jachim8584 Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2010 Problem polega na tym że samochód drga na wolnych obrotach a chwilowe spalanie wynosi 0,2 do 0,3 l/h. Na kanale 001 poz. 2. wartość wynosi 1,7-2,4mg/R gdzie przedział wynosi od 3mg do 9mg/R. W kanale 013, 018 wartości są prawidłowe ale za to w kanale 023 począwszy od pierwszego pompowtryskiwacza do czwartego wartość wynosi -100 do -128. Według mnie powinny za ten stan rzeczy być winne pompowtryskiwacze ale wszystkie cztery zostały zregenerowane w firmie diesel-reg z Tucholi myślałem że będzie po problemie ku mojemu zdziwieniu okazało się inaczej jak było wcześniej tak jest teraz. Siedzę i myślę co za ten stan rzeczy może odpowiadać. Dodam że silnik sobie drgał odkąd kupiłem samochodzik więc albo ktoś przed sprzedażą zmieniał pompowtryskiwacze i założył nie takie jak trzeba i sterownik nie jest w stanie wysterować ich lub już nie wiem co. Teraz pytanie dla tych co zmieniali pompowtryskiwacze na inne niż mieli czy silniczek miał podobne objawy jak u mnie przed korektą sterowanika. Mile widziane wszystkie sugestie i nawet wskazanie mechanika w świętokrzyskim, kujawsko-pomorskim bądź pomorskim gdzie mógłbym wysterować sterownik pod te pompowtryskiwacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2010 Kolego może masz dwu mas walnięty, a co do pompek to na kanale 023,wartości powinny być zbliżone zeru,to że na kanale 013 jest w normie to tym bym się nie sugerował ,poszukaj było coś na temat pompek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2010 Dwumas chociaż nie wymianiany jeszcze to odpada ponieważ jak włączę inne odbiorniki prądu co zwiększa dawkę paliwa silniczek przestaje drgać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2010 w kanale 023 począwszy od pierwszego pompowtryskiwacza do czwartego wartość wynosi -100 do -128. Bipy masz dramatyczne. Jak wartości w tym bloku zbliżają się do 30 to już trzeba myśleć o regeneracji pompek. Wskazania u Ciebie sgerują, ze koryguje max w minusie bo leją jak cholera. Czy masz zaufanie do gościa który sprawdzał pompki? Czy prawidłowo je zamontowałeś (odległości od czapy książkowo i czujnik zegarowy)? Jesli tak to odczytaj numery pompek i sprawdz czy rzeczywiście nie są nie takie. Końcówka literowa ważna, nie czytaj tych dużych liter. Dmumasem bym się na teraz nie przejmował, bipy musisz unormować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2010 (edytowane) Zostały zregenerowane w diesel-reg z Tucholi i dodam że to była wymiana cztery za cztery zregenerowane no głowy nie dam uciąć czy pompki są w 100% sprawne po regeneracji a numer tych pompek 038 170 073 AA. Zostały dwa wyjścia albo pompki chociaż po regeneracji są spi...ne jak c..j bądź pompki nie współpracują ze sterownikiem tak jak powinny. Edytowane 18 Września 2010 przez jachim8584 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #6 Napisano 18 Września 2010 miałem tak jak zmieniłem pompki z AR na AL i korekta softu pomogła ale jak włączałem klime to drgania ustępowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2010 Właśnie u mnie jest tak że jak włączę więcej odbiorników prądu i dawka się zwiększy to silniczek normalnie pracuje. Kupiłem samochodzik tych drgań nie było ponieważ było lato klima działała więc nie zauważyłem tej usterki najwidoczniej koleś przed sprzedażą musiał wymienić pompki na jakieś inne niż były i taki stan rzeczy pozostał do dziś. I teraz pytanie jak ktoś zrobi korektę softu to i Bipy powinny się poprawić czy się mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2010 (edytowane) Powinno wszystko się poprawic. To kasa poszła w błoto? Edytowane 18 Września 2010 przez kyniovtg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #9 Napisano 21 Września 2010 To kasa poszła w błoto? Najwidoczniej tak kolego. Dodam że Bipy na zimnym silniku są idealne bo wynoszą na wszystkich 0 ale im bardziej silnik się rozgrzewa Bipy rosną. I teraz jest kilka wyjść. 1. Zrobić soft - może pomoże jak nie to: 2. Oddać pompki na ponowną regenerację do tej samej firmy. Czyli jakby nie było wiąże się to znów z kosztami. Macie może jakieś jeszcze pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #10 Napisano 21 Września 2010 A dlaczego nie podjedziesz do jakiegoś tunera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2010 Problem rozwiązany zmiana softu pomogła. Miałem nie ten rodzaj pompowtryskiwaczy co powinien być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CinekL1 Zgłoś #12 Napisano 12 Listopada 2012 Witam, odświeżę troche temat, bo mam podobne objawy jak kolega w pierwszym poście. Moja historia wygląda tak: kupiłem passata z silnkiem AVF. Autko od początku jeździło i odpalało super - jedno co mnie zastanawiało too spalanie na postoju w okolicach 1,0l/h i zawyżone wartości średniego spalania. Podjechałem do tunera, który dopasował mi pompki do sterownika - spalanie na postoju w okolicach 0,5-0,6l/h, wartości średniego spalania zgadzały się z dystrybutorem. Jedyne co zauważyłem to zimą (poniżej -5 stopni) zanim się silnik rozgrzał (po wyłączeniu świec a przed osiągnięciem 90 stopni) obroty mocno falowały. W lipcu wymieniłem rozrząd. Okazało sie, że pasek był jakiś taki luźnawy. Nowy pasek, napinacz itd, ustawione na znaki, synchronizacja ustawiona na 0 i spalanie na postoju w okolicach 0,3 chwilami nawet 0,2l/h. Co za tym idzie pojawiła się nierówna praca silnika na biegu jałowym. Jeżeli jest uruchomiona klima lub jest na wzbogaconej mieszance zaraz po odpaleniu pracuje bardzo równo. W ślad za spadkiem dawki paliwa na biegu jałowym dwie pompki zaczęły się dziwnie zachowywać - wcześniej miały korekcje w okolicach 1,6 i -1,6 , aktualnie po odpaleniu korekcje są bliskie zeru, ale wystarczy, żeby trochę przegazować i wzrastają aż prawie do 3 i tak zostają mimo pracy silnika na biegu jałowym. zamierzam zmienić uszczelniacze pompek i porządnie je wyregulować(z zegarem) zanim podejmę decyzję o ich regeneracji. czy dobrze myślę? może ktoś coś podpowie na co jeszcze ew. mogę zwrócić uwagę? PS pojechałem do tego samego tunera, co wcześniej pracował 1,5 godziny i rozłożył ręce, bo wszystko z jego strony jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach