Skocz do zawartości
Rafipro

Światło i alarm B5 Kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym się przywitać. :)

 

Mam następujący problem z moim passatem, podczas jazdy zapala sie światło w kabinie i gasnie. Dzieje sie tak sporadycznie ale zdarza sie. W sumie mi to nie przeszkadzało bo wystarczylo przesunac na srodek i było spoko.

Teraz dzieje sie tak, ze jak zalącze alarm to po jakims czasie zaczyna wyc syrena i pali sie swiatło w kabinie.

Posiedzialem sobie w srodku i wyłaczyłem czujniki ruchu, słychać jakis przekaznik i zapala sie światło w wyniku tego dostaje jakiś impuls na alarm i wyje.

Sprawdziłem komfort i kable - sucho i nie poprzecierane.

Myśle ze to moze ktoreś drzwi albo tylnia klapa, ale jak mam zdjagnozować które to drzwi ?? Trzaskałem wszystkimi i **** teraz sie pali caly czas i sygnalizyje niezamkniety samochod.

Wynikiem tego samochod stoii bez alarmu bo by sasiedzi kur.......icy dostali.(Strzezony parking):D

Czy trzeba rozbierać drzwi zeby dostac sie do zamka(chodzi o ten czujnik)?

Jak tak to które drzwi ? przeciez nie bede rozbierał wszystkich po koleji.

A może tylna klapa?

Kiedyś kumpel miał tak ze raz mu sie palilo swiatło a raz nie ruszał wiazka od stacyjki i pomogło.

 

Sam juz nie wiem co to moze być, moze miał ktoś podobny problem to byłbym wdzieczny za podpowiedz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na wstępie chciałbym się przywitać.

 

Hej witam :)

Problem który opisujesz był przerabiany kilka set razy na tym forum.

Użyj opcji szukaj na forum .....

 

jeśli nic nie znajdziesz to opisze Ci ten problem :)

podpowiem Ci , szukaj " zimę luty w zamku " " mikro styk "

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834

Tu masz wszytko opisane co masz zrobić :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwo sprawdzić które to drzwi - otwórz wszystkie drzwi, weź gruby śrubokręt lub pręt i zamknij ręcznie rygle w zamkach, tak jak się zamykają gdy zamykasz drzwi. W jednych drzwiach nie zgaśnie ci lampka w progu - tam masz uszkodzoną krańcówkę.

Reszta to już tak jak klema6 napisał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod kompa i pokaże Ci który zamek padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłącz pod kompa i pokaże Ci który zamek padł.

Pewnie nie ma kompa. Gdyby miał to by nie pytał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobny problem. U mnie kiedy zamykałem samochód odrazu dyskoteka .... Ale mniej wiecej wiedziałem które to drzwi bo mi się nie paliła lampka w progu. Co trzeba było zrobić : flaszka znajomemu, rozebrać drzwi wyjąć zamek i w zamku jest taki mały jak by guziczek zapomniałem jak to się nazywa może ktoś dopisze jak przeczyta. Trzeba było kupić jakiś używany więc kupiliśmy i z 2 złożyliśmy 1 bo za używany zamek krzykneli nam 100zł a cześć chyba z opla za 10 zł . Udało się złożyć potem był mały problem ponieważ bardzo trzeba uważać żeby zamek się nie przesunoł i drzwi się zamkneły a już sie nie chciały otworzyć .... Proponuje z 10 razy zamknąć i otworzyć je bez trzaskania drzwiami ( śrubkowkrętem zatrzasnąć )no i potem skręcanie itd. NApewno będzie potrzebne zestaw kluczy żeby szybe odkręcić nie pamiętam jaka śruba .... Klucze Torxy i jeszcze jeden taki specjalny wygląda jak torx ale ma więcej ramion żeby odkręcić zamek to są 2 śruby zobaczysz je na boku drzwi aaaa i najważniejsze dużooo czasu i jeszcze wiecej cierpliwości. Nam zajeło to ..... 7-8 h Pozdrawiam i powodzenia Ps. Do rozebrania drzwi polecam http://www.taligentx.com/passat/images/photo.php?photo=344&u=26|0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy Rambo. Gdybyś jeszcze raz musiał rozbierać drzwi to zajrzyj do działu "warsztat".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzieliśmy z laptopem przy drzwiach i tak wszystkiego nie było ... Ani w książce sam naprawiam ani tutaj ..... A z całą pewnością nie było nigdzie o tym że skręcając zamek potrafi się przesunąć o pare mm i zamek sie zatrzaskuje a nie otwiera ....... Dowiedzieliśmy się o tym po trzaśnieciu drzwiami :P. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skręcając zamek potrafi się przesunąć o pare mm i zamek sie zatrzaskuje a nie otwiera .......

 

Rambo , nie chodzi o skręcanie samego zamka . Najważniejsza sprawa jest dobre umiejscowienie linki od klamki . Jeśli wsadzisz za płytko to nie będzie otwierał zamka a jeśli za bardzo ja naciągniesz :510: dzieje się to co opisałeś czyli zamek się zamyka ale go nie odblokujesz od środka ani klamka.

Jak ktoś to będzie składał nie zwróci szczególna uwagę czy dobrze mu działa klamka !!!

W przeciwnym razie zatrzaśniesz drzwi i ich nie odtworzy

 

Jak robiłem zamki to z przednik o dziwo nie miałem żadnych problemów, natomiast z tylnym walczyłem 4 godziny. rozbierałem zamek kilka razy. Na stole działa super po wsadzeniu do drzwi nie działał :mad: okazało się ze istotne jest poprawne wpięcie linki do klamki .

 

 

Tak przy okazji mam pytanie , wymieniałem zamek na nowy (fabrycznie nowy) ze strony pasażera z przodu i mam mały dylemat , chodzi o to ze zamek sam w sobie działa poprawnie (mechanicznie) centralny chodzi super ale ...

Nie świeci mi lampa u dołu drzwi i w środku kabiny , na vagu pokazuje mi ze są ciągle zamknięte drzwi. Miał ktoś taki przypadek ?

Mikro styki są w 100% sprawne , na lampkę w drzwiach daje napięcie 1,4 v a po otwarciu drzwi daje 1,7v a ma myc 12 v .

Ma ktoś pomysł co to może być ???

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązałem sam, lampka juz paliła sie cały czas i łatwo było zdjagnozowac gdzie jest problem.

Przyczyną tego całego zamiezania był mikrostk w kostce zamka tylnej klapy.

Mam lekko popsuty silniczek od tylnej wycieraczki, to znaczy jak spryskuje to czesc leci na szybe a reszta do srodka(jak sie zrobi cieplej to sie za to wezme).

Kostki pod tylna klapa były mokre i juz zarosły czyms zielonym.

Elegancko wszystko poczyscilem i teraz jestem znow szczesliwy.

Pozdrawiam i dzieki chlopaki za pomoc

Edytowane przez Rafipro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jednak sie nie rozwiazał. Po kilku dniach znowu mam problem, ale tym razem jestem juz pewny.

Diagnoza zamek w lewych tylnych drzwiach. Podpiołem komputer i pokazał tylne lewe drzwi, rozpiołem kostke od tych drzwi i swiatło gasnie. Miałem przetartą osłonke 3 kabli.

Oczywiście obizolowałem i nadal nic, wiec przyczyna jest w samym zamku. Do tego popsułem ten plastik co jest w słupku i trzyma tą gume w ktorej ida kable. Koszta nowego plastiku 10zł wiec nie jest zle.

Teraz mysle nad wymina zamka tylko czy uzywke czy nowy kupic?

Uzywka 100zł, nowy nie wiem, ale pewnie sporo.

A moze ktoś to naprawia? Tylko czy warto?

Mechanik powiedział ze to wada fabryczna i wiekszosc wv i skod tak ma, ze te zamki sie psuja.

Nawet jednemu facetowi zamontował osobne czujki otwarcia drzwi w słupku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności