Skocz do zawartości
Gość szatruch

Przerywa silnik!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szatruch

od razu powiem ze przeszukalem cale forum. i znalazlem problem ktory mnie dreczy. Jedyny problem jest taki ze autor tematu AXELNI napisal go w 2006 i nie moge sie z nim skontakotowac.

 

Tak wiec zaczynam temat od nowa.

Passat 2003 rok 101 koni.-pompowtryskiwacze

Przy odpalaniu nie ma problemu. gdy jest zimny nie ma problemu. Po przejechaniu okolo 20-30 kilometrow na niskich obrotach auto przerywa lekko (filtr paliwa wymieniony), az w koncu wlacza sie kontrolka ESP

I nagle auto przerywa calkiem, chodzi jak ciagnik, telepie autem i wrazenie jest takie jakby chodzil na dwa, trzy gary.

Bylem u mechanika, wykasowal mi blad. Dalej dzieje sie to samo. Mechanik powiedzial mi ze jak tak dalej bedzie to prawdopodobnie to pompowtryskiwacze.

Wszedzie i wszyscy mowia ze jak padaja pompowtryskiwacze to auto bardzo kopci. A u mnie NIC. Nawet dymka.

A co jest najlepsze ze podczas jazdy jak mi sie to dzieje to jak wylacze i wlacze jeszcze raz silnik-jak reka odjol. Nowe auto. (chociaz ostatnimi czasy tak nie jest, nie resetuje sie).

Gdy jezdze od sklepu do sklepu wszystko jest ok, odcienk 500 kilometrow nie ma problemu. Jakis krotszy odcinek 30 kilometrow wszsytko sie zaczyna.

 

Pomozecie??

a moze wiecie jaki jest koszt wymiany pompowtryskiwaczy.

i co ma z tym zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi jak ciagnik, telepie autem i wrazenie jest takie jakby chodzil na dwa, trzy gary

 

Na poczatek Zdejmij pokrywe zaworow i Sprawdz/ Przeczysc wtyczki do pompowtryskow, no i tez wtyczke podlaczona do glowicy. Mialem podobne objawy i ten zabieg zadzialal ( tylko u mnie ESP nie swiecilo), a u Ciebie ? Kto to wie, moze tak.

 

W U.K. cena jednego pompowtrysku oscyluje w granicy 100 GBP

 

P.S. Jakbys napisal jaki blad wyskakuje, bylo by pomocne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... chciałbym przyłączyć się do tego tematu, widzę, że dawno temu był zakładany, ale nie widzę, aby autor podał rozwiązanie!

 

U mnie wszystko wygląda identycznie, dodam także, że wszystkie filtry wymienione dosłownie pare kilometrów temu, razem z rozrządem i olejem.

 

auto przerywa, jakby chodził na dwa trzy gary i świeci sie non-stop kontrolka od ESP. Wcześniej to się zdarzało ze dwa razy, ale na zimnym silniku i po wyłączeniu i włączeniu objawy ustawały.

 

Dodatkowym obajwem albo zbiegiem okoliczności, jest to, że kiedy auto na trasie przerywało od czasu do czasu, to potem po wjechaniu do większego miasta w miare było wszystko ok, tylko nagle padło wspomaganie hamulca nożnego i szczęście że kierowałem ja, a nie moja kobieta, bo ja dałem rade te kolubryne zatrzymać... na parkingu otworzyłem maske i tyle co zwykły laik... popatrzałem, dekielek od płynu hamulcowego odkeciłem... zakreciłem... i stwierdziłem, że zawracam do domu... po przejechaniu kilku skrzyżowań nagle hamulec powrócił...

 

bardzo proszę o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag-com prawdę ci powie zróbcie koledzy logi statyczne i dynamiczne będzie wiadomo co się dzieje z autem. Zróbcie logi grupy 013 i 023 statyczne i dynamiczne wtedy zobaczymy w jakim są stanie pompowtryski.

Dodam że mam podobne objawy ale tylko na wolnych obrotach zaraz po Świętach będę podmieniał pompowtryski zobaczymy czy coś się poprawi.

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się (przynajmniej chwilowo) rozwiązać problem z przerywającym silnikiem. Odkręciłem plastikową pokrywę silnika (3 kapsle podważyć śrubokrętem, nakrętki odkręcić kluczem nasadowym nr 10), potem odkrecamy pokrywę zaworów silnika (też plastikowa jest, 14, albo 15 śrub nr 10, śrub nie pogubimy z pewnością, ciężkie dojście koło kolektora wydechowego bodajrze, gdzie przydatny jest klucz nasadowy łamany) po odkręceniu delikatnie ściągamy pokrywę, do której przyklejona jest gumowa uszczelka. Następnie po prawej stronie ukazuje nam się listwa z kabelkami prowadzącymi do pompowtryskiwaczy. aby wjąć wtyczkę z gniazda, należy ją pociągnąć do góry najlepiej jakimiś drobniejszymi szczypcami chwycić i delikatnie luzując ciągnąć do góry. Potem sprężonym powietrzem przeczyścić ze dwa razy, a następnie każdą wtyczkę wpiąć i wypiąć po dwa razy i potem wpiąć. Nastepnie wsio skręcamy.

 

U mnie taka operacja pomogła, zresztą sam ją zapożyczyłem z innych tematów na forum.

 

Nie wiem, jakie na vagu były błędy, gdyż chcę sobie zakupić dopiero kabelek i tu moja ogromna prośba do Jachim8584 (lub innych kolegów w temacie VAG), możesz/cie podpowiedzieć jaki kabelek kupić, co musi mieć ? mam laptopa z XP i do niego chciałbym dokupić ten kabel.

Edytowane przez rumpelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... temat ciągnę dalej dla pokoleń, bo u mnie po tej całej opreracji i przejechaniu około 1tys km temat powrócił do punktu wyjścia - znowu zaczął przerywać silnik, kontrolka od ESP ładnie się uśmiecha... ponownie rozkręcił pokrywe... poprawiłem wtyczki... pomogło na 100km... wtedy zdecydowałem sie oddać w rece chwalonego elektronicznego zakładu... sprawdzili na komputerze... pogrzebali i naprawili. Z tego co mnie poinformowali to wymienili listwę zasilająca wewnątrz silnika (tą pod pokrywą)... Jak narazie jest dobrze... przejechane ze 300km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie taki sam problem z przerywaniem silnika co moi poprzednicy.Sinik przerywa w zakresie 2000-25000obr.(taka czkawka)

Silnik avb, na komputerze zero błędów. żadnych innych niepokojacych objawów,moc ok, filtry wymienione. Stąd pytanie do poprzedników czy wymiana listwy zasilajacej przyniosła pożądany efekt? oraz do innych życzliwych którzy mogliby udzielić porady w związku z w/w problemem.

z góry dziękuje i pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem CI na PW. Uważam, że to troszkę inna awaria, z tego względu że u mnie przerywał silnik... nagle... i to przerywanie raczej nie przechodził... chociaż czasem przegazowałem i przeszło - ale to na poczatku... potem było coraz gorzej... musiałem wylączyć silnik... i poczekać chwile... potem już wyłączanie silnika nie pomagało bo palił na 3 garach... także nie bylo tak jak w twoim opisie ze w jakimś zakresie obrotoów miał czkawkę...

 

ps. od tamtego postu o naprawie tej listwy jestem już po ponad 30 tyś km. i jak narazie odpukać nic złego się nie dzieje.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam okazje nabyc b5FL 1.8T w tiptronicu. Problem jest z silnikiem, bo niby przerywa na wolnych obrotach. Po podlaczeniu do vaga wychodzi, ze przerywa na wolnych obrotach na 2 cylindze. po niemiecku Zündaussetzer am 2 ten Zylinder.

Nr bledu nie mam bo wszystko to wiem z korespondencji mailowej z drugiego konca niemiec ;)

 

Oprocz walnietej cewki, co moze powodowac jeszcze taki objaw? Przebiej to ok 115km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozdrawiam. Znalazłem w końcu wątek w którym opisujecie panowie podobny problem który nęka także mojego passata.

Silnik 1.9TDI AVB 101KM 2003r. Od czterech lat żadnych niedomagań oraz jakichkolwiek problemów-nic. od kilku dni pojawiło sie to przerywanie silnika, tak jak ktoś to już trafnie ujął, jakby chodził na trzech cylindrach. Do tej pory objawowi temu nie towarzyszyła żadna zapalająca się kontrolka. dzisiaj po raz pierwszy pojawiła się podczas dławienia -przerywania kontrolka ESP. Po podłączeniu pod vaga żadnego błędu. Tylko nie wiem czy było to badanie prawidłowe ponieważ gość sprawdzał to u mnie bez uruchamiania silnika, nie wiem czy tak ma być ponieważ innym razem w innym samochodzie sprawdzany miałem silnik przy zapalonym silniku. Panowie, czy może ktoś rozwiązał już ten problem w passacie. Kolega Rumpelek wcześniej pisał że u niego przyczyną była listwa w silniku, czy może ktoś to dodatkowo potwierdzić, że ta listwa może być przyczyną występowania takich objawów?

W moim przypadku dodatkowo jeszcze przed tymi objawami, czyli około dwóch- trzech tygodni temu zaświeciła się kontrolka zużytych klocków hamulcowych, ale to raczej nie może być przyczyną przerywania silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie podobny przypadek jak wyżej. Trzęsie jak traktor i świeci ESP, dodatkowo mam mokro na wykładzinie od strony pasażera, nie wiem czy to ma jakiś związek. komputer mi wykrył takie błedy

 

17564 czujnik ciśnienia w kolektorze: zwarcie do masy lub przerwę w obwodzie

17569 Czujnik temperatury w kolektorze: otwarty / zwarcie do +

16485 masy powietrza lub przepływu powietrza obwodu Zakres / działanie problemem

 

16685 cylinder 1 na długo wykrywany

17978 Sterownik silnika zablokowany

 

Myślicie że to te wtyczki u mechanika byłem to powiedział że listwa jest ok do pompo. i ze coś z pompowtryskami ale inny że coś z elektroniką pomóżcie prosze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może pompowtryskiwacz niesprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może. Pół roku temu miałem regenerowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jednak u mnie to tez wtyczki wyczyściłem powyginałem i dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WIELKIE DZIĘKI DLA WSZYSTKICH A WSZCZEGÓLNOŚCI DLA GURALA ZA BEZCENNE WSKAZÓWKI ZWIĄZANE Z PRZERYWANIEM I SZARPANIEM SILNIKA. Dzięki Gural za to że pomimo wielu innych sugestii, TY uporczywie namawiasz do sprawdzenia w pierwszej kolejności właśnie tych nieszczęsnych wtyków bezpośrednio na pompowtryskiwaczach. U mnie był to także strzał w dziesiątkę. Jeszcze przed przeczytaniem forum i znalezieniem tego wątku, byłem u kilku mechaników, żaden nie potrafił powiedzieć z czym ta przyczyna jest związana i każdy stawiał raczej na awarię pompowtryskiwacza a co się z tym wiąże dość wysokimi kosztami naprawy. Na szczęście znalazłem ten wątek, poprawiłem wtyczki, przejechałem już około 2500km i jest ok. A co najważniejsze jaka oszczędność.

Jeszcze raz wielkie dzięki - GURAL

Edytowane przez jerzyski2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

panowie mam problem z lekkim szarpaniem auta przy prędkosci przewaznie okolo 120 km , i zapala sie kontrolka od esp podociskałem wwtyczki na pompowtryskach i nie pomogło , moze listwa do wymiany tylko sie zastanawiam co mogło sie w niej popsuc tam są zwykłe kable które trzyma pastikowa obudowa jedyne polączenie to przy cewkach pompowtryskiwaczy moze jakies sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że problem nie leży tu gdzie szukasz. Podłącz pod kompa zobacz jakie błędy to ci dużo wyjaśni. Objaw luźnych kostek na pompkach jest wyczuwalny przy mniejszych obrotach i prędkościach u mnie wyczuwalny był na wolnych obrotach biegu jałowym. I raczej błąd i tryb awaryjny im nie towarzyszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam\

mam juz odpowiedz na moje szarpanie autem jezeli ktos ma podobne objawy z zapalającym sie esp i szarpaniem to na 90 procent pompowtryski siadają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ktos mądry moze mi powiedziec jakie powinny byc oznaczenia na pompowtryskach z silnika awx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności