Skocz do zawartości

yeti67

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O yeti67

  • Urodziny 07.01.1988

Informacje osobiste

  • Imię
    Michał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Poznań

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1999

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Cześć Wszystkim, Proszę o poradę: 1) Czy problem z redukcją z 4 na 3 bieg może oznaczać tylko i wyłącznie awarię tzw synchronizatora ? 2) Czy jest opłacalne wykonanie regeneracji skrzyni biegów (auto z 99 roku) ? Czy ktoś jest w stanie zaproponować zakład który się tym zajmuje (najlepiej wlkp) ? W jakich granicach może oscylować koszt naprawy skrzyni ? 3) Czy może lepiej poszukać używanej skrzyni biegów i nie bawić się w regenerację ? Tylko czy jest metoda sprawdzenia czy używana skrzynia biegów również nie ma jakiś problemów ? 4) Jeśli używana skrzynia biegów to która będzie najlepsza do silnika o oznaczeniu AFN 110 KM ? Aktualnie silnik mam połączony z 6 - biegową skrzynią. Pierwotnie w samochodzie był silnik 2,5 TDI AKN i myślę że skrzynia od tego silnika pozostała a były właściciel zmienił silnik na 1,9 TDI. I Czy przy powrocie do skrzyni 5 biegowej nie będzie problemów z połączeniem jej z silnikiem ? Mam tu na myśli że przy 6 biegowej skrzyni ktoś coś mógł zmienić tak by wszystko pasowało np koło zamachowe itp ?
  2. yeti67

    Analiza logów AFN

    Witam ponownie Korzystając z ładnej pogody postanowiłem zrobić oględziny turbiny i okolic. Pierwsze co mi wpadło w oko jest to, że brakuje jednej śruby w łączeniu pomiędzy turbiną a łącznikiem elastycznym, co prawda jest to element znajdujący się za turbiną ale wolę o tym wspomnieć. Kolejną chyba bardziej istotną sprawą jest przetarcie gumowej rury łączącej turbinę i o ile się nie mylę przepływomierz , w każdym bądź razie odcinek idący do filtra powietrza. Przetarcie znajduje się na wysokości cienkiej rurki odchodzącej od tej grubej (idzie ona nad silnikiem i później ginie gdzieś w głębi silnika). Nie wiem tylko czy te przetarcie jest już nieszczelnością bo palca do rury nie włożyłem nie chcę jej rozgrzebywać żeby nie pogorszyć sytuacji. Tu rodzi się pytanie czy to może być poszukiwana nieszczelność? @edit Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć? Bo jutro mam trochę czasu i mogę się tym zająć... Ale jeśli to nie o to chodzi to moja praca nie ma sensu..
  3. yeti67

    Analiza logów AFN

    Przepraszam że może myślisz że nie wierzę w to co mi piszesz ale wole się upewnić, tym bardziej że innych opinii potwierdzających Twoją teorię nie otrzymałem.
  4. yeti67

    Analiza logów AFN

    no cóż pozostaje chyba wybrać się do mechanika na kanał... Ale jesteś na pewien że to jest przyczyną, czy tylko sugerujesz że to może być??
  5. yeti67

    Analiza logów AFN

    jak taką nieszczelność się naprawia?? to jakaś uszczelka, czy trzeba spawać?? A może coś wymienić? Termostat do wymiany??
  6. Witam wszystkich. Dziś wykonałem analizę programem vag, i oto wyniki: Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 012 M Component: 1,9l R4 EDC 0200SG 2813 Coding: 00002 Shop #: WSC 07777 4 Faults Found: 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-10 - - - Intermittent 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent 18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent 17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus P1163 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 389 D Component: ABS/ESP front D36 Coding: 04255 Shop #: WSC 07777 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 B Component: CLIMATRONIC V 1.0.0 Coding: 05000 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 842 A Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V22 Coding: 16045 Shop #: WSC 07777 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X1986314 1 Fault Found: 00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-00 - Open or Short to B+ Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 37 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 919 887 Component: Navigation BNO 0001 Coding: 00000 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52) 36-00 - Open Circuit Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 AH Component: 33 Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-00 - - Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 035 152 D Component: Radio BNO 0001 Coding: 00407 Shop #: WSC 05311 No fault code found. End ------------------------------------------------------- i logi http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120313.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120314.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120315.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120316.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120317.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120318.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120319.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120320.html http://vaglog.rtnet.pl/yeti67_120321.html Tylko nie wiem na ile są one poprawnie wykonane bo osoba która mi pomagała chyba nie za bardzo ogarniała o co chodzi, ale z tego co mi się wydaję to każdy jako tako został wykonany. Ogólnie mam problemy z turbiną, wyłącza się. Podczas robienia logów wyłączała się przy ok 3200obr/min, że nie dysponowałem odpowiednio długim odcinkiem żeby holować auto do 4500obr/min bez turbiny przerywałem pomiary. Mam nadzieję że coś z nich wynika...
  7. Witam użytkowników Mam podobny problem jak osoby powyżej. Na aukcji kupiłem taki oto kabel http://allegro.pl/sn58-interfejs-kabel-diagnosty-vag-usb-obd-vw-audi-i3120903265.html Na komputerze mam zainstalowany Windows 7 HP 64 bit, więc zainstalowałem wirtual box'a i na nim XP MODE. Na XP mode zainstalowałem vag com 409 i 311 programy normalnie uruchamiają się na XP mode, problem pojawia się przy próbie testu. Wyskakuje komunikat Port status OK Interface not found! Wcześniej miałem problemy aby zainstalować odpowiedni sterownik (pisałem też o tym na forum ale nie uzyskałem odpowiedzi), na jednym z forum znalazłem odpowiedni, musiałem zainstalować sterownik o nazwie CH341SER.EXE który pomógł, komputer odnalazł sprzęt dzięki czemu mogłem ustawić port USB na odpowiedni COM a ustawiłem go na 4 bo był wolny i tak samo postąpiłem w programie. Dodam też że na innych portach również próbowałem i nic. Pewnie dziwicie się że piszę o tym problemie, czytałem poprzednie posty ale sam nie wiem do którego mam się odnieść. Na innych forach czytałem że może pomoże zmiana ustawień kabelków we wtyczce. Aha zapomniałem dodać że nie mam możliwości zmiany parametru latency timer bo nie mam go w zakładce zaawansowane, być może to by pomogło ale nie wiem jak mam to zrobić w moim przypadku. U mechanika wtyczka w samochodzie działa więc pewnie problem leży po stronie oprogramowania/ wtyczki. Proszę o pomoc bo mam problemy z autem (turbo) i zależy mi na jak najszybszym znalezieniu i usunięciu usterki.
  8. Cześć Dziś dotarł do mnie interfejs z takiej oto aukcji http://allegro.pl/sn58-interfejs-kabel-diagnosty-vag-usb-obd-vw-audi-i3120903265.html Posiadam system operacyjny Windows 7 HP 64 bit więc aby uruchomić VAG musiałem zainstalować program Virtual Box wraz z XP Mode. Kupiony kabel podłączyłem pod laptop, Windows 7 znalazł sterowniki do urządzenia, natomiast XP już nie. Przeszukałem internet w poszukiwaniu sterowników które są mi potrzebne, lecz na żaden system nie reaguje. Wybieram lokalizację ze sterownikami klikam OK a w odpowiedzi dostaję informację że system nie znalazł właściwych sterowników i nie mógł ich zainstalować. Czy ktoś mógłby mi poradzić co z tym zrobić, sądzę że problem może leżeć po stronie ustawień w systemie ale nie mam pojęcia gdzie ich szukać.
  9. yeti67

    STP FLUSH Opinie

    uff, dobrze że dałeś ten link, olej ma normę 505.00 więc się nadaję Myślałem że to koniecznie musi być syntetyk. Co do stanu silnika to chyba jest ok bo od wymiany do wymiany (czyli ok 12-15 tys) oleju nie muszę dodawać. Przepraszam za moje (być może głupie) pytania ale dopiero od niedawna mam to auto i uczę się wszystkich ważniejszych terminów. Jutro doleję ten STP, jadę w trasę na 600-700 km więc będzie można sprawdzić jego skuteczność...
  10. yeti67

    STP FLUSH Opinie

    No widzę że opinie raczej dobre.. Tylko obawiam się jedynie tego oleju, czy on może mieć jakiś negatywny wpływ na cały proces czyszczenia?? Trochę znajomy mnie wystraszył z tym olejem że ponoć musi być wg jakieś normy i teraz jak coś mam robić z silnikiem to uważam żeby czegoś nie zniszczyć, bo wiadomo koszty naprawy tego auta nie należą do najmniejszych.
  11. yeti67

    STP FLUSH Opinie

    Chętnie podłącze się pod temat. Planuję dodać do swojego silnika preparat STP to czyszczenia wtryskiwaczy. Jednakże obawiam się jakiś złych konsekwencji. Chcę się na to zdecydować gdyż na wysokich obrotach (zwłaszcza gdy załącza się doładowanie) ulatuje z wydechu czarny dym. Wcześniej myślałem że to EGR, lecz po jego wyczyszczeniu problem jedynie się ograniczył. Mój Ojciec często jeździ do Niemiec i mówi że tam często są stosowane tego typu środki i mi właśnie takie rozwiązanie proponuje, ale jakoś nie jestem przekonany. Nie wiem też czy może mieć jakiś negatywny wpływ olej jaki stosuję, a jest to olej półsyntetyczny Castrol magnatec 10w40 do TDI. Nie korzystam z syntetycznego gdyż auto z takim właśnie olejem już dostałem więc na syntetyk chyba już nie da rady zmienić. A może istnieje jakaś równie nie inwazyjna metoda czyszczenia układu paliwowego?? Proszę o jakąś podpowiedź bardziej doświadczonych użytkowników niż ja...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności