rafikw210 Zgłoś #1 Napisano 21 Stycznia 2010 (edytowane) Witam. Panowie tak jak w temacie,tylko chodzi o bezpiecznik o świec grzejących wodę w silniku. Ostatnio pasek bardzo wolno nabierał temperatury wiec zacząłem z tym działać i okazało się że stopił się ten bezpiecznik, przekaźniki wyglądają ładnie nie są przypalone założyłem nowy bezpiecznik 25A taki jak znalazłem w opisie .teraz pytanie dlaczego tamten bezpiecznik się stopił nie a nie przepalił ,nie wiem jaką miał wartość. pozdrawiam Rafał Edytowane 21 Stycznia 2010 przez rafikw210 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LORD SIDIUS Zgłoś #2 Napisano 21 Stycznia 2010 Witam, 1. Robiłem już kiedyś passata z padniętym bezpiecznikiem świec grzania wody a był tam bezpiecznik 50A. ( wymieniony i wszystko było ok) 2. Na magazynie mam instalacje bezpieczników do B5(3B) i tam jest bezpiecznik 80A pozycja 12 3. W ASO założą 50A Co do stopienia się to może był 80A i dlatego sie nie przepalił tylko zagrzał a 25A może też być tylko często może sie palić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikw210 Zgłoś #3 Napisano 21 Stycznia 2010 Passat B5 3B ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- -Przekaźnik małej wydajności ogrzewania, świece żarowe-ciecz chłodząca -Przekaźnik dużej wydajności ogrzewania, świece żarowe-ciecz chłodząca -Przekaźnik zasilania napięciem - zacisk 30 -Przekaźnik pompy powietrza wtórnego -Bezpiecznik pompy cieczy chłodzącej 5A (tylko silniki AGZ) -Bezpiecznik urządzenia sterującego silnikiem 15A -Bezpiecznik świec żarowych 80A -Bezpiecznik, świece żarowe - ciecz chłodząca 25A -Bezpiecznik 2, świece żarowe- ciecz chłodząca 50A ten bezpiecznik 50A też mam dobry ale ten mały 25 A miałem stopiony tam są chyba dwa obwody jak wymieniłem ten 25A też zaczęły grzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LORD SIDIUS Zgłoś #4 Napisano 21 Stycznia 2010 Teraz wszystko jasne spalił się 25A bezpiecznik który odpowiada na przepięcia miałeś zwarcie. Jeżeli po wymianie nie przepala się to znaczy że jest ok. Prawdopodobnie wilgoć albo zaśniedziałe styki. (warto zobaczyć czy są błędy) i amperomierzem sprawdzić jaki prąd wali przez bezpiecznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikw210 Zgłoś #5 Napisano 21 Stycznia 2010 (edytowane) czy to zwarcie mogła spowodować któraś swieca np. jakby sie spalila?nie sprawdzalem czy wszystkie grzeja.O ktorych stykach mowisz? Edytowane 21 Stycznia 2010 przez rafikw210 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LORD SIDIUS Zgłoś #6 Napisano 21 Stycznia 2010 Świeca jak padła mogła spowodować spalenie bo wtedy na listwe idzie inne natężenie, ale raczej wina leży po stronie kabli musisz sprawdzić czy gdzieś nie masz przebicia najlepiej elektryk niech sprawdzi obwód między świecami ( sprawdzi rezystancje). Żeby sprawdzić trzeba mieć dobry amperomierz i omomierz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekxyz Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) Witam mam taki pytanie,gdzie znajduje się ten bezpiecznik i przekaznik od świec żarowych grzejących płyn Edytowane 28 Stycznia 2010 przez darekxyz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hermann Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2010 mam taki pytanie,gdzie znajduje się ten bezpiecznik i przekaznik od świec żarowych grzejących płyn Może ten post pomoże. Od świec grzejących płyn jest czerwony bezpiecznik na drugim zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekxyz Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2010 Na jakim zdjęciu nic tu niema. I jeszcze jedno pytanie cz te świece grzeją wszystkie od razu bo wczoraj sprawdzałem czy jest prąd w przewodzie zdjąłem tylko jedną fajkę i nie było ale jeżeli nie grzeją wszystkie razem to jest to możliwe że niema napięcia na wszystkich przewodach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 29 Stycznia 2010 świece grzeją równocześnie wszystkie jeżeli nie ma prądu to przekaźnik lub bezpiecznik uwalony nie dawno był taki temat o tych świecach na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekxyz Zgłoś #11 Napisano 29 Stycznia 2010 szukałem ale nie mogę znalezć gdzie dokładnie znajduje sie ten bezpiecznik i przekaznik od tych świec,znalazłem ze od świec żarowych w glowicy bezpiecznik znajduje się pod maską tam gdzie komputer a przekaznik gdzieś pod nogami.Jerzeli ktoś wie gdzie to znajdę to proszę o namiar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hermann Zgłoś #12 Napisano 29 Stycznia 2010 Na jakim zdjęciu nic tu niema. Link gdzieś się zapodział.:confused:Teraz powinno być OK http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=169587&postcount=29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2010 nic niema kolego.... juz ok wszystko jest bo i ja byłem ciekawy pozdr.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 29 Stycznia 2010 Ja nie mam klimatronika, natomiast po nastawieniu ogrzewania na maksimum i późniejszym zredukowaniu tej nastawy słychać wyraźne pstryknięcie przekaźnika. Dla zainteresowanych mogę wystawić schemat elektryczny. Niestety nie znam szczegółowych warunków przy jakich następuje przełączanie stopni mocy podgrzewacza. Z tego co pamiętam (temat ten zgłębiałem przeszło 2 lata temu) są dwa przekaźniki oznaczane 370 -jeden na listwie przy kolumnie kierownicy, drugi w komorze komputerka pod maską. Przekaźnik 202 odpowiada za sterowanie świecami żarowymi podgrzewania mieszanki paliwowej. Sama obsada świec do podgrzewania cieczy w ukł. chłodzenia ma nr 038121145. http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/elektrik/relaistraeger.jpg http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/elektrik/steuergeraet-2.jpg Uprzedzę następne pytania o świece żarowe 0 250 201 032 - tak jest to normalna świeca żarowa stosowana również do podgrzewanie mieszanki paliwowej. Longboy skąd masz te informacje? Kod: Warunki załączenia: - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego < 70° - temp. powietrza < 5° - obr. silnika > 800 - obciążenie Alternatora < 50% - pobór prądu 30A jedna, moc 100W (to jest jeszcze do sprawdzenia) jedna -"małe grzanie"dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora. To jest cały post z linku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #15 Napisano 29 Stycznia 2010 już nie wsiąknie i ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekxyz Zgłoś #16 Napisano 29 Stycznia 2010 Wielkie dzięki jutro będę szukał i sprawdzał. DAM ZNAĆ CO I JAK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szykulasty Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2010 Bezpiecznik miał poprostu dość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekxyz Zgłoś #18 Napisano 30 Stycznia 2010 cześć wszystko się wyjaśniło jest napięcie na przewodach.Sprawdzałem to dziś rano, jeżeli będziecie to robić to sprawdzajcie to na naprawdę zimnym silniku ja ostatnio sprawdzałem jak samochód stał 3 godziny po przyjezdzie i lipa napięcia nie było widocznie silnik jeszcze nie ostygł i dlatego nie załanczało świec a ja już chciałem szukać przyczyny w bezpieczniku albo przekazniku. Muszę wymienic tylko świece bo wszystkie 3 są spalone.:D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach