Jacekp14_2005 Zgłoś #1 Napisano 27 Maja 2008 Witam, mam do wymiany pompę wody TDI 110KM AFN, czy da się wymontować bez ściągania przodu ,Co trzeba zdemontować żeby jak najmniej rozbierać? Z góry dziękuję za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomi B Zgłoś #2 Napisano 27 Maja 2008 Robiłem to i z tego co zauważyłem to trzeba wyciągać przód ja wyciągałem jedyne co nie musisz rozbierać to rozrządu miłej pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #3 Napisano 28 Maja 2008 Czemu tak bardzo boicie sie ściągać ten przód przecież to kwestia 30 min na pierwszy raz dobra godz i macie taki dostęp do wszystkiego ,że hej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2008 Mozna sie pokusic o nie zdejmowanie przodu i odgrecic pompe z obudowa,ale duzo z tym zabawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2008 Wymieniłem pompę wody (trzeba było ściągać przód) ,wszystkie osłony ,koło pasowe itd ,dopiero jest dostęp do 5 śrubek od pompy wody, Rozrząd zostaje nienaruszony - tylko odkecenie 4 śrub od koła pasowego Pozdrowionka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2008 Zdejmowanie przodu nie jest straszne, to na prawdę nie trwa długo. Tak jak pisał kolega wcześniej, kilkadziesiąt minet i już odkręcasz pompę. Sam zdejmowałem kilka dni temu wymieniając pompę wody, i sam zakładałem. Oby tylko się nie spieszyć, bo mozna uwalić jakiś pipsztok i będzie płacz. No i koniecznie trzeba zdjąć koło pasowe, bo bez tego niedojdzie sie do śrub od pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 1marko Zgłoś #7 Napisano 12 Września 2008 witam mam od roku paska jak kupilem wymienilem rozrzad bez pompy wodu zrobilem 15 tys i zaczyna mi swiszczec podejrzewam pompe wody. rozrzad robil mechanik troszke mnie skasoał wiec pompe chce wumienic sam nie wiem za bardzo jak zdjac ten przód czy ktos mógłby opisac co i gdzie odkrecic by dostac sie do pompy. pompa jest z paska wielorowkowego nie z rozrzaduy napedzana. ps nie czekam na komentarze mogles wymienic prezy rozrzadzie bo to tylko 100 zł. wiecej i tym podobnych a rzeczową pomoc jak to zrobic. jak zdjac przód pozdrawioam marek m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #8 Napisano 13 Września 2008 Kolego 1marko opisów jest conajmniej kilka jak zdjąć przód. Trza poszukać używając szukajki. Ale ja coś ci tu podpowiem. Otkręcić 3 śroby od spodu mocujące zderzak, 3 od nadkola, chyba ze 3 od wzmocnienia u góry, zdemontować kierunki, lampy, po czym zobaczysz śruby pod każdym kierunkiem, wykręcić je, uchwyt otwierania maski(ten języczek), chyba już ci wyjdzie zderzak, tylko delikatnie. Belka aluminiowa pod zderzakiem 2 śróby, jak masz klime to ją na bok po odkręceniu 2 śrób, wcześniej wyjmij wtyczkę od czujnika klimy, zlać płym do jakiegoś pojemnika korkiem w chłodnicy (prawy dolny róg). Odłączyć przewody górny i dolny od chłodnicy. Są w nich pierścienie zabespieczające, podważ płaskim wkrętakiem. Chyba wiartrak też trzeba odkręcić, który jest za chłodnicą. Następnie przed zdemontowaniem paska popuść sróby koła pasowego pompy, bo bedziesz się motał, jak popuściłeś zdejmujesz pasek wielorowkowy klucz na napinaczu chyba 15, kręcisz przeciwnie do ruchu zegarka i się luzuje pasek. Wywalasz koło pompy i masz śróby od pompy na widoku. Jak zwalasz pompę moze troszki polać płynem, wiec miska i łap. Może cosik ominołem, ale jak masz troszkę pojęcia to dasz radę, garść kluczy zgrzewka piwa i do boju. Składanie w odwrotnej kolejności. Uwaga na zderzak LAKIER!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jareck Zgłoś #9 Napisano 15 Września 2008 Witam Podczepie sie pod watek, mianowicie czy ktos słyszał cos o niemieckiej firmie GK producencie pompy wody? moze jakis opinie? Podobno stosowana na pierwszy montaz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #10 Napisano 15 Września 2008 Kup pompę HEPU i miej święty spokój na długi czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #11 Napisano 15 Września 2008 podajcie jakiegos linka co do demontazu przodu w 3BG... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSPedros Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2013 (edytowane) dla B5 3bg: http://forum.vw-passat.pl/threads/73502-Demontaz-zderzaka-wymiana-chlodnicy-foto-3bg?highlight=demontaz+zderzaka dla B5 3b: http://forum.vw-passat.pl/threads/19750-Jak-zdjac-przedni-i-tylni-zderzak-w-B5-3B-–-manual?highlight=demontaz+zderzaka przyczyną braku ciepłego powietrza w samochodzie, oraz gotująca się woda w układzie chłodzenia może być - tak jak w moim wypadku oderwanie się smigiełek pompy od wałka. Powodem takiego stanu rzeczy była woda, która zamarzła i przyblokowała pompe, na szczęście nie rozszczelniło mi silnika i nie spowodowało żadnych innych uszkodzeń poniżej załączam zdjęcia zaistniałej usterki. wymiana uszkodzonej pompy na nową zajęła mi około 6-7 godzin oczywiście z przerwami na kawę obiad, oraz przegwintowanie tulei od rolki napinacza - taka skromna rada nie odkręcajcie tej rolki celem poluzowania paska wielorowkowego bo to nic nie da.... ja luzowałem pasek zahaczając śrubokręt o alternator i przyciskałem rolkę (napinacz) w dół - proszę ten sposób stosować ostrożnie gdyż koło napinacza jest plastikowe i może pęknąć. Po całej robocie zalałem płyn - na szczęście układ odpowietrzył się sam. W razie pytań chętnie pomogę i doradzę. Oczywiście rozbierałem cały przód wg załączonych linków powyżej (konieczny demontaż chłodnicy, klimę możemy odstawić na bok bez odkręcania przewodów). Edytowane 22 Stycznia 2013 przez MSPedros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dezerter_sdz Zgłoś #13 Napisano 26 Lutego 2013 Ja się pochwalę, że zajęło mi to około 2,5 godziny, a robiłem to pierwszy raz. Także rozbieranie przodu to nic strasznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #14 Napisano 1 Listopada 2014 Słuchajcie ,mam pytanie o silnik benzynowy 1.8 ADR ,czy przy wymianie pompy wody w tym silniku ,trzeba zdejmować pasek rozrządu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #15 Napisano 2 Listopada 2014 Tak trzeba bo jedna srubka jest tak felernie umieszczona . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach