Skocz do zawartości
TommyHH

temperatura, termostat, check engine

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem temat, bo mimo,że przeszukałem forum, nie znalazłem odpowiedzi dotyczacej mojego silnika. Jednostka 2.0 benzyna, 130 KM, 4 cylindry.Oznaczenie silnika ALT.Problem wygląda tak. Kupiłem samochód i jechałem nim do domu (jakieś 70 km). Zauważyłem, że wskaźnik temperatury jest nieruchomy. Dojechałem na miejsce i pojechałem na przegląd. Musiałem czekać kilka godzin. Zostawiłem samochód i powiedziałem mechanikowi o tym wskaźniku. Po kilku godzinach mechanik zadzwonił, że przegląd zrobiony. Po przybyciu na miejsce powiedział mi, że samochód stojąc z pracującym silnikiem osiągnął normalną temperaturę (90 C). Postawiłem więc na walnięty termostat (ciągle otwarty duży obieg i nie może osiągnąć temperatury w ruchu) ale nie umówiliśmy się na wymianę. Myślałem, że przy weekendzie zrobie to sam. W międzyczasie kolega wracający z Polski miał mi termostat przywieźć. Okazuje się, że w sklepie nie mogli znaleźć w swoim systemie silnika z takim oznaczeniem (mądra pani pytała czy to kombi jakby to miało znaczenie). W końcu zdecydowała jednak, że w tym silniku wymienia się jakiś "cały moduł" z termostatem. Cena 470 zł i na zamówienie za kilka dni. Całe szczęście,że nie mieli na stanie,bo by go kupił. Ja przyjrzałem się w dzień co i jak i okazuje się (jeśli dobrze zlokalizowałem), że nie mam jak dojść do termostatu (za alternatorem i pod kolektorem wydechu). Pojadę do mechanika i niech robi. Chodzi mi o to, że jeździłem 2 dni do pracy w spore (jak na UK) mrozy do minus 6 C. Komputer pokazywał mi średnie spalanie 2 razy wieksze niż powinno być. Wydaje się normalne, przy niedogrzanym silniku. Stwierdziłem, że nie bedę nim jeździł, zanim termostatu nie wymienię. Właśnie drugiego dnia podczas powrotu do domu zapaliła mi się od razu bez migania żółta kontrolka "check engine" czyli ta od emisji spalin. Samochód stoi i czeka na wizytę u mechanika a ja zauważyłem, że olej rozcieńczył się lekko benzyną. Co o tym sądzicie, czyli o wymianie jakiegoś całego podzespołu z termostatem w tym silniku i na co mogą wskazywać objawy.Czy wymiana termostatu to wszystko w tym przypadku? Widzę, że w Polsce popularne są diesle i nic pasującego do tego typu silnika nie mogłem na Forum znaleźć.Proszę o pomoc w określeniu co mu boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat jako sam występuje do tego silnika o numerze części 06B 121 111 G i kup taki najlepiej w serwisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat jako sam występuje do tego silnika o numerze części 06B 121 111 G i kup taki najlepiej w serwisie

 

tak to jest regulator układu chłodzenia... czyli wygląda że to cała część i kosztuje około 300 zł. Czyli Pani ze sklepu miała rację tylko trochę pomyliła się co do ceny.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci Dobry Człowieku. Pół kamienia z serca mi spadło. A czy mógłbyś mnie podnieść na duchu w temacie tego "check engine" i benzyny w oleju? Czy sprawa wróci do normy po wymianie termostatu i osiąganiu odpowiednich temperatur. Rozumiem to tak, że na odpowiednio dogrzanym silniku osiągnie on normalne spalanie i nie będzie nadmiaru paliwa dostarczanego do silnika przez komputer. Wtedy może lambda przestanie szaleć mam nadzieję.A może będę musiał wymienić też olej (szkoda, w książce serwisowej wpisana wymiana w październiku) Czy dobrze kombinuję ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli Pani ze sklepu miała rację tylko trochę pomyliła się co do ceny.

 

Regulator układu chłodzenia wg inżynierów VAG to po naszemu termostat. Co do ceny to pogrzebałem troche i etka mówi jakieś tam grosze czyli wychodził by sam termostat ale katalog intercarsu do tego silnika mówi o całej części i podaje cenę za verneta 669 pln. Wg nich występuje to tylko w silniku 2.0 ALT i w audi w 1.8 T :szok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak to jest regulator układu chłodzenia... czyli wygląda że to cała część i kosztuje około 300 zł. Czyli Pani ze sklepu miała rację tylko trochę pomyliła się co do ceny.:D

 

To znów jestem w kropce, bo znalazłem na necie serwis wysyłkowy (tu na miejscu w Anglii) i do tego modelu podaje mi termostat chyba jako pojedynczy element , bo cena tylko 11 funtów plus uszczelki za niecałe 2 funty. Czy ten moduł zatem jest rozbieralny? No i wg książki "Sam naprawiam VW Passat" niby wymienić można sam termostat - na pewno w 1.8 T

--- scalone ---

 

To za tę cenę chrzanię verneta. W golfie II wymieniałem sam termostat. Kupiłem verneta (innych nie było) i wiem z doświadczenia, że trzeba kupić przynajmniej 2, żeby 2 razy nie biegać do sklepu

Edytowane przez TommyHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak wybebeszyć i naocznie samemu się przekonać :D Są sprzeczne informacje chyba że ktoś kto go wymieniał coś napisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik już to zrobi a ja tylko zapłacę:(, ale napiszę jak będę wiedział. Ale pomóżcie, proszę w drugiej części pytania. Co z tym "check engine" i benzyną w oleju. Spać nie będę mógł...:632:

Edytowane przez TommyHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego, że do wymiany był termostat, to przy okazji czujnik temperatury i ... chłodnica. Była dziurawa i to nieźle. gdzieś przy króćcu, gdzie jest czujnik temperatury ciekło i nie wiem co spowodowało, że tak zżarło. Może Angole dodali jakiegoś dziegciu na uszczelnienie, a znając ich wiedzę i umiejętności nie było to nic wskazanego. Przy okazji - w tym modelu można wymienić sam termostat - koszt termostatu 12 funtów (tak jak w Polsce), czyli sam "grzybek" a nie jakiś "moduł".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji - w tym modelu można wymienić sam termostat - koszt termostatu 12 funtów (tak jak w Polsce), czyli sam "grzybek" a nie jakiś "moduł".

 

A nie mówiłem/pisałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzi w takiej "konserwie", tak jak namierzyłem (silnik ustawiony wzdłuż) za alternatorem i pod kolektorem wydechowym. Mechanik się wk... nieźle bo musiał kolektor demontować. Swoją drogą "świetne" położenie jak na taki dość awaryjny element :mad:. Może w niektórych sklepach i hurtowniach sprzedają już cały "bebech", żeby się nie bawić i zarobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość unionjack

Przepraszam, że wykopuję stary temat, ale silnik ALT jest beznadziejnie rzadki w samochodach ganiających po Polsce. Oczywiście mam i ja.

 

Pytanie dotyczy temperatury otwarcia termostatu. Normalnie ta temperatura wynosi od 87 do 90 st. C. Z tego jednak co czytam wychodzi, że ten termostat otwiera się przy 100 st. ... możliwe to?

 

Wolę wiedzieć przed wypatroszeniem połowy przedziału silnika, tak to ładnie zrobili. Ja akurat ujeżdżam Audi A6 z tym silnikiem, ale nikt nie wykazał się ani odrobiną myślenia więcej przy tej budzie niż przy Passacie.

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności