Gość fufuta Zgłoś #1 Napisano 6 Marca 2009 (edytowane) Witam Z racji pierwszego postu witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem B5 3B ( 1.9 TDI 85 KW ) , niestety moja przygoda z nim zaczęła się od porażki . Z niechęcią użyczyłem auta znajomemu , podczas podróży miał problemy z uruchomieniem - więc wspomógł się kablami ( i w tym momencie nie jestem pewien czy bieguny nie zostały pomylone ) i od tego momentu pojawiły się jaja . Dodam jeszcze , że w aucie zainstalowany jest drugi ( dokładany ) alarm podłączony do centralnego z osobnym pilotem . Otóż po włożeniu kluczyka do stacyjki i obróceniu w poł. ON - klimatronic rozświetla się wszystkimi możliwymi diodami , zaświeca się i nie gaśnie lampka kontroli trakcji , a po przekręceniu kluczyka w położenie ZAPŁON - wszystko gaśnie po czym powraca do poprzednich wskazań . Dodam , że przy próbie ładowania akumulatora prostownik nie wskazywał żadnego poboru prądu , a po ok. 30 min. bimetal wewnątrz rozłączył go całkowicie . Napięcie aku bez obciążenia - 11.9 V . I tu nasuwa się moje pytanie : czy istnieje możliwość , że w trakcie uruchamiania auta i omylnego podłączenia " klem " został uszkodzony któryś z podzespołów co powoduje zwarcie instalacji i taką sytuację ? Nie mierzyłem poboru prądu z samego akumulatora ( pogoda przeszkodziła ) , próby podpięcia pod VAG-a też nie dały rezultatu - brak napięcia ( ledwo co domknąłem okna przed deszczem ;/ ). Proszę o jakieś sugestie , z góry Dziękuję Edytowane 7 Marca 2009 przez fufuta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QTELA Zgłoś #2 Napisano 6 Marca 2009 sprawdż wszystkie bezpieczniki i przekaźniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #3 Napisano 6 Marca 2009 Kolega nie musiał odwrotnie podłączać, wystarczy że aku był mocno rozładowany i dostał napięcie z innego aku, i mógł takiego prądu nie przeżyć - płytki wygięły się od temperatury spowodowanej dużym przepływem prądu. Najlepiej byłoby naładować akumulator odpięty od auta - radio pewnie poprosi później o kod - i wtedy się dowiesz. Jak nie da się ładować znaczy cosik w aucie poszło, a jak się nie da, to już wiadomo. Powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2009 Klimatronik się świeci cały, bo jest bład w układzie - po 15 sekundach wraca do normalnego trybu wyświetlania. A co do AKU, to jeśli pomyliłeś bieguny, to mogło się zrobić zwarcie na celach w AKU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2009 radio pewnie poprosi później o kod nie poprosi, będzie działać normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2009 Dokladnie, nie poprossi o kod jesli jest fabrycznie zamontowane. VAG nic nie pokazal ? pytanie dlaczego podlaczali drugi akku, bo wcale nie musial slabo krecic zeby nie odpalic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach