Skocz do zawartości

arkady0124

  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O arkady0124

  • Urodziny 24.01.1971

Informacje osobiste

  • Imię
    Arkadiusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    świętokrzyskie

Samochód

  • Silnik
    B3 2.0 115KM (2E)
  • Rok produkcji
    1993
  1. arkady0124

    skojarzenia

    przywódca:danek
  2. :kumple Dzięki ormowiec! Po kabelkach znalazłem wtyczkę pod środkowym panelem za radiem, podwiązaną jako zbędną do głównej wiązki (robiłem porządki z kablami przy okazji wymiany nagrzewnicy ostatniego lata :debil), więc musiało mi się zdawać, że ostatnio były i nagle znikły!? Szukajcie, pytajcie a znajdziecie:dobrze Aha - u mnie wtyczka jest koloru czarnego - Pozdrawiam!
  3. możesz zapodać Jaka to wtyczka i jakie kolory przewodów, bo też zginęły mi światła stopu, gniazdo czujnika jest gołe a nie mogę znaleźć wtyczki. ...nigdzie nie mogę znaleźć schematu.
  4. Mnie nie udało się zdjąć chłodniczki bez odpięcia węży, a bez zdjęcia chłodniczki oringa nie wymienisz. :fajny
  5. Faktycznie, po odkręceniu filtra i chłodniczki, oring był twardy i spękany jak glina podczas suszy a poza tym odma zamarzła na całej długości węża - byłem w szoku, że może zebrać się tam tyle wilgoci! Koszt naprawy to 5 zyla za nowy oring i pół godziny w kanale. :!!Przed demontażem spuszczamy płyn chłodniczy oraz olej:!! ---------- Post added at 10:31 ---------- Previous post was at 10:27 ---------- Owszem odma też się przyczyniła do awarii, ale nie była pęknięta lecz zamarznięta. Teraz sprawdzam co jakiś czas drożność odmy (szczególnie przy niskich temperaturach) i okazuje się, że zbiera się tam dosyć sporo lodu!?! ---------- Post added at 11:02 ---------- Previous post was at 10:31 ---------- Tu chcę zwrócić kolegów uwagę na dość istotny szczegół odnośnie wskazań parametrów silnika na zegarach deski, gdyż u mnie o mało nie skończyło się to katastrofą. Mianowicie owego felernego dnia, gdy walnął mi olej z pod chłodniczki, byłem na początku trasy wyjazdu. Odpaliłem w domu autko, pochodziło na postoju 15-20min. aż się zamki porozmarzały, po czym przejechałem ok. 3km. i obudziły się zegary, kontrolki oleju i brzęczyki!!! Pod maską zażygany cały silnik i osprzęt - po uzupełnieniu oleju, a weszło ponad 3L oleju (do zatarcia jeden krok) i ponownym odpaleniu silnika, pokazał gdzie go boli. Potem to już inna bajka, o temacie p.t. "WALKA Z ZEGARAMI" ...nomen omen zakończona sukcesem - UFFF!
  6. Zanim rozkręcicie pół silnika i wydacie kupę kasy na wymianę dobrych części zweryfikujcie poprawność wskazań zegarów! Miałem podobny problem. To już sprawa elektroniki w zegarach. U mnie gdy padał wskaźnik temperatury, to również poziomu paliwa oraz kontrolki poziomu płynu i ciśnienia oleju. Wszystko wracało przy wstrząsie (dziura w drodze lub walnięcie w dechę) co sygnalizowała kontrolka poziomu płynu trzykrotnym mrugnięciem. Podejrzewałem chwilowe zaniki zasilania zespołu wskaźników (np. zimny lut) - częsta przypadłość w starszych paskach. Po rozebraniu zegarów i wyjęciu płytki defektu co prawda nie znalazłem, ale b. delikatnie małym śrubokrętem posprawdzałem stabilność osadzenia rezystorów w obrębie wskaźnika - przy b3 2.0E CL pod zegarkiem. Chyba pomogło, bo od tej pory wszystko wróciło do normy. Wcześniej jeżeli wskaźnik temperatury zadziałał, to pokazywał raz niedogrzany silnik, to znów zbyt wysoką temperaturę, wymiana termostatu nic nie pomogła, natomiast teraz normalnie dochodzi do 90st/C i stoi stabilnie.
  7. Ja do przyklejenia gąbki użyłem papierowej taśmy dwustronnie przylepną - odporna termicznie, nie tracimy czasu na wyschnięcie i nie wydziela zapachów - po sześciu miesiącach od klejenia jest ok.
  8. Witam! ...po mroźnej nocy spotkał mnie dziś ten sam problem - po uruchomieniu silnika walnął olej, chyba na oringu chłodniczki (1993r. silnik 2.0 b/g, 8 zaworowy) - czy niska temperatura (-20 w nocy, rano -13) może być tego przyczyną? Po inne lata pasek brykał przy -30 i nic się nie działo:hmm
  9. Nagrzewnica w PASKU ma to do siebie, że grzeje non stop, a temperaturę reguluje się przekierowując przepływ powietrza przez nią lub obok. Jeśli panel jest ok. to zajrzyj na drugi koniec linki i dźwignię klapy ciepło/zimno: a jeśli i tam nie ma usterki, to masz dziurawą klapę przekierowującą powietrze na ciepło/zimno. Ja po wymianie nagrzewnicy i umyciu wszystkiego, co płyn ubabrał (czyli wszystkiego co związane z nadmuchem) dałem nowe okładziny na klapy i gitara! Same klapy są perforowane i mają otwory dość sporej średnicy, więc jeśli stare okładziny zrzesiały to nie ma regulacji... Powodzenia :kciuczki
  10. Nie ma takiej możliwości aby w b3 ominąć metalową półkę pod deską na podszybiu ...koszt wymiany nagrzewnicy w warsztacie (wycena z 08.07.2010) to ok. 300 zł. ...i tu ukłon w stronę REMKA bo według opisu poradziłem sobie z wymianą. Prawdę mówiąc, po tym co ujrzałem w przewodach podczas wymiany (kupa gnoju i błota) to nie żałuję dniówki, bo musowe było czyszczenie i płukanie całego układu oraz oklejenie nowym materiałem wszystkich przegród kierunkowych - czego pewnie na warsztacie by nie zrobili (lub za dodatkową opłatą), a tak to wiem, że mam wszystko docykane! - nagrzewnica nowa w sklepie 45 pln.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności