ziewak10 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2009 (edytowane) Witam wszystkich czy spotkał się ktoś z takim dziwnym objawem podczas hamowania silnikiem i dohamowywaniem hamulcem silnik jakby przez moment dostawał dawkę paliwa i odczuwalne jest szarpnięcie.Dodam że nie jest to zawór EGR bo dzisiaj go wymontowałem wyczyściłem i wymieniłem uszczelki,na komuterze nie ma żadnych błędów.Silnik nie traci mocy,turbina zachowuje się normalnie.Czy mogą to być pomp.wtr.Passat 19tdi 115 KM AJM Edytowane 23 Listopada 2009 przez ziewak10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2009 2-mas sprawny??i co z poduchami pod silnikiem i skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziewak10 Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2009 (edytowane) Sprzęgło działa normalnie nie trzęsie i nie szarpie,chociaż też o tym myślałem bo jest lekki problem z 1-biegiem czasami ciężko wchodzi.Ale czy jest możliwe żeby ślizgło się sprzęgło tylko przy hamowaniu a nie przy gwałtownym ruszaniu? I dodam że zreguły jest to tylko raz naprzykład hamując od 3000tyś obr.szarpnie przy 1500-1800 i na komputerze przez moment pokaże spalanie a nie 00. Edytowane 23 Listopada 2009 przez ziewak10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #4 Napisano 3 Kwietnia 2010 Witam, czy coś się wyjaśniło w tej sprawie, bo właśnie mam ten sam objaw. Na wolnych obrotach (stojąc) i przyśpieszając - wszystko ok, nic nie szarpie nie drży. Hamując silnikiem (puszczam pedał gazu) na IV, V biegu cykliczne szarpnięcie samochodem. Po wciśnięciu sprzęgła nie ma tego problemu auto się toczy płynnie, nic nie trzęsie i nie szarpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poised Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2010 Takie banalne ale czy na obu osiach masz taki sam profil opony? 5 mm różnicy a czujnik ABS-u może szaleć i przez to tak może szarpać (różnica obwodu koła powoduje że system myśli, iż jedna z osi się ślizga i próbuje "pomóc") Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamas Zgłoś #6 Napisano 3 Kwietnia 2010 nie puszczasz zbyt gwałtownie sprzegla? u mnie przy tkim wlasnie szarpie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #7 Napisano 5 Kwietnia 2010 Profil taki sam, a sprzęgło puszczam jak zawsze delikatnie, nawet na wysokich obrotach auto równo zwalniało, a teraz szarpie. Ostatnio dałem siostrze prowadzić, a ona dopiero co po zdaniu prawa jazdy i pierwsze ruszenia wiadomo zajączkiem, może zerwała jakąś poduszkę silnika czy sprzęgła, jutro będę to sprawdzał. Poza tym wymieniałem przeguby ale to chyba nie ma nic do rzeczy, bo zmieniałem oba, na takie same, no i robił to mechanik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek199103 Zgłoś #8 Napisano 6 Kwietnia 2010 Zgadzam sie z kolegami moze byc to poduszka pod silnikiem albo skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rawi55 Zgłoś #9 Napisano 2 Sierpnia 2010 Witam. Walczę z tym w ojca passacie od 6-ciu miesięcy, uważam że ważne jest to że silnik dostaje dawkę paliwa co jest powodem przyspieszenia-szarpnięcia a widoczne na wyświetlaczu - chwilowe zużycie paliwa. W trzech serwisach dużo było gadania i testów bez rezultatu podmiana ECU nie pomogła. Jaki związek ma zerwana poduszka pod skrzynią lub silnikiem na samoczynne dodawanie gazu ?! Pytanie do kolegów z problemem : czy maci w autach ESP ? Czy objawy ustępują lub się zmniejszają jeżeli wyłączycie esp? Opcją nad którą się zastanawiam to że esp poprzez chwilowe przyspieszenie próbuje wyrównać toczenie kół których odczyt jest wadliwy. Sprawdziłem : zbieżność , geometrię, taśmę pod kierownicą czujniki abs, inne czujniki esp wewnątrz samochodu oprócz sensora prędkości obrotowej (działa kiedy auto kręci bączka). będę próbował podmienić sterownik ESP i sprawdzić działanie w/w czujnika. Inną opcją którą rozważam to "coś" z wydechem i nagromadzenie spalin powodujące dławienie i dodatkowa dawka paliwa która ma na celu niedopuszczenie do gaśnięcia silnika. Co o tym sądzicie? proszę o poważną dyskusję bo jazda takim autem jest irytująca a mechanicy rozkładają ręce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rawi55 Zgłoś #10 Napisano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Problem okazał się banalny- złe wskazania z czujnika prędkości obrotowej koła "czujnik ABS przy kole". NIE BYŁO ŻADNEGO BŁĘDU a czujnik wariował i ESP "próbowało wyrównać" prędkości kół poprzez dodawanie "gazu", w czsie jazdy przyspieszanie nie było odczuwalne bo bylo pomijalnie małe, jednak przy hamowaniu silnikiem dało się to odczuć jako szrpanie Podmiana sterownika ESP wiąże się z logowaniem i adaptacją ale okazała się nieskuteczna- WIELKIE DZIĘKI kolegom za info na ten temat na forum Czujnik wymieniałem na "hybił trafil" bo nie można testować ABS I ESP w czasie jazdy ale udało się. Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez rawi55 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #11 Napisano 24 Sierpnia 2010 (edytowane) u mnie nie ma ESP za to jest ASR (wyłączenie nic nie daje), przy okazji sprawdzę czujniki ABS, miejmy nadzieję, że to rozwiąże problem PS. na szybko wyciągnąłem bezpiecznik ABS i jak ręką odjął teraz tylko wyczyścić Wielkie Dzięki dla Wszystkich a w szczególności dla kolegi rawi55 !!! Edytowane 24 Sierpnia 2010 przez Aszej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziewak10 Zgłoś #12 Napisano 25 Sierpnia 2010 Witam wszystkich,w moim przypadku problem zniknął gdy zmieniłem opony na letnie być może był to właśnie problem z ABS jak wspomiał kolega wcześniej . Moje zimówki nie są równo zjechane różnica między oś.tył a przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michbest Zgłoś #13 Napisano 25 Sierpnia 2010 Panowie i Panie bardzo przepraszam za off topic ale sytuacja nagła i pilna... Czy passat B5 z 2003 roku o mocy 130 koni może mieś pięcio biegową skrzynię biegów? Coś takiego mam okazje kupić i ma 5 biegów i nie wiem co o tym myśleć. Szukałem informacji na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawelnrg Zgłoś #14 Napisano 8 Października 2010 piszesz wymieniłeś zawór ja miałem tak samo (silnik z1) ja zawora nie wymieniłem ani nie czyściłem - rozłączyłem wężyk sterujący dmuchnąłem powietrzem aby mieć pewność ze się zamknął i zrobiłem rundkę. problem zniknął. Założyłem wężyk i znowu to samo wiec wiem ze 99.9%zaworek sterujący n17 czy jakoś tak. sorry za odgrzebanie starego tematu ale może ktoś skorzysta - 99% to zaworek sterujący a to najprostsza metoda aby to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drafik Zgłoś #15 Napisano 16 Stycznia 2011 Prosze o pomoc bo już rece opadają - objawy jak powyżej z tym ze wyjęcie bezpiecznników od abs nic nie dalo czy ma ktos moze inne omysly co moze byc przyczyna takiego zachowania - komp nie pokazal zadnych bledów jedynie co to podawanie dawki paliwa wtedy gdy nie potrzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 16 Stycznia 2011 Prosze o pomoc bo już rece opadają - objawy jak powyżej z tym ze wyjęcie bezpiecznników od abs nic nie dalo czy ma ktos moze inne omysly co moze byc przyczyna takiego zachowania - komp nie pokazal zadnych bledów jedynie co to podawanie dawki paliwa wtedy gdy nie potrzeba podawanie dawki paliwa wtedy gdy nie potrzebamoze dlatego szarpie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drafik Zgłoś #17 Napisano 16 Stycznia 2011 tylko co jest przycyzna podawania paliwa wtedy kiedy nie trza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drafik Zgłoś #18 Napisano 17 Stycznia 2011 Panowie zauważyłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie podczas jazdy po przekroczeniu pewnej predkości po wysprzegleniu obroty nie odrazu spadaja do 9 tys przez pewnien moment zatrzymuja sie na 20 tys by po chwili plynnie zejsc do 9 tys natomiast na postoju po dodaniu gazu do 25 tys i puszczeniu gazu obroty odrazu plynnie schodza do 9 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soldier Zgłoś #19 Napisano 26 Grudnia 2011 Może to wina czujnika pedału sprzęgła?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soldier Zgłoś #20 Napisano 26 Grudnia 2011 A czy 1.8t AEB w ogóle ma coś takiego jak czujnik położenia pedału sprzęgła????????????? bo tez mi szarpie przy dodawaniu i puszczaniu gazu i tak sie zastanawiam czy to może właśnie coś takiego. Do tego jeszcze lewarek zmiany biegów dość mocno sie rusza. Wymieniłem poduchy pod silnikiem i pod skrzynia na nowe lemfordera i jedną corteco i nic sie nie zmieniło. Miał ktoś może taki przypadek, jeżeli tak to prosze o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach