Skocz do zawartości
Himen

Twardniejący hamulec w czasie jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wydaje mi się że mój problem to błahostka ale kompletnie nie mam pojęcia co to jest. Wczoraj byłem u blacharza który kleił mi całą ścianę grodziową bo w wyniku lipnej przekładki z anglika moje auto bardziej przypominało basen przez ostatnie kilka miesięcy, ale do rzeczy. Gdy odbierałem samochód stwierdziłem że mam twardy pedał hamulca czyli na moje oko serwo nie pracowało. Po podniesieniu maski usłyszałem koło akumulatora syczenie powietrza (takie jak z kompresora) Okazało się że faktycznie Panowie Majstrzy podczas testów odłączyli taki przewód który znajduje się koło akumulatora i wchodzi do silnika, i zapomnieli go podpiąć. Po podpięciu faktycznie hamulec zrobił się miękki ale gdy zaczałem jechać i z prędkości 120 kmh zrzuciłem samochód na luz przy hamowaniu pulsacyjnym hamulec zaczął twardnieć i za czwartym razem po prostu hamulca nie było. po wrzuceniu na bieg hamulec znowu zmiękł, ale na luzie cały czas twardnieje tak jak przy zgaszonym silniku, a przecież nie powinno tak być.

 

POMÓŻCIE, nie znam się na tym ale może oni do tego przewodu nalała się woda, a może te hamulce są zapowietrzone, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się :) dzieki z góry za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wkładał łapy tam gdzie nie powinien.Trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy.Poczytaj na forum jak to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy.Poczytaj na forum jak to zrobić.

A co ma wspólnego zapowietrzony układ z zanikającym hamulcem? Przecież kolega Himen wyraźnie napisał ze hamulec zanika, co wskazuje na niewydolność/ nieszczelność podciśnienia. Zapowietrzony hamulec w miarę pompowania pedałem zaczyna hamować dobrze, wiec ja bym szukał problemu w uszkodzonych wężach podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie zbiera Ci się (a pisałeś że miałeś basem) woda na podszybiu którą servo może się "zaciągać". Objaw nasila się w deszczowe dni? Oczywiście układ podciśnienia koniecznie do rewizji, może też już padać samo servo.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież kolega Himen wyraźnie napisał ze hamulec zanika, co wskazuje na niewydolność/ nieszczelność podciśnienia. Zapowietrzony hamulec w miarę pompowania pedałem zaczyna hamować dobrze, wiec ja bym szukał problemu w uszkodzonych wężach podciśnienia.

aha czyli może też być taka opcja że po prostu Majster źle połączył ten wąż o którym pisałem ??

Oczywiście układ podciśnienia koniecznie do rewizji, może też już padać samo servo.

do tej pory hamował bardzo dobrze i żadnych problemów nie było

 

Dziękuję wam za dotychczasowe opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze luźna rurka wychodząca z waku pompy, i teraz przepuszcza podciśnienie (częsta usterka w tych silnikach) być może ruszona przy rozłączaniu węży podciśnienia przez machaniorów, być może to tylko zbieg okoliczności że akurat teraz to padło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje cisnienia. Było to juz opisywane na forum. Jesli masz twardy hamulec wystarczy dac gazu i jest ok. Pompa wtedy wydajniej pracuje i wszystko działa prawidłowo. Poszukaj na forum...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli masz twardy hamulec wystarczy dac gazu i jest ok. Pompa wtedy wydajniej pracuje i wszystko działa prawidłowo. Poszukaj na forum...

Michał tylko tak nie powinno być. W razie awaryjnego hamowania hamulce muszą być a nie zastanawiać się czy dodać gazu czy hamować. Dawid miałem podobny problem, serwo było suche a nie hamował (twardniał pedał). U mnie przewody podciśnienia łaczące się na ścianie grodziowej były luźne i samo włożenie ich na miejsce pomogło doraźnie. Musisz je dodatkowo uszczelnić, ja na ten plastikowy trzpień wchodzący do łącznika na ścianie grodziowej okręciłem taśmą i wąż wcisnąłem na miejsce i od kilku miesięcy zapomniałem co to brak hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przewody podciśnienia łaczące się na ścianie grodziowej były luźne i samo włożenie ich na miejsce pomogło doraźnie. Musisz je dodatkowo uszczelnić, ja na ten plastikowy trzpień wchodzący do łącznika na ścianie grodziowej okręciłem taśmą i wąż wcisnąłem na miejsce i od kilku miesięcy zapomniałem co to brak hamulca.

 

Chyba właśnie to będzie to bo tam akurat było rozłączane. Jak tylko będę miał sekundkę to zaraz to robię, myślę że to będzie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczny objaw a powodem było zaciąganie przez servo wody która sobie pluskała na podszybiu gdy miałem zatkane odpływy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A którędy to serwo miało niby zaciągać tą wodę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po podpięciu faktycznie hamulec zrobił się miękki ale gdy zaczałem jechać i z prędkości 120 kmh zrzuciłem samochód na luz przy hamowaniu pulsacyjnym hamulec zaczął twardnieć i za czwartym razem po prostu hamulca nie było. po wrzuceniu na bieg hamulec znowu zmiękł, ale na luzie cały czas twardnieje tak jak przy zgaszonym silniku, a przecież nie powinno tak być.
.Czy to nie są objawy zapowietrzenia hamulca?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacku ja wiem ze nie moze tak byc. Sugeruje koledze ze ma problem z podcisnieniem. Albo vaccum pompa albo jakies przecięte, rozłączone przewody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? byłem już u dwóch majstrów i obydwoje powiedzieli że tak ma być. jeden powiedział nawet że w Passatach serwo i pompa mają trochę wolniejszą reakcję i wmawia mi że po prostu teraz jestem za bardzo wyczulony po tym jak zobaczyłem odłączony przewód, i że tak naprawdę to cały czas tak było tylko że ja "debil" (w podtekście) nie zwracałem na to uwagi.

 

Do ciężkiej cholery pytam się teraz retorycznie. Czy mój Passat jest gorszy od służbowej Pandy którą codziennie śmigam do pracy?? tam takiego problemu nie ma. A majster na to: no widocznie Panda jest lepsza.

 

U mnie przewody podciśnienia łaczące się na ścianie grodziowej były luźne i samo włożenie ich na miejsce pomogło doraźnie. Musisz je dodatkowo uszczelnić, ja na ten plastikowy trzpień wchodzący do łącznika na ścianie grodziowej okręciłem taśmą i wąż wcisnąłem na miejsce i od kilku miesięcy zapomniałem co to brak hamulca.

 

Niestety Jacku ale ten myk nie pomógł i teraz to chyba pozostaje mi składać ręce do boga i modlić się o rozum dla łowickich mechaników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeden powiedział nawet że w Passatach serwo i pompa mają trochę wolniejszą reakcję i wmawia mi że po prostu teraz jestem za bardzo wyczulony

A świstak siedział i zawijał je w te sreberka. Czyli jak jedziesz Passatem i masz sytuacje awaryjnego hamowania to musisz napisać SMS do pompy żeby pod pompowała trochę podciśnienia bo musisz awaryjnie wyhamować. On po prostu nie wiedział co ma robić i Cie zbył. Zgodzę się tylko z tym ze jak odpalisz silnik to może nie być podciśnienia w układzie zaraz po odpaleniu.

A sprawdzałeś czy ten przewód co idzie od silnika do ściany grodziowej nie rusza się przypadkiem przy silniku?

Czy to nie są objawy zapowietrzenia hamulca?.

Nie, to jest objaw braku podciśnienia.

A objaw zapowietrzenia napisałem już wcześniej, tylko nie czytałeś dokładnie. ;)

Zapowietrzony hamulec w miarę pompowania pedałem zaczyna hamować dobrze,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przewody w porządku to tak jak GURAL pisze przewód przy pompie podciśnieniowej może być luźny i zaciągać lewe powietrze albo woda w serwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo woda w serwie.

 

...a mozna wodę z serwa usunąć???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można - trzeba wyjąć kruciec plastikowy kątowy - opisywałem kiedyś jak to zrobić żeby go nie połamać i sie zbytnio nie namęczyć ... potem zapakować strzykawe z rurką i wyciągać wodę - można jeszcze później wystawić na słońce potem niech schnie przez ten otworek ..

ktoś pisał jeszcze, że woda może się dostać na drugą strone membrany - wtedy demontaż serwa - u mnie nie było to konieczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Walczę z tym problemem już drugi miesiąc. Opanowałem go częściowo - tzn znalazłem jedno miejsce utraty podcisnienia - luźny przewód na króćcu pompy vacum. Pomogła wymiana opaski. Efekt mam taki że pedał hamulca zaczyna twardnieć dopiero po 4-5-tym naciśnięciu. Wcześniej była tragedia. "Róśł" od razu. To że ucieka mi nadal podciśnienie jest pewne na 100% bo w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach gdzieś na wysokości grodzi słyszę minimalne syczenie tylko za cholerę nie mogę znaleźć gdzie. Muszę zlokalizować tą nieszczelność. Pytanie do kolegi Wolfik - jak wyjąć bezpiecznie króciec z serva. Gdzie jest zawór zwrotny. Nie mogę znaleźć na Forum Twojego opisu demontażu. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie wrocilem od emchanika identyczny problem... pulsacyjne hamowanie i hamulec jak kamień. Odłączył wąż prowadzący od pompy podcisnienia przykłada palec a cisnieni prawie nie ma. Mowi jedz zapytaj w sklepie o pompe podcisnienia a tu pan w sklpeie mowi " musze pana zasmucic zamiennikow nie ma a nowa kosztuje 970zł ... :/:/ ide sie najeb...c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności