Skocz do zawartości

bbradek

  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O bbradek

  • Urodziny 01.01.1970

Informacje osobiste

  • Imię
    Radek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Bielsko-Biała

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1998
  1. Czytam i czytam, wiem, że te nowe liczniki wyglądają świetnie. Ale jeżeli zależy komuś tylko na chromowanych ramkach, to zamiast zabawy z vag-iem, pinami, immo, można dołożyć same chromowane obwódki. licznik zostaje ten sam, bez ryzyka czy będzie działał. Wykonałem to u siebie (Passat 1998r), sprawa nie jest tak trudna jak wynika to z opisu na niektórych forach (całość 90 minut), a efekt finalny - naprawdę super. W razie potrzeby mogę pomóc.
  2. Wszystko można. Trzeba będzie wtedy jeszcze wyciąć szybę i po naprawie ponownie ją wkleić. U mnie wystarczyło wyczyścić i pomalować. Po pomalowaniu, bezpośrednio pod szybą - lakiernik wykonał bardzo wąski pasek z czarnego preparatu konserwującego ( nie wiem z jakiego). Nie wymywa się, nie kapie, taki bitum. Praktycznie go nie widać, zlewa się z szybą. Jest jakby w tej rynience, na zagięciu. A tam właśnie spływa cała woda. Od roku jest ok i nic się nie dzieje.
  3. Witam. Nie mam kogo poprosić o poradę. Widzę, że macie ogromną wiedzę w temacie. Musze wymienić ecu. Mam inny z identycznymi nr. Przeczytałem dziesiątki postów, spisałem wszystkie procedury dot. adaptacji (immo) i nagle trafiłem na post, w którym widnieje informacja, że w sterownikach Bosch sprzed 2001 roku - nie ma potrzeby żadnej adaptacji, bo nie mają zapisanego immo. Autor podaje, że w rocznikach 97-00 immo jest w liczniku, który nie komunikuje się z ecu. Dopiero w następnych rocznikach immo da się odnaleźć w liczniku i ecu. Więc jak to jest? Czy będę musiał odczytać te piny i wykonać adaptację montując nowe ecu? Passat B5, 1,9 TDI, rocznik 1998 ? Sterownik 038906018P.
  4. Też sprawdzałem. Wg komputera miasto 6,5l/100km, trasa 5,9l/100km. I co ciekawe - w rzeczywistości pomiar na podstawie tankowania lejąc "pod korek" - miasto 7,5l/100km, trasa 5,5l/100km. Już nie wierzę temu komputerkowi. Jednak co ważne - zauważyłem znaczną, bardzo znaczną różnicę przy używaniu klimy - ok. 0,7 l/100km na niekorzyść jazdy z klimą. Oczywiście to żadne odkrycie - ale jak już chcemy sobie coś porównać weźmy to pod uwagę : czy jeździmy z włączoną czy wyłączoną klimą.
  5. Klapę przerabiałem. Raczej nie kupisz używki w dobrym stanie. Wszystkie mają feler w tym samym miejscu - tzn bezpośrednio pod szybą i w okolicy tablicy rejestracyjnej. Oryginalny lakier - niekoniecznie. Ja miałem taką przygodę, że po zakupie oryginalnego lakieru i pomalowaniu - okazało się, że nie pasuje. Czas robi swoje. Auto ma kilkanaście lat. Musiałem ponownie pomalować klapę już dobieranym na zamówienie lakierem i jest ok. Przy okazji - zlikwidowałem znaczek VW (zaspawany) i jest jeszcze lepiej.
  6. Najlepszy poradnik jaki czytałem ! Dziękuję. Wszystko zrobione jak opisano w poradniku i roleta działa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności