylnym prawym kole mam już takie ślady mimo, że wszystko z układem ABS jest tam sprawne, ale profilaktycznie zakupuje już kolejną piastę i przygotowuje się do wymiany....
  2. No więc widać światełko w tunelu. Wczoraj znalazłem jedną funkcję w urządzeniu diagnostycznym V-scan VAG mini firmy Viaken. Należy wejść w opcje ABS/Hamulce i wybrać: Bloki pomiarowe. Wyświetlą się trzy zera z możliwością edycji. Wpisujemy 001 i na wyświetlaczy pojawiają się cztery pozycję z wielkością km/h. Urządzenie będzie teraz podczas jazdy sczytywało prędkości kół, które możemy sobie porównać. Napisałem wyżej to jako wskazówka dla potomnych. Znalazłem tutaj dużo pomocy (jeszcze raz dzięki Tomku), może i to komuś pomoże. W moim przypadku jest duża różnica prędkości tylnego lewego koła względem pozostałych. Dziś kupuję piastę i po pracy postaram się to rozebrać/zobaczyć jak wygląda pierścień magnetyczny.
  3. Bardzo dziękuję Tomku za kolejne cenne informację. Poczytałem, nie załamuje się Dzięki Tobie poznałem i zrozumiałem cały temat inteligentnego ładowania, w tym temacie wszystko ogarnięte i działa jak należy. Posiadam tylko V-scan VAG mini Viaken'a i tutaj sądzę, że żadnych przebiegów i parametrów z czujników ABS nie sprawdzę, choć są tam jakieś odczyty bloków danych (popraw mnie proszę jeśli się mylę). Chcę kupić Vscan'a zainstalować i zrobić diagnostykę aby nie rozbierać w ciemno piasty. Podpowiedź z gryzoniem jak najbardziej również słuszna, tym bardziej, że tak jak pisałem - z autem nigdy nie miałem żadnych problemów, a po postoju 10 dniowym i dwóch chłodniejszych nocach od razu taka przygoda. Pytanie za 100 punktów do Ciebie Tomku. (Aku mam już nowy i zarejestrowałem/zapisałem w systemie jego parametry w celu adaptacji do ładowania - tutaj miałem na chwilę kompa kolegi z jakimiś podstawowym oprogramowaniem, które to umożliwiało). Wracając do pytania - czy podczas uruchomienia silnika (po tych 10 dniach, kiedy zauważyłem że jakby w środku odłączone zostało zasilanie od np. oświetlenia aby uruchomić auto - odpaliło oczywiście za pierwszym razem) mogło dojść do jakiegoś przepięcia, zaniku zasilania tak aby moduł ABS mógł ulec uszkodzeniu? Jest to w ogóle możliwe? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  4. Bardzo dziękuję Tomku za kolejną informację i wyjaśnienie tematu transmisji danych do regulatora. Oczywiście akumulator został naładowany, ładowanie jest prawidłowe, książkowe - ten temat na razie zostawiam. Nie sprawdziłem jeszcze błędów w module, bo borykam się z innym problemem, a mianowicie tym co napisałem wyżej: G46 - tylny lewy czujnik prędkości. Zakupiłem nowy, wymieniłem i niestety bez rezultatu, nadal choinka na desce po przejechaniu 200 m i cały czas ten sam błąd. Wygląda na to, że to nie czujnik. Nr błędu to 00290. Zacząłem gdzieś szukać i znalazłem temat z magnesem w piaście koła, ale znalazłem też informację o uszkodzeniu sterownika ABS.....:(.....nie wiem od czego zacząć..... Poczytałem już trochę postów i tak jak Tomek pisał - pomiar oporności czujnika nie mam sensu, tam jest elektronika. Oryginalny czujnik ma oznaczenie WHT003859A2 firmy ATE. Czujnik który ja kupiłem ma oznaczenie 24.0711-6335.3 ATE. Sprzedawca zapewniał, że to to samo tylko jest to nr ATE a nie jak wyżej (WHT003859A2) VW. Czy wg Was to prawda? Czy jest możliwe, że ten czujnik został źle dobrany? Sprawdziłem co prawda wg katalogu i te czujniki są zamienne. I teraz zastanawiam się czy zaczynać rozbierać i zdejmować piastę koła..... ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Edit: profilaktycznie wymieniłem akumulator i go zakodowałem - bez rezultatu.... Coraz bliżej jestem stwierdzenia, że G46 z nr błędu 00290 dotyczy problemu ze sterownikiem ABS. Po uruchomieniu silnika, ruszając autem i naciskając hamulec słychać strasznie tępe szuranie z przednich hamulców, a po przejechaniu dystansu podanego wyżej zapalają się wszystkie możliwe ikony czyli błąd ABS, ACC, ciśnienie w kołach, nie działa START-STOP, zapala się symbol hamulców, kierownicy itd.... Pytanie teraz, jakie dalsze kroki.....
  5. Bardzo dziękuję Tomku za podpowiedź i wyprowadzenie z błędu dotyczącego napięcia wzbudzenia. To co mi się wydarzyło, stało się po 10 dniowym postoju auta w tym dwóch chłodnych nocach. Pamiętam jak uruchamiałem auto to zapadała ciemnia w środku tak jakby odcięte zostały wszystkie odbiorniki energii na rzecz odpalenia samochodu, na a po ujechaniu kilkunastu metrów stał się to co napisałem wyżej .... Właśnie jestem po pomiarach akumulatora i jego sprawność to jakieś 60 kilka %. Może zanim zacznę więcej grzebać po prostu na początku go wymienię..... --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kolejna informacja. Nie wiem dokładnie dlaczego ale ładowanie wróciło do życia. To co mnie ciekawi to cały czas (tak jak Tomek mnie poprawił): skąd się bierze/skąd idzie transmisja magistrali LIN dla regulatora napięcia na alternatorze. Auto na postoju bez kluczyka - tam jest cały czas 12V DC. Czy ktoś z Was wie? Aku ładowane napięciem 14,2V, podczas pracy silnika wypiąłem tą wtyczkę od regulatora napięcia i wykonałem pomiar względem masy bieguna ujemnego Aku: ,,sztywne'' 8V DC. Wtedy to napięcie było rozbiegane tak jak opisałem wyżej. Kolejna informacja co do mojego przypadku. Jak wróciło normalne ładowanie, wykonałem jazdę próbną. Po przejechaniu odcinak 200m zrobiła się choinka na desce. Zatrzymałem się, otwarłem maskę i wykonałem pomiar napięcia: 14,2V czyli nie mam mowy że moduły mają za niskie napięcie i generują błędy. Podpiąłem się V-scan'em i zczytałem błędy: G46 - tylny lewy czujnik prędkości. Koło ściągnięte czujnik wymontowany - brak rezystancji, a powinien jakąś mieć. Dziś zamawiam czujnik i to jest przyczyną pojawiających się u mnie błędów ABS, ESC, ASF, ciśnienia w kołach itd. - i tutaj mam przynajmniej jasność Co do tematu ładowania - dla mnie nadal nie jasne co było przyczyną braku ładowania i co się stało, że nagle ożyło inteligentne ładowanie .......
  6. Cześć Wam! Szukałam ale nie mogłam nigdzie tego znaleźć. Jeżeli coś przeoczyłam proszę administratorów o informację ew, podpięcie tematu pod odpowiednio podobny Passat użytkowany od 1,5 roku bez żadnych problemów, aż tu nagle po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku metrów zapaliły się wszystkie kontrolki od systemów informując o nieprawidłowym działaniu układów. Autko z powrotem na posesję i miernik w ręce. Okazuje się, że akumulator nie ma ładowania, na akumulatorze podczas pracy silnika jakieś 11,80V DC czyli moduły nie mają prawidłowego zasilania i stąd błędy. I teraz prośba do Was o wsparcie wskazówki. Na pracującym silniku i odpięta została wtyczka od regulatora napięcia i pomiar napięcia wzbudzenia względem biegunu ujemnego na Aku, pomiar ponad 10V DC. Wtyczka wpięta została na swoje miejsce i ruszyło zaraz ładowanie (jest książkowe: 14,2 VDC na Aku). Wyłączenia i załączenie silnika powoduję, że alternator się nie wzbudza. Wydaje mi się, że coś jest nie tak z tym napięciem wzbudzenia. Podczas pracy silnika i wypięciu tej wtyczki, mierząc napięcie względem biegunu ujemnego na Aku napięcie zmienia się cały czas dość dynamicznie, nieregularnie np 11,5 V , zaraz 8V, potem 10V za chwilę 9V i tak sobie ,,tańczy''. Podpowiedźcie proszę skąd te napięcie się bierze, gdzie szukać przyczyny - czy jest to z jakiegoś pzrekaźnika ??? Z góry dziękuję za każdą sugestię! Był jeszcze pomysł wyprowadzenia z Aku na kabelku +12V DC i bespośrednio ,,podania'' go do gniazda wtyczki napięcia wzbudzenia, które tak sobie skacze, ale dostęp do tego pina jest trudny.... Autko to VW Passat Variant B7 2013r 150tys.przebiegu kod silnika CFFB
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności