Gość ciekawski80 Zgłoś #1 Napisano 28 Września 2008 temat rozpoczął się bardzo niewinnie ale od poczatku. Kupiłem angola, nie bity jeżdżący bez problemów, przełozyłem jak bozia przykazała aby miał kierownicę po normalnej stronie i jeździł ok. Potem małe hocki klocki z silnikiem i zaczęło coś się dziać ze wspomaganiem a mianowicie zaczęło żężyć jakby nie było oleju. Płyn był a dźwięk był coraz berdziej wnerwiający poza tym przestawało działać. Pierwsza diagnoza - pompa. No to się ją wymieniło na nową, przy okazji płukanko, zmiana płynu - czyli klasyka - ale był płyn zasyfiony. Jakoś to działało ale nie do końca satysfakcjonująco. Dzisiaj zajrzałem do zbiorniczka a tam płynu ponad 100ml ponad miarkę - usunąłem nadmiar - znowu trzeba będzie płukać, syfu co nie miara. Zaczęło chodzić trochę lepiej ale wyje jak nienormalne. Czy macie jakieś propozycje co może być przyczyną? Moje pomysły 1. wymiana płynu - płukanie - jaki najlepiej wlać? 2. przesmarowanie łożysk od Mc Personów 3. czy jest jakiś zaworek zwrotny - jesli jest w wspomaganiu to poproszę o wskazówki gdzie szukać 4. padła maglownica nadmieniam że nic nie cieknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ostrygoleniow Zgłoś #2 Napisano 1 Marca 2009 (edytowane) Witam Mam taki problem, we wtorek zaczęła mi "wyć" pompa od wspomagania i ciężko kręciło się kierownicą(działo się to tylko po jakiś przejechanych 30 km jak był zimny to wszystko było ok). Pojechałem do mechanika i powiedział, że trzeba wymienić pompę, powiedziałem mu że ok, załatwił ze szrotu jakąś nio i wymienił. Przejechałem znowu 30 km i już zacząłem ją słyszeć nie było tak źle jak z poprzednią, nio ale jednak nie jest to jak powinno być. Nadmieniam, że pompa która była w samochodzie była aluminiowa a zamontował żeliwną tłumaczył mi że w passatach były dwa rodzaje(pompy różniły się tylko tyłem). Dzisiaj rozebrałem tą starą pompę i wydaje mi się że wszystko ok, blaszki które tam są normalnie się wysuwają pompa nie miała żadnych wycieków. Teraz moje pytanie dlaczego pompy "wyją" i te wspomaganie tak się psuję i na czym polega regenracja pomp?????. a ha zapomniałem powiedzieć że rok temu wymieniałem maglownicę. Moje autko to passat b5 1.9Tdi 1997r 90kM. _scalone Edytowane 1 Marca 2009 przez Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 1 Marca 2009 Pompa nie musi mieć wycieków a i tak może nieprawidłowo działać. A jak na postoju nacisniesz na gaz to czy przy wyższych obrotach silnika kręci się łatwiej kierownicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #4 Napisano 1 Marca 2009 A olej czasem gdzieś nie ucieka z układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ostrygoleniow Zgłoś #5 Napisano 1 Marca 2009 nie nie. na wolnych i na szybkich obrotach jest to samo. Tylko, że na wolniejszych obrotach bardziej ją słychać. Może wina jest płynu??? nalany mam czerwony Nie nie ma wycieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ostrygoleniow Zgłoś #6 Napisano 8 Marca 2009 Witam forumowiczów Widzę mało odpowiedzi, ale napisze coś jeszcze o tym przypadku. Więc myślałem że tą pompę która założyłem też jest wadliwa, wiadomo używki, nio i wymieniłem na kolejną tym razem aluminiową i co??????? i dalej to samo. Po przejechaniu ok 30 km na postoju nie kręcąc kierownicą pompa wyje, dopiero zaczynając nią kręcić przestaje ona wyć, ale za to bardzo cieżko się kręci. Czeka mnie pewnie wymiana maglownicy, którą wymieniałem rok temu, bo stara ciekła. Ale tak to jest z używkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 8 Marca 2009 W modelu 3B/3BG powinien być stosowany zielony olej hydrauliczny w układzie wspomagania.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2010 Witam. Mam rowniez problem z wyjaca pompa wspomagania ale u mnie problem jest nieco inny. Wszystko bylo ok az nagle przy cofaniu i skreceniu kierownica cos jakby stuknelo i poczulem ze stracilem wspomaganie. pomyslalem ze pewnie pasek pekl ale po przejechaniu 200-300m wspomaganie wrocilo, jednak od tamtej pory przy maks skrecie pompa wyje. ogolnie normalnie dziala ale jak sie skreca na max to slychac glosny odglos. Czasami rowniez ale to rzadko bardzo czuc jakby sie przycinala. Sprawdzalem plyn jest OK. czy juz do wymiany bedzie pompa czy moze byc inna przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2010 jeśli wyje wam pompa to niestety ale trzeba nabyc nową albo używaną ale oryginalną polecam nie kupować tych za 200zł na aledrogo bo są albo uszkodzone albo krótko pochodzą najlepsza będzie używka. Ja miałem ten sam problem kupowałem 3 z rzędu niby super fajne ale dopiero zakup używki w oryginale pomogło i śmiga aż miło juz ponad pół roku. Jęśli chodzi o płyn to tylko zielony i najlepszy tutaj też będzie oryginał droższy od febiego o kilka złotówek, a sama wymiana pompy banalna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2010 no ja narazie poczekam w takim razie bo ogolnie wspomaganie chodzi tylko wydaje ten dzwiek ale dopiero jak calkiem siadzie to sie wymieni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nietper Zgłoś #11 Napisano 8 Września 2011 witam. Również mam problem z pompą wspomagania. Mianowicie Pompa jakby terkocze na wolnych obrotach,jak jest juz 1,5 tys obrotow ciszej jest,ciezko kreci sie kierownica w miejscu i czasem az zgrzyta.Jest to nowa pompa,lecz nie oryginał,moze 5 tysięcy km przjechalem na niej. Czy moze byc to wina maglownicy? Regenerowałem ja ostatnio bo ciekla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Armani85@ Zgłoś #12 Napisano 8 Września 2011 zielony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam27 Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2012 Musi być jakiś zawór zwrotny tylko gdzie? też mam problem ze wspomaganiem już ponad rok jeżdze na wyjącej pompie nie wymieniam bo to niema sensu gdy autko pracuje a koła są na wprost musi być obiek płynu żeby nie rozwaliło maglownicy czyli jest zawór zwrotny tylko niech ktoś powie gdzie?musi się zacinać i dlatego pompa wyje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #14 Napisano 19 Lutego 2012 Witam, Jeśli można to podepnę się do tematu. Również mam problem ze wspomaganiem a bardziej z odgłosami, jakie wydobywają się z pompy. Jeśli chodzi o samo kręcenie kierownicą to jest ok, jedynie przy skręcie słychać wycie z pod maski (głośne przy postoju, ciche w czasie jazdy). Polatałem juz trochę po sklepach, ponieważ początkowo chciałem wymienić tylko płyn (wg serwisu VW zielony, w zbiorniczku mam taki oliwkowy - dla informacji pojemność układu to 0,8 litra), jednak okazało się, że w czasie pracy silnika płyn w zbiorniczku pieni się i jak mnie poinformowano to jest wina nieszczelnej pompy. Rzeczywiście, w okolicach koła pasowego widać jakieś wycieki - jednak chyba niewielki, ponieważ płyny w zbiorniczku nie ubyło za dużo. Moje pytanie czy są jakieś środki uszczelniające układ, czy lepiej zainwestować w nową pompę - na allegro widziałem jakąś za 200 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #15 Napisano 19 Lutego 2012 nie polecam tych nowych z allegro po 200zł.założysz niby nową i będzie to samo, przerobiłem 3 takie.używana oryginalna i będzie spokój, tylko popatrz jaka masz stara chodzi mi o ciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #16 Napisano 19 Lutego 2012 tylko popatrz jaka masz stara chodzi mi o ciśnienie czy nie wybudowując pompy gdzieś to odczytam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #17 Napisano 19 Lutego 2012 jest taka naklejka na pompie jak dobrze poszukasz to powinno być widać,a na pewno jest na pompie nabite z tyłu ale bez wyjęcia może być ciężko no chyba że od spodu. ale proponuje wziąść mocniejszą 110 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #18 Napisano 19 Lutego 2012 ok, dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janko1g Zgłoś #19 Napisano 23 Lutego 2012 Witam, w uzupełnieniu tematu, zrobiłem dolewkę płynu (było na minimum) i teraz, jak na razie, jest cicho. Zobaczymy jak długo :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #20 Napisano 23 Lutego 2012 Ja miałem problem ze wspomaganiem że wyło na postoju podczas skrętu jak sie gazu dodawało i rozwiązałem to 1 czy macie dobry płyn wspomagania do rocznika samochodu 2 podczas pracy na postoju czy w zbiorniczku wam sie płyn ie kręci ( kotłuje jak w pralce Frani ) do wymiany zbiorniczek płynu na 100% 3 nie kotłuje się a rzęzi to jeszcze zostaje przewód od pompy do maglownicy ten ciśnieniowy w środku ma zbrojenie które się uszkadza można jechać tam gdzie zakuwają węże cisnieniowe i wymnienią ten gumowany na nowy i zakują za 80 -100zł nie potrzeba na razie wymieniać pompy wspomagania czy maglownicy bo koszty moga być mniejsze a wszystko tkwi w szczegółach komu pomogłem to się cieszę i dzieki za punkty. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach