Skocz do zawartości
Gość Sherman997

Cieśnienie doładowania a rozerwany intercooler.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sherman997

Witam mam pytanko odnosnie turbiny w pasacie 1.9 tdi a mianowicie kupiłem go jakies 3 mesiace temu i ciagle denerwowało mni to ze zamiast słychac ładny gwizd turbiny to słyszałem jak u ciekało powietrze .Mylsalem ze moze intercooler dziuraw, wiec go wyciagnołem i co sie okazało jako tako był cały i nie widac na nim sladu udezenia. tylko nieszczelnosc jest w mijscu gdzie jest zaciskany z obudowa plastikowa (troche jest luzu i wyszła delikatnie gua na wierzch) zawiozłem to do naprawy. Iteraz moje zasadnicze pytanie czy turbina moze dawac za wyskokie cisnienie i w wyniku tego rozerwac intercooler ?? bo nie wiem czy to skrecic spowoterm i jezdzic czy szukac przyczyny tego rozerwania. a moze poprostu pasat tak ma i intercolery tam sie rozszczelniaja. A 2 pytanie jakie cisnienie powinna dawac turbina z tego co sie orientuje to do 1.5 atmosfery. I czy jak pojade do jakiegos mechanika z laptopem czy jest w stanie mi sprawdzic maxymalne cisnienie w jakie daje turbina w czasie jazdy. Mysle ze tak.POZDRAWIAM

Edytowane przez Sherman997

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do 1.5 atmosfery

 

przy takim cisnieniu twoje turbo wyleciałoby wydechem. 0.85 bara dmucha maks w 1z. zaloz tego icka i nie dramatyzuj. stary kibel to mial prawo sie rozszczelnic. kumaty mechanik oczywiscie w trakcie jazdy jest w stanie sprawdzic doladowanie na vagu. grupa 8 albo 11. nie pamietam dokladnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja spawdzałem w moim pasku kiedyś manometrem i przy rozpędzaniu na chwilę pokazał około 1.2bar - póżniej zawór upustowy opuścił ciśnienie do około 0,85 jak pisze kolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sherman997

a jednak jest jakis zawor upustowy. no moze zeczywiscie daje mniejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma zaworu upustowego dla ciśnienia w silniku dizla, a jedynie regulacja zaworem po stronie spalin... W ten sposób następuje regulacja pośrednio ciśnienia doładowania. Jeśli masz nieszczelność w dolocie, to turbina cały czas pracuje na najwyższych obrotach starając się uzyskać maksymalne ciśnienie doładowania (powietrze ucieka przez nieszczelność). Przy wciskaniu gazu następuje delikatny overboost (czyli przeładowanie) wynikający ze zwłoki układu regulacji ciśnienia, sterującego sztangą ograniczającą dopływ spalin do wirnika... uff... :) Nie powinno syczeć. Będzie za to gwizdać jak turbina się zacznie kończyć ;) (wibracje wirnika, wyrobione łożyskowanie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawił byś temat bo nie wiadomo o co w nim chodzi i pisał ciut gramatycznie o interpunkcji nie wspomnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sherman997

 

dziekuje za wyczerpującą odpowiedz :) założyłem i narazie jest ok :) mam nadzieje ze tak zostanie. I mam jeszcze jedno pytanko.Czyli z tego co kolego piszesz to jezeli turbina zaczyna głosno pracowac to oznacza jej nadchodzacy koniec tak ?? Pytam bo narzeczona ma golfika1.9tdi i turbina chodzi w miare cicho a sasiad ma ten sam samochod i ten sam silnik to turbina tak gwizda ze prawie silnika nie słychac. A przyspieszaja praktycznie tak samo.

 

jacu mysle ze teraz nie dam rady zedytowac tytułu wontku. jesli tak sie da to powiedz jak bo ja nie wiem :)przszukałem całe menu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy post > ...Edytuj > Zaawansowana Edycja > Tytuł

 

Co do głośności - ona tak ma... z wiekiem po prostu może zacząć hałasować i już ;) Wcale nie oznacza to że jutro czy za 5 minut padnie... Po prostu jest to urządzenie mechaniczne osiągające znaczne prędkości obrotowe. Jakiekolwiek niedoskonałości - czy to wynikające z wady produkcyjnej czy z eksploatacji - wpływają na hałas obracającego się wirnika i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś się orientuję czy intercooler z koncowką B od Passata B4 1.9 TDI 1Z z 1995roku będzie pasował bez żadnych przeróbek do B4 1.9 TDI 1Z z 1994roku( Icek końcówką A jest fabrycznie w nim)?

ewentualnie co trzeba zrobic zeby pasowal?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności