Piros Zgłoś #61 Napisano 22 Lipca 2015 Nie dawno kupiłem passata b5 97r 110km. Z maglownicy ciekło i strasznie ciężko kręciło się w lewo. W dodatku przy maksymalnym skręcie w lewo lub w prawo (głównie przy postoju lub bardzo wolnej jeździe) i po dodaniu gazu słychać wycie więc od razu zaprowadziłem auto do mechaniora i poprosiłem o wymiane maglownicy. Po odebraniu auta wspomaganie działa o wiele lepiej ale jednak przy wolnej jeździe zdarzają się momenty w których go brakuje + ciągle słychać to wycie przy maksymalnym skręcie. Zauważyłem, że oleju od wspomaganie jest o wiele za dużo, więc dzień później strzykawką odjąłem oleju tak by była odpowiednia ilość przy czym zauważyłem że olej wygląda bardzo nie fajnie (tzn. Jest tak jakby brudny. Bardziej brązowy niż zielony). Dodam, że olej, prawie pełną buteleczkę którą miałem w bagażniku, mechanik gdzieś zużył. Co teraz zrobić? Zabierać się za wymianę pompy? Czy tak jak napisał kolega wyżej, sprawdzić czy mam odpowiedni olej i jeszcze ten przewód ciśnieniowy od pompy do magla? Ale jak to sprawdzić? Skąd mam wiedzieć jaki olej jest odpowiedni do mojego Pasata? Dodam, że na zimnym silniku mniej słychać to huczenie. Pisałem to wszystko w postrach wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bozmek Zgłoś #62 Napisano 22 Lipca 2015 Z tego co wiem to Audi VW stosuje zawsze olej zielony do wspomagania. Ja bym obstawił u ciebie pompę - - - - - aktualizacja - - - - - http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-zielony-audi-seat-skoda-vw-i5481563272.html Ja już wąż wymontowałem czekam na jutro ma być używka - - - - - aktualizacja - - - - - Kolor korka zbiorniczka tez odpowiada za kolor płynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #63 Napisano 22 Lipca 2015 Ja wlałem zielony i kicha nie dało się jeździć wlałem ATFa czerwonego i jest git dodam ze rozbierałem pompę wspomagania i czyściłem łopatki i nie wyje wcale chodzi elegancko do tego nie jęczy przy maksymalnym skręcie. Od razu odradzam pompy z allegro za 200zl bo to tandeta straszna po 2tygodniach jazdy pompa się rozszczelniła, do tego jak olej się rozgrzał to pompa jęczała strasznie pomimo ze już był wlany czerwony atf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piros Zgłoś #64 Napisano 22 Lipca 2015 Cind12 mógłbyś tak mniej więcej opisać jak mam wyczyścić te łopatki? Myślisz, że bardziej pomogło Ci wyczyszczenie tych łopatek czy zmiana tego oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cind12 Zgłoś #65 Napisano 27 Lipca 2015 Czyszczenie łopatek zdecydowanie. Wydzierasz pompę wspomagania Odkręcasz tylny dekielek, uważając przy tym żeby uszczelka nie wyskoczyła z dekielka (jest ona włożona w taki rowek, jak wyskoczy to ciężko ja włożyć z powrotem bo jest za duża a innej nie dopasujesz już próbowałem i uszkodziłem dekielek) wyciągasz wirnik z łopatkami pamiętając przy tym jak są włożone łopatki w która stronę następnie czyścisz powierzchnie łopatek na papierze ściernym z każdej strony tak aby łopatki poruszały się swobodnie w tym okrągłym walku który je trzyma. następnie składasz wszystko do kupy, odtłuść tylny dekielek i posmaruj sylikonem i zostaw na 2-3h żeby wyschło następnie zakładasz pompę odpowietrzasz i powinno być w porządku. a jak nie pomorze to zalej gęstszy olej, mój był wymieszany straszne bajoro było tak wiec wlałem ok 2l nowego płynu. Sorki ze tak późno odpisuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nashkarol Zgłoś #66 Napisano 15 Grudnia 2015 Witajcie Mam problem z doborem pompy wspomagania, która od zakupu strasznie "wyje". Posiadam Passata B5 1997r. 1.8 20v ADR . Obecnie zamontowana jest pompa ZF, a ja kupiłem bardzo podobną pompę KYB. Nie wiem czy ta KYB będzie masowała na mocowania, niby są bardzo podobne ale jednak widać małe różnice. Proszę bardziej obeznanych w temacie o pomoc. Zdjęcia mojej pompy SFD ZF: Zdjęcia zakupionej pompy KYB: Z góry wielkie dzięki za każdą odpowiedź Pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - Mi najbardziej rzuca się w oczy różnica w tylnej części pompy (od strony dekielka). ZF jest skręcany na 6 śrub oraz posiada trzy otwory do mocowania (ułożone w kształcie trójkąta). KYB od tyłu jest skręcana na 4 śruby o posiada dwa otwory mocujące na przeciw siebie i trzeci nieco cofnięty (widać na fotkach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #67 Napisano 15 Grudnia 2015 Bedzię pasować.Jedyna różnica do wyprowadzenie króćca powrotnego może być pod innym kątem.Wszystkie pompy różnych producentów do danego modelu pasują plug&play (Passat B5 i B5 FL) różnią się tylko ciśnieniem.Mogą być 105,110 i nawet 120 bar z Audi A6.Akurat w Audi A6 były 2 rodzaje pomp.Różnica w mocowaniu.90 i 100 bar były w Golfach Skodach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nashkarol Zgłoś #68 Napisano 15 Grudnia 2015 Właśnie z tego co sie dowiedzialem, to ta pompa KYB zostala zdemontowana z Audi A4 B5. Zobaczymy, mam nadzieje ze nie bede musial wymieniac. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nashkarol Zgłoś #69 Napisano 17 Grudnia 2015 Witam ponownie, jestem już po montażu pompy KYB. Teraz już mogę z całą świadomością napisać, że pompa pasuje w 100% Wczoraj wymieniłem razem z nowym płynem oczywiście i nastała cisza, koniec wycia i jęczenia Najwięcej problemu miałem z odkręceniem starych kół pasowych, ale przy pomocy kolegi jakoś wybrnąłem z tematem. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za odpowiedź Firol. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #70 Napisano 20 Maja 2016 Pozwolę sobie tu napisać bo dziś po prostu myślałem że zejdę z tego świata. Oddałem moje auto do mechanika .... wymienili mi pompę wspomagania. Szukałem używki w okolicy ale nic sensownego nie było więc zamówiłem nową, nie chińska tylko POLCAR to jak mniemam polska firma. Panowie założyli pompę wszystko cacy. Przyjeżdżam pod dom a tam wspomagania brak .... myślę że płyt uciekł albo co. Zaglądam a płynu normalnie ponad stan. Dzwonię do warsztatu i mówię że kaszanka nie działa. Przyjeżdżam a tam mi mówią że tak jest z chińskimi wynalazkami. Mówię że to nie chińszczyzna ... Stanęło na tym że jutro mam jechać i założą mi moją starą a z tej nowe jakiś zawór przełożą czy coś tam. Zachowanie pompy jest co najmniej dziwne, a mianowicie: Opalam auto i działa normalnie, ujadę kilka metrów (bez różnicy czy zimny czy ciepły) i zaczyna się. Puszczam gaz i wspomagania nie ma a pompa wyje. Dodam gazu i działa "normalnie" ale wydaje mi się że dalej ją słychać. Pytanie drodzy Państwo do was. Czy pompa padła czy może być inna przyczyna? Nie wiem też dlaczego nalali płynu prawie aż po korek. Pacjenty to passat 2.5 2000r. A i czy pompa od 1.9 pasuje do mojego motoru? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Uziu Zgłoś #71 Napisano 21 Maja 2016 po 1 polcar to cos w stylu intercars czy fota, dystrybutor czesci i pompe prawdopodobnie kupiles chinska, bo wszystkie te sieciowki pod swoimi nazwami sprzedaja chinczyzne najtansza, chyba ze poprosisz o cos lepszego, w pompie prawdopodonie zawor sie przycina i mechanik dobrze obstawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #72 Napisano 21 Maja 2016 Ech czyli jednak szukać używki. No jakaś masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marvel.rudy Zgłoś #73 Napisano 20 Lipca 2016 Panowie dziwna sprawa. Właśnie zaczęła mi wyć pompa od wspomagania. Stało się to w mgnieniu oka. Nigdy nie miałem z tą pompą problemu. Wspomaganie śmigało jak należy. Nawet jak dokręciłem kierownice na maxa to dalej była cisza. Dzisiaj jadę sobie przez miasto i gdy pod domem miałem już parkować to nagle zaczęła hałasować. I to nie tylko przy maxymalnym skręcie tylko przez cały czas gdy kręcę kierownicą. Wspomaganie cały czas działa bez problemu tylko, że niemiłosiernie skrzeczy. Gdy dodam gazu nagle staje się cisza. Dodam, że 3dni temu podczas odpalania samochodu zapiszczał mi pasek. Czy to może być wina luźnego paska? Wydaje mi się, że gdyby pompa zaczęła siadać to najpierw by była ją słychać cicho tylko przy maxymalnym skręcie, potem cicho przez cały czas a potem coraz głośniej. W moim przypadku zaczęła krzyczeć na całe osiedlu w ciągu krótkiej chwili. Bardzo proszę o pomoc! Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzichu23 Zgłoś #74 Napisano 12 Września 2016 Witam u mnie problem też że pompa wyje i mechanik mówi że już pompa do wymiany i teraz pytanie lepiej założyć nowa czy używana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samael Zgłoś #75 Napisano 22 Września 2016 Witam od jakiegoś czasu piszczy franca na wolnych obrotach nie mocno ale piszczy po dodaniu obrotów problem znika .Piszczy strasznie przy skręcaniu na postoju i dodaniu obrotów jak i przy wolnej jeździe równoczesnym skręcaniu.Piszczy i zatrzymuje się podczas wysokich obrotów pasek się kręci a pompa się zatrzymuję .Pasek wymieniony rolka z napinaczem wymieniona płyn wymieniony ZIELONY .Pytanie mam tylko jedno jaką DOBRĄ pompę kupić ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #76 Napisano 23 Września 2016 Romek może ten wątek Ci pomoże? http://forum.vw-passat.pl/threads/74418-pompa-wspomagania-passat-b5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateolc Zgłoś #77 Napisano 20 Listopada 2016 Witam, mam passata b5 1.9 tdi 90km 1997r. i mam pewien problem, jakies dwa miesiące temu oddawałem maglownice do regeneracji, wymieniłem przy okazji oba drążki kierownicze i gałki na nowe, nowy płyn do wspomagania. Jakiś tydzień temu zaczęło mi coś lekko wyć, trzeć przy ruszaniu kierownicą ale tylko na ciepłym silniku, na zimnym jest cisza i spokój. Wspomaganie chodzi idealnie tylko te odgłosy przy ruszaniu kierownicą na ciepłym. Nie mogę dojść co to może być. ktoś się spotkał już z takim przypadkiem ? bardzo będę wdzięczny za wskazówki w tej sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #78 Napisano 20 Listopada 2016 Pompa siada ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siema_CoTam Zgłoś #79 Napisano 19 Grudnia 2016 Witam, większość osób pisze, że wspomaganie im wyje po przejechaniu jakiegoś kawałka i niezależnie czy duży czy mały skręt wykonują. U mnie od kiedy temperatury spadły do około 0 *C pompa wyje przy ruszaniu z parkingu (przy dużym skręcaniu), a jak się "rozgrzeje" to wszystko jest normalnie. Czy to normalny stan rzeczy? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #80 Napisano 19 Grudnia 2016 To nie jest normalne. Pompa wyjechana albo masz własny niewłaściwy płyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach