Skocz do zawartości

pukiell

  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O pukiell

  • Urodziny 06.05.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Brzeg Dolny

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.6 102KM (ALZ)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Witam, Piszę tutaj, bo nie mogę założyć nowego tematu. Temat dotyczy VW Passat B5 FL 1,6 benzyna AZL 2002 rok. - WYMIANA ROZRZĄDU Postanowiłem to napisać ponieważ przed i w trakcie roboty nigdzie nie mogłem znaleźć nic na ten temat jeżeli chodzi o ten silnik. Jest pełno informacji ale tylko o 1,9TDi. Postanowiłem wymienić: - rozrząd (pasek, pompa wody, napinacz (wszystko SKF)), - pasek klinowy, - olej, - filtr oleju, - filtr powietrza. Często spotkałem się z pytaniami czy trzeba ściągać cały przód. Moim zdaniem trzeba. Nie wyobrażam sobie precyzyjnej roboty jaką jest ustawienie rozrządu bez stania na przeciwko rolek itp... A o wygodzie to nawet nie mówię. Wiadomo, że to dużo roboty, ale jak ktoś chce dobrze to zrobić to polecam. 1. Odkręcamy śruby mocujące grill. Wyciągamy grilla, wcześniej demontując uchwyt do otwierania maski. 2. Odkręcamy śruby mocujące zderzak. Na przodzie kilka, i pod nadkolami. 3. Ściągamy zderzak. 4. Teraz kolej na pas. Odpinamy wszystkie kostki, od lamp, sygnału, klimy itd.. 5. Odkręcamy belkę. Tutaj może być problem z odkręceniem niektórych śrub. Złamałem dwa torxy. 6. Spuszczamy płyn chłodniczy. 7. Odkręcamy śruby mocujące pas (chłodnica + chłodnica od klimy jak jest) i delikatnie odstawiamy na wężach od chłodnic na bok. Nie odłączałem chłodnicy od klimy. 8. Mamy całość przed oczami. Ściągamy pasek klinowy krótki, długi. 9. A teraz ważne! Ja miałem stare znaki. Pokręciłem pare razy kołem, znaki się zgrywały więc poszedłem krok dalej. Ale zanim ściągniecie koło dwupasowe to na nim jest znak fabryczny. 10. Teraz też coś co może sprawić problem, czyli ściągnięcie koła dwupasowego. Odkręcamy 4 śruby imbusy. NIE ODKRĘCAMY TEJ ŚRODKOWEJ. Następnie ściągamy koło. To jest stop aluminium więc jest zapieczone, ale to trzeba po prostu ściągnąć przez tą środkową śrubę. Demontujemy obudowę plastikową, metalową i mamy pasek na wierzchu. 11. Wymieniłem pompę wody, napinacz i pasek. Wszystko skręciłem. Zakręciłem kołem kilka razy, znaki się dalej zgrywają. Zacząłem składać. 12. Podczas składania, wymieniłem, rolkę napinacza paska klinowego i pasek. 13. Złożyłem wszystko do kupy. Zalałem płynem chłodniczym. I jeszcze bez zderzaka odpaliłem auto. Wszytko gra i buczy. 14. Zagrzałem olej bo jeszcze go wymieniałem. Jeżeli ktoś będzie miał bardziej szczegółowe pytania piszcie. Całość zajęła mi coś około 10 godzin, ale nie spieszyłem się. Dołączam kilka zdjęć. [ATTACH=CONFIG]149760[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149761[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149762[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149763[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149764[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149765[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149766[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149767[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149768[/ATTACH]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności