Skocz do zawartości
Gość Gigi2007

Passat B5 1.8 20v ADR problem przy uruchamianiu silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gigi2007

Witam mamtaki problem podczas uruchamiania silnika w Passacie B5 1.8 20v ADR rok produkcji 1998 wystepuje u mnie cos w rodzaju stukania jak by sie lancuch nie dopinal albo napinacz go nie napinal i po 30 sek milknie ten chalas. Moje pytanie z wiazku z tym brzmi co to moze byc jaka to moze byc przyczyna? Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz. Rafal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam generalnie luz na łańcuchu powinieneś mieć jak auto się nagrzeje a nie jak jest zimnie , odkręć dekiel od klawiatury i sprawdź czy masz luz i zobacz czy dekiel w miejscu łańcucha ma jakiesrysy od niego , być może któryś ząb od koła jest ułamany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gigi2007

Dzieki bardzo za odpowiedz a powiedz mi nie znasz moze jakiegos dobrego sklepu z czesciami do Passata ?? Pozdrawiam

 

Wiesz rozebralem to izauwarzylem ze po raozruchu silnika skacze lancuch po napinaczu czyli tak jak by nie byl napiety da sie to jakos wyregulowac czy trzeba wymienic napinacz ?

 

//scaliłem :hyhy: - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to tam nie ma napinacza jeśli jest coś nie tak to albo łańcuch ,albo któreś koło zębate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

Kolega pool21 nie ma racji w silnikach ADR występuje hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu dodatkowo z zaworem do regulacji faz rozrzadu. Mi ten napinacz klepał na rozgrzanym silniku, wymieniłem i po sprawie, koszt około 1670zł ASO, ew. używka. A jeżeli chodzi o silnik z turbiną to występuje napinacz łańcucha rozrządu, ale nie ma możliwości zmiany faz rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jkeca - ile ten napinacz kosztuje :przestraszony::zdziwko: ???? To cena samego elementu czy z robocizną? A że tak od razu zapytam, to w ADR są zmienne fazy rozrzadu? Bo nie wiem :wstyd: A jak to działa w praktyce? Samo sie przestawia, czy trzeba "pogrzebać? No mechanikiem nie jestem - dlatego pytam :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

To cena bez robocizny, moze być nieaktualna bo robiłem to pół roku temu. A jeżeli chodzi o zmienne fazy rozrzadu, zasada działania w silniku ADR wygląda następująco:

 

wałek wydechowy jest napędzany paskiem rozrządu, zaś wałek ssący jest napędzany łańcuchem rozrządu, który jest napinany przez ten napinacz. Z tyłu głowicy gdzie znajduje się ten napinacz jest kabelek, który jest połączony z zaworem upustowym w tymże napinaczu. W zależności od obciążenia silnika komputer podaje sygnał do tego zaworu, zawór ten zmniejsza ciśnienie oleju w napinaczu co powoduje, minimalne poluzowanie się łańcucha zmieniając fazy ssania.

 

Na internecie mozna sobie poszukac zasady działania silnika z systemem "vanos".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko odnośnie tego napinacz , można go kupić gdzieś poza ASO bo ta cena jest astronomiczna i jak to się fachowo nazywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

Z tego co wiem to nie występuje to w zamienniku, tylko oryginał, ew. można go kupić z używki lub u ludzi co handluja lewuchą. Fachowa nazwa to napinacz hydrauliczny łańcucha rozrządu ( miałem u siebie o takim numerze 058 109 088E ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaka jest sytuacja z silnikiem APT bo u mnie jest taki sam problem podczas zapalania jakieś stuki po zapaleniu milkną (trwa to jakieś 1s do 2s czasami jest OK)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jkeca , ale nadal nie wyjaśniłeś kiedy trzeba to wymienić natychmiast , lub ile jeszcze można pojeżdzić na takim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jkeca

Kolego POOL21 ja ten napinacz wymieniłem, z tego powodu, że po osiagnięciu temperatury roboczej silnika, nie trzymał on ciśnienia i stukał, a po przegazowaniu ustawało na chwilę i zaczynało stukać dalej. Nie jestem w stanie określić kiedy trzeba to wymienić bo nie jestem zawodowym mechanikiem, tylko hobbystą i wilebicielem :vw: Bo z tego co mi mechanik mówił to nie ma zasadniczego wpływu na pracę silnika, ale z czasem trzeba wymienić, bo on wtedy do konca nie trzyma swoich parametrów fabrycznych.

 

 

A co do pytania kolegi PEPE32 to moim zdaniem jest ok :ok: , ja też tak mam, jak postoji dłużej np. po nocy to olej spływa z popychaczy hydraulicznych a jest ich 20, oraz tez może spływać z napinacza. Jeżeli po zapaleniu stukało by bardzo długo to moga być to popychacze, a w ostateczności napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dark

hei

przyczyny moga byc dwie

1. napinacz jezeli stuki dochchodza od "budy" - mozna dostac tylko orginal, teoretycznie nie powinno sie go wymnieniac.

2. hydrauliczne kasatory luzu zaworow - tlucze sie przez klika sekund az kasatory wypelnia sie olejem, naklepiej wymienic wszystkie czyli 20sztuk :] bo w przeciwnym wypadku okaze sie ze trzeba bedzie zrywac glowice kilka razy.

 

sam mam paska z silnikiem 1.8 ADR i jest to normalna rzecz przy tych silnikach o przebiegu okolo 200tys km.

 

Pozdrawiam

dark

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam napewno strzelony chydrauliczny napinacz łańcucha faz rozrządu klakocze mi na wolnych obr jak diesel przebieg 172000 km dzwoniłem do ASO i kosz nowego UWAGA..... 1835zł (nie mam kasy) czy ktoś wie gdzie można dostać jakąś używek tego napinacz albo czy można tak jeździć z takimi stukami??? zalałem go mobilem 10w/40 myślałem że pomoże ale nic nie pomogło co robić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klekoce na wolnych obrotach to sprawdz ciśnienie oleju.Jeżeli nie miałeś czyszczonego dołu silnika,tj.smoka i pompy to masz nagar i smok nie podaje dostatecznej ilości oleju.Za mała ilość oleju powoduje za małe ciśnienie oleju i stąd klekot!Przy zwiększaniu obrotów silnika zwiększa się ciśnienie oleju i po klekocie.Wymiana napinacza nic nie da.Zacznij od sprawdzenia ciśnienia!taniej to wyniesie.Jeżeli ciśnienie będzie w normie to pozostanie wtedy wymienić napinacz,łańcuszek i oczywiście

nową uszczelkę pod pokrywą zaworow.Jeżeli masz silnik do VII 1997r to masz napinacz bez elektronicznego sterowania.Jeżeli jest po VIII 1997r to ze sterowaniem elektronicznym i wtedy cena w/w elementów z wymianą oscyluje w granicach 2,2 - 2,3 tys zł. Powodzenia i odpisz co postanowiłeś. Ja ten temat przerabiałem w ubiegłym roku!U mnie pomogło czyszczenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli klekoce na wolnych obrotach to sprawdz ciśnienie oleju.Jeżeli nie miałeś czyszczonego dołu silnika,tj.smoka i pompy to masz nagar i smok nie podaje dostatecznej ilości oleju.Za mała ilość oleju powoduje za małe ciśnienie oleju i stąd klekot!Przy zwiększaniu obrotów silnika zwiększa się ciśnienie oleju i po klekocie.Wymiana napinacza nic nie da.Zacznij od sprawdzenia ciśnienia!taniej to wyniesie.Jeżeli ciśnienie będzie w normie to pozostanie wtedy wymienić napinacz,łańcuszek i oczywiście

nową uszczelkę pod pokrywą zaworow.Jeżeli masz silnik do VII 1997r to masz napinacz bez elektronicznego sterowania.Jeżeli jest po VIII 1997r to ze sterowaniem elektronicznym i wtedy cena w/w elementów z wymianą oscyluje w granicach 2,2 - 2,3 tys zł. Powodzenia i odpisz co postanowiłeś. Ja ten temat przerabiałem w ubiegłym roku!U mnie pomogło czyszczenie silnika.

zaczne napewno od sprawdzenia ciśnienia i czyscczenia dołu silnika nie wiesz ile kosztuje sprawdzenie ciśnienia i czyszczenia dołu silnika??? i jeszcze jedno na jakim oleju jeździsz? ja mam zalany mobil 10w/40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam napewno strzelony chydrauliczny napinacz łańcucha faz rozrządu klakocze mi na wolnych obr jak diesel przebieg 172000 km

Na pewno to Chopin nie żyje. Ja mam 250 000 km i jest cisza. jak ci klekocze na wolnych obrotach, to tak jak pisali koledzy wcześniej, ze może być za małe ciśnienie oleju. Inna rzecz to syf w oleju, ktory z lekka może hamować przepływ. A czemu jeździsz na 10W? Ja non stop leję Mobil1 5W50 i nie mam żadnych problemow. Tylko że jak już ganiasz na "dziesiątce" to na "piątkę" już nie ma co przechodzic. Zależy jeszcze - ile czasu silnik jeździł na takim oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pewno to Chopin nie żyje. Ja mam 250 000 km i jest cisza. jak ci klekocze na wolnych obrotach, to tak jak pisali koledzy wcześniej, ze może być za małe ciśnienie oleju. Inna rzecz to syf w oleju, ktory z lekka może hamować przepływ. A czemu jeździsz na 10W? Ja non stop leję Mobil1 5W50 i nie mam żadnych problemow. Tylko że jak już ganiasz na "dziesiątce" to na "piątkę" już nie ma co przechodzic. Zależy jeszcze - ile czasu silnik jeździł na takim oleju.

Nie mam dużo przejechane pa półsyntetyku ok 8 tyś czyli tyle ile zrobiłem od momentu kupienia tego vw różne są zdania jedni mówia możesz przejść na pełny inni że nie ale czy ktoś słyszał o przypadkach uszkodzenia silnika z powodu zerwania, lub przeskoczenia łańcuszka faz rozrządu jak dzwoniłem do ASO VW to mechanik z serwisu na moje pytania czy moge tak jeździc odpowiedział ze nie może mi odpowiedzic na to pytanie masło maślane wiadomu nie mogą odstraszac klijętów wiadomo (kasa) bo podobo ten fańcuch sie nie zrywa ale nie wiem czy nie przeskakuje???wszystko rozbija sie o pieniądze mieć 2200zł a nie mieć!!!jeźeli słyszeliście o takich przypadkach to dajcie znać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zrobiłeś 8 tys to może najpierw wymień olej! Półsyntetyk 10W40 przy tym przebiegu jest jak woda.Jeżeli nie bierze oleju i przedtem jezdził na syntetyku to lej 5W50 jak radzil Danek. Ja jeżdzę na mobilu S10W40 .Mam na zegarze autentyczny przebieg około 220tys km i wymieniam olej co 7-8tys.km. Nie wiedziałem co lał poprzedni właściciel i nie chciałem ryzykować rozszczelnienia silnika. Odnośnie czyszczenia dołu, to zapłaciłem za robocizne 300 zł + olej i filtr oraz uszczelka pod michę około 150zł. Razem wyszło około 450 zł. Żeby zdjąć miskę trzeba podnieść silnik! i kilka godz roboty.

Edytowane przez jurekjp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli zrobiłeś 8 tys to może najpierw wymień olej! Półsyntetyk 10W40 przy tym przebiegu jest jak woda.Jeżeli nie bierze oleju i przedtem jezdził na syntetyku to lej 5W50 jak radzil Danek. Ja jeżdzę na mobilu S10W40 .Mam na zegarze autentyczny przebieg około 220tys km i wymieniam olej co 7-8tys.km. Nie wiedziałem co lał poprzedni właściciel i nie chciałem ryzykować rozszczelnienia silnika. Odnośnie czyszczenia dołu, to zapłaciłem za robocizne 300 zł + olej i filtr oraz uszczelka pod michę około 150zł. Razem wyszło około 450 zł. Żeby zdjąć miskę trzeba podnieść silnik! i kilka godz roboty.

To widze że też latasz na półsyntetyku ja robie rocznie max 8 tyś więc nie dużo oleju mi nie bierze na 8 tyś wzioł mi około 0,5 cm na bagnecie to jest tyle co nic (norma) nie będe ryzykował wymiany na pełnysyntetyk a ty ile zrobiłeś tys km na mobilu s 10w/40 i jak ci lata na tym oleju???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności