Skocz do zawartości

sterylny

  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O sterylny

  • Urodziny 08.03.1964

Informacje osobiste

  • Imię
    Robert
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Siedlce

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
  • Rok produkcji
    2005
  1. Mi też uciekł polski lektor (nawigacja MFD wersja D, oryginalna płyta 2010/2011 PL). Nie mam w menu angielskiego metrycznego (tylko imperial - coś tak) . Metryczny pojawił się rzeczywiście po włożeniu jakiejś starej płyty. Na tej starej płycie gadało po polsku a na nowszej mimo wszystko nie chciało. Problem rozwiązał się gdy załadowałem najnowszą płytę 2011/2012 i dałem się jej do woli wygadać po niemiecku (podczas jazdy wymyślałem różne cele w ten sposób , żeby cały czas miała coś do powiedzenia). Po pół godzinie przełączyłem język na polski. Jezyk się poprawnie załadował i znowu gada po polsku.
  2. Może komuś się przyda moja instrukcja wymiany lasera w nawigacji MFD - wer. D Warto sprawdzić model nawigacji przed zakupem nowego lasera. 1. Przy uruchomionej nawigacji 2. wciskam jednocześnie 3 i 6, pokazuje się ekran na dole którego widzę 1002, czyli mam nawigację MFD wersja "D" 3. wyjmuję płytę nawigacji z czytnika (blokowałaby dostęp do lasera}, odłączam przewody, wyjmuję nawigację z auta, zdejmuję górną obudowę (siedzi tylko na wcisk, wystarczy podważyć) 4. odkręcam cztery śrubki (na zdjęciu zrobiłem czerwone kropki w miejscach gdzie siedziały) 5. delikatnie podważam napęd i wyjmuję do góry - uwaga na przewody pod spodem 6 odkręcam śrubkę - dolny lewy róg, czerwona kropka - wyjmuję blaszkę zabezpieczającą gniazdo antenowe, delikatnie odłączam antenę, następnie odłączam pozostałe złącza (czerwone kropki) i na końcu odkręcam trzy pozostałe śrubki w rogach 7 już odłączone (duża czerwona kropa to złącze , które odbezpieczyłem a taśma sama się wysunęła po uniesieniu płytki 8 wyjmuję całą płytkę i ukazuje się dostęp do lasera i jego napędu 9. odkręcam śrubki w miejscach czerwonych kropek, po odkręceniu śrubki (ostatnia fotka) i uniesieniu prostokątnej prowadnicy laser będzie się mógł przesuwać bez problemu po śrubie napędowej, zdejmuję gumkę (pasek) napędu z większego białego koła, unoszę lekko do góry śrubę napędową i wysuwam ją w prawo tak, że całkiem wychodzi z prowadnic, wysuwam laser. Teraz wsuwam nowy laser i dalej składam w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o przecięciu zworki technologicznej przed zamontowaniem lasera - tylko ostrożnie. Nie dotykać soczewki lasera palcami przy montażu. MAJĄC ROZBEBESZONĄ NAWIGACJĘ MOŻNA PRZECZYŚCIĆ PRZY OKAZJI ELEMENTY ODPOWIEDZIALNE ZA WYSUWANIE PŁYTY Z NAPĘDU.
  3. No ok. Nie doczekałem się niestety żadnej podpowiedzi ale może pomogę komuś informacją, że rzeczywiście winowajcą był wspomniany wyżej regulator. Po jego zamontowaniu wróciła możliwość regulacji siły nawiewu. Po wykasowaniu błędu po awarii nie ma śladu.
  4. Ciekawy jestem czy ktoś rozwiązał problem braku regulacji nawiewu - chodzi o jego pracę tylko przy maksymalnej prędkości obrotowej dmuchawy. W moim passacie (B5 rocznik 2005) zaczęło się od popiskiwania dmuchawy tak z tydzień przed awarią. Któregoś dnia odpaliłem auto i wiatrak nie zadziałał. Żadnej możliwości regulacji. Potem po pół godzinie jazdy nagle zaskoczył ale już przy maksymalnej sile i tak mu zostało. Każde włączenie zapłonu to informacja o błędzie (miga wyświetlacz climatronica) i huragan w samochodzie. Test wykazał błąd szczotek 4F9. Błąd kasuję ale wraca przy każdym odpaleniu. Wymontowałem schowek (namordowałem się z odłączeniem włącznika poduszki pasażera - ten na kluczych w schowku) wymontowałem dmuchawę. U mnie jest dmuchawa hiszpańska, w której nie ma żadnego regulatora J126 a jedynie użebrowany regulator wkręcony w jej obudowę. [ATTACH=CONFIG]71116[/ATTACH] Nie wygląda to na część, która mogłaby ulec uszkodzeniu. Sprawdziłem jednak, że na jego wyjściu mam stałe napięcie niezależnie od poziomu regulacji na climatronicu więc może to to. Dodam, że szczotki wyglądają dobrze i wiatrak hula aż miło (oczywiście przeczyściłem wszystko co tylko się dało). Jestem tuż przed zakupem "nowej"dmuchawy albo samego regulatora. Zanim wydam kasę liczę na jakieś podpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności