cooler Zgłoś #1 Napisano 11 Maja 2009 Witam, 230 kkm na zegarach i niestety sprzęgło się ślizgało nawet na 3-cim biegu, więc czas nadszedł na zmianę. Kupiłem w IC Sachsa 3000 951 210 i z nadzieją że to wszystko udałem się do warsztatu. Po jakimś czasie dostałęm telefon że dwumasę też by się przydało zmienić gdyż "ma luzy". No to znów do IC i kupiłem dwumasę sachsa 2294 002 144, wszystko jest wymienione no i płacę za wymianę, wsiadam do środka i pierwsze zaskoczenie: Pedał sprzęgła chodzi tak leciutko, że w pierwszej chwili myślałem że coś nie działa! Ale przy pierwszej próbie ruszenia jak zgasiłem silnik (tak nisko bierze!) wiedziałem że działa i to jak!. Dla tych co się ciągle zastanawiają czy zmienić - zmienić komplet i się cieszyć życiem. Druga sprawa dotyczy dwumasy: mam teraz nową, ale mam wrażenie że stara tłumiła drgania na niskich obrotach dużo lepiej niż nowa - jazda 50km/h na 5 biegu na starej - i żadnych drgań, teraz - buda się trzęsie. Czy to możliwe że LUK tłumi dużo lepiej niż Sachs? Czy "luzy" oznaczają że dwumasa się kończy? Można wewnętrzny talerz lekko pokręcić w prawo i w lewo, kończy się sprężystym oporze. Czy może przedwcześnie wyskoczyłem z kasy? Zaznaczam że nie miałem żadnych drgań na wolnych obrotach, w ogóle nie miałem wrażenia że coś z dwumasą jest nie tak... Po prostu sprzęgło mi się ślizgało (tarcza zdarta do nitów od strony docisku. Wygląda na to że mam w bagażniku całkiem niezłą dwumasę na zbyciu Następna sprawa: wygląda na to że przejechałem prawie 100kkm na zjechanym sprzegle, gdyż już w momencie zakupu auta czasem mi się ślizgało na 5-tym biegu i wysoko brało. Mechanik skomentował to słowami iż z jego doświadczenia mężczyżni przejeżdzają tym paskiem do wymiany sprzęgła około 300-400kkm, a kobiety 100-150kkm (więcej jeżdżą na półsprzęgle). Moje story to potwierdza: pasek miał 130 kkm i jeździła nim kobieta i już było zjechane, a ja nim jeszcze 100kkm zrobiłem Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2009 mam teraz nową, ale mam wrażenie że stara tłumiła drgania na niskich obrotach dużo lepiej niż nowa - jazda 50km/h na 5 biegu na starej - i żadnych drgań, teraz - buda się trzęsie. Czy to możliwe że LUK tłumi dużo lepiej niż Sachs? KOLEGO !! wlasni TAK sie zarzyna sprzegla !! silnik !! miej Ty litosc dla swojej maszyny !! Czy "luzy" oznaczają że dwumasa się kończy? Można wewnętrzny talerz lekko pokręcić w prawo i w lewo, kończy się sprężystym oporze. Czy może przedwcześnie wyskoczyłem z kasy? Objawy prawidlowe...2mas umieral (zalezy jak wielki byl ten luz) maly-stan przedzawalowy, duzy-zgon. Tak czy siak dobrze, ze wymieniles, bo bys za chwilke wyciagal znow skrzynie i zmienial 2mas. ...miej Ty czlowieku litosc i jezdzij na nizszych biegach !! przy 50km/h !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 11 Maja 2009 Pedał sprzęgła chodzi tak leciutko, że w pierwszej chwili myślałem że coś nie działa! Ale przy pierwszej próbie ruszenia jak zgasiłem silnik (tak nisko bierze!) wiedziałem że działa i to jak!. Dla tych co się ciągle zastanawiają czy zmienić - zmienić komplet i się cieszyć życiem. ciesz się ciesz... za dwa-trzy dni (w zalezności ile jeździsz), wszystko wróci do normy i sprzęgło znów będzie brało przy samej górze ---------- Post added at 09:02 ---------- Previous post was at 08:58 ---------- KOLEGO !! wlasni TAK sie zarzyna sprzegla !! silnik !! miej Ty litosc dla swojej maszyny !! widzisz cooler, nawet posiadacze diesela Ci mówią, że tak się nie robi 1300RPM na V biegu to... miał prawo zadrżeć z bólu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #4 Napisano 11 Maja 2009 nie no z tym ze za pare dni zacznie znów brać wysoko to przesada. fakt jak się to wszystko trochę dotrze to będzie minimalnie wyżej brać ale to bez porównania do tego jak się ślizgało. pedał chodzi leciuśko tak jak u mnie też chodził ale i to po pewnym czasie się zmieni jednak różnicy się nie poczuje zbytnio i miej kolego litości dla swojej maszyny bo jadąc 50 na godzine przy piątym biegu to naprawde jest masakra...dwumasa tam zalicza zgona w takich chwilach. trzeba troszkę żwawiej bujać furą to będzie dłużej służyła a tak to CI tylko turbina sadzą zarośnie i tyle;-);-P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #5 Napisano 12 Maja 2009 No nie mówię że tak cały czas jeżdżę, tylko testowałem jakość tłumienia drgań do tego co miałem poprzednio - jak inaczej sprawdzić komfort tłumienia przez dwumasę? Szkoda że się podniesie, nowe paski mają tak nisko sprzęgło zdaje się przez cały czas... Jeżeli mówicie że dobrze że zmieniłem dwumasę to OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #6 Napisano 12 Maja 2009 Podniesie się, podniesie. Doświadczenia użytkowników na to wskazują. Moje również - po niecałych 3 tygodniach sprzęgło zaczęło działać jak stare Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach