Skocz do zawartości
yassek

Błąd 18047 i 17664

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na tescie vag com wyszedl mi blad 17664 P1256 Engine Coolant Temp.Circ Open/Short to B+

oraz 18047 P1639 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1+2 Range/Performance

 

Troche jestem nie w temacie z takimi usterkami i nie wiem co ma byc wymienione czy czujnik plynu chl. (ale ktory bo chyba sa dwa w chlodnicy i w bloku)

 

A drugie jak rozumiem to czujnik pedalu przyszpieszania. Mam racje?

 

Jacek & B5 PD115 2000r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

 

Obwód temperatury chłodziwa silnika - czujnik (G62) brak sygnału lub zwarcie z potencjałem plus - Okresowo /Sporadycznie "od czasu do czasu"

 

http://www.forum.vw-passat.pl/tematy33/brak-mocy-cos-napewno-padlo-vt2844.htm

 

Czujnik temperatury silnika (sprawdź najpierw wtyczkę) ale będzie pewnie do wymiany

To jest jeden czujnik (ma dwa obwody G2 i G62) jest on z tyłu silnika patrząc od przodu. Wyciągnąć zawleczkę płaską i wyjąć do góry czujnik odłączyć kostkę.

 

coolanttempsensorg2g62gj7.th.jpg czujniktempsilnika1yw2.th.jpg

 

czujniktemp02pm8.th.jpg czujniktemp04do3.th.jpg

 

Do modelu 3B i 3BG są tylko dwa modele czujników:

albo - 078 919 501 B był niebieski (65zł.)

albo - 059 919 501 A był zielony (70zł.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki za dubeltowy post ale ten byl troche zagrzebany w diagnostyce i postanowilem wyplynac :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W diagnostyce Nic nie wetnie... tylko byłem na Lunchu :rotfl:

zaraz się zabieram za naprawę

Płacisz kartą czy gotówką ???? :hyhy:

 

18047 P1639 Accelera.Pedal Pos.Sensor 1+2 Range/Performance

 

18047 Czujnik 1/2 położenia pedału przyspieszenia G79

+ G185, niezrozumiała wartość sygnału.

W przypadku tej usterki komputer sterujący pracą silnika włączy lampkę sygnalizacyjną EPC w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.

 

egasqq1.th.jpg

 

Cały modół (system E-Gas) mieści się on przy pedale gazu.

(w czrnej obudowie anjdują się czujniki położenia G79 i G185 one steruje przepustnicą).

Do modułu idzie kostka z przewodami zobacz jak wygląda ta kostka (woda i te sprawy)

niestety modół sterujący nie jest wodoodporny i ma bardzo delikatne elementy.

(dodam że jest sporo przypadków wymiany tego elementu).

 

Tu cię nie pocieszę - będzie drogo (półtora tys.) :kwasny:

No i "siniak" ci tego nie zrobi tylko dobry !!! serwis ASO

trzeba będzie ustawić komputerowo nowe nastawy, adaptacje przepustnicy, pedału gazu, ustawić punkt kick down.

 

info:

Wyuczenie punktu przełączenia funkcji kick-down Po wymianie komputera sterującego silnikiem i wymianie pedału przyspieszenia samochód wyposażony w automatyczną skrzynię biegów musi zostać na nowo wyuczony punktu przełączenia dla funkcji kick-down.

 

Dopasowanie komputera sterującego silnikiem do jednostki sterującej klapą

przepustnicy. Za pomocą dopasowania komputer sterujący silnikiem uczy się przy włączonym zapłonie i unieruchomionym silniku różnych położeń klapy przepustnicy.

Położenia te zostają zapamiętane w komputerze sterującym. Meldunek zwrotny położenia klapy przepustnicy następuje poprzez obydwa czujniki kąta napędu klapy przepustnicy.

 

W celu wymontowania czujnika systemu E-Gas wymontować wykładzinę w przestrzeni na nogi kierowcy.

 

Powiedz? czy będziesz naprawiał sam czy dajesz do warsztau??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki Marek, to sie nazywa pomoc modelatora.

 

Czy naprawiam no nie wiem zaczne jak radzisz od przejzenia kostek i polaczen. Ale w sobote bo teraz cale dnie musze siedziec w pracy.

Czujnik temp. pewnie tak co do tego drugiego(kosztownego) nie wiem najpierw sie dowiem ile w vw service w UK za to zaspiewaja. Jak b.drogo to zhandluje grata i kupie drugiego. Teraz z wiekszym dosiadczeniem przy zakupie.

Ale szkoda mi tego passka bo fajne sie jezdzi i malo pali.

Pod£ube to napisze co zmajstrowalem.

Narazie dzieki i mile widziane dodatkowe info lub rady. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis wieczorem mialem chwilke i skasowalem bledy. Pojawil sie odrazu ten od temp. cieczy ale nie ten od przyspieszania. Moje pytanko: Czy mogl sie zamoczyc podczas zalania auta i zostawic blad w pamieci a teraz bedzie ok bo jest sucho? Przyznam sie ze po zkasowaniu nie jechalem tyko poszedlem na kolacje. :D

Czy moj tok rozumowania jest poprawny? Bo mam nadzieje zaoszczedzic ta kase na kalibracje tego 'peda£a' :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko jest możliwe.

 

Usterka zapisana w pamięci komputera sterującego jest informacją o zaistniałej sytuacji która wystąpiła, teraz wszystko zależy czy minęła sama (występuje jako sporadyczna) czy została naprawiona. W każdym razie wiemy gdzie problem się pojawił dlatego wszystkie błędy należy notować i sobie przechowywać, nawet chciaż by w celu porównania.

 

Jeśli problem wystąpi za jakiś czas będziemy mogli podejrzewać, że jest coś z tym modułem. Jeśli coraz częściej występuje ta sama usterka sporadyczna można wywnioskować niedomagania instalacji (kostki, przewody) lub początków poważnej usterki jakiegoś modułu.

 

1. Teraz przez jakiś czas obsewój błędy jeśli nic się nie będzie dizało z systemem E-Gas to prawdopodobnie moduł jest OK.

 

2. Czujnik wymień bo będzie więcej palił, on cały czas podaje błędne informacje o rozgrzewaniu silnika przez co komputer sterujący zwiększa dawki paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymienilem czujnik plynu, skasowalem bledy i jest OK. Nawet mam wrazeni ze silnik jak jest cieply pracuje bardziej miekko i ciszej.

Blad czujnika przyspieszania narazie nie wystepuje.

Jeszcze raz wielkie dzieki Marku za pomoc. :ok::padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Sprawdzałem autko Vagiem i wyskoczył mi błąd :17664 ( sporadyczny) , którego usunąłem po ponownym podłączeniu błędu nie ma:D, i tera nie wiem czy kupować czujnik czy poczekać???

pozdrawiam

Maciek

 

EDIT

Czujnik wymieniony do awx-a ten nr 059 919 501 A zielony koszt 85łz + orig 3zł. (aso)

Z wymianą było trochę problemów , ale dałem rade:D .

pozdr;

Edytowane przez szefomaciek22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tez do wymiany ten zielony czujnik temperatury ale za cholere nie moge namierzyc w ktorym znajduje sie miejscu.Mam Passata 3BG 2.0TDI bgw. Podobno gdzies na silniku ale nie moge namierzyc.Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM czy trzeba spuszczac płyn z chłodnicy przy wymianie tego czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz szybkie ręce to nie trzeba.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam ten blad 18047 czujnik pedalu gazu.Jak sobie poradziliscie???czy wymiana czujnika pomogla???czy trzeba cos przeczyscic???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marku !!! Czy moge odpiac kostke (przewody) i odkrecic caly pedal gazu bez wachania sie, ze pozniej cos nie bedzie dzialac tak jak powinno? chce go wymontowac i rozkrecic ,przeczyscic. Czym najlepiej i bezpiecznie mozna czyscic ten potencjometr.

Wyskakuje mi bład w dalszym ciagu odnosnie padalu przyspieszenia 1/2 , po skasowaniu jak rowniez zapala sie EPC raz sie zapala a drugim jak odpalam auto to jest ok?

 

Auto przyspiesza ale bardzo mulowate, jak fiat 126p albo nawet wolniej.

 

I myslalem jeszcze ,ze trzeba by zagladnac do puszki do komputera bo podobno cos tam moze zamoknac a jaja mam z tym przyspieszeniem pedal gazu ,jak jest deszczowo i nie wiem czy w srodku przy pedale jest wilgoc czy w tym kompie.

 

Prosze o rade moze ktos z forum mi podpowie ,z gory bardzo dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem podobny problem,wymontowanie padalu gazu pomoglo,nie jest trudne i mozesz spokojnie wyjac.Ja psikalem czyms specjalnym na styki.Tak jak piszesz pod maska puszke dobrze sprawdz czy woda nie idzie,ja silikonem robilem.Najprawdopodobniej woda tam idzie a pozniek kropelkami po kabelkach do pedala gazu.Mozesz sprawdzc podloge tez.Wykrec tylko listwe boczna i juz mozesz reka siegnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki gino9, ale czy musze odlanczac kleme od akumulatora, czy obejdzie sie. Wystarczy nie wlanczac zaplonu w tym czasie jak pedal bedzie odlaczony? i wszystko po zlozeniu powinno byc ok? tak mi sie wydaje. co ty na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co by nie bylo jak grzebie cos przy elektronice to aku odlaczam.Nie mam tam duzo srub bodajze ze 3.pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam u siebie błąd 17664 - "zwarcie płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY" , po wykasowaniu błędu zaraz się pokazuje na nowo. Moje pytanie wymieniać czujnik cieczy, czy też nie? - bo wskazówka na liczniku ładnie rośnie do "90" i tak już trzyma. Proszę o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam u siebie błąd 17664 - "zwarcie płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY" , po wykasowaniu błędu zaraz się pokazuje na nowo. Moje pytanie wymieniać czujnik cieczy, czy też nie? - bo wskazówka na liczniku ładnie rośnie do "90" i tak już trzyma. Proszę o poradę.

A w VAG też jest ok ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności