Skocz do zawartości
przemo81

brak wolnych obrotów na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

na zimnym silniku silnik nie trzyma wolnych obrotów. Oscylują ok. 500, silnik się bardzo trzęsie. Jak ruszę z miejsca to jedzie normalnie, przyspiesza też, tylko jak wrzucę luz to tak się dzieje. Jak osiągnie temp. 70-80 st wszystko wraca do normy.

Na gazie jest tak samo, więc wykluczam czujnik temp. płynu chłodzącego, bo nie mam pod niego podłączonej onstalacji gazowej.

Pomóżcie panowie, co to może byc?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na ciepłym jest okey, to masz padnięty czujnik temp. silnika. Ale sprawdź jeszcze wtyczki. Poszukaj też na forum było nie raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie silnik krokowy, sprawdź czy działa, podłącz VAG, zobacz co pokaże, możliwe, że trzeba wyregulować stycznik silnika krokowego.

http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=13435&d=1245322522

Sprawdź czy linka - cięgno gazu ma luz - przepustnica powinna mieć kontakt z silnikiem krokowym przez śrubę regulacyjną.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy w tym kółku co pokazałeś między krokowym a stycznikiem przepustnicy powinien być luz czy nie? Bo mi definitywanie stycznik przepustnicy naciska na grzybek silnika krokowego i jak włączę zapłon bez zapalania silnika słyszę takie bzyczenie powodowane tym że silnik krokowy jest naciskany przez stycznik przepustnicy. Jak lekko cofnę ręką ten stycznik przepustnicy (nie naciska na krokowy)to dźwięk zanika.

co do czujnika temp. silnika to na gazie jest tak samo, a gaz nie korzysta z sygnału tego czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lekko cofnę ręką ten stycznik przepustnicy (nie naciska na krokowy)to dźwięk zanika.

 

to zacina ci sie trzeba spróbowac nasmarowac lub wymienic go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baca.22

Prawdopodobnie mozesz miec pekniety lub przepalony wezyk od odmy z silnika one sa na wierzchu przy kolektorze wydechowym.ja mialem podobne obiawy na zimnym silniku trzeslo autem jak traktorem a jak sie zagrzal to ideal.wymienilem dzisiaj wezyki i jest spokoj.a dzieje sie tak poniewaz silnik zasysa lewe powietrze i dusi go.sprawdz najpierw te wezyki.powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w tym kółku co pokazałeś między krokowym a stycznikiem przepustnicy powinien być luz czy nie? Bo mi definitywanie stycznik przepustnicy naciska na grzybek silnika krokowego i jak włączę zapłon bez zapalania silnika słyszę takie bzyczenie powodowane tym że silnik krokowy jest naciskany przez stycznik przepustnicy. Jak lekko cofnę ręką ten stycznik przepustnicy (nie naciska na krokowy)to dźwięk zanika.

co do czujnika temp. silnika to na gazie jest tak samo, a gaz nie korzysta z sygnału tego czujnika.

Gdy zaczynasz ruszać przepustnicą, powinieneś zauważyć wysuwanie i chowanie trzpienia silnika krokowego. Włącz silnik, obciąż go światłami, klimą i co tam masz, następnie zacznij ręką poruszać przepustnicą dodając i odejmując obroty. Powinno byc wyraźnie widać ruchy silnika krokowego. Śruba regulacyjna powinna stykać się z stycznikiem silnika krokowego. Jeżeli masz zbytnio naciągniętą linkę gazu, to może byc tak, że śruba nie dotyka stycznika i wtedy silnik nie włącza się. Jeżeli słyszysz tzw "bzyczenie" czyli pracę silnika krokowego, a nie wysuwa się trzpień regulacyjny, to znaczy że silnik jest uszkodzony. Na zdjęciu pokazuję na element wysuwający się i sterujący przepustnicą. Miałem tak kiedyś, że silnik krokowy pracował ale stycznik nie wysuwał się, w środku jest przekładnia slimakowa i jedna z osi obrobiła sie. Taką usterkę pokazuje VAG.

P1000423.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki woys za zainteresowanie moim problemem. Chyba faktycznie walnięty będzie krokowiec, pojadę na vaga. A jak ma się funkcja i działanie tego silniczka krokowego gdy silnik jest ciepły. Bo u mnie w tej chwili gdy jest nagrzany, to wolne obroty trzyma pięknie, tylko na zimnym szaleje. Czy na ciepłym silniku inny element steruje wolnymi obrotami?

pozdrawiam znad morza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się silnik rozgrzeje, to ma mniejsze opory pracy. Ale odpowiedz mi czy widzisz pracę silnika krokowego, czy ten trzpień wysuwa się i chowa. Silnik krokowy można jeszcze w prosty sposób sprawdzić podłączając baterię 4,5V do skrajnych styków (1. i 6.). Zmieniając biegunowość, wyraźnie widzisz wysuwający i chowający się trzpień. Jeżeli krokowy działa, śruba regulacyjna opiera się na styczniku, masz luźną linkę gazu, to przyczyn należy szukać gdzie indziej. I zacząć od VAGa, bo wymienisz pół samochodu.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podłączę baterię do 1 i 6 pinu to w zależności od polaryzacji trzpień wysuwa i chowa się. Ale jak silnik pracuje i ręką cofnę dźwignię przepustnicy to silniczek krokowy nie reaguje (nie wysuwa się) na to. Poza tym to brzęczenie o którym pisałem wcześniej:

jak włączę zapłon bez zapalania silnika słyszę takie bzyczenie powodowane tym że silnik krokowy jest naciskany przez stycznik przepustnicy. Jak lekko cofnę ręką ten stycznik przepustnicy (nie naciska na krokowy)to dźwięk zanika.

nie daje mi spokoju. Tak jakby próbował pchnąć stycznik przepustnicy ale nie daje rady. Kiedyś tego brzęczenia nie było. Poza tym jak na pracującym silniku odłączę wtyczkę od krokowego to nie ma reakcji-zachowuje się tak samo. Niewiem, może przyczyna tkwi gdzieś w sterowniku ECU, a może połączenie ECU - silnik krokowy jest walnięte.

Jeszcze zastanawia mnie czujnik połozenia przepustnicy, może to on jest uszkodzony bo przy nienagrzanym silniku to z niego komputer bierze sygnmały do pracy, a jak się nagrzeje to z lambdy, bo przecież na ciepłym jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż VAGiem co się dzieje, takie usterki jak silnik krokowy czy czujnik położenia przepustnicy wychodzą od razu na komputerku. A wracając do regulacji śrub na przepustnicy, to tam potrzeba zwykłego imbusa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

no i lipa, wymieniłem silnik krokowy na nowy (hiszpański, WRC) i dalej tak samo. Jak się nagrzeje, to jest ok, ale jak włączę klimę to obroty spadają. Czujnik temp. płynu chłodzącego sprawdzałem i jest ok. Na VAGu wyszedł błąd silnika krokowego.

Czyli zachowuje się dokładnie tak samo jak poprzedni, który myślałem, że jest uszkodzony.

Jak można sprawdzić, czy komputer wysterowuje ten silniczek krokowy? Czy na jakiś konkretnych pinach powinno być jakieś napięcie?

proszę pomóżcie

aha, ma ktoś może schemat elektryczny silnika ADZ (1.8), bo chciałbym sprawdzić, czy jest ciągłość połączeń między krokowym a ECU.

Edytowane przez przemo81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem,

tzn po przekreceniu (silnik zimny) na zaplon slychac brzeczenie silnika krokowego chwile po uruchomieniu i ustabilizowaniu sie obrotow brzeczenie ustaje. Dodam ze droga do ustabilizowania jalowych nie jest ladna tzn trzeba chwile podgazowac bo inaczej trzyma gdzies kolo 500obr/min

 

co sprawdzilem?

wydaje mi sie, ze zle jest ustawiony stycznik biegu jalowego i sterownik na podstawie zlej opornosci z tego stycznika probuje cofnac krokowy. a poniewaz dalej juz cofnac nie moze to obraca "w miejscu".-stad brzeczenie jezeli odchyli sie przepustnice to brzeczenie ustaje.

czy uklad stycznika jest az tak wrazliwy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę to co wcześniej, najpierw radzę sprawdzić oporności czujnika temp. silnika ale tego na sterownik (ECU-komputer). Jeśli się nie zmienia podczas nagrzewania auta to walnięty czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rade, na pewno sprawdze ten czujnik nie zaszkodzi...

 

tymczasem co prawda bez omomierza ale sprawdzilem ten stycznik biegu jalowego, jak za bardzo wkrecona sruba to krokowy brzeczy jak za bardzo wykrecona to nie utrzymuje obrotow jalowych...wiec metoda krok po kroku, niewielki ruch sruby oporowej styku -sprawdzenie rozruchu, ewentualna poprawka -doszedlem do ustawienia gdzie czy silnik zimny czy rozgrzany po odpaleniu szyko ustala 850obr/min i szybciej przestaje brzeczec

mam nadzieje, ze po sprawdzeniu opornosci na stykach silnika krokowego i niewielkiej regulacji styku jalowego czyli po dokladnym ustawieniu bedzie ok - ale to tylko rozwazania niemechanika :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może silniczek jest uszkodzony mechanicznie (w środku jest plastikowa przekładnia ślimakowa która z czasem się wyciera) i układ sterujący nie może ustabilizować obrotów mimo iż słychać pracę silniczka. Ostatnio był właśnie u mnie znajomy z tym problemem (bardzo niskie obroty silnika) a od razu po włączeniu zapłonu słyczać było grzechotanie spod maski - wymiana krokowca załatwiła sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wracam z garazu.. po sprawdzeniu opornosci

czujnik temp (pomiary na silniku) 1700ohm, chwile po uruchomieniu 900ohm, silnik byl nie do konca wystudzony wiec czujnik temp chyba ok

 

opornosci na krokowym:

styk 1-6 trzpien wciagniety 3ohm -ok

styk 4-5 trzpien wciagniety, przepustnica zamknieta -pomiar nie staly, rezystancja zmienia sie od 70-900ohm a powinno byc max 200ohm

styk 4-5 przepustnica otwarta -opor nieskonczonosc -ok

 

wiec chyba pierwsza mysl - niewyregulowany stycznik biegu jalowego

jutro regulacja dokladna ze szczelinomierzem i miernikiem wg instrukcji z wkl

 

z tej instrukcji jednego do konca nie kumam...czy ma byc przerwa pomiedzy trzpieniem a sruba 0.5mm czy nie?

 

jeszcze jedno, krokowy reaguje na napiecie na styki 1-6 w zaleznosci od polaryzacji wysuwa sie lub zamyka a czy odpowiednio szybko to nie wiem.

 

pozdrawiam

Edytowane przez casp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeżeli silnik krokowy jest dobry, to powinien pracować, nie zależnie od tego, czy sruba regulacyjna jest w takim czy śmakim położeniu. Kilka postów wyżej opisałem jak sprawdzić, czy krokowy "chodzi" czy nie. Jeżeli silniczek słyszysz że brzęczy, a trzpień nie wysuwa się, znaczy że przekładnia ślimakowa padła, albo sprzęgnięcie silniczka ze ślimakiem (miałem takie objawy). Więcej kombinowania niż trwałości po naprawie. Ja wymieniłem na ten:

http://moto.allegro.pl/item756997716_silnik_krokowy_vw_golf_iii_polo_audi_80_0132008601.html

I pewnie jakbym go nie założył, to nigdy bym nie wiedział, jak krokowy powinien dobrze pracować.

Przed zakupem sprawdź te cyferki, które są oznaczeniem producenta.

Aha, napiszę jeszcze jak regulowałem stycznik, wykręciłem srubę regulacyjną, tak żeby sie schowała, następnie uruchomiłem silnik i zacząłem wkręcać śrubę w kierunku stycznika. Gdy śruba dotknęła stycznika, silnik krokowy zareagował i zaczął pracować ustalając obroty. Po jakimś czasie, musiałem zrobić poprawkę (silnik był nowy) i po niej jeżdżę do tej pory, nic się nie dzieje.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności