Gość skorpion74 Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2007 Witam, to moj pierwszy post na tym forum. Czytam Was od ok. 2 m-cy. Mam problem, ktory zostal juz szeroko tutaj opisany. Moj passat traci moc - jak jest zimny do przy ok 3000 obr, jak silnik jest cieply to przy ok. 2200 obr. Wiem, ze bez VAG-a nic nie mozna powiedziec, wiec pojechalem na servis VW. Po podpieciu pod komputer, mechanik orzekl ze to przeplywomierz i natychmiast go wymienil. Zrobil od razu jazde probna i powiedzial, ze auto idzie jak rakieta. Fakt, szlo jak rakieta przez ok 0,5 godz - potem problem wrocil. Ja wrocilem do warsztatu i po ponownym podpieciu VAG-a (i jezdzie probnej) panowie serwisanci stwierdzili, ze turbina przeladowuje i to na 95 % jest wina turbinki (koszt ok. 1500 EUR z wymiana). Kazali mi jednak przyjechac w najblizszy czwartek i obiecali dokladnie sprawdzic auto zanim zdecyduja sie na wymiane turba. Troche tu po poszperalem i mysle, ze to moze problem z zaworkiem N75 lub zapieczonymi kierownicami. Przeczytalem tez gdzies, ze zaworki N75 i EGR mozna chwilowo zamienic i wtedy mozna sprobowac przetestowac auto. Problem w tym, ze nie moge znalezc zaworka N75 u siebie pod maska. Czytalem, ze oba zaworki sa podobne i N75 ma szara "glowke" i jest gdzies w poblizu turbiny. U mnie szara glowke zawor, ktory wg mnie jest zaworem EGR (jest w na gorze w okolicach filtra powietrza), a w poblize turbiny jakos nie moge sie dostac (po zdemontowaniu oslony silnika i kanalu dolotowego powietrza) mozna ja tylko zobaczyc ale o znalezieniu zaworu nie ma mowy. Czytalem tez, ze zapieczone kierownice mozna wstepnie sprawdzic poruszajac silownikiem sterujacym kierownicami, ale jego tez nie moge namierzyc. W zwiazku z tym pytynia: 1. jak znalezc zaworek N75i czy mozna do niego dojsc "od gory" nie podnoszac auta (silnik AWX)? 2. czy wogole mozna dla testow zamienic zaworek N75 z EGR? 3. Czy poruszanie silownikiem sterowania kierownic ma wogole jakis sens i jak ten silownik znalezc? Pytam, nie czekajac na serwis, bo mam dziwne wrazenie, ze panowie z serwisu sprobuja mi poprostu wcisnac nowe turbo. Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam. PS.: Auto: VW Passat Variant 1,9 TDI, 131 KM, AWX.; prod 09.2001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2007 1. zaworek n75 jest pomiędzy turbiną a chłodnicą w okolicach takiej kuli plastikowej (akumulator podciśnienia). Ten koło filtru powietrza to zupełnie inny zaworek. 2. Ja miałem ten sam problem zaworek n75 profilaktycznie wymieniłem na nowy - koszt 115 zł (Allegro) nie kombinowałbym z podmianą. Nie pomogło to w moim wypadku. 3. Spróbuj poruszyć sztangą siłownika trbiny (pomięzy częścią podcisnieniową - tam gdzie z góry przychodzi mały wężyk a samą turbiną. Pożesz pomóc sobie np. kluczem widlastym. Można też zaobserwować. Na wyłączonym silniku powinna byc w położeniu skrajnie dolnym, a po właczeniu silnika pójść do góry. W mojej turbinie się kierownice zapiekły w położeniu środkowym mimo przestrzegania wszelkich zasad eksploatacji. aby sztanga całkiem spadła musiałem jej pomóc kluczem a towarzyszył temu taki pisk - zgrzyt. Przejechane miała 170 000km i puszczała już troche olej. Przy 150 000 łopatki zapiekły sie pierwszy raz. Wymieniłem na nową, gdyż mam dostęp do NOWYCH tanich turbin i jest spokój jak narazie. Przyczyną zapiekania turbiny może być własnie olej, który turbina puszca i spalajac się robi dużo nagaru. Wtedy czyszczenie usuwa skutek ale nie przyczynę. Zostaje tylko regeneracja (co niewielu potrafi zrobić profesjonalnie) albo wymiana na nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion74 Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2007 Dzieki za podpowiedz, tylko mi chodzilo o to, w jaki sposob dostac sie do zaworka N75 i silownika kierownic od gory auta.U mnie jest tam tak ciasno, ze nie ma szans zebym wsadzil tam reke. Zaznaczam, ze auto mam nie bite i do lata 2006 serwisowane w ASO VW. Zauwazylem jeszcze inny objaw. Jak auto jest zimne to turbina wlacza sie na 1 2 i 3 biegu przy ok 2000 obr. Po przekroczeniu na 3-cim biegu 3000 obr. wlacza sie tryb awaryjny. Przy cieplym silniku turbina na jedynce i dwojce wlacza sie dopiero przy ok 2500 obr, a po wbiciu trojki auto prawie natychmiast (po przekroczeniu 2300 obr) wchodzi znowu w notlauf. Po kazdym wylaczeniu stacyjki auto odzyskuje moc. Na co stawiacie: N75, czy turbina, a moze jeszcze cos innego?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kicol Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2007 Stawiam na zapieczone kierownice w turbince! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973 Zgłoś #5 Napisano 28 Stycznia 2007 Miałem to samo. U mnie pomogła regeneracja turbiny.I u Ciebie myślę że również jest to konieczne. Mam Paska od dwóch miesięcy i z tego co widzę to awaria "zmiennej geometri" w tych autach to dość częsta usterka. Turbinki siadają dośc często w tych modelach.Jest to ich feler poprostu. I dodam że nie jedyny feler. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2007 Diesla poprostu trzeba umieć użytkować ... zapieczone kierownice to przypadłość silników z turbiną o zmiennej geometri łopatek ... AVF i AWX to prawie te same silniki różniące się kilkoma gratami, wyprodukowane by kożystać z tych seryjnych 130 koników raczej nie do emeryckiej oszczędnej jazdy (przy zamulaniu potrafią palić więcej niż przy dynamicznej jeździe). Swoje autko serwisuje od pół roku w firmie zajmującej sie tuningowaniem diesli TUNE-UP.PL Zamulając te autko jeżdząc w niskich zakresach obrotów turbina poprostu wysiada bo pracuje ciągle w zakresie do którego nie została docelowo stworzona. Gdy kupiłem te autko i pojechałem na hamownie wykres przebiegu momientu na 5 biegu był strasznie pofalowany co wskazywało na lekko zapieczone kierowice w turbinie. Pierwszy test na mieście to 1 godzina jazdy i przeciąganie na obrotach na 3 biegu, za każdym takim rozpędzaniem było coraz lepiej, coś sie odetkało i turbawka zaczeła chodzić tak jak trzeba, przestła przeładowywać ciśnienie. Po drugie należy pamiętać że po jeździe nie gasi się silnika odrazu tylko wypadałoby odczekać minimum 1 minutke aż olej przepływający przez turbine trochę ją schlodzi w innym wypadku gdy zgasimy odrazu silnik to olej znajdujący sie w kanalach olejowych w turbinie poprostu się upiecze. O wchodzenuu na obroty na zimnym silniku pisać chyba nie trzeba ... tego nie lubi żaden silnik a zwłaszcza jednostka doładowana. 1500 EUR za turbinę z wymianą ?? złodziejstwa takiego jeszcze nie widziałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2007 Dzieki za podpowiedz, tylko mi chodzilo o to, w jaki sposob dostac sie do zaworka N75 i silownika kierownic od gory auta.U mnie jest tam tak ciasno, ze nie ma szans zebym wsadzil tam reke. Zaznaczam, ze auto mam nie bite i do lata 2006 serwisowane w ASO VW. Wsadzisz, wsadzisz. Pomoże ci zdemontowanie plastikowej rury doprowadzajacej powietrze do filtra powetrza. 3 wkręty i robi sie miejsce. Fakt, że ogólnie to miejsca w komorze silnika nie ma zbyt dużo, i nie tylko tam. Do siłownika można się bez problemu dostać właśnie najłatwiej z góry. Jest pod tą "gruszką" z wężykiem podciśnienia przy turbinie Ja obstawiam zapieczone kierownice w turbinie, ale zastanów się czy czyszczenie ma sens - nie wiem jaki masz przeibieg. Ale jeśli więcej niż 200 000km, to czyszczenie na zbyt długo nie pomoże - w moim przypadku pomogło tylko na jakieś 20000-25000 km, a zaznaczam że się obchodziłem z nią jak należy - nie uprawiałem PSJotu, nie gasiłem od razu auta, i nie butowałem zimnego silnika. Jeździłem na dobrym oleju i paliwie - i co? I tak padła. Zakładasz nówkę i masz spokój na przynajmniej 150 000 km. Podchodzone turbinki puszczają trochę olej - on się spala a nagar blokuje kierownice. Co ci da że go wyczyścisz? Chwilowa reanimacja, nic wiecej. Potrzeba regeneracji albo wymiany na nową. Ja swoją kupiłem nową duuuuuuużo taniej niż tobie zaproponowali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stefano Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2007 Do autora. Zmień przepływkę, choć na chwilę zamień od kogoś, przetestuj w jezdzie, bo tu tkwi twój problem. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion74 Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2007 Witam, dzieki za porady. Dzisiaj sprobuje dostac sie do silownika kierownic i do zaworka N75. Czy mozna ten zaworek na probe zamienic z EGR?? Do Stefano: Przeplywomierz mam nowy - wymieniony w zeszlym tygodniu. Czy moze mi ktos wytlumaczyc na czym polega rozruszanie kierownic. Nalezy poruszac tym silownikiem od kierownic czy trzeba zrobic cos innego?? Mam nadzieje, ze do czwartku przynajmniej czesciowo rozwiarze problem. Jesli to faktycznie zapieczone kierownice, to bede musial sie "przyturlac" do Polski i wymienic turbo. Ile turbina i jej wymiana moze kosztowac w Polsce i czy ktos moze mi polecic jakis warsztat we Wrocku lub okolicach. Dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion74 Zgłoś #10 Napisano 7 Lutego 2007 Witam, uff - turbina sprawna !!! Padl zawor regulacji cisnienia doladowania (nie wiem czy to N75). Usterke wykryli w zakladzie VW, tylko koszty byly przerazajace. Najpierw przeplywka z wymiana 150 EUR, potem dokladna diagnostyka i sprawdzenie wszystkich polaczen (wezy i elektryki): 250 EUR a na koncu zaworek z wymiana 100 EUR. Rozboj w bialy dzien, ale jak sie chce mieszkac na Zachodzie, to trzeba sie do zachodnich cen przyzwyczaic. Najwazniejsze, ze autko hula jak przedtem. Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iti1 Zgłoś #11 Napisano 22 Marca 2007 słuchajcie czy ktos moze udostepnic fotki tych elementow zawór n75 i kierownice turbo???? bo opisy sa dobre ale nie to jak na fotce , a konkretnie chodzi w awx... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2007 Ty widziałeś jak tam jest to zabudowane ?? myślisz że ktoś tam aparat wciśnie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2007 słuchajcie czy ktos moze udostepnic fotki tych elementow zawór n75 i kierownice turbo????bo opisy sa dobre ale nie to jak na fotce , a konkretnie chodzi w awx... A co konkretnie chcesz zobaczyc? Kierownice to kierownice. Jesli Ci bardzo zalezy moge zrobic zdjecia swojej turbinie bo mam jedna sciagnieta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2007 tez mialem problem z moca. w moim przypadku olej juz stal w turbo pomogla regeneracja turba i smiga super teraz zbieram kaske na wirusa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2007 Witam,uff - turbina sprawna !!! Padl zawor regulacji cisnienia doladowania (nie wiem czy to N75). Usterke wykryli w zakladzie VW, tylko koszty byly przerazajace. Najpierw przeplywka z wymiana 150 EUR, potem dokladna diagnostyka i sprawdzenie wszystkich polaczen (wezy i elektryki): 250 EUR a na koncu zaworek z wymiana 100 EUR. Rozboj w bialy dzien, ale jak sie chce mieszkac na Zachodzie, to trzeba sie do zachodnich cen przyzwyczaic. Najwazniejsze, ze autko hula jak przedtem. Pozdrawiam wszystkich forumowiczow i dzieki za pomoc. Chyba taniej byloby Ci przyjechac do polski i to zrobic Next time jak chcesz to mieszkam we wroclawiu to Ci pomoge pozalatwiac full profi fachowcow Zglos sie na pw po jakis kontakt jak bedziesz chcial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2007 iti1 Mam fotki turbiny które mogą ci trochę rozjaśnić temat. Jednak zdjęcia są po 600kb więc nie zmieszczą się jako załącznik, a nie mam czasu ich pomniejszać. Jak chcesz to zaglądni na Skype (lookas76) to ci prześlę te które cię interesują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion74 Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2007 Do: pakarod Wielkie dzieki za propozycje. Gdyby cos sie jeszcze dzialo (tfu, tfu, odpukac na pewno skorzystam. Mozesz polecic jakis dobry warsztat we Wrocku lub okolicach, ktory wymieni mi pasek rozrzadu ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2007 RS serwis przy ulicy owsianej 20 (tam gdzie autopomoc frączak). Chlopaki maja ogromne doswiadczenie i nie zjadaja cenami Tylko trzeba sie wczesniej umawiac bo maja spory ruch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slaber1 Zgłoś #19 Napisano 31 Marca 2008 Masz racje co do umiejetności uzytkowania....Mam passka B5 1,9TDI I mam ten sam problem spadku mocy na róznych biegach. Mało jeżdzę , w dodatku po mieście i głównie męczę go na 3 lub czasem 4. Myslałem że to wina paliwa ale lałem werve w stacji orelnu i było to samo. Czasem silnik sam mi odblokowuje i chodzi dobrze. Mam pytanie : czy jak go solidnie przeciagnę na 3 biegu to powinien odblokować ?. Dodam, ze kupiłem autko niedawno i zrobiłem 3 tysiące km a na początku silnik chodził pieknie. Diesla poprostu trzeba umieć użytkować ... zapieczone kierownice to przypadłość silników z turbiną o zmiennej geometri łopatek ... AVF i AWX to prawie te same silniki różniące się kilkoma gratami, wyprodukowane by kożystać z tych seryjnych 130 koników raczej nie do emeryckiej oszczędnej jazdy (przy zamulaniu potrafią palić więcej niż przy dynamicznej jeździe). Swoje autko serwisuje od pół roku w firmie zajmującej sie tuningowaniem diesli TUNE-UP.PLZamulając te autko jeżdząc w niskich zakresach obrotów turbina poprostu wysiada bo pracuje ciągle w zakresie do którego nie została docelowo stworzona. Gdy kupiłem te autko i pojechałem na hamownie wykres przebiegu momientu na 5 biegu był strasznie pofalowany co wskazywało na lekko zapieczone kierowice w turbinie. Pierwszy test na mieście to 1 godzina jazdy i przeciąganie na obrotach na 3 biegu, za każdym takim rozpędzaniem było coraz lepiej, coś sie odetkało i turbawka zaczeła chodzić tak jak trzeba, przestła przeładowywać ciśnienie. Po drugie należy pamiętać że po jeździe nie gasi się silnika odrazu tylko wypadałoby odczekać minimum 1 minutke aż olej przepływający przez turbine trochę ją schlodzi w innym wypadku gdy zgasimy odrazu silnik to olej znajdujący sie w kanalach olejowych w turbinie poprostu się upiecze. O wchodzenuu na obroty na zimnym silniku pisać chyba nie trzeba ... tego nie lubi żaden silnik a zwłaszcza jednostka doładowana. 1500 EUR za turbinę z wymianą ?? złodziejstwa takiego jeszcze nie widziałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mendyk Zgłoś #20 Napisano 5 Lipca 2008 miałem ten sam problem z turbinką. Wymiana przepływki pomogła ale teraz czuję że musze wprowadzić silnik na wyższe obroty żeby jakoś sie zbierał. Koszt ok.200 zł. Może Wy koledzy wiecie co jest przyczyną spadku elastyczności w moim przypadku??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach