Skocz do zawartości

ensso

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O ensso

  • Urodziny 01.12.1987

Informacje osobiste

  • Imię
    Adam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    ZK

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
  • Rok produkcji
    2000
  1. ensso

    Technika jazdy TDI

    Chciałem was podpytać o technikę jazdy ropą na pompowtrysku i turbinie. Przeczytałem trochę wątków w sieci i już się gubię w tym wszystkim. Mój passek ma moc 115 KM przy 4000 obr/min i 6biegów. Maksymalny moment to 310 Nm przy 1900 obr/min. Wiem, że zimą najlepiej przy odśnieżaniu dać mu się nagrzewać na wolnych obrotach. Póki się nie rozgrzeje to zmieniać biegu 1500-2000obr jak tylko turbo łapie. Wiem, że po krótkich odcinkach jak turbo użyte to zostawić na kilka chwil aby turbina się schłodziła, a po dłuższej trasie zostawić kilka minut aby olej schłodził turbo. Tyle wiem - wiedza prawidłowa? Jak to wygląda z jazdą po mieście jak się nagrzeje? Jak go trzymać obrotami i kiedy zmieniać biegi żeby auta nie męczyć ani w jedną ani w drugą stronę? Nie chciałbym zawalić turbo mułem ani niszczyć katowaniem. Nie chodzi mi o jak najekonomiczniejszą jazdą, a o jak najzdrowszą dla elementów kosztownych w naprawie. Dodatkowo jak nim jeździć na trasie? Mam 6 biegów i tak się zastanawiam jak go ciągać w dłuższe wypady. Czy trzymać na 2500 czy wyżej? Redukować bieg w dół przy wyprzedzaniu i w podłogę noga? Będę wdzięczny za rady. Przesiadłem się z benzyny i wolę podpytać doświadczonych ropniaków Dzięki!
  2. Szczerze mówiąc nie chce mi się przerabiać 23 stron wątku - ktoś podejmował się montowania webasto do Januszka b5 który nie miał fabrycznie? Mam climatronica i podgrzewane fotele przednie (o ile to coś zmienia). Dużo zachodu? Coś potrzebuje poza samym piecykiem? Dzięki z góry.
  3. ensso

    [B5] Reflektory

    @WojtasTDI - dzięki za zwrotkę. Odnośnie tylnych wszystko mam jasne. Odnośnie przednich trochę mniej bo ringi dają tylko wygląd w takim razie a już myślałem, że mogą być traktowane jako światła do jazdy dziennej (bez uruchamiania H7 gdy jest jasno).
  4. ensso

    [B5] Reflektory

    Witajcie, to już pierwszy post na forum i chciałbym was poprosić o pomoc w sprawie wymiany świateł w moim passku b5 2000r ATJ 115km. Posiadam stare klosze i Januszek stwierdził, że wolałby przejść drugą młodość. Chcę wymienić przód i tył. Tylne lampy od liftu (link do aukcja) pasują bez problemu? Jeszcze w grę wchodzą takie. Kwestia tylko przełożenia czy więcej zachodu? Za to chciałem poradzić się w kwestii przednich. Interesują mnie reflektory z tej aukcji - i nie wiem czy mam coś jeszcze do nich dokupić? Czy wystarczy zamówiony zestaw z allegro. Żarówki H7 będę wymieniał na mocne białe (miałem night braker i byłem bardzo zadowolony w poprzednim aucie). Druga sprawa czy "ringi" zapalają się z automatu przy uruchomieniu silnika czy muszę zapalać mijania do ich działania? Chodzi mi o oszczędność żarówek w sezonie letnim kiedy jest jasno i nie trzeba się wspomagać mijania i mogły by palić same ringi. Podejrzewam, że przesiadka na takie soczewkowe reflektory pozwoli mi uzyskać mocniejsze i lepszej jakości światło niż z aktualnych starych kloszy, a to główny cel wymiany. Aspekt wizualny jest dodatkowym Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności