kema Zgłoś #1 Napisano 15 Marca 2010 (edytowane) Cześć! Mam kolejne problemy z przeładowaniem turbo, czy jest możliwe że po 2,5 miesiącach od czyszczenia, kierownice w turbo znowu się zapiekły i przycinają przy pełnym obciążeniu (17965)? Oczywiście auto latało po mieście, ale co najmiej raz tygodniu dostawało po garach na trasie, PSJ omijam szerokim łukiem więc jestem zdziwiony że problem powrócił. Czyszczenie wykonywałem zgodnie z poradą forum. Teraz wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe, podmieniałem od kolegi N75, map sensor i przepływkę i dalej pompuje na maxa od 1800obr/min. do odcięcia 3200obr/min.. Normalnie masakra jakaś. Mam wyczyszczony EGR, szczelny dolot (nie słychać uciekającego powietrza). Po podmianach części od kolegi gazowałem mocniej na postoju i obserwowałem jak pomuje, momentami waliło 2800 - 2900 , u kolegi też w AVF pompowało do około 2300. Robiłem logi i test w BS grupa 11 i normalnie pompuje ON-1250 i OFF-998, sztanga porusza się płynnie. Podciśnienie na pompie vacum -0.9 i na gruszcze -0.7. Co mogę jeszcze sprawdzić? Proszę o odpowiedzi. Edytowane 15 Marca 2010 przez kema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luc Zgłoś #2 Napisano 15 Marca 2010 Witam. Jest jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, który możesz podmienić od kolegi. A jeśli masz vag to porównaj wskazania tego czujnika z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego, który jest w sterowniku. Idealnie byłoby mieć do tego barometr jeszcze. Dodam, że pomiar należy dokonać na wyłączonym silniku. Jeśli jest różnica to czujnik doładowania przekłamuje i komp niepotrzebnie wchodzi w tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #3 Napisano 15 Marca 2010 (edytowane) Jest jeszcze czujnik ciśnienia doładowania ... mówisz o G71/G72 ? Napisałem że podmieniłem mam sensor, ale nie sprawdzałem na wyłączonym silniku czy pokazuje tak jak cisnienie atmosferyczne - idę sprawdzic ... Edit: Sprawdziłem. ... Grupa10 poz. 2 (Atmos. pressure sensor) - 989.4 , poz. 3 (Intake air press) - 982.8 Edytowane 15 Marca 2010 przez kema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luc Zgłoś #4 Napisano 15 Marca 2010 No to chyba czeka cię czyszczonko turbinki. Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. Chyba, że sztanga zacina się gdzieś na zewnątrz. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2010 Porównywałeś w vag scope wysterowanie zaworu N75 w stosunku do ciśnienia w dolocie i zadanego? To chyba najszybsza metoda na ustalenie przyczyny niedomagania. Bez tych danych tzn z tego co napisałeś to jedyne co mi przychodzi do głowy to błąd podczs czyszczenia czy montażu. Pierścień dobrze założony? Looknij tez na zawleczke od cięgna sztangi bo jeśli na postoju pompuje to może spadło Ci to cięgno?. Odkręć śruby od gruchy i ręką poruszaj sztangą, to też coś Ci podpowie. Pewne jest to, że prawidłowo wykonana operacja czyszczenia musi straczyć na dłużej niż 2.5m-ca i nie ma tu dorzeczy PSJ. Zakladam, ze jak czyściłeś "dla siebie" to zrobiłeś to dobrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Porównywałeś w vag scope wysterowanie zaworu N75 w stosunku do ciśnienia w dolocie i zadanego? Tego nie robiłem bo nie znam tej metody, może podpowiesz jak to zrobić i jakie są zamierzone wartości. Zakladam, ze jak czyściłeś "dla siebie" to zrobiłeś to dobrze? ... dobrze zakładasz, co prawda było barrrrdzo zimno, ale po złożeniu gorącej strony ruszalem kierownicami małym paluszkiem Zastanawiam się czy WD40 którego między innymi użyłem do rozruszania kierowniczek na ich ośkach nie spowodował nagaru który właśnie teraz daje się we znaki. Z logów dynamicznych, które wszystkie kończą się przeładowaniem, wnioskuję że kierownice stoją jak beton. W BS wszystko pracuje normalnie. Już pomału się nastawiam na wyciąganie turbo. Jest ono w dobrej kondycji bo ośka nie ma żadnego luzu, więc szkoda byłoby je zajechać przez takie ciśnienia. Auto muli konia na maxa ... Edytowane 16 Marca 2010 przez kema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2010 Hm... pod chmurką to robiłeś? No nie wiem... To precyzyjna robota, której obecna aura zdecydowanie nie sprzyja. Scope o którym pisałem nie jest konieczny, ja z niego korzystam bo dla mnie nakładające się wykresy są bardziej czytelne niż skaczące cyferki w blokach pomiarowych. Nie wiem jakim softem działasz, ale np 3.11 w pełnej wersji ma przycisk scope po którym wybierasz sobie jaką wartość ma na wykresie rysować. No ale nie o tym w sumie trzeba pisać bo jeśli dobrze interpretujesz logi nie ma sprawy. Jeśli masz pewność, ze komp steruje N75 a mimo to łopatki się nie kładą to po pierwsze sprawdz czy nie spadło zabepieczenie z cięgna. Miałem niedawno taki przypadek (zawleczka zgniła i spadła) i objawy były przedziwne. Jeśli nie, to to odkręć gruchę i sprawdz jak to chodzi. Jeśli nie chodzi to sprawa jasna, a jak nie to gruchę weź pod lupę. To przecież prosty układ, tam nie ma zagadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2010 Jak czyściłem dmuchawke jakieś 8 miesięcy temu i jest wsio OK do teraz. Też robilem to sam i dla siebie Do czyszczenia używałem jedynie papieru ściernego, nafty i trochę benzyny ekstrakcyjnej. Może faktycznie WD40 przeszkadza albo się zrobił inny dziwny nalot z racji wspomnianej już wyżej aury Działałeś papierkiem ściernym czy tylko "wymyłeś" sprzęta ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2010 Turbo czyściłem w warunkach w garażu z otwartymi drzwiami :lol2więc było zimno. Do czyszczenia wykorzystałem WD40, preparat w sprayu do czyszczenia hamulców, papier ściarny 400 i 600. Polerowałem wszystkie części papierkiem i nawet rolki z bolczykami lśniły jak nowe. Nie lubię partactwa, więc myślę że zabieg zrobiłem napewno dużo lepiej niż nie jeden mechanik. Też jestem mechanikiem lecz nie pracuję w zawodzie dosłownie. Turbo przed złożeniem wytarłem do sucha ze wszystkich środków ale może na ośkach kierownic coś zostało. Jutro odkręcę gruchę od turbo i poruszam ręcznie. Zawleczka nie spadła bo jak napisałem w Bassic Setting sztanga pracuje i słychać, widać zmianę parametrów pracy turbo. Z interpretacją logów to jest różnie bo podstawowe wartości zadane i obecne to widać gołym okiem ale czy na N75 rwie się do pracy to nie wiem. Soft to VAG-COM 3.11-2 , nie znam go na tyle aby wszystko czaić ale pojęty jestem:fajny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1026 Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2010 u mnie po czyszczeniu problem tez się pojawił na nowo, z tym ,że po zdjęciu wężyka z gruszki turbina sama pompowała bez pomocy n75, okazało się że łopatki były lekko pokrzywione ale nie pytaj mnie dlaczego bo nikt nie potrafił na to pytanie odpowiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #11 Napisano 16 Marca 2010 Z tego co opisujesz to masz to samo co ja u mnie niby po czyszczeniu auto latało aż miło do pewnego czasu. Próbowałem wszystkich sposobów i nic w końcu podjechałem na diagnostykę do firmy która zajmuje się Chip tuningiem i naprawą elektroniki wsiedliśmy do auta Pan powiedział jak tylko będzie okazja to gaz w podłogę nie zdążyłem zapiąć dwójki i słyszę turbina do wyjęcia masz źle założony pierścień sterujący kierownicami czyli do góry nogami kierownice się nie domykają i dlatego przeładowuje :zecoWOW i teraz czeka mnie wykręcanie turbo jeszcze raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2010 Kolego Karol ja po wyczyszczeniu sadzy i nagaru turbo pojechałem papierkiem 2000 wodnym. Może porobiłeś rysy jakieś delikatne i się łatwiej syf osadza ? Tak tylko filozofuje sobie Albo coś jest w tym co kolega Sławek pisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #13 Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) ... no, mili koledzy, chyba każdy może mieć troszkę racji. Pamiętam że jak składałem turbo to byłem mocno już zmęczony i mogłem "odwrotniaka" pierdyknąć :doh. Co do rysek które mogłyby powstać, to odpada bo kierownice są zrobione z naprawdę twardej stali, ale dzięki za radę, teraz je wypoleruję pastą polerską :fajny. Jak podmieniałem N75 to zapomniałem założyć węrzyka od gruchy i poleciałem gazować do kompa obserwując kompa i też turbo pompowało prawie dobre wartości, więc teoria Sławka może być realna w moim przypadku :doh. Biorę 1 dzień wolnego i działam ... Mam nadzieję że w ten sposób nie doszło do jakiś uszkodzeń w turbo ... Pozdrawiam. Edit: ... zastanawiam się czy jest możliwość odwrotnego zamontowania czegoś w turbo ... ... pierścień jest raczej symetryczny, a kierownic inaczej nie ułożę jak tylko ramionami w górę ... ... więc ... hmm Edytowane 17 Marca 2010 przez kema Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #14 Napisano 17 Marca 2010 mogłem "odwrotniaka" pierdyknąć Ło matko... Jeśli dopuszczasz taką możliwość to znaczy, że nie kontrolowałeś prawidłowości montażu pierścienia i zgodnie z prawami murphy-ego założyłeś odwrotnie. No nic, kilka godzin i będzie po kłopocie a temat na forum będzie impulsem dla innych aby przy zakładaniu pierścienia koniecznie uważać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #15 Napisano 17 Marca 2010 Zerkałem do "warsztatu" na fotki pierścienia i na oko jest symetryczny, więc ... może nie jest ? hmm... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #16 Napisano 17 Marca 2010 Zerkałem do "warsztatu" na fotki pierścienia i na oko jest symetryczny, więc ... może nie jest ? Pierścien MUSI być założony tak jak został zdemontowany. Jak nie wiesz jak go założyć to trzeba zaznaczac przed demontażem. Ja go poznaje po tym, że krawędzie zewnętrzne na jednej stronie są lekko zaokrąglone a z drugiej bardziej ostre, kanciate. Po piątym czyszczeniu będziesz składał mechanicznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #17 Napisano 17 Marca 2010 ... pewnie ostrymi krawędziami do dołu, tj. w stronę kierownic ? Czy w różnych turbo jest inaczej czy zawsze tak samo ? Te krawędzie powstają pewnie na wskutek wybijania pierścienia na prasie podczas produkcji elementów turbo. Pytanie, czy to mogło spowodować moje problemy? Nie pamiętam jak zmontowałem i czy miało to znaczenie. Może ktoś kto czyścił turbo, potwierdzi fakt ? :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #18 Napisano 17 Marca 2010 Cześć, robiłem program u Rogala około 30tys km temu podobno turbo u mnie przeładowywało, ale tyle km już zrobiłem i zupełnie nic sie nie dzieje, żadnych komunikatów czyścić czy się nie dotykać dopóki wszystko śmiga ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #19 Napisano 17 Marca 2010 Co do rysek które mogłyby powstać, to odpada bo kierownice są zrobione z naprawdę twardej stali, ale dzięki za radę, teraz je wypoleruję pastą polerską chodziło mi bardziej o powierzchnię o którą ocierają się kierownice a nie o same kierownice. Daj koniecznie znać jak znajdziesz przyczynę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #20 Napisano 17 Marca 2010 (edytowane) Cytat:Napisał kema Zerkałem do "warsztatu" na fotki pierścienia i na oko jest symetryczny, więc ... może nie jest ? Pierścien MUSI być założony tak jak został zdemontowany. Jak nie wiesz jak go założyć to trzeba zaznaczac przed demontażem. Ja go poznaje po tym, że krawędzie zewnętrzne na jednej stronie są lekko zaokrąglone a z drugiej bardziej ostre, kanciate. Po piątym czyszczeniu będziesz składał mechanicznie były gdzieś posty w wątku o czyszczeniu turbinki o złym montażu i podobnych problemach. znajde to wrzuce Edit:nie moge znaleźć kurka wodna. zerknij na te posty, dużo zdjęć i super opisy do tego więc jak wyjmiesz to na pewno złożysz poprawnie. http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=790393&postcount=139 oraz http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=48858&postcount=5 pozdr Edytowane 17 Marca 2010 przez BartekP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach