wariat19804 Zgłoś #1 Napisano 4 Marca 2010 (edytowane) witam . moge wrzucic dokladny opis regulacji pompowtryskiwaczy jezeli kogos to interesuje .nie jest to trudne kazdy sobie poradzi . chyba ze juz jest a ja nie moge znalezc . :kwiatek silniki diesla z tym systemem wtrysku , naleza do najbardziej niezawodnych ukladow sposrod wszystkich stosowanych w silnikach wysokopreznych . zaden komputer diagnostyczny nie wykryje zadnego bledu ,a zuzycie glowki popychacza spowoduje obnizenie cisnienia wtrysku . objawem jest brak mocy . wiec czeba przeprowadzic regulacje pompowtryskiwacza a oto sposob ..........nie bede pisal jak to zrobic z czujnikiem zegarowym bo nie kazdy ma . ja to zrobilem tak .trzeba zdiac pokrywe zaworow . Obracac walem korbowym zgodnie z obrotami silnika . gdy rolka dzwigni wachliwej znajdzie sie w najwyzszym punkcie . pompowtryskiwacz zostanie wcisniety. wtedy nalezy poluzowac nakretke kontrujaca i wkrecic srube regulacyjna do wyczuwalnego oporu (z czuciem nie mocno) a nastepnie wykrecic ja o 225 stopni (w starzych rozwiazaniach o 180 stopni np. w silniku AJM ).w tym polozeniu zablokowac polozenie sruby regulacyjnej przeciwnakretka-momentem 30Nm.(z czuciem ). po tych czynnosciach silnik odzyska dawna swiezosc i moc . W sytuacji gdyby po wykonanej regulacji nastapila widoczna poprawa, a po nieznacznym przebiegu (np. 300km)wystapily problemy np. z biegiem jalowym silnika , nalezy regulacje powtorzyc, tym razem odkrecajac srube regulacyjna popychacza o 180 stopni . i tak dalej . Edytowane 4 Marca 2010 przez wariat19804 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 4 Marca 2010 wrzucaj śmiało na pewno się przyda i najlepiej jakbys poprosił admina o umieszczenie w FAQ lub WARSZTACIE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #3 Napisano 4 Marca 2010 Tego chyba jeszcze nie ma na forum jak bym dało radę to na [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #4 Napisano 4 Marca 2010 rob ładny opis i wrzucaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longi12 Zgłoś #5 Napisano 4 Marca 2010 Na pewno się komuś przyda! chwała forum za to- a nie złodziejskim mechanikom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #6 Napisano 4 Marca 2010 watpie w to ze bedziecie je regulować ale w sumie co mi tam kątomierze i "zegareczki" w dłoń i do dzieła! Pamietajcie ze sprezeny z pompek sa bardzo mocne ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wariat19804 Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2010 robilem to u siebie w swoim AVF bo vag pokazywal zle dawki wtrysku na kazdym wtryskiwaczu i cala robote wykonalem w ciagu 40 min + uszczelka 18 zl. i jest roznica . a na warsztacie mi powiedzieli ze taka usluga to koszt okolo 300 pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2010 watpie w to ze bedziecie je regulować Caly temat to bicie piany,tam nie trzeba nic regulować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franc Zgłoś #9 Napisano 5 Marca 2010 Jesteś pewien że nie trzeba regulować nawet po planowaniu głowicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 5 Marca 2010 Reguluje się w przypadku demontażu/montażu. AJM i tym podobne starsze konstrukcje maja stary typ popychacza i inna śrubę regulacyjna. A jak to prototyp ma jedna wadę wybija się,robi sie luz i dzwigienka lamie zabezpieczenie tłoczka pompowtryskiwacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #11 Napisano 5 Marca 2010 Marewel chodzi mi o to ze łatwo jest sie tam walnac - jesli wiesz o co mi chodzi jak zbyt mocno skrecisz pompke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil220885 Zgłoś #12 Napisano 3 Marca 2013 Witam ja też już nic nie rozumiem jedni piszą do oporu i wrócić o 180° a jedni 225° to jak w końcu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneider Zgłoś #13 Napisano 25 Maja 2013 Witam ja też już nic nie rozumiem jedni piszą do oporu i wrócić o 180° a jedni 225° to jak w końcu? Również dołączam się do pytania o ile należy odkręcić pompowtrsyki w silniku AVB 101 KM 180, 225, a może 270 stopni? Czyszcząc kolektor zdjąłem dekiel i sprawdziłem, że mam pompki ustawione na 3/4 obrotu czyli 270 stopni. Ustawiłem na razie na 225 stopni, ale chciałbym się upewnić czy tak będzie OK, czy ewentualnie trzeba to poprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #14 Napisano 28 Maja 2013 Witam, czy warto profilaktycznie skorygować regulacje pompowtryskiwaczy w silniku ATJ jeśli od początku do 250 tys. przebiegu nigdy nie były regulowane i wyciągane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukaszhenleys Zgłoś #15 Napisano 28 Maja 2013 Jak z autem jest wszystko dobrze to zostaw... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #16 Napisano 28 Maja 2013 ja jak robiłem swego to dużo się pytałem innych którzy tym się zajmują i mi radzili tak do WYCZUWALNEGO oporu i cofnąć o 225st. Dobry sposób na dokręcanie śruby regulacyjnej to mieć imbus i tą długą część włożyć w łebek śruby a za tą krótszą kręcić, w tedy dobrze wszystko wyczujesz:jupi, później tylko zakładasz kątomierz i cofasz o 225 st. Mówili mi że lepiej zrobić o parę st. więcej ale wszystkie równo niż za ciasno do tego ciekawostka taka że jeżeli wtrysk się rozepnie to nie wolno go z powrotem spiąć np. w imadle jak to robią ludzie:krzeslem i wstawić na miejsce bo go zniszczymy:krzeslem. Najlepiej jest go ustawić u fachowca po zapięciu zabezpieczenia, włożyć, ustawić skok i jazda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil220885 Zgłoś #17 Napisano 2 Czerwca 2013 ja jak robiłem swego to dużo się pytałem innych którzy tym się zajmują i mi radzili tak do WYCZUWALNEGO oporu i cofnąć o 225st. Dobry sposób na dokręcanie śruby regulacyjnej to mieć imbus i tą długą część włożyć w łebek śruby a za tą krótszą kręcić, w tedy dobrze wszystko wyczujesz:jupi, później tylko zakładasz kątomierz i cofasz o 225 st. Mówili mi że lepiej zrobić o parę st. więcej ale wszystkie równo niż za ciasno do tego ciekawostka taka że jeżeli wtrysk się rozepnie to nie wolno go z powrotem spiąć np. w imadle jak to robią ludzie:krzeslem i wstawić na miejsce bo go zniszczymy:krzeslem. Najlepiej jest go ustawić u fachowca po zapięciu zabezpieczenia, włożyć, ustawić skok i jazda. Witam to jak jest w końcu jak to trzeba ustawić bo nikt mi nie odpowiedział jak to trzeba przeprowadzić poprawnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #18 Napisano 2 Czerwca 2013 Tu się wypowiadałem na ten temat, może ci się rozjaśni. http://forum.vw-passat.pl/threads/122713-sruby-regulujace-skok-wtrysku-do-pompowtryskiwaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil220885 Zgłoś #19 Napisano 3 Czerwca 2013 A widzisz bo ja tylko wyregulowałem je cofając o 180 stopni uszczelniacze powiedzmy, że mechanik zmienił ale nie wierzę .Zrobię tak jak pisałeś wymienię popychacze,śruby , uszczelniacze i cofnę o 225 stopni.Tylko czy nie zaszkodziło nic pompowtryskom cofnięcie przez mechanika ich o 120 stopni a zrobiłem na tym około 1000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #20 Napisano 5 Lipca 2013 Nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach