DoubleJabolG Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2014 Po naszych drogach jeździ wiele PD-ków. Sam mam takiego, gdy chciałem wymieniać rozrząd, myślałem aby oddać AVF-a w dobre ręce, ale zrażony nieuczciwością niektórych mechaników podjąłem się wymiany sam. Pomocy szukałem na naszym forum, ale znalazłem ją częsciowo, lub w różnych miejscach. Nie mamy instrukcji od otwarcia maski po zdjęcie paska, więc postanowiłem taka stworzyć. Jeśli gdzieś jednak takowa jest lub uważacie ją za zbędną to na śmietnik ze mną... 1.Ja wymianę rozrządu zaczynam od sprawdzenia kąta synchronizacji wałka rozrządu. 4 grupa, blok 4 Sprawdzam wartość i zapamiętuję/zapisuje 2. Zaczynamy od ściągnięcia grila chłodnicy trzeba odkręcić 2 śruby torx po bokach następnie wyciągnąć zatrzaski od spodu, wtedy zostanie nam tylko języczek od otwierania klapy, wystarczy plastikowy uchwyt rozszerzyć płaskim śrubokrętem i gril jest nasz, 3.teraz zderzak Odkręcamy 4 śruby torx z przodu oraz 3 po lewej i prawej stronie we wnęce nadkola, w nadkolach zostało nam jeszcze po 1 śrubie(u mnie na krzyżak) przykręconych poziomo u samej góry, teraz już tylko 3 spinki od spodu, i ściągamy zderzak, jeśli mamy halo, lub spryski xenonów odpinamy kostki/węże, zderzak odkładamy w bezpieczne miejsce 4.Plastikowy stelaż, belka, osłony plastikowe odkręcamy śruby torx zaznaczone na czerwono i ściągamy stelaż, następnie belkę stalową, 3 śruby po obu stronach torx oraz po jednej M6(okolice śrub zaznaczone czarnymi kółkami) po ściągnięciu obu możemy od razu ściągnąć plastikowe osłony przykręcone wkrętami(zaznaczone na zielono) 5.Chłodnica klimy, wspomagania odkręcamy po 2 śruby po obu stronach chłodnicy odczepiamy kostkę(zaznaczona na zielono) wysuwamy z uchwytów i kładziemy bezpiecznie obok auta nie odkręcając przewodów od klimy. nie zpominamy o chłodnicy wspomagania jest na 2 śrubach 6.Chłodnica razem z lampami ściągamy króciec wodny od spodu, odciągając zawleczkę, spuszczamy tędy płyn(jest w chłodnicy również kranik ale tak jest szybciej ) odłączamy króciec wodny u góry (w okolicach żółtej strzałki), następnie wypinamy kostki lamp przednich oraz rozłączamy przewody pod plastikową osłoną Po bokach zostało nam po jesdenj śrubie torx oraz jedna która jest przykręcony zbiorniczek wyrównawczy odpinamy pozostałe kostki od spodu odkręcamy zamek, jest on na 2 śrubach i jeśli mamy założoną osłonę silnika jedną nakrętkę od spodu M6, jeszcze kostka i odkładamy zamek w okolice podszybia 7.No i mamy takie coś odkręcamy wentylator, popuszczamy napinacz klimy lub go wykręcamy jeśli planujemy go wymienić i ściągamy pasek klimy, możemy również odkręcić belkę z gumą silnika, ja to zrobiłem ale chyba nie jest to konieczne 8.Pasek wielorowkowy oraz osłona rozrządu odciągamy napinacz kluczem 19 i ściągamy pasek, następnie ściągamy napinacz paska i gumową zaślepkę koła pasowego, tam pojawią nam się 4 śruby na imbus, po ściągnięciu koła pasowego zostanie nam obudowa rozrządu 9. Rozrząd mamy na wierchu możemy zabrać się za ustawienie na znaki, kręcąc kluczem koło korbowe zgodnie z ruchami wskazówek zegara 10.Blokada rorządu, ustawienie na znaki Ja używam zestawu z znanego portalu za 50 zł(5 pd w najbliższej rodzinie więc na pewno się zwrócił) ale wiem że wiele ludzi robi to na tzw. lakier do paznokci... tutaj mamy znak na wale korbowym... a tutaj na wałku rozrządu, jak widać jakiś pan znak zrobił już sobie wczśniej 11.Ściągamy pasek popuszczamy śruby od koła wałka rozrządu(będzie nam lżej ściągnąć stary i założyć nowy pasek rozrządu) następnie odkręcamy napinacz (w ekstremalnych sytuacjach trzeba będzie go cofnąć ręcznie, u mnie tak było) oraz rolkę prowadzącą i delikatnie ściągamy pasek 12.Wymiana pompy wody jeśli wymieniamy również pompę(co warto zrobić) odkręcamy 3 śruby i wkładamy nową na nowym oringu, nową pompę wkładamy również z wyczuciem, nie dociągamy śrubami bo możemy od razu ściąć oring co może skutkować nie szczelnością. 13.Nowy pasek rozrządu zakładamy nowy pasek razem z rolką prowadzącą i napinaczem, trzeba pamiętać, że napinacz ma uchwyt który musi wejść w specjalny otwór dzięki któremu napinacz jest na swoim miejscu. po wyciągnięciu zawleczki napinamy napinacz tak aby strzałka zaznaczona na czerwono znalazła się w miejscu oznaczonym na żółto, dokręcamy napinacz, rolkę prowadzącą oraz koło pasowe wałka rozrządu. 14. Wyciągamy blokady jeśli takich używaliśmy, robimy kontrolny obrót silnikiem krecąc wałem korbowym i sprawdzamy czy wszystkie znaki nam się zgadzają, sprawdzamy jeszcze raz naciąg i możemy zacząć składać w odwrotnej kolejności. 15. Sprawdzamy kąt synchronizacji, korygujemy w razie potrzeby, czy to do ustawienia sprzed wymiany lub do 0 16. Cieszymy się nowym rozrządem, zaoszczędzonymi pieniędzmi, i pewnością że wszystko jest zrobione jak należy. Przy skręcaniu zwracamy uwagę że niektóre otwory mają większą średnicę i musimy to dobrze poskładać żeby nam się zderzak, maska i lampy ładnie zgrywały. Jeśli gdzieś się pomyliłem albo o czymś zapomniałem proszę mnie poprawić. zdjęcia własne, z wymiany rozrządu w 2 autach Czas? Ze szwagrem od podawania kluczy 5h (na lajcie, jeszcze zdążyłem wypolerować lampy, szwagier je matował) Miłej pracy! małe postscriptum Tak wyglądał pasek rozrządu z pieczątką ASO w Wejcherowie w książce serwisowej (rok i 20000km temu) na pasek ten była również FV!!! A więc radze uważać, a najlepiej trzymać się zasady, że najlepiej to nie ufać nawet swojej matce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2014 Super manual ..... Ja oddałem swojego w fachowca ręce , zrobił to wszystko bez ściągania przodu. Ale jak się robi samemu wiadomo , na spokojnie wszystko po kolei to lepiej ściągać przód , dokładniej się zrobi. Po 10-20 aucie można zacząć się bawić bez ściągania przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Demonichtx Zgłoś #3 Napisano 15 Listopada 2014 Super dzięki za poradnik , akurat sprowadziłem b5fl i będę wymieniał rozrząd. Czy mogę prosić o poradę jaki wybrać ? Do wybory są takie zestawy : Zestaw Ina + Pompa Dolz za 380zł Zestaw Ruville + Pompa Ruville 430zł Wszystko SKF za 480zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszek03 Zgłoś #4 Napisano 15 Listopada 2014 (edytowane) Skąd kolego masz takie ceny, bo ja też szukam rozrządu? Zastanawiam się nad oryginałem, kosztuje ok 550-590 zł w necie. A manual super, szkoda że tylko brak miejsca na robotę bo już bym się zabierał Edytowane 15 Listopada 2014 przez dariuszek03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Demonichtx Zgłoś #5 Napisano 15 Listopada 2014 (edytowane) np Pełny SKF Pełny SKF2 INA + Pompa Ruville INA + Pompa Dolz Edytowane 15 Listopada 2014 przez Demonichtx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoubleJabolG Zgłoś #6 Napisano 15 Listopada 2014 Ja zazwyczaj zakladam: napinacze INA pasek CONTITECHA pompa SKF Raczej sie tego trzymam ale zdarzalo mi sie zakladac kpl rozrzady od INA i od SKF i napewno mogę je polecic to sa bardzo dobre firmy i jakosc tych czesci napewno jest odpowiednia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2014 Witam, Super manual czy mógłby ktoś dodać jeszcze dokładnie jak ustawiać napinacz hydrauliczny w PD -ku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2014 Witam,Super manual czy mógłby ktoś dodać jeszcze dokładnie jak ustawiać napinacz hydrauliczny w PD -ku ? Ciekawy film pokazujący jak wymienić Rozrząd w 1,9 http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=wymiana%20rozrz%C4%85du%20skf%20vw&source=video&cd=1&ved=0CBsQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D8bZj2yZyYzg&ei=4FNoVMCjKcuqPPi3gNAC&usg=AFQjCNF6BoZuvjIbgFDxu5mrQWRvNeVYTw&bvm=bv.79142246,d.ZWU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoubleJabolG Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2014 Wcześniej nie trafiłem na ten filmik, ale naprawdę super pokazane Odnośnie napinacza hydraulicznego, mam podstawowe info jak to się robi, ale może ktoś udostępni zdjęcia z ustawiania rozrządu na takim napinaczu, dorzucę może do 1 posta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #10 Napisano 16 Listopada 2014 to nie temat jaki rozrządu kupić, ale osobiście polecam INA+pompa SKF:), sam na takim latam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #11 Napisano 17 Listopada 2014 Z Skfem trzeba nieco teraz uważać bo pompy lubią pocieknąć. Może to już nie być ten sam SKF co dawniej. Dlatego lepszym rozwiązaniem teraz chyba jest HEPU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #12 Napisano 17 Listopada 2014 Może to już nie być ten sam SKF co dawniej Ostatnio słyszałem że za wschodnią granicą przechwycili transport podrobionych łożysk SKF (pewnie i inne elementy oferowane przez SKF) Osobiście mam duża styczność z wyrobami SKFu i szczerze... 4 liter nie urywa. Lepiej wypadają łożyska polskiej produkcji FŁT Kraśnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Devastation Zgłoś #13 Napisano 19 Listopada 2014 Po naszych drogach jeździ wiele PD-ków. Sam mam takiego, gdy chciałem wymieniać rozrząd, myślałem aby oddać AVF-a w dobre ręce, ale zrażony nieuczciwością niektórych mechaników podjąłem się wymiany sam. Pomocy szukałem na naszym forum, ale znalazłem ją częsciowo, lub w różnych miejscach. Nie mamy instrukcji od otwarcia maski po zdjęcie paska, więc postanowiłem taka stworzyć. Jeśli gdzieś jednak takowa jest lub uważacie ją za zbędną to na śmietnik ze mną... 1.Ja wymianę rozrządu zaczynam od sprawdzenia kąta synchronizacji wałka rozrządu. 4 grupa, blok 4 Sprawdzam wartość i zapamiętuję/zapisuje 2. Zaczynamy od ściągnięcia grila chłodnicy trzeba odkręcić 2 śruby torx po bokach następnie wyciągnąć zatrzaski od spodu, wtedy zostanie nam tylko języczek od otwierania klapy, wystarczy plastikowy uchwyt rozszerzyć płaskim śrubokrętem i gril jest nasz, 3.teraz zderzak Odkręcamy 4 śruby torx z przodu oraz 3 po lewej i prawej stronie we wnęce nadkola, w nadkolach zostało nam jeszcze po 1 śrubie(u mnie na krzyżak) przykręconych poziomo u samej góry, teraz już tylko 3 spinki od spodu, i ściągamy zderzak, jeśli mamy halo, lub spryski xenonów odpinamy kostki/węże, zderzak odkładamy w bezpieczne miejsce 4.Plastikowy stelaż, belka, osłony plastikowe odkręcamy śruby torx zaznaczone na czerwono i ściągamy stelaż, następnie belkę stalową, 3 śruby po obu stronach torx oraz po jednej M6(okolice śrub zaznaczone czarnymi kółkami) po ściągnięciu obu możemy od razu ściągnąć plastikowe osłony przykręcone wkrętami(zaznaczone na zielono) 5.Chłodnica klimy, wspomagania odkręcamy po 2 śruby po obu stronach chłodnicy odczepiamy kostkę(zaznaczona na zielono) wysuwamy z uchwytów i kładziemy bezpiecznie obok auta nie odkręcając przewodów od klimy. nie zpominamy o chłodnicy wspomagania jest na 2 śrubach 6.Chłodnica razem z lampami ściągamy króciec wodny od spodu, odciągając zawleczkę, spuszczamy tędy płyn(jest w chłodnicy również kranik ale tak jest szybciej ) odłączamy króciec wodny u góry (w okolicach żółtej strzałki), następnie wypinamy kostki lamp przednich oraz rozłączamy przewody pod plastikową osłoną Po bokach zostało nam po jesdenj śrubie torx oraz jedna która jest przykręcony zbiorniczek wyrównawczy odpinamy pozostałe kostki od spodu odkręcamy zamek, jest on na 2 śrubach i jeśli mamy założoną osłonę silnika jedną nakrętkę od spodu M6, jeszcze kostka i odkładamy zamek w okolice podszybia 7.No i mamy takie coś odkręcamy wentylator, popuszczamy napinacz klimy lub go wykręcamy jeśli planujemy go wymienić i ściągamy pasek klimy, możemy również odkręcić belkę z gumą silnika, ja to zrobiłem ale chyba nie jest to konieczne 8.Pasek wielorowkowy oraz osłona rozrządu odciągamy napinacz kluczem 19 i ściągamy pasek, następnie ściągamy napinacz paska i gumową zaślepkę koła pasowego, tam pojawią nam się 4 śruby na imbus, po ściągnięciu koła pasowego zostanie nam obudowa rozrządu 9. Rozrząd mamy na wierchu możemy zabrać się za ustawienie na znaki, kręcąc kluczem koło korbowe zgodnie z ruchami wskazówek zegara 10.Blokada rorządu, ustawienie na znaki Ja używam zestawu z znanego portalu za 50 zł(5 pd w najbliższej rodzinie więc na pewno się zwrócił) ale wiem że wiele ludzi robi to na tzw. lakier do paznokci... tutaj mamy znak na wale korbowym... a tutaj na wałku rozrządu, jak widać jakiś pan znak zrobił już sobie wczśniej 11.Ściągamy pasek popuszczamy śruby od koła wałka rozrządu(będzie nam lżej ściągnąć stary i założyć nowy pasek rozrządu) następnie odkręcamy napinacz (w ekstremalnych sytuacjach trzeba będzie go cofnąć ręcznie, u mnie tak było) oraz rolkę prowadzącą i delikatnie ściągamy pasek 12.Wymiana pompy wody jeśli wymieniamy również pompę(co warto zrobić) odkręcamy 3 śruby i wkładamy nową na nowym oringu, nową pompę wkładamy również z wyczuciem, nie dociągamy śrubami bo możemy od razu ściąć oring co może skutkować nie szczelnością. 13.Nowy pasek rozrządu zakładamy nowy pasek razem z rolką prowadzącą i napinaczem, trzeba pamiętać, że napinacz ma uchwyt który musi wejść w specjalny otwór dzięki któremu napinacz jest na swoim miejscu. po wyciągnięciu zawleczki napinamy napinacz tak aby strzałka zaznaczona na czerwono znalazła się w miejscu oznaczonym na żółto, dokręcamy napinacz, rolkę prowadzącą oraz koło pasowe wałka rozrządu. 14. Wyciągamy blokady jeśli takich używaliśmy, robimy kontrolny obrót silnikiem krecąc wałem korbowym i sprawdzamy czy wszystkie znaki nam się zgadzają, sprawdzamy jeszcze raz naciąg i możemy zacząć składać w odwrotnej kolejności. 15. Sprawdzamy kąt synchronizacji, korygujemy w razie potrzeby, czy to do ustawienia sprzed wymiany lub do 0 16. Cieszymy się nowym rozrządem, zaoszczędzonymi pieniędzmi, i pewnością że wszystko jest zrobione jak należy. Przy skręcaniu zwracamy uwagę że niektóre otwory mają większą średnicę i musimy to dobrze poskładać żeby nam się zderzak, maska i lampy ładnie zgrywały. Jeśli gdzieś się pomyliłem albo o czymś zapomniałem proszę mnie poprawić. zdjęcia własne, z wymiany rozrządu w 2 autach Czas? Ze szwagrem od podawania kluczy 5h (na lajcie, jeszcze zdążyłem wypolerować lampy, szwagier je matował) Miłej pracy! małe postscriptum Tak wyglądał pasek rozrządu z pieczątką ASO w Wejcherowie w książce serwisowej (rok i 20000km temu) na pasek ten była również FV!!! A więc radze uważać, a najlepiej trzymać się zasady, że najlepiej to nie ufać nawet swojej matce... Zapraszam do mnie jak będziesz miał podobny problem - - - - - aktualizacja - - - - - Kąt synchronizacji ustawiaj zawsze pomiedzy -0.5...-1.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoubleJabolG Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2014 O kącie synchronizacji było już wiele napisane na forum, http://forum.vw-passat.pl/threads/36345-kąt-synchronizacji-PD i nie jest do końca tak jak mówisz. Mój na ujemnym miał przynajmniej o 1l większe spalanie do tego brak dynamiki przy przyśpieszaniu, a więc nie zawsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2014 Z Skfem trzeba nieco teraz uważać bo pompy lubią pocieknąć. Może to już nie być ten sam SKF co dawniej. Dlatego lepszym rozwiązaniem teraz chyba jest HEPU. A coraz częściej zdarza się, że lubi z SKF'a spaść plastikowe koło do "mieszania" płynu. Na dziś dzień optymalne rozwiązanie to jak pisze elemenateur pompa Hepu. Koło żeliwne, solidna konstrukcja żadnych reklamacji. Nic tylko zakładać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2015 Witam Po 6 latach i około 30tys km muszę wymienić rozrząd. Proszę napiszcie co myślicie o tym by wymienić sam pasek a resztę zostawić starą (INA+HEPU (wersja z tłumikiem drgań). Na dobrą sprawę to po kolejnych 6 latach to ten rozrząd będzie miał dopiero 60 - 70tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2015 Po 6 latach i około 30tys km muszę wymienić rozrząd. Proszę napiszcie co myślicie o tym by wymienić sam pasek a resztę zostawić starą (INA+HEPU (wersja z tłumikiem drgań).Na dobrą sprawę to po kolejnych 6 latach to ten rozrząd będzie miał dopiero 60 - 70tys. Jak pompa, rolki i napinacze nie wykazują żadnych oznak zużycia to śmiało możesz zmienić sam pasek. :ok Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #18 Napisano 24 Czerwca 2015 Pasek szyty na miarę... :D - - - - - aktualizacja - - - - - Jak pompa, rolki i napinacze nie wykazują żadnych oznak zużycia to śmiało możesz zmienić sam pasek. :okPozdro. Litości, z powodu 30-40 zł proponujesz koledze problemy? Pasek zmieniaj, to są groszowe sprawy. Osprzęt przy tym przegiebu nie powinien wykazywać oznak zużycia, jeśli takie zauważasz, np. na rolce napinającej, natychmiastowo wymieniać całość rozrządu (rolki - napinająca i odwracająca, pasek i pompa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2015 Litości, z powodu 30-40 zł proponujesz koledze problemy? Pasek zmieniaj, to są groszowe sprawy. Kolego, czytamy ze zrozumieniem a nie bezmyślnie nabijamy posty. możesz zmienić sam pasek Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #20 Napisano 25 Czerwca 2015 Około północy chyba można mieć lekko rozjechaną świadomość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach