Skocz do zawartości
Gość marcc

Siada łożysko przy pasku klinowym od klimatyzacji?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcc

Przy włączonej klimatyzacji słychać rytmiczny dźwięk z okolic silnika, a dokładnie przy pasku klinowym od klimatyzacji. Przy wyłączonej klimatyzacji nie ma tego dźwięku.

 

Czy ktoś wymieniał takie łożysko oraz czy to aby łożysko?

Dużo jest z tym pracy?

 

silnik 1.9 TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy włączonej klimatyzacji słychać rytmiczny dźwięk z okolic silnika, a dokładnie przy pasku klinowym od klimatyzacji. Przy wyłączonej klimatyzacji nie ma tego dźwięku.

 

Czy ktoś wymieniał takie łożysko oraz czy to aby łożysko?

Dużo jest z tym pracy?

 

silnik 1.9 TDI

 

Pasek pracuje cały czas - i jak jest łożysko napinacza na wykończeniu to słychać go cały czas.

Miałem to samo, ale pisał już drugi raz nie bede, czytaj:

na końcu jest przyczyna

 

i tu też

 

 

Szukać, czytać, szukać, czytać, szukać, czytac, czytac......... pytać

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Nie ma z tym dużo roboty. Warunek tylko jeden - kanał lub podnośnik. Z góry się nie dojdzie, tylko od spodu po odkręceniu pokrywy. Nie robiłem tego, ale równiez mi się wydobywały takie delikatne piski po załączeniu klimy. Mechanik powiedział że do tego paska dojdzie od spodu. Popsikałem troszeczke chemikaliami i ustało piszczenie. Na razie nie ruszam tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

a czym popsikałeś?

 

oraz czy to normalne (nie miałem wcześniej klimatyzacji) że po wyłączeniu silnika przez chwilę słychać dziwne szumy przy silniku od klimy;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne napinacz się kończy. Problem w tym, że to dość droga zabawa - oryginał to prawie 500 zł, a zamiennik Ruville jakieś 220zł. Tak czy siak drogo. Paski to mniejszy wydatek - Gates powinien się zmieścić do 60 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Odnośnie pytania to najpierw popsikałem płynem (w spraju) do mycia i odtłuszczania nazywa się technosol, a potem środkiem konserwująco smarującym o nazwie siloil100.

Tylko zaznaczam że u mnie był to taki pisk i nie byłem pewien czy to napinacz czy może pasek. Na razie jest cicho.

A i oczywiście jeśli będziesz chciał czyms popsikać to rób to na wyłaczonym silniku, bo inaczej cały płyn będziesz miał na twarzy. Wiem co mówie - sprawdziłem na sobie. :629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak załączam klimę to na samym początku wyje niemiłosiernie a po jakimś czasie daje spokój - tylko czasami słychac mały pisk. Jak dojechałem do mechanika oczywiście była cisza - powiedział, że to napinacz paska od klimy. Na prawdę pisk jest przeraźliwy - to tak jak by zacierające się łożysko. Proszę o pomoc , czy mieliście też takie przypadki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody300

piszczy prawdopodobnie pasek lub łożysko napinacza.musisz zrobić tak:

wymontować napinacz paska klimy ,od spodu po zdjęciu osłony silnik ,jest przykręcony na 2 śruby,po wymontowaniu spradź czy rolka bardzo lekko się obraca ,czy podczas potrząsania słychać jak grechoczą kulki,ciniutkim wkrętakiem podważ osłonę łożyska (czarna gumowa) napinacza i ją wyjmnij ,i w kulki włóż smar, złóż osłonę zamontuj napinacz ,i odpowiednio napnij pasek ,i gotowe ,nie powinno nic sie dziać ,chyba ,ze masz około 100 i kupisz nową rolkę napinającą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam :)

 

od niedawna jestem posiadaczem paska 1.9 TDI kombi rok 2000 przed liftem

zgodnie z zleceniami kolegów z forum jeżdzę na ustawionym climatroniku auto 22 st . w garazu ma tp ok 15 - 17 st wiec raz na 10 dni zał clime na LO na kilka minut chłodziło ok . Jednocześnie zauważyłem iz auto głosniej pracuje w trybie auto a cichnie w econ i tak trwało.

Teraz kontrolowałem stan oleju i płynów od wspomagania i chłodniczego ale stwierdziłem iz ma zerwany pasek wieloklinowy od klimy , przed kupnem nowego próbowałem sprawdzić czyli ruszyć koło od strony klimy przy zał auto i econ niestety jest sztywne i nie da sie go obrucić co może być przyczyną

( elektrozawór ? ). :szok: :638: :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności