Gość olred Zgłoś #1 Napisano 6 Sierpnia 2006 Witajcie, Po odkręceniu korka oleju mój silnik wypluwa drobinki (dymek ) oleju co może być powodem takiego stanu? Byłem u dwóch mechaników i każdy ma swoja teorie jeden twierdzi że silnik się skończył , drugi zaś iż odmę trzeba przeczyścić, lub iż gdzieś mam przeciek i łapie powietrze ci robi podciśnienie . Silnik jest suchy. Jesli ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i sugestie gdzie jest ta odma i co może byc powodem tej sytuacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #2 Napisano 6 Sierpnia 2006 Po odkręceniu korka oleju mój silnik wypluwa drobinki (dymek ) oleju co może być powodem takiego stanu? Czy ten dymek leci po rozgrzaniu silnika ?? Jeśli tak to spokojna twoja rozczochrana Normalny obiaw, chyba wiadomo że olej też sie rozgrzewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2006 ja bym u tych mechaników nawet filtra przeciwpyłkowego nie zmienial ... nieźli desperaci ... pierwszy pewnie chciał sie załapać na swapa silnika jakbyś zdecydował sie na wymianę ... a drugi też pewnie za mało ma roboty. To normalne że jak sie odkręci korek to będą leciały opary w postaci tzw dymku ... zwlaszcza jak olej jest rozgrzany ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2006 jeden twierdzi że silnik się skończył Zrozumiał bym jakby mu całą twarz obryzgało olejem ale dymek? To normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olred Zgłoś #5 Napisano 6 Sierpnia 2006 no to troszkę mnie uspokoiliście , Tak, dzieje się to na rozgrzanym silniku czasami jakaś kropelka wyleci , ten gość co stwierdził że "silnik padał" troszkę mnie zszokował bo silnik ciągnie dobrze , pali bez problemu , pracuje równo, ładnie się wkręca jak trzeba ale zastanawia mnie jeszcze jedno stwierdzenie że może trzeba przeczyścić "ODMĘ" - co to jest ? Gdzie tego szukać ? i czy faktycznie trzeba coś takiego robić raz do roku gdyż mamy kiepskie paliwa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fioletowy Zgłoś #6 Napisano 6 Sierpnia 2006 Ten co mówił o odmie miał więcej racji, jeżeli po wymianie lub czyszczeniu odmy dalej będzie dmuchało to świadczy o przedmuchach do wału korbowego a to świadczy o lekko zużytym silniku, jeżeli do tego dymi z rury wydechowej na błękitno-szaro to przygotuj się na remoncik. Ale z tym dmuchaniem z pod korka to też zależy jak mocno dmucha także nie ma co przesadzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olred Zgłoś #7 Napisano 6 Sierpnia 2006 mozesz mi powiedziec gdzie jest ODMA ? i jak ją się czyści ? co do spalin to nie kopci prawie wogóle nie widać dymu z rury . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #8 Napisano 6 Sierpnia 2006 Nagram Ci filmik jak to wygląda u mnie. A teraz mogę powiedzieć, że po odkręceniu korka leci dymek i na włączonym silniku chlapie olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość olred Zgłoś #9 Napisano 6 Sierpnia 2006 Czyli wszytsko mam ok , wiec nasuwa się wniosek iż mechanik chciał na mnie zarobić , będę czekał na obiecany filmik dzięki za odpowiedź i pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #10 Napisano 6 Sierpnia 2006 TDI to silnik doładowany i musi mieć lekkie przedmuch przez korek. Przecież ten silnik musi mieć jakieś minimalne luzy by sie kręcił. Przy silnikach Audi 2,E i wielu innych po odkręceniu korka silnik natychmiast gasł. Spokojnie kolego z tymi przedmuchami. Wszystko jest w najlepszym porządku a za czyszcenie odmy się nie zabieraj bo i tak nic nie przeczyścisz i nic nie poprawisz. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość daniel28 Zgłoś #11 Napisano 25 Listopada 2006 czesc.ci mechanicy to kompletni idioci na silniku jest napisane nie odkrecac korka podczas pracy silnika a dlaczego a dlatego ze jest tam b laszka ktora dziala jak membrana ktora slozy do lepszego rozprowadzeniea oleju po glowicy i w czasie pracy silnika pracuje rozspowadzajac olej a po odkreceniu korka olej wydostaje sie na zewnatrz,zapytaj w servisie vw potwierdza.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #12 Napisano 4 Kwietnia 2010 dzisiaj rano odpalilem auto i puscilo takiego szarego "bąka" z rury wydechowej ale po chwili w ogole juz nie dymił, zrobilem jakeis 20 km a potem 30 km ostrego deptania, przyjezdzam na miejsce a auto dziwnie drzy. Otwieram maske , caly silnik sie dziwnie częsie (wczesniej tego nie było), odkrecam korek z wlewu oleju a tam przedmuch taki ze masakra, i do tego olej strasznie chlapie, miesiac temu sprawdzalem i tak nie bylo. oto filmik pogladowy: [ame= ] [/ame] co moglo sie posypac? auto odpala normalnie, przyspiesza tak jak wczesniej, sprawdzilem waz z IC , jakies sladowe ilosci oleju tam sa, ale z tego co sprawdzam co jakis czas to non stop tyle samo, stan na bagnecie rownież ok i nie ubywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 4 Kwietnia 2010 Przedmuch spod korka w dieslu to normalna sprawa z prostego powodu... w kolektorze ssącym praktycznie nie ma podciśnienia... i ciśnienie gazu musi wzrosnąć na tyle, żeby gazy przepchnąć do kolektora. Inaczej w benzyniakach, tam podcisnienie zasysa gazy i przedmuchu nie ma. Pryska olejem, bo gorący, rzadki olej jest rozchlapywany przez pracujący wałek rozrządu, tworzy się mgła która normalnie zostaje w większości odseparowana przez ten grzybek na pokrywie. Jak ściągasz korek, omijasz odolejacz, dmucha sobie. tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cycu Zgłoś #14 Napisano 4 Kwietnia 2010 no to jestem juz troche spokojniejszy, a czemu wczesniej to sie nie rzucalo tak w oczy? wymieniam w najblizszym czasie samoregulatory i wymienie chyba wszystkie poduchy to zobacze jak bedzie pracowac. bylem przed chwila sprawdzic i juz nie drzal ale chlapalo dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #15 Napisano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) chciałbym powrócić do tematu tego wątku czyli olej z pod korka leci. wymieniłem korek na nowy i dalej troche się poci przy korku a do tego leci z EGRu jak u wszystkich (bedzie wymieniany) co zrobić, wymienić aby nie leciał olej z pod korka? czy ta guma pod korkiem ma znaczenie? dzięki za info Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez BartekP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sparks Zgłoś #16 Napisano 13 Maja 2010 witam mam taki sam problem z wyciekiem oleju spod korka wlewu czy ktos moze mial z tym doczynienia i udalo mu sie skutecznie to usunac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 13 Maja 2010 witam mam taki sam problem z wyciekiem oleju spod korka wlewu czy ktos moze mial z tym doczynienia i udalo mu sie skutecznie to usunac? A poprostu korek już próbowałeś wymienić na nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #18 Napisano 26 Maja 2010 A poprostu korek już próbowałeś wymienić na nowy? ja wymieniłem na nowy z VW i nadal to samo, poci się dookoła korka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #19 Napisano 26 Maja 2010 U mnie pomogła zmiana samej uszczelki/oringu korka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #20 Napisano 26 Maja 2010 znalazłem jeszcze coś takiego: W twoim przypadku najprawdopodobniej masz przypchaną odme.Robi ci się za duże ciśnienie w kolektorze i wysadza Ci korek,tak to jest skonstuowane,żeby nie wysadziło silnika !!!Sprwadź to w następujący sposób:Odkręć korek,Zapal silnik zatkaj wlew ręką i sprawdź czy spaliny nie chcą uciekkać przez twoją ręke.Jak tak torzeczyść wszystko(odme filtry za kolektorem wylotowym) i sprawdź czy sytuacja się powtarza Ew.masz za dużo oleju itp. sprawdze w taki sposób i mam nadzieję że pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach