![](https://forum.vw-passat.pl/uploads/set_resources_1/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
skur18t
-
Liczba zawartości
9 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O skur18t
- Urodziny 16.05.1993
Informacje osobiste
-
Imię
Dariusz
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Sosnowiec
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
-
Rok produkcji
1998
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Witam, mam założone radio z funkcją AA (pioneer) i całkiem nieźle współpracuje (najnowszy android auto). Pod kątem wyznaczenia trasy, czy informacji drogowych całkiem nieźle sobi radzi na mapach google jak i waze. Minusem dla mnie jest sposób wybierania połączeń telefonicznych - nie każdą nazwę kontaktu rozpoznaje głosowo.
-
Witam, miałem podobny objaw. Otóż straciłem możliwość wrzucenia drugiego biegu jednakże tylko i wyłącznie w sytuacji gdy próbowałem do wrzucić powyżej prędkości 40 km/h. Tym samym przekraczając tę prędkość na 1 biegu nie mogłem wrzucić 2, ani nie mogłem zredukować. Regulacja na wybieraku nie pomogła. Natomiast zbiegiem okoliczności pękła jedna z linek łącząca wybierak z lewarkiem. Pęknięcie nastąpiło w pobliżu przykręcanego wspornika do skrzyni przez który przechodzą linki. Rozerwaniu uległ pancerz, który został powykrzywiany przez segmenty wewnętrznie pracującej linki. Wymiana linki i ponowna regulacja linek na wybieraku spowodowała odzyskanie pełnej sprawności wybierania biegów. Aspekt samej regulacji długości linek przy wybieraku jest istotny. Niepoprawna regulacja powoduje brak możliwości wrzucenia biegów, w moim przypadku po wymianie linek walczyłem z odzyskaniem biegów 2-4-6 ( w zależności od długości dolnej linki traciłem jeden z powyższych).
-
Wymiana tylnych modułów drzwi 1 genracji na 3 generację - uruchomienie LIN-BUS
skur18t odpowiedział skur18t → na temat → Elektryka, oświetlenie
Pierwsza sugestia okazała się być najtrafniejsza. Samo zakodowanie opcji komunikacji z tylnymi sterownikami po LIN w module komfortu niczego nie zmieniło. Nowszy VCDS umożliwił mi zakodowanie modułów przednich drzwi w analogiczny sposób jak kodowany jest bordnetz - dodatkowym oknem ze wszystkimi dostępnymi opcjami kodowania trzech bajtów. Dodanie do kodowania bazowego drzwi komunikacji z tylnym sterownikiem dopiero pozwoliło na połączenie się ze sterownikami tylnych drzwi. W nawiązaniu do powyższego w kododwanie tylnych sterowników drzwi wchodzi się z głównego menu VCDS - bez opcji wyboru kodowania sterownika jak ma to miejsce w cent.electic do wyboru bordnetz, czujnik deszczu etc. Podsumowując: Zyskałem zdolność obsługi szyb tylnych z panelu kierowcy. Ryglowanie, podwójne ryglowanie, odryglowania tylnych zamków działa. Straciłem automatyczne domykanie/otwieranie szyb przy trzymaniu przycisku pilota. Fabrycznie mam zegary z 1/2 FIS przy otwarciu tylnych drzwi nie sygnalizuje ich otwarcia. Pozostało do uruchomienia oświetlenie awaryjne tylnych drzwi. Mimo zakodowania go w module komfortu i sterownikach tylnych drzwi nie uruchamia się. Podejrzewam, że ma to związek z brakiem sygnalizacji otwarcia nie wie o tym, że drzwi są otwarte więc niczego nie wyzwala. Nie wiem jeszcze jak to ugryźć. Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. przód kod.bmp tylny kod.bmp -
Wymiana tylnych modułów drzwi 1 genracji na 3 generację - uruchomienie LIN-BUS
skur18t odpowiedział skur18t → na temat → Elektryka, oświetlenie
Wyszedłem z założenia, że gdzieś jeszcze może znajdować się cenna informacja więc dodałem więcej danych Dziękuję za uwagę. Spróbuję uaktualnić oprogramowanie. Wpierw jednak zerknę z czystej ciekawości czy kod zostanie przyjęty ( dziękuję również za jego dodanie) i czy to ruszy, ale dopiero jutro. Tymczasem jeszcze raz dziękuję za pomocną dłoń. -
Wymiana tylnych modułów drzwi 1 genracji na 3 generację - uruchomienie LIN-BUS
skur18t odpowiedział skur18t → na temat → Elektryka, oświetlenie
Załączam printscreeny kodowania bordnetz, gateway, modułu komfortu, sterowników drzwi przód, sterowników drzwi tył ( moich fabrycznych), oraz logi z autoscanu. bordnetz kodowaie.bmp bordnetz.bmp drzwi lt kod.bmp drzwi lt.bmp drzwi tyl.bmp dzwi kierowcy kodowanie.bmp dzwi kierowcy.bmp dzwi pasazera przod kodowanie.bmp dzwi pasazera przod.bmp gateway.bmp Log-107180km-66598mi.txt Log-WVWZZZ3CZ6E227688-107180km-66598mi.txt modul komfortu 1.bmp modul komfortu kodowanie.bmp gateway kodowanie.bmp -
Wymiana tylnych modułów drzwi 1 genracji na 3 generację - uruchomienie LIN-BUS
skur18t odpowiedział skur18t → na temat → Elektryka, oświetlenie
Zbiegiem okoliczności znalazłem ciekawy skan z VCDS z połączenia z modułem komfortu w nowszym Passacie. U mnie po połączeniu z modułem komfortu nigdzie nie widziałem możliwości zakodowania sterownika tylnych drzwi po LIN jak w Bit 6. -
Wymiana tylnych modułów drzwi 1 genracji na 3 generację - uruchomienie LIN-BUS
skur18t odpowiedział skur18t → na temat → Elektryka, oświetlenie
Dziś ponownie, w zgodzie ze schematami podłączyłem nowsze sterowniki szyb tylnych. Sprawdziłem, w zgodzie z sugestiami ich podłączenie w VCDS. Niestety program ich nie widzi. -
Wymiana tylnych modułów drzwi 1 genracji na 3 generację - uruchomienie LIN-BUS
skur18t odpowiedział skur18t → na temat → Elektryka, oświetlenie
Nie. U mnie zawsze było tak, że łącząc się VCDS wybierałem sterownik drzwi, który mnie interesował. W menu głównym, w Chasis wybierałem konkretne drzwi i bezpośrednio się z nimi łączyłem i łącze. Nigdy nie musiałem łączyć się wpierw z modułem drzwi przednich - przyznam szczerze, że ie widziałem tam opcji połączenia się z drzwiami tylnymi. Jeśli jest taka możliwość prosiłbym o udostępnienie jakiegoś Printscreen'a . -
skur18t obserwuje zawartość → Wymiana tylnych modułów drzwi 1 genracji na 3 generację - uruchomienie LIN-BUS
-
Witam serdecznie, niestety nie znalazłem zbieżnego wątku na forum, więc pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu. Dotyczy on próby, jak na chwilę obecną nie udanej adaptacji sterowników tylnych drzwi 3 generacji w miejsce sterowników 1 generacji. Poniżej postaram się streścić krótko całą ideę: Wszystko ma związek z zakupieniem kompletnego zestawu sterowników modułów drzwi trzeciej generacji wraz z elektrycznie składanymi i podświetlanymi lusterkami zewnętrznymi. Części zostały zakupione z Passata z roku 2008 i zaimplementowane częściowo do Passata z roku 2006. Bordnetz automatycznie przyjął kodowanie przednich sterowników drzwi tak , że pełna funkcjonalność lusterek została osiągnięta. Natomiast straciłem możliwość sterowania tylnymi szybami z panelu kierowcy. Podjąłem zatem próbę przełożenia tylnych modułów drzwi i pociągnięcia przewodu lin z przednich drzwi. Niestety bez efektów- oprócz twardego plusa na sterowaniu tylną szybą. Odkryłem natomiast ciekawostkę - niezgodność przyłączy w słupku tylnych drzwi - zamiast 3/4 przewodów są doprowadzone także przewody dodatkowe - jakby do sterowania elektryką zamka( ryglowanie/odryglowanie). Ponieważ samochód jest w domu praktycznie od 2008 roku jeszcze z gwarancją VW, przeszedł niedawno w moje ręce, wiem że był w momencie zakupu wyposażony w elektrykę tylnych szyb. Zakładam, że mógł zostać doposażony przez Dealera w tylną elektrykę. Po podłączeniu na "krótko" tylnych modułów z 2008 roku vcds nie widzi sterowników tylnych drzwi po LIN. Zważywszy na powyższe chciałbym poprosić o pomoc lub o jakąś wskazówkę. Zakładam, że fizyczny problem tkwi po stronie kodowania - być może modułu komfortu jak i modułów drzwi przednich. Byłbym wdzięczny za udostępnienie kodowania w samochodach z modułem LiN i sposobem połączenia się z tylnymi sterownikami za pomocą VCDS. Fabryczne kodowanie tylnych modułów drzwi 0000144 Kodowanie modułu kierowcy 0004215 (1k0 959 701AS) Kodowanie modułu pasażera 0004214(1k0 959 702AS)