Skocz do zawartości
wariat19804

regulacja pompowtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

witam . moge wrzucic dokladny opis regulacji pompowtryskiwaczy jezeli kogos to interesuje .nie jest to trudne kazdy sobie poradzi . chyba ze juz jest a ja nie moge znalezc . :kwiatek

 

silniki diesla z tym systemem wtrysku , naleza do najbardziej niezawodnych ukladow sposrod wszystkich stosowanych w silnikach wysokopreznych . zaden komputer diagnostyczny nie wykryje zadnego bledu ,a zuzycie glowki popychacza spowoduje obnizenie cisnienia wtrysku . objawem jest brak mocy . wiec czeba przeprowadzic regulacje pompowtryskiwacza a oto sposob ..........nie bede pisal jak to zrobic z czujnikiem zegarowym bo nie kazdy ma . ja to zrobilem tak .trzeba zdiac pokrywe zaworow :) . Obracac walem korbowym zgodnie z obrotami silnika . gdy rolka dzwigni wachliwej znajdzie sie w najwyzszym punkcie . pompowtryskiwacz zostanie wcisniety. wtedy nalezy poluzowac nakretke kontrujaca i wkrecic srube regulacyjna do wyczuwalnego oporu (z czuciem nie mocno) a nastepnie wykrecic ja o 225 stopni (w starzych rozwiazaniach o 180 stopni np. w silniku AJM ).w tym polozeniu zablokowac polozenie sruby regulacyjnej przeciwnakretka-momentem 30Nm.(z czuciem ). po tych czynnosciach silnik odzyska dawna swiezosc i moc .

W sytuacji gdyby po wykonanej regulacji nastapila widoczna poprawa, a po nieznacznym przebiegu (np. 300km)wystapily problemy np. z biegiem jalowym silnika , nalezy regulacje powtorzyc, tym razem odkrecajac srube regulacyjna popychacza o 180 stopni .

i tak dalej .

Edytowane przez wariat19804

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzucaj śmiało na pewno się przyda i najlepiej jakbys poprosił admina o umieszczenie w FAQ lub WARSZTACIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego chyba jeszcze nie ma na forum jak bym dało radę to na [email protected] :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rob ładny opis i wrzucaj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno się komuś przyda! chwała forum za to- a nie złodziejskim mechanikom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

watpie w to ze bedziecie je regulować ;) ale w sumie co mi tam kątomierze i "zegareczki" w dłoń i do dzieła! Pamietajcie ze sprezeny z pompek sa bardzo mocne ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robilem to u siebie w swoim AVF bo vag pokazywal zle dawki wtrysku na kazdym wtryskiwaczu i cala robote wykonalem w ciagu 40 min + uszczelka 18 zl. i jest roznica . a na warsztacie mi powiedzieli ze taka usluga to koszt okolo 300 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
watpie w to ze bedziecie je regulować

 

Caly temat to bicie piany,tam nie trzeba nic regulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że nie trzeba regulować nawet po planowaniu głowicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Reguluje się w przypadku demontażu/montażu.

AJM i tym podobne starsze konstrukcje maja stary typ popychacza i inna śrubę regulacyjna.

A jak to prototyp ma jedna wadę wybija się,robi sie luz i dzwigienka lamie zabezpieczenie tłoczka pompowtryskiwacza.

 

7c07abbe894f2425.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marewel chodzi mi o to ze łatwo jest sie tam walnac - jesli wiesz o co mi chodzi jak zbyt mocno skrecisz pompke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też już nic nie rozumiem jedni piszą do oporu i wrócić o 180° a jedni 225° to jak w końcu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja też już nic nie rozumiem jedni piszą do oporu i wrócić o 180° a jedni 225° to jak w końcu?

Również dołączam się do pytania o ile należy odkręcić pompowtrsyki w silniku AVB 101 KM 180, 225, a może 270 stopni? Czyszcząc kolektor zdjąłem dekiel i sprawdziłem, że mam pompki ustawione na 3/4 obrotu czyli 270 stopni. Ustawiłem na razie na 225 stopni, ale chciałbym się upewnić czy tak będzie OK, czy ewentualnie trzeba to poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy warto profilaktycznie skorygować regulacje pompowtryskiwaczy w silniku ATJ jeśli od początku do 250 tys. przebiegu nigdy nie były regulowane i wyciągane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak z autem jest wszystko dobrze to zostaw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak robiłem swego to dużo się pytałem innych którzy tym się zajmują i mi radzili tak do WYCZUWALNEGO oporu i cofnąć o 225st. Dobry sposób na dokręcanie śruby regulacyjnej to mieć imbus i tą długą część włożyć w łebek śruby a za tą krótszą kręcić, w tedy dobrze wszystko wyczujesz:jupi, później tylko zakładasz kątomierz i cofasz o 225 st.

Mówili mi że lepiej zrobić o parę st. więcej ale wszystkie równo niż za ciasno do tego ciekawostka taka że jeżeli wtrysk się rozepnie to nie wolno go z powrotem spiąć np. w imadle jak to robią ludzie:krzeslem i wstawić na miejsce bo go zniszczymy:krzeslem. Najlepiej jest go ustawić u fachowca po zapięciu zabezpieczenia, włożyć, ustawić skok i jazda.:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja jak robiłem swego to dużo się pytałem innych którzy tym się zajmują i mi radzili tak do WYCZUWALNEGO oporu i cofnąć o 225st. Dobry sposób na dokręcanie śruby regulacyjnej to mieć imbus i tą długą część włożyć w łebek śruby a za tą krótszą kręcić, w tedy dobrze wszystko wyczujesz:jupi, później tylko zakładasz kątomierz i cofasz o 225 st.

Mówili mi że lepiej zrobić o parę st. więcej ale wszystkie równo niż za ciasno do tego ciekawostka taka że jeżeli wtrysk się rozepnie to nie wolno go z powrotem spiąć np. w imadle jak to robią ludzie:krzeslem i wstawić na miejsce bo go zniszczymy:krzeslem. Najlepiej jest go ustawić u fachowca po zapięciu zabezpieczenia, włożyć, ustawić skok i jazda.:lol

 

Witam to jak jest w końcu jak to trzeba ustawić bo nikt mi nie odpowiedział jak to trzeba przeprowadzić poprawnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzisz bo ja tylko wyregulowałem je cofając o 180 stopni uszczelniacze powiedzmy, że mechanik zmienił ale nie wierzę .Zrobię tak jak pisałeś wymienię popychacze,śruby , uszczelniacze i cofnę o 225 stopni.Tylko czy nie zaszkodziło nic pompowtryskom cofnięcie przez mechanika ich o 120 stopni a zrobiłem na tym około 1000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności