Skocz do zawartości
Gość fufuta

Dziwne zachowanie akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fufuta

Witam

 

Z racji pierwszego postu witam wszystkich.

 

Od niedawna jestem posiadaczem B5 3B ( 1.9 TDI 85 KW ) , niestety moja przygoda z nim zaczęła się od porażki . Z niechęcią użyczyłem auta znajomemu , podczas podróży miał problemy z uruchomieniem - więc wspomógł się kablami ( i w tym momencie nie jestem pewien czy bieguny nie zostały pomylone ) i od tego momentu pojawiły się jaja . Dodam jeszcze , że w aucie zainstalowany jest drugi ( dokładany ) alarm podłączony do centralnego z osobnym pilotem . Otóż po włożeniu kluczyka do stacyjki i obróceniu w poł. ON - klimatronic rozświetla się wszystkimi możliwymi diodami , zaświeca się i nie gaśnie lampka kontroli trakcji , a po przekręceniu kluczyka w położenie ZAPŁON - wszystko gaśnie po czym powraca do poprzednich wskazań . Dodam , że przy próbie ładowania akumulatora prostownik nie wskazywał żadnego poboru prądu , a po ok. 30 min. bimetal wewnątrz rozłączył go całkowicie . Napięcie aku bez obciążenia - 11.9 V . I tu nasuwa się moje pytanie : czy istnieje możliwość , że w trakcie uruchamiania auta i omylnego podłączenia " klem " został uszkodzony któryś z podzespołów co powoduje zwarcie instalacji i taką sytuację ? Nie mierzyłem poboru prądu z samego akumulatora ( pogoda przeszkodziła ) , próby podpięcia pod VAG-a też nie dały rezultatu - brak napięcia ( ledwo co domknąłem okna przed deszczem ;/ ). Proszę o jakieś sugestie , z góry Dziękuję

Edytowane przez fufuta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdż wszystkie bezpieczniki i przekaźniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie musiał odwrotnie podłączać, wystarczy że aku był mocno rozładowany i dostał napięcie z innego aku, i mógł takiego prądu nie przeżyć - płytki wygięły się od temperatury spowodowanej dużym przepływem prądu.

 

Najlepiej byłoby naładować akumulator odpięty od auta - radio pewnie poprosi później o kod - i wtedy się dowiesz. Jak nie da się ładować znaczy cosik w aucie poszło, a jak się nie da, to już wiadomo.

 

Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klimatronik się świeci cały, bo jest bład w układzie - po 15 sekundach wraca do normalnego trybu wyświetlania. A co do AKU, to jeśli pomyliłeś bieguny, to mogło się zrobić zwarcie na celach w AKU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
radio pewnie poprosi później o kod

 

nie poprosi, będzie działać normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, nie poprossi o kod jesli jest fabrycznie zamontowane. VAG nic nie pokazal ? pytanie dlaczego podlaczali drugi akku, bo wcale nie musial slabo krecic zeby nie odpalic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności