kokos363 Zgłoś #1 Napisano 8 Marca 2009 Witam, kupilem Passata i jest w nim uszkodzony szyberdach (elektryczny), poprzednia właścicielka powiedziala ze otworzyla go na mrozie. Sprawa wygląda tak ze jezeli wciskam przycisk żeby go otworzyc to slychac ze silniczek pracuje a szyberdach wogóle nie reaguje. Co może być uszkodzone? Na szrocie kupilem jakis szyberdach wiec czesci bede mial. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 8 Marca 2009 Prowadnice/zapadki padly. Wymien caly. Szyber pasuje od B3/4, corrado, T4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killerek Zgłoś #3 Napisano 8 Marca 2009 Witam podepnę sie pod temat.Problem podobny do poprzednika tyle tylko ze u mnie sie uchyla,a nie chce się chować w dachu.Stało to sie nagle.Podczas przyciskania przycisku słychać prztykanie.Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin724 Zgłoś #4 Napisano 8 Marca 2009 (edytowane) Instrukcja jest do B-3, myśle że w B-4 też będzie podobnie Kolejność postępowania przy naprawie szyberdachu 1.Wygospodarować dwa dni wolne od przebiegu samochodu (najlepiej sob. i niedz.) 2.Przygotowac dwa wiadra cierpliwości i zgrzewke piwa . 3.Demontujemy podsufitkę ( bez tego ani rusz). 4.Ściągamy plastikowe osłony boczne słupków wzdłuż przedniej szyby (jedna śrubka za zaślepką reszta na zaczepach....trzeba mocno szarpnąc.....wyskoczą) 5.Następna czynność to usunięcie uchwytów do regulacji wysokości pasów (trzeba energicznie za nie pociągnąć a wyskoczą.......gwarantuję) i odkręcenie przelotki pasa. 6.Ściągamy górną część plastików na słupkach środkowych. 7.Kolejne plastiki znad drzwi przednich (uwaga nad prawymi trzeba odkręcić uchwyt pasażera ,o ile pamiętam to chyba na końcach są przykręcone..... będzie to widoczne po wykonaniu ......patrz pkt.6). 8.Plastiki znad tylnych drzwi podobnie jak w pkt. 7. 9.Połowe roboty z podsufitką mamy za sobą , następne oporne plastiki to te znad szyb bocznych bagażnika (śruby za zaślepkami + uchwyty)........tutaj jest trochę gimnastyki, ale cóż to dla nas amatorów starych samochodów. 10.Pozostała już tylko ta listwa z tylu nad sklepieniem bagażnika......... ciągniemy ją w dół trzymając w części środkowej (wygnie sie jak łuk, ale się nie złamie.....gwarantuję, i wyskoczy). 11.Wyciągamy ośw.bagażnika, odkręcamy oświetlenie kabiny (przód) ściągamy uszczelkę (tę wokół tapicerowanej części szyberdachu....nie jest klejona), oraz odkręcamy silniczek szyberdachu (najlepiej w pozycji uchylonego szyberdachu) i osłony przeciwsłoneczne. 12.Delikatnie wyciągamy podsufitkę przez tylne drzwi bagażnika ( uwaga!! podsufitka czasami może byc przyklejona w górnej środkowej częsci przedniej szyby.......wtedy skalpel, albo inne ostre narzędzie). Jeżeli wszystko poszło ok. to mamy podsufitkę obok samochodu (nie przenosić w pozycji "na płasko" bo się złamie). 13.Chwila przerwy i nowa zgrzewka piwa. 14.Prosimy żonę, albo bliską znajomą , aby zajęła sie podsufitką (najlepiej przy pomocy płynu do mycia naczyń i kawałka starej nylonowej firanki, albo innego chemicznego świństwa (Uwaga, żeby po niej nie chodziła.....to nie dywan!!!!). 15.Zabieramy sie za sprawce tego całego zamieszania. 16.Ściągamy cztery wężyki odprowadzające wode ( na rogach prowadnic.... bez obawy - nie są klejone). 17.Odkręcamy wszystkie śruby (dwie tylko popuszczamy....żeby nam ten cały szyber na łeb nie spadł) mocujące cały stelaż i jedną ręką podtrzymując odkręcamy dwie ostatnie śruby (mile widziana pomoc osób trzecich). 18.Wyciągamy całe to ustrojstwo delikatnie przez szeroko otwarte drzwi pasażera, uważając, żeby przy okazji nie wyjąć kawałka elementu tapicerki fotela lub innej części przedziału kierowcy . 19.Jesteśmy gdzieś w 3/5 drogi. 20.Wyciągamy dolną część szyberdachu ( tą z tapicerką) pociągając energicznie w kierunku tyłu prowadnic (wyskoczy z zaczepów). 21.Przekazujemy ten element bliskiej nam osobie w celu wiadomym......patrz pkt.14. 22.Odkręcamy cztery śrubki mocujące właściwą metalową część szyberdachu od mechanizmu podnoszenia (dobrze jest zaznaczyć farbą ich pozycję w otworach fasolkowych.....unikniemy w ten sposób zabawy z pozycjonowaniem szybra podczas zakładania). 23.Wyjmujemy tylne plastikowe zaślepki z prowadnic i wyciągamy linki (ślimaki) razem z przytwierdzonym do nich mechanizmem podnoszenia i przesuwu (idą opornie) ......ale bez obawy nic się nie rozsypie. 24.Zalecam zostawienie tymczasowo tej sprawnej strony mechanizmu na swoim miejscu, żebysmy wiedzieli jak poukładać to co wisi na ślimaku po jego wyjęciu z prowadnicy podczas składania. 25.Po wykonaniu zabiegu reanimacji oczyszczamy wszystkie mechanizmy i prowadnice z tego co kiedyś było smarem i smarujemy delikatnie wazeliną techniczną. 26.Następnie składamy wszystko w kolejności odwrotnej ( i właśnie na to potrzebny jest drugi dzień i kolejna zgrzewka piwa). 27.POWODZENIA !!! Edytowane 8 Marca 2009 przez martin724 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2009 Tak jak piszesz. Mnie z kumplem cala operacja zajela 4 godz. Passat B3 kombi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #6 Napisano 9 Marca 2009 a moze ktos owiedziec jak otworzyc szyberdach nie rozkręcając go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #7 Napisano 9 Marca 2009 (edytowane) W B3 można odsuniąć tą "zamszową osłonę" do tyłu i wtedy masz dostęp do gołej blachy, po bokach są śrubki na torx (lub splin już nie pamiętam) bierzesz elastyczną przedłużkę i odkręcasz. Można też otwierając z przycisku szyber pomóc śrubokrętem lub czymś cienkim przesuwać suwaki do tyłu. Ja tak robiłem jak chciałem zamknąć. Jak padnie silniczek to pod osłoną silniczka jest miejsce na kluczyk kręcąc nim zamykasz/otwierasz. ale tobie jak mówisz silniczek kręci więc pewnie kręcąc tą korbką nic nie zdziałasz. PS Jak byś miał cały ten suwak(u mnie pękł) co chodzi w lewej szynie to z ochotą bym odkupił od ciebie ten uszkodzony szyber. Edytowane 9 Marca 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kokos363 Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2009 Dzisiaj odkręciłem samą szybe i zauwazylem ze ułamały sie takie elementy które ciagna częsć ktory wchodzi w taka jakby blaszke pionową w ktorej sa wyfrezowane kanałki i ona odpowiada za podnoszenie/opuszczanie szyberdachu. Jezeli bedzie cieplo rozbiore całośc i spróbuje przyspawac to co sie ulamalo lub przeloze z innego szyberdachu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2009 Spawać chyba się tego nie da, jakiś szajs metal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2009 Samo smarowanie nic nie da. Spójrzcie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28633. Temat często wałkowany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 10 Marca 2009 Samo smarowanie nic nie da. Spójrzcie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28633. Temat często wałkowany... Not Found Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 11 Marca 2009 Not Found Jak skopiujesz link i wkleisz do paska adresu przeglądarki to link działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 12 Marca 2009 Faktycznie, bangla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach