pawka Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2010 Witam wszystkich-pierwszy raz piszę więc wybaczcie ewentualny brak precyzji. Problem z moją klimą jest taki że już poniosłem koszty ok. 1000zł i usterka nadal jest. Warsztat popełnił bład w diagnozie ale teraz rozkłada ręce. Opisuję po kolei: nie chłodzi, diagnoza po sprawdzeniu profesjonalna stacją prób (włoska produkcja) mało czynnika-po trzech latach mogło go ubyć, wyciągnięcie próżni, dodanie czynnika (oleju) w ilości 600g wraz z barwnikiem do wyłapania ewentualnej nieszczelnosci, działa czyli OK. Za pare dni nie działa, w warzsztacie diagnoza na skraplaczu od strony wlotu powietrza plamka barwnika (widać w podczerwieni) czyli dziurawy skraplacz, no to wymieniamy. Nowy skraplacz i osuszacz, chłodzi, ja cały hapy, mija tydzień chłodzi jadę w miejskich korkach, staję i wyłączam silnik poczym po ok. 3 min ponownie uruchamiam i wtedy buch spod maski kłęby pary, otwieram maskę a tam na wentylatorach zielono (barwnik w układzie). Wizyta w warsztacie, spore zakłopotanie wachmanów i pytanie gdzie nieszczelność, dodanie czynnika, na silniku kręcimy do 2000 obr. układ działa, wentylatory sie kręcą, nagle syk, para buch, wentylatory zielone. Teraz wiadomo zadziałał zawór bezpieczeństwa. Tylko dlaczego i tu pytanie do szanownych forumowiczów. Co sprawdzać i w jakiej kolejnosci aby nie wymieniać pół auta, bo skraplacz mam juz nowy. Pomóżcie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 21 Kwietnia 2010 Wygląda to tak, jakby ciśnienie w instalacji rosło za bardzo. Może byc parę powodów - niedrożna chłodnica klimy, filterki w przewodach klimy (choć nie wiem, czy tam są podobnie jak w B5). No i ewentualnie za dużo czynnika. Sprężarke i osuszacz raczej pomijam, skoro osuszacz jest nowy a sprężarka pracowała normalnie, bo klima przecież działała. No jeszcze tak na koniec, to może ten zawór bezpieczeństwa nie trzyma parametrów i puszcza za szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 21 Kwietnia 2010 Wstępnie stawiam na zawór bezpieczeństwa, który zbyt wcześnie odbija. Czy samochód był podpinany pod kompa? Bo jeśli tak to na pewno komputer wyświetla błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #4 Napisano 21 Kwietnia 2010 Nie, nie był diagnozowany na komputerze, tylko czy komp. to wyłapie. Nowy zawór juz został zamówiony, mam nadzieje że jest wielokrotnego użycia tzn. po wyrzuceniu czynnika nadal trzyma swoje parametry pracy. W czasie tej ostatniej próby był jeden błąd, kiedy kręciłem silnikiem do tych 2000 obr. i zawór wyrzucił czynnik a układ był podpięty pod stację nie wyłapano przy jakim ciśnieniu nastapił wyrzut. To by była chyba informacja o cisnieniu otwarcia zaworu bezp. Jest jeszcze jeden mechanizm, który działa w układzie (wiem z opowieści mojego mechanika) nazwał go bajpas. Sprężarka ponoć działa cały czas, niezależnie czy temperatura w kabinie wymaga chłodzenia czy nie (poza przypadkiem wyłączenia przez econ), układ w pełni działa jeśli ten bajpas (elektrozawór) przekaże czynnik do skraplacza i dalej, jeśli nie jest wymagane chłodzenie to czynnik krąży jakby w małym obiegu-tak zrozumiałem. Może ten mechanizm ma też wpływ na ta awarię? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 21 Kwietnia 2010 Mechanik trochę się myli jeśli twierdzi, że sprężarka działa cały czas. Nie uruchamia się poniżej czterech stopni tzn. czynnik nie jest puszczany w obieg. Podepnij komputer i sprawdź błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2010 jeśli jest jakiś bypass to w samej sprężarce. układ klimatyzacji jest prosty: chłodnica - > rurka do kompresora kompresor rurka do nagrzewnicy nagrzewnica (chłodnica wewnątrz nagrzewnicy) rurka do chłodnicy do kompresora jest jeden przewód 2-pin do ewentualnego załączania obwodu. jest zawór lub czujnik na jednej z rurek, nie jestem pewien, do którego też jest podłączony podobny przewód. poza tym są jeszcze 2 zawory na obu rurkach idących do/z nagrzewnicy ale w/g mnie służą one do napełniania obwodu odczynnikiem. za temperaturę wewnątrz auta odpowiedzialny jest układ klapek który w odpowiedni sposób kierują powietrze albo na chłodnicę/nagrzewnicę klimy albo na nagrzewnicę z obwodem płynu chłodzącego silnika. zarządzane są przez panel klimatyzacji który pobiera informacje z czujników temperatury w nawiewach na stopy i bocznych nawiewach na twarz + czujników nasłonecznienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasiorello Zgłoś #7 Napisano 8 Czerwca 2010 Witam , to moj pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość i pomoc. Wczoraj podczas jazdy w momencie włączenia klimatyzacji z komory silnika zaczął dobiegać metaliczny dźwięk, zapaliła się również kontrolka ładowania akumulatora. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu kontrolka już się nie świeci ale cały czas słychać głośny metaliczny hałas bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona czy też nie (klimatyzacja działa, tzn. chłodzi). Proszę o pomoc, co może powodować ten hałas ? Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2010 Powinieneś natychmiast udać się do serwisu, może to być np. alternator lub kompresor klimatyzacji. Kiedyś miałem taki zgrzyt w Audi, chwile później urawł się pasek i pogieły się rolki. Dużo mnie to kosztowało. Wysiadło wszystko od wspomagania, ładowania aż do klimatyzacji. Może to być zatarty kompresor, za mało czynnika w układzie klimy. Trzeba minimum raz na 2 lata go uzupełnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasiorello Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2010 Witam, jestem do serwisu umówiony na wtorek. W tym czasie byłem w zwykłym warsztacie - diagnoza: zatarta sprężarka i zepsute sprzęgiełko alternatora. I tu mam pewne wątpliwości, ponieważ jak rozumiem zatarta sprężarka oznacza, że się nie obraca a zaglądając pod maske widzę, że się kręci i co więcej bardzo dobrze chłodzi. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość treborek Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2010 Podłączam się pod pytanie.U mnie też stwierdzono zatartą sprężarkę klimy. Mam B6 2,0 Fsi, a kumpel ma sprężarkę od golfa z 2009r.Będzie pasowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach