Skocz do zawartości
Gość leloman

Wysokie sprzęgło w świeżo zakupionym passacie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość leloman

Witam forumowiczów, na dzieńdobry przejżałem forum wcześniej i podobne tematy były poruszane, i większość z was twierdziła że jak sprzęgło wysoko łapie to znaczy że zużyte i trzeba wymienic lub do renowacji. dziś zakupiłem passata B5 99 r 1.9 TdI I podczas jazdy zauważyłem że żeczywiście sprżegło łapie oprzy samej góże. Jest to wersja Syncro i pośrednik twierdził że z uwagi na przewody hydrauliczne tak właśnie ma być i to kwestia przywyczajenia. jest to wersja 81Kw (110Km) raczej nie czułem żeby się ślizgało, lecz prawda jest że na autach sie nie znam. Waszym zdaniem może być to do wymiany? Znajomy mi mówił że czasami sie odpowietrza płyn hydraulioczny i wtedy pomaga. Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak daję się komuś zaufanemu przejechać moim TDI to mówią, że dziwne mam sprzęgło, że wysoko bierze itp. 10kkm temu wymieniłem sprzęgło, bo zaczynało się ślizgać i myślę, że dalej łapie stosunkowo wysoko - póki się nie ślizga to bym nie ruszał. Możesz przeprowadzić mały test - zaciągnij ręczny, wrzuć 5 bieg i powoli puszczaj sprzęgło, jeśli je puścisz a samochód nie zgaśnie to jest źle, u mnie przed wymianą do całkowitego puszczenia sprzęgła miałem 2-3mm i silnik gasł. Tyle z moich obserwacji. Niech wypowiedzą się właściciele 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w każdym b5, którym jeździłem sprzęgło łapalo w tym samym miejscu - pod sam koniec...

 

...po wymianie zjechanej do nitów tarczy na nową, też łapie przy samej górze. Po wymianie tarczy na grubszą od seryjnej - też łapie na samej górze ;) zużycia tarczy nie ocenisz tym "gdzie łapie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leloman

To już bżmi lepiej. Po prostu nie chce jechać z tym do mechanika, ponieważ w mojej okolicy to jest tak mniej więcej że gdzie nie pójdziesz to cie oszukają. Wiem to na swoim przykładzie z poprzedniego auta, ze jakakolwiek pierdólka kończyła sie na wymianach części i niebotycznych pieniądzach. Jestem ze śląska z powiatu cieszyńskiego, i tu mechanicy sie tak wycwanili ze jak coś nie działa to od razu wymienią, i w przypadku gdy ktoś prawie sie nie zna to zawsze go oszukaja. Takie jest moje i nie tylko moje zdanie.

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie dawno wymieniłem sprzęgło i dwumasa i sprzęgło nadal bierze tak jak brało przy jedzie jak położę nogę to z samej góry ale na światłach prawie przy samym dole w aso powiedzieli ze jest ok kolega ma tak samo wiec sprzęgło hydrauliczne chyba takie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w każdym aucie jakim miałem możliwośc jeźdźic ze sprzęgłem hydraulicznym brało wysoko. Chyba taki urok.Też się zdziwiłem jak kupiłem paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
większość z was twierdziła że jak sprzęgło wysoko łapie to znaczy że zużyte i trzeba wymienic lub do renowacji
sprzęgło to się robi jak się ślizga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leloman

oki dzienki chłopaki, narazie tylko raz nim wczoraj jeździłem i czekam na wszystkie formalności zeby go wziąsć i jeździć, jak co sie bedzie psuło, to bede pisał:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to u mnie troszke inaczej...sprzeglo bralo na samej gorze

az noga bolała jak sie po mieście jezdziło a dodatkowo chodziło cięzko

po wymianie bierze tak gdzies na 1/3 wysokości więc jestem zadowolony;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leloman

no to juz sam niewiem, zresztą zobaczymy jak będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wymianie bierze tak gdzies na 1/3 wysokości więc jestem zadowolony

 

przyjdź tu za tydzień i powiedz czy nadal jest tak, jak mówisz :) Po ostatniej wymianie miałem tak, że był problem z wbiciem biegu - wydawało się jakby pedał był za krótki, ale wbiłem, wyjechałem na ulicę i przez jakieś 100 km od wymiany łapało od samej podłogi. Kolejne 500km łapało z 1/3 wysokości, a po pierwszym gwałtownym "zerwaniu" sprzęgła przy zmianie biegu - wróciło do łapania na samej górze... myślałem, że coś się rozsypało :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi

Marek ja zauwazylem podobne objawy po dwoch wymianach kompletnych sprzegiel na przestrzeni roku od zakupu fury, drugi raz z dwumasa i skrzynia, bo sie slizgnelo, dostalo strzala i jedynka poleciala, ot co chyba taka natura tego zjawiska w pasztetach i juz, jedno wiem, przy mojej jezdzie dwa komplety na rok srednio wychodza, zaczalem sie przyzwyczajac ;)

 

edit:

 

jeszcze sie nie slizga ale juz bierze na samym koncu (chociaz z wrzucaniem biegow nie ma problemow), licze juz dni i godziny do kolejnej prewencyjnej wymiany ale to za 4k jak dobije do 200k i zrobie przy okazxji rozrzad (btw niby norma co 120k, ale jakos tak wole wczesniej, niz pozniej zalowac)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...to wtedy oddaj tarczę z dociskiem do radzikowskiego. Za 250 zł masz nowe okładziny od sachsa sport i przetoczony docisk. W kieszeni zostaje jakieś 2600 zł jakbyś chciał kupować nowego sachsa... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chelmi

jesli mowimy o wymianie z dwumasa, dwumase wymienilem ostatnio bo sie rozleciala razem z jedynka, teraz sadze, ze wystarczy kompletne sprzeglo a to juz nie az taka duza kasa, zobaczymy, jak rozbierzemy ;)

 

tak 3 inaczej wracajac do sedna sprawy, nie znam b5/b5fl'a, w ktorym sprzeglo nie braloby wysoko, czy to traktor, czy benzyniak ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie brało nisko do momentu wymiany płynu hamulcowego oraz odpowietrzenia całego układu. Teraz bierze wysoko - pomijam fakt że chodzi bardzo twardo, co mi akurat b. odpowiada. Ślizgania u siebie prędko bym się nie spodziewał, nie ten kaliber mocy :D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem cos innego z kolei. U mnie chlyta juz od polowy albo i nizej. A drugi passat ktory jest w domu tak jak mowicie... dosyc wysoko.

 

Jak mi to ktos wytlumaczy jezeli nie roznica w zuzyciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystko zależy od kondycji i modelu pompy wspomagania skoro nowa tarcza i potwornie mocna sprężyna sprawia, że sprzęgło bierze tak samo wysoko, jak w przypadku seryjnej, zajeżdżonej tarczy z dociskiem na słabiutkiej sprężynie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi jak najlepiej sprawdzic stan sprzegla ????

 

myslalem ze jak bierze wysoko to juz kibel, ale z tego wy tu piszecie nie reguła, przynajmniej w paskach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co kombinować. Jak się nie ślizga i biegi wchodzą prwidłowo to zostaw. Ja jak wsiadłem z bojego AFN do wujka Peugeota 206 to myślałem że urwałem coś wciskajac sprzegło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inny problem, mianowicie w Pasku 1.8 T 20V Syncro bardzo wysoko bierze sprzęgło, jednak normalnie wchodzą biegi, nie szarpie, nie ślizga się. Myślę nad wymianą, ale z tego co widzę - nie reguła. Poradźcie coś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności