Skocz do zawartości
robertfx10

Patent na ranne odpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Nosze się z zamiarem wykorzystania w moim pasku rozwiązania jakie stosuje w Transit 2.0 TDDI 2003r. a mianowicie ; rano po mroźnej nocy pod chmurką rozrusznik niekręci tylko słychać cykanie przekaźnika wine ponosi osłabiony akumulator , więc włączam zapłon i maska do góry ,mam podłączony na stałe kabel do cewki rozrusznika który dotykam do plusa i rozrusznik kręci , bywało że kręcił ostatkiem sił , ale silnik w bdb stanie i liche kręcenie przez chwile i auto zawsze odpala z kabelka czego z kluczyka nie zrobi bo tylko cykanie słychać.

 

Ktoś napisze wymień akumulator , wymieniłem na nowy (Futura Plus ) i jeszcze kostke stacyjki i przekążnik rozrusznika ( wszystko nowe orginały) i nie pomogło, z kluczyka albo kręci gdy mocny aku albo cyka gdy osłabnie . W golfie III z kluczka rozrusznik kręci słabo-powoli nawet jak aku jest słaby .

 

Jeżdże mało i na bardzo krótkich odcinkach stąd moje problemy nawet na nowym aku i dlatego stosuje od 4 zim ten sposób odpalania i do tej pory nic się niestało .

 

W moim B5 FL 1.6 ALZ , też pod chmurką rozrusznik kręcił przez pierwsze 2 dni mrozów , a 3 dnia aku osłabł i po przekręceniu kluczyka cyka sobie przekażnik.

 

Ktoś stosuje tą metode w B5 , czy jest to bezpieczne , czy jednak jest jakieś ryzyko uszkodzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem z tym cykaniem, tylko ze u mnie problem nie lezy po stronie akumulatora tylko prawdopodobnie cos w kierunku rozrusznika.

Z drugiej strony jakbys mogł cyknąć fote lub schemacik tego twojego połaczenia byłbym wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdże mało i na bardzo krótkich odcinkach stąd moje problemy nawet na nowym aku i dlatego stosuje od 4 zim ten sposób odpalania i do tej pory nic się niestało .

To zrób z tym coś-sprawdź masę ja nie wyobrażam sobie takiej porannej gimnastyki.Wsiadasz podgrzewasz świece,kręcisz i odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak już aku będzie padnięty kompletnie to i kabelek nie pomoże:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałem o podobnym problemie z tym cykaniem ale w Citroenach. problem polegał na tym że prąd (plus) do cewki rozrusznika docierał o zbyt niskim napięciu. dlaczego ? najczęściej winna była instalacja elektryczna (kostka przy stacyjce, przekaźniki). problem był rozwązywany przez dodanie kolejnego przekaźnika (30A) takiego najprostszego na lini stacyjka - cewka rozrusznika. kots kto ma pojęcie troche o elektryce może bez problemu wstawić taki przekaźnik dodatkowy --- przynajmniej skutecznie zastąpi takie codzienne otwieranie maski i "kombinowanie" a koszt takiej operacji to grosze ;) ale niech każdy robi jak uważa ;)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zrób z tym coś-sprawdź masę ja nie wyobrażam sobie takiej porannej gimnastyki.Wsiadasz podgrzewasz świece,kręcisz i odpala.
sprawdź masę ja nie wyobrażam sobie takiej porannej gimnastyki
Jeżeli masa byłaby przyczyną to na w pełni naładowanym aku by również niekręcił z kluczyka a kręci.Pojeździj odcinki po 2-3km za każdym razem ponowne odpalenie 4 razy dziennie przez 5 dni w tyg. na dużych mrozach , auto pod chmurką to będziesz wyjmował lub ładował aku , a ja odpalam z kabla mojego transita.

 

---------- Post added at 21:06 ---------- Previous post was at 21:01 ----------

 

słyszałem o podobnym problemie z tym cykaniem ale w Citroenach. problem polegał na tym że prąd (plus) do cewki rozrusznika docierał o zbyt niskim napięciu. dlaczego ? najczęściej winna była instalacja elektryczna (kostka przy stacyjce, przekaźniki). problem był rozwązywany przez dodanie kolejnego przekaźnika (30A) takiego najprostszego na lini stacyjka - cewka rozrusznika. kots kto ma pojęcie troche o elektryce może bez problemu wstawić taki przekaźnik dodatkowy --- przynajmniej skutecznie zastąpi takie codzienne otwieranie maski i "kombinowanie" a koszt takiej operacji to grosze ;) ale niech każdy robi jak uważa ;)

 

pzdr

problem był rozwązywany przez dodanie kolejnego przekaźnika (30A) takiego najprostszego na lini stacyjka - cewka rozrusznika. kots kto ma pojęcie troche o elektryce może bez problemu wstawić taki przekaźnik dodatkowy --- przynajmniej skutecznie zastąpi takie codzienne otwieranie maski i "kombinowanie" a koszt takiej operacji to grosze
Zarówno w transicie jak i w pasku te przekażniki są montowane fabrycznie , w golfie III takiego przekażnika niemiałem i kręcił z kluczyka aż wszystek prąd wzioł z aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

**** chłopaki - auto czy - 20 czy + 20 ma odpalić z kluczyka i tyle. A każde modzenie to jest dla posiadaczy passata których nie stać nowy aku lub mały remont rozrusznika.

 

Pozdrawiam - kosiad

 

PS Jestem po Sylwestrze 2009 na 2010 żona prowadzi a ja nawalony śrubokrętem lub innym przewodem spinam rozrusznik :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

**** chłopaki - auto czy - 20 czy + 20 ma odpalić z kluczyka i tyle. A każde modzenie to jest dla posiadaczy passata których nie stać nowy aku lub mały remont rozrusznika.

 

Pozdrawiam - kosiad

 

PS Jestem po Sylwestrze 2009 na 2010 żona prowadzi a ja nawalony śrubokrętem lub innym przewodem spinam rozrusznik :lol3

A każde modzenie to jest dla posiadaczy passata których nie stać nowy aku lub mały remont rozrusznika.
Też tak kiedyś myślałem , najpierw rozrusznik zrobiłem , póżniej nowy aku , nowy przekażnik rozrusznika i nowa kostka stacyjki i nic lepiej. Ktoś kto nieparkuje pod chmurką nie wie co to znaczy , kiedyś jak miałem garaż też niemiałem problemów . Fakt jest taki że przekażnik rozrusznika niezałacza się tylko cyka gdyż ma zamały prąd z aku , a w starszych autach gdzie taki przekażnik niewystępuje to rozrusznik ledwo kręci i to nieraz wystarczy by ostatkiem sił odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź masę z rozrusznika przeczyść. Z tego co piszesz to nie ma prawa nie działać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosiad -a kręcił twój kiedyś aby aby ledwo co czyli łuułuu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kosiad -a kręcił twój kiedyś aby aby ledwo co czyli łuułuu

 

Tak - ale wymieniłem aku i 1,5 roku (a mam passata 2 lata) kręci jak "dziki":D:dobrze

 

PS W te nasze mrozy teraz -18 to żaden problem - ciekawostka (opel 1.6 C16NZ -30 i na dwa razy palił.)

 

Mam jeszcze forda i z nim jest problem taki, że w Tuszynie żona tankuje i chodzi kiepsko. Ja VW zawsze na SHEL-u i biega pięknie.

 

Pozdrawiam - kosiad

Edytowane przez kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś kto nieparkuje pod chmurką nie wie co to znaczy , kiedyś jak miałem garaż też niemiałem problemów .

To nie jest normalne.

Kilka samochodów od wielu lat pod chmurką parkowałem i nigdy takich problemow nie miałem.

Nawet 18 letni golf II 1.6D działał dobrze.

 

Sprawdź masowe przewody, czy silnik jest pewnie połączony z masą akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest normalne.

Kilka samochodów od wielu lat pod chmurką parkowałem i nigdy takich problemow nie miałem.

Nawet 18 letni golf II 1.6D działał dobrze.

 

Sprawdź masowe przewody, czy silnik jest pewnie połączony z masą akumulatora.

Tylko że ja robie bardzo krótkie przebiegi zimą i aku się nie doładuje , gdy się zdarzy że pojeżdże więcej to problemu niema , lub włoże rano z domu ciepły naładowany aku to jest ok. - masa czyszczona też była

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko że ja robie bardzo krótkie przebiegi zimą i aku się nie doładuje ,

 

Czy sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - w czy masz problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - w czy masz problem?
A w tym że w aku jest jeszcze minimalny prąd który pozwala na prace rozrusznika a przez przekażnik rozrusznika niemożna już z tego skorzystać , a w porannych sytuacjach jest to ważne bo jedziesz albo stoisz , jest zimno czasu jak to rano brak , i na 4 piętro lęce -brak windy po drugi aku ,wkładam i pali na dotyk, widze że nikt nie może mnie zrozumieć , a sprawa prosta -wykorzystanie ostatnich resztek z aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym ładowanie i pobór prądu na postoju.

Nawet na kilkuminutowych trasach akumulator będzie doładowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet na kilkuminutowych trasach akumulator będzie doładowany.

 

Ty będziesz doładowany a nie aku.

 

Światła, podświetlenie, dmuchawa, itp - nie ma szans aby naładował się aku. w 2 km.

 

EDIT

 

Prostownik twoim wybawieniem.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty będziesz doładowany a nie aku.

 

Światła, podświetlenie, dmuchawa, itp - nie ma szans aby naładował się aku. w 2 km.

 

EDIT

 

Prostownik twoim wybawieniem.....

Wreszcie ktoś zrozumiał i docenił probem , wielkie dzieki. Stoje pod blokiem i doładowanie z 4 pietra jest nie możliwe.Panowie nie jestem laikiem , z autami przeżyłem troche, zaczynałem w roku 91 od 126p rocznik 87,później był poldek 1989 wszystkie były garozawane i z odpalenien nie było najmiejszych problemów Edytowane przez robertfx10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty będziesz doładowany a nie aku.

Daruj sobie takie wycieczki młody człowieku.

 

Chodzi o dodatni bilans ładowanie/rozładowanie, a nie o naładowanie prawie pustego akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daruj sobie takie wycieczki młody człowieku.

 

Dziadek VW to nie maluch za twoich czasów. Tu aku jest bardzo ważny...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności